Originally posted by zanta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by MajorDrake View PostSain lauantaina sakot Saksassa kun ajelin suomalaisilla siirtokilvillä ;-)
ja toinen 30,- kilvistä.
Mulla oli Green gard, sanoi että 500,- olis ollu sakko ilman sitä...
Ausländische Kennzeichen:- BayObLG v. 16.09.1983:
Das Verbot des § 22 StVG erfasst auch den missbräuchlichen Gebrauch ausländischer Kennzeichen. - OLG Bamberg v. 25.09.2007:
In Abgrenzung zu BayObLG, 11. März 2004, 1 ObOWi 427/03, BayObLGSt 2004, 29 und BayObLG, 22. März 2004, 1St RR 135/03, 1St RR 135/2003; BayObLGSt 2004, 38, sowie EuGH, 2. Oktober 2003, C-12/02, DAR 2004, 213 („Grilli“-Verfahren) ist ein Fahrzeug, das nach Fernzulassung mit gültigen Zulassungsdokumenten und amtlichen Überführungskennzeichen des EU-Heimatstaates des Fahrzeughalters in einem anderen EU-Mitgliedsstaat in den Verkehr gebracht worden ist, um es in einen weiteren EU-Mitgliedsstaat zu überführen, nach § 1 IntKfzVO a.F. (neu: § 20 FZV) zum (Transit-)Verkehr im Inland zugelassen. Der Fahrzeugführer macht sich dann nicht wegen Kennzeichenmissbrauchs gem. § 22 Abs. 1 Nr. 1, Abs. 2 StVG strafbar.
Last edited by nullzwei; 04-11-2011, 00:12.
Comment
- BayObLG v. 16.09.1983:
-
Originally posted by Juhis View PostMikä siinä on niin vaikeaa hankkia Saksassa ne asianmukaiset siirtokilvet vakuutuksineen? Jos mennään ostamaan tuhansien tai kymmenien tuhansien eurojen arvoinen auto, ei luulisi olevan yhdestä 100€:sta homma kiinni? :think
Eli rahaa menee se satku, kilpikonttorireissuun min. 2 tuntia, kilpikonttorin aukioloa pitää venata ylimääräinen päivä perillä. Ei oikein iske tämä kuvio meikälle ja etsin tässä vaihtoehtoisia toimintamalleja. Lisäksi tämä asia (suomalaiset siirtotarrat EU:ssa) kiinostaa minua hivenen juridisesti.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View Posthttp://www.transit-plate.com/
Säästöä ei tule mutta helpottanee projektia ensikertalaisilla...
Kirjoitetaan auton merkki, malli ja valmistenumero siihen punaiseen lappuun joka tulee kilpien mukana ja pistetään puumerkki alle...
Toki pitää etukäteen tietää päivä mistä päivästä vakuutus alkaa, mutta niin joutuu matkajärjestelyissäkin tietää.
Onko kokemusta kuinka nopeasti kilvet tulee suomeen?Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostEhdotettiin aluksi kaupantekopäiväksi perjantaita.
Saksalaista byrokratiaa tuntien voin kertoa, ettei ole sitten mukava alkaa selvittämään saksalaisten poliisien kanssa suomalaisten siirtokilpiesi voimassaoloa. Jos poliisit näkevät siirtotarrasi, sinut tullaan varmasti pysäyttämään. Ja pahimmassa tapauksessa saat sekä sakot että joudut hankkimaan myös saksalaiset siirtokilvet. Puhumattakaan tilanteesta, jossa joudut liikenneonnettomuuteen..
Tietysti on jokaisen oma asia, haluaako ottaa riskiä kyseisessä asiassa. Omasta mielestäni ei ole n. 100€ arvoinen riski tai edes ylimääräisen yöpymisen arvoinen.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostEi kai kukaan ole väittänytkään, että auton haku Saksasta on aina kaikkine kuvioineen yksinkertaista? Sinun tilanteessa pyytäisin myyjäliikettä hankkimaan siirtokilvet sinulle valmiiksi.
Jos poliisit näkevät siirtotarrasi, sinut tullaan varmasti pysäyttämään. Ja pahimmassa tapauksessa saat sekä sakot että joudut hankkimaan myös saksalaiset siirtokilvet. Puhumattakaan tilanteesta, jossa joudut liikenneonnettomuuteen..
Tietysti on jokaisen oma asia, haluaako ottaa riskiä kyseisessä asiassa. Omasta mielestäni ei ole n. 100€ arvoinen riski tai edes ylimääräisen yöpymisen arvoinen.
edit:"it's not possible for me to get the yellow plates, because we need your original passport."
En tiedä mitä uhkia siirtokilvillä ajo tuo jos joutuu onnettomuuteen. Syyllisyyttä ei kait ratkaista kilpien perusteella ja jos auto, kuski ja vakuutukset on kunnossa niin mitä haittaa suomalaiset siirtokilvet voisi tuoda onnettomuustilanteessa?
Meillä on suunnitelmissa kuvio lähteä vaimon kanssa automatkalle viinialueille, joten vietetään aikaa mielummin siellä kuin Baijerissa. Asiat ei ole aina niin mustavalkoisia kuin äkkikatsomalta saattaa näyttää. 100 euroa on merkityksetön raha tässä projektissa.Last edited by 205/65-15H; 04-11-2011, 16:18.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by JuhisSaksalaista byrokratiaa tuntien voin kertoa, ettei ole sitten mukava alkaa selvittämään saksalaisten poliisien kanssa suomalaisten siirtokilpiesi voimassaoloa. Jos poliisit näkevät siirtotarrasi, sinut tullaan varmasti pysäyttämään. Ja pahimmassa tapauksessa saat sekä sakot että joudut hankkimaan myös saksalaiset siirtokilvet. Puhumattakaan tilanteesta, jossa joudut liikenneonnettomuuteen..Originally posted by nullzweitrolli
itse olet. erittäin suurella todennäköisyydellä pysäyttävät ja yhtä suurella todennäköisyydellä pääsee selvittämään asiaa asemalle. jos ei ihan välttämättä halua ongelmia reissulleen, niin tuo pelleily kyllä kannattaa unohtaa. toki jos extreme matkailu kiinnostaa ja haluaa tapella saksan poliisien kanssa ja päteä kilpiasioissa, niin tuohan on mitä mainioin konsti siihen hommaan
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostHelpointa maata kotona takkatulen ääressä sohvalla konulasi kädessä ja antaa ammattilaisen hoitaa homman
Tietty jos ottaa reissun ihan lomamatkana ja kokemuksena, niin aivan toinen juttu. Ite olin oman auton tuonnin aikaan helvetin kiireisenä Norjassa telakalla painamassa 16h päivää, kun tuontifirman työntekijä soitteli (joka paljastui myöhemmin sitten Foorumilaiseksi täältä), että on koeajolla auto vaikuttaa olevan OK. Eipä tarvinnu katua omaa valintaa.
Comment
-
-
En muista olenko kirjoitellut kilvistä viime aikoina tänne.
Kesällä haimme E91:n ja ongelmana oli se, että retki kesti melkein 10 päivää. Ongelma? Niin, kun myyjäliikkeen kaveri (BMW Händler, muuten kyllä oikein avulias) ei halunnut avustaa punapäissä. Syyhän on pari sivua aikaisemmin Juhiksen kirjoittamana: niihin tarvitaan kuukauden käyttömaksun maksu, jonka voi tehdä ainoastaan maksamalla käteisellä Sparbankin tilille. Olen senkin tänä vuonna jo kerran tehnyt ja siinä saa ajella kyllä autolla ihan tarpeeksi. Se ei todellakaan mene kädenkäänteessä!
No, meidän ongelma ratkesikin mukavasti, kun hommasin keltapäät: mukana konttorilla oli tuo myyjäkaveri, mutta itse asian hoidin itse. Hauskin vaihe oli tuo Suomalaisen osoitteen kirjaaminen. Aluksi yritin tavata (siis saksaksi), mutta virkailija katsoi, että homma menee parhaiten (kommen Sie hier, bitte... ) siten, että itse näpyttelin sen heidän systeemiin
Kun olimme aikamme Saksaa ja Belgiaa kierrelleet ja kilvistä virta loppunut, haimme uudet. Pääsin sielläkin näpyttelemään osoitteen...
Mutta: ilmeisesti edelleenkään ei voi tietää etukäteen, antavatko kilvet ulkomaalaisille.
PS kotimatkan teimme Tanskan läpi ja pari päivää etelä-Ruotsissa viettäen. Muistelisin, että jossakin vaiheessa taisi poliisikin ajaa perässä, mutta eivät pysäyttäneet.
PS2: minulle on edelleen epäselvää, miksi jotkut haluavat tieten tahtoen mahdollisia hankaluuksia kerjätä. Näitä on noilla tarrakilvillä ajelu ja mahdollisten sakkojen maksamattomuus.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postitse olet. erittäin suurella todennäköisyydellä pysäyttävät ja yhtä suurella todennäköisyydellä pääsee selvittämään asiaa asemalle. jos ei ihan välttämättä halua ongelmia reissulleen, niin tuo pelleily kyllä kannattaa unohtaa. toki jos extreme matkailu kiinnostaa ja haluaa tapella saksan poliisien kanssa ja päteä kilpiasioissa, niin tuohan on mitä mainioin konsti siihen hommaan
Jokaisen on rekisteröitävä ajoneuvonsa siinä jäsenvaltiossa, jossa hänen pysyvä asuinpaikkansa sijaitsee.
Tieliikennettä koskevan Wienin sopimuksen 35 artiklan 1 kohdan a alakohdan mukaan sopimuspuolet eivät saa estää toisen sopimuspuolen rekisteröimien moottoriajoneuvojen kuljettamista, jos kuljettajalla on mukanaanrekisteröintitodistus.
Väliaikainen rekisteröinti:
Ajoneuvon kuljettajalla on hyvä olla mukanaan vihreä kortti, jolla todistetaan, että hänellä on vähintään se pakollinen liikennevakuutus, jota vierailumaan lainsäädännössä vaaditaan.
Jäsenvaltioksi, jossa riski sijaitsee, on katsottava ajoneuvon määränpääjäsenvaltio 30 päivän ajan siitä lähtien, kun ostaja on hyväksynyt toimituksen, vaikka ajoneuvoa ei olisi virallisesti rekisteröity määränpääjäsenvaltiossa.
http://www.valtioneuvosto.fi/tiedostot/julkinen/eu-minvat/2004/siirtolup...
Suomen näkemyksen mukaan ratkaisevaa on vastuullisen valtion vaihtuminen Suomeen.
Siirtoluvan yhteydessä annettavaa siirtotarraa on pidettävä rekisterikilpenä liikennevakuutusdirektiivien näkökulmasta ja siten Suomen antaman siirtomerkin yhteydessä ajoneuvon osalta vastuulliseksi valtioksi tulee Suomi.Last edited by nullzwei; 04-11-2011, 22:00.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostMihin auktoriteettiin tai faktaan väitteessäsi vetoat?
Siirtoluvan yhteydessä annettavaa siirtotarraa on pidettävä rekisterikilpenä liikennevakuutusdirektiivien näkökulmasta ja siten Suomen antaman siirtomerkin yhteydessä ajoneuvon osalta vastuulliseksi valtioksi tulee Suomi.
Jos on aikaa (eli ei mikään kiire jollekin lautalle tms), voihan sitä harrastaa. Eihän noilla tarroilla ajelu laitonta ole, mutta ei homma välttämättä sujuvasti mene.
Luulen, että ymmärrän, mitä ajat takaa. Jos ajo tyssäisi, koko tarrakilpisysteemi jollakin aikataululla (kunhan Suomi on ottanut "pari" kertaa turpaan EU-oikeudelta) muutettaisiin.
Olen itsekin ehdottanut, että heti, kun tuo auton maahan, siihen annettaisiin varsinaiset kilvet. Näin ratkeaisi monta ongelmaa. Samalla voitaisiin poistaa rekisteröintivero, niin senkään maksamista ei tarvitsisi seurailla. Ja kilvet voitaisiin antaa jo etukäteen, jos (tässä paino sanalla JOS) auton tunnistetiedot on tiedossa.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Comment