Originally posted by Benzino
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by toniwe View PostVielä tähän liittyen, mistä tuo vero lasketaan esim. 15 päivälle, eli kuinka paljon se yleensä on?
Edit: Selvyyden vuoksi koko vuoden vero on siis muutamia satasia.Last edited by Cesium; 01-03-2012, 06:07.
Comment
-
-
Originally posted by Cesium View PostVarmaan se on 15/365 kertaa autovero... Ja autovero lasketaan satasissa?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Mulla otti liike 200€ niin pisti paperit ja kilvet kuntoon, rahastuksen makua mutta säästyipä vaivalta ja sai kertausta että miten se homma menikään.
Sitten laskin 1700km Reinin varrelta Tukholmaan 20 tunnissa (valehtelematta) käyttämättä mitään lauttoja, kaksi siltatullia oli matkalla, ensin Tanskan sisäinen silta ja sitten Juutinrauman silta. N. 75€ meni silloisella kurssilla noihin tulleihin. Ens kerralla kyllä käytän lauttoja, säästää vielä puoli tankkia bensaakin.
Saksassa on hieno ajaa ja kun lähtee illalla jos mahdollista niin voi laskea melko hyvin jalka suorana kunhan ei ole noita kellonaikanopeusrajoituksia. Liikennettä vähän eri malliin meinaan päivisin kuin täällä Suomessa, sen nyt kaikki tosin tietää.
Comment
-
-
Mitäs mieltä raati on, että onko liian mahdoton yhtälö, jos budjetti seilaa verotettuna tossa 12-14 tontun tietämissä ja jos jonkun toimijan kautta tuottaa, verottaa ja katsastaa voin suomenpäässä ite.. :think
E46 toukka +02, 330 kiisseli. manuaali ensisijaisesti, mutta jos varusteet natsaa niin tomaattikin käy.
Pakolliset:
- Väri: Musta, sininen, punanen.. Imolarot II ois kyl ehkä melkein paras, ovat vaan aika harvassa ja kaikki harmaat ja hopeet.. :puke
- M-sport II
- Bemarin alkuperäset 17" vanteet (mielellään toki kahet vanteet)
- Automaattinen ilmastointi
- Vakionopeudensäädin
- Peruutustutka
- H/K hifit
- Mielellään tummat sisälistat (ei siis hopeisia)
- Penkinlämmittimet
- Joko 1/2 nahat tai täysnahat, tummina. (alcantra ei nappaa, hankala hoitaa ja kuluu vaan lopulta puhki, alcantra käy taas jos kaikki muut osuu kohdilleen)
- Isofix, kattokaide ja lasikattoluukku on isoja plussia, joskaan ei pakollisia.
- Kilometrit joku 180-220tkm vaikuttas omaan silmään ton ikäselle aika järkevähköltä.
Miinus: Navi. Tarkotus toistaa musat suoraan muistitikulta ja noi emulaattorilaitteet ei emäntää juuri nappaa ja navia jos joskus harvoin elämässä tarvii niin puhelimessa on gepsit. Se eka C-dekillä oleva nuolinavi käy, sen voi surutta nakkkaa jonnein varaston perille lojumaan."That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."
Comment
-
-
Originally posted by toniwe View PostOnko kellään kokemusta kun ottaa punapäiset kilvet 15 päiväksi niin tämän vuoden alusta lähtienkö on pitänyt myös maksaa jonkunlainen autovero tuosta pakollisen vakuutuksen lisäksi? Onko kokemuksia kuinka helppoa veron hoitaminen on ilman saksalaista pankkitiliä, voiko maksaa jossain virastotalolla suoraan?
Kilvet + vakuutus 80eur
Rekisteröintiviraston kulut 43eur
Autovero 20eur
Autoveron maksoin suoraan myyjälle joka maksoi sen omalta tililtään niin ei tarvinnut pankissa käydä. Yhteensä siis kuukauden punaiset vientikilvet maksoi kaikkinensa 143eur.
Comment
-
-
Originally posted by toniwe View PostViime viikolla tuli zeta haettua ja kustannukset oli 1 kuukauden vientikilville seuraavat:
Kilvet + vakuutus 80eur
Rekisteröintiviraston kulut 43eur
Autovero 20eur
Autoveron maksoin suoraan myyjälle joka maksoi sen omalta tililtään niin ei tarvinnut pankissa käydä. Yhteensä siis kuukauden punaiset vientikilvet maksoi kaikkinensa 143eur.
Ajoitko ruotsin kautta, vai miksi yleensäkin otit punaiset kilvet?
Comment
-
-
Originally posted by Nifa View PostMitäs mieltä raati on, että onko liian mahdoton yhtälö, jos budjetti seilaa verotettuna tossa 12-14 tontun tietämissä ja jos jonkun toimijan kautta tuottaa, verottaa ja katsastaa voin suomenpäässä ite.. :think
E46 toukka +02, 330 kiisseli. manuaali ensisijaisesti, mutta jos varusteet natsaa niin tomaattikin käy.
Pakolliset:
- Väri: Musta, sininen, punanen.. Imolarot II ois kyl ehkä melkein paras, ovat vaan aika harvassa ja kaikki harmaat ja hopeet.. :puke
- M-sport II
- Bemarin alkuperäset 17" vanteet (mielellään toki kahet vanteet)
- Automaattinen ilmastointi
- Vakionopeudensäädin
- Peruutustutka
- H/K hifit
- Mielellään tummat sisälistat (ei siis hopeisia)
- Penkinlämmittimet
- Joko 1/2 nahat tai täysnahat, tummina. (alcantra ei nappaa, hankala hoitaa ja kuluu vaan lopulta puhki, alcantra käy taas jos kaikki muut osuu kohdilleen)
- Isofix, kattokaide ja lasikattoluukku on isoja plussia, joskaan ei pakollisia.
- Kilometrit joku 180-220tkm vaikuttas omaan silmään ton ikäselle aika järkevähköltä.
Miinus: Navi. Tarkotus toistaa musat suoraan muistitikulta ja noi emulaattorilaitteet ei emäntää juuri nappaa ja navia jos joskus harvoin elämässä tarvii niin puhelimessa on gepsit. Se eka C-dekillä oleva nuolinavi käy, sen voi surutta nakkkaa jonnein varaston perille lojumaan.
Auto saksasta 7000-9000e + verot n.2500-3000 + kulut n.1500-2000e
Kyllähän toi sinun budjetti on aika realistinen, mutta ei ole saksassa enää hirveesti tarjontaa. Oletko katsonut ruotsista?
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostOriginally posted by toniwe View PostViime viikolla tuli zeta haettua ja kustannukset oli 1 kuukauden vientikilville seuraavat:
Kilvet + vakuutus 80eur
Rekisteröintiviraston kulut 43eur
Autovero 20eur
Autoveron maksoin suoraan myyjälle joka maksoi sen omalta tililtään niin ei tarvinnut pankissa käydä. Yhteensä siis kuukauden punaiset vientikilvet maksoi kaikkinensa 143eur.
Comment
-
-
Originally posted by toniwe View PostJoo samaan reissuun ympättiin sukulaisilla pyörähdys Ruotsissa, porukka pelotteli että keltakilpisiä olis käännytelty Tanskassa niin pelasin varman päälle. Tosin minkäänlaista valvontaa ei missään tullut vastaan.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostOnkohan laivoilla nyt miten kova tungos? Ensviikolle voisi olla tarve paikalle.. mitään mielikuvia asiasta? finnlinesillä näytti olevan joku kampanja kuun loppuun auto+hytti halvemmalla.
Tahtoo olla noi tarjoukset yleensä menopaluu hinnoista. Talvella on kyllä tilaa laivoissa ja eihän tuo niin kallista ole. Miespaikka hytissä 149e + auto 100e. Autoliiton jäsen saa autopaikan puoleen hintaan.
Comment
-
-
Tulipa testattua automerkit.fi:n toteuttama Saksan siirtokilpien tilaus, toimii kuin junan veturi! Tilasin perjantaina, maanantaina painettiin kilvet Saksassa, tiistaina UPS:n kaveri kiikutti ne mulle ja keskiviikkona lentokoneella mestoille. Ajoaika päättyy perjantaina. Mukana tarvittavat vakuutuslipukkeet.
Ei muuta kun auton etsintä ja kun sopiva löytyy niin kilvet repusta ja kohti satamaa.
Comment
-
Comment