Originally posted by MajorDrake
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ein Moment bitte. Ich habe eine Frage
Mord komission II
-
-
No onhan nuo Finnlinesin hinnat selvästi karanneet lapasesta, kun kilpailu Saksa-Suomi reitillä käytännössä hävisi kokonaan Superfast laivojen poistuessa reitiltä. Todellista valinnan varaa ei ole olemassa. Mikäli haluat päästä henkilöauton kanssa laivalla suoraan Saksasta Suomeen, ei muita vaihtoehtoja ole.
Eikä pelkkä laivanmatkan hinta ole ainoa ongelma. Laivassa kaikki on toteutettu zippinetto meiningillä. Kun nuo "uudet" Finnlinesin laivat eli Finnstar ja sisarlaivat tuli liikenteeseen, niin täyshoito (ateriat) sisältyi laivamatkan hintaan. Myös ateriat oli varsin hyviä vielä tähän aikaan.
Nykyään tilanne on se, että ateriat on vain muisto siitä mitä ne oli aikoinaan. Samoin niistä täytyy maksaa erikseen ja ateripakettien hinnat on laatuun nähden mielestäni varsin kovia. Muut vaihtoehdot syömiseen laivalla on aika heikot. Samoin tv-kanavat toimii jos sattuu tuuri käymään, lisäksi kanavavalikoima vaihtuu laivan mukaan ja netti on käytännössä suurimman osan laivamatkasta käyttökelvoton.
Laivoilta puuttuu myös käytännössä kaikenlainen viihdetarjonta, jollei sitten reissun kohokohta ole keskioluen juomisesta rahtareiden seurassa tai tyhjänpäiväinen jaarittelu autonhakijoiden kanssa. Kun vertaa hintoja ja laatua esim. Ruotsi-Suomi ja Viro-Suomi välillä liikkuvien laivojen kanssa, niin kyllähän tuo Finnlinesin toiminta on täysin rahat pois meininkiä Saksa-Suomi reitillä.
Itselleni on ainakin ihan sama minkä maan lipun alla laivat menee, kun eipä Finnlines ole ollut varsinaisesti suomalaisomistuksessa enää aikoihin. Asiakkaana ainakin haluan rahoilleni parhaan mahdollisen vastineen ja Finnlines ei minulle sitä tarjoa.
Nimimerkillä vuodesta 2000 asti Finnlinesin asiakas, mutta nykyään valitsen mieluiten aina jonkun muun vaihtoehdon mikäli mahdollista..All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Juhis puhuu täyttä asiaa. Itsekin asiakkaana 90-luvun lopulta ja on tosiaan laskujohteista ollut Finnlinesin meno. Ruoassa tuo näkyy harvinaisen hyvin ja joskus tuntuu, että oliko Hansa-laivat unta vain? (Isot hytit, loistavat ruoat jne.)
Alkuun nämä uudetkin laivat vaikutti lupaavilta, mutta kyllä tosiaankin on niin rahat pois -meininki joka paikassa laivalla. Parhaimmillaan ei viitsi mennä edes julkisiin tiloihin pelkän hajun takia tai sitten veli venäläiset nautiskelee ja löhöilee ilman paitaa sohvilla rantasandaalit jalassa.____________________________
E38 740iA
E46 Alpina B3 3.3
Comment
-
-
Onhan tuo meno muuttunut kun Italialaiset määrää kaikesta ja kaikki asiat täytyy hyväksyttää heidän kauttaan, sen takia tuo on nyt mitä on. Ruoka kuitenkin mielestäni parantunut parin vuoden takaisesta.
Niinkuin joku jo mainitsikin niin ei ole pelkoa juurikaan siitä että tulisi kilpaileva varustamo tuolle linjalle, siinä ei riitä matkustajia ja rahtia kuin yhdelle. Ja sen verta kallista tuo touhu on että isolla lottovoitolla tuota hommaa ei pyöritä kuukauttakaan jos saisi laivan ilmaiseksi.
Ja onhan tuolla ihan ok hytit, kaikissa tv joka nyt päivitetty ajan tasalle myös kanavien suhteen, oma WC ja suihku, saunat löytyy ja kesä aikaan saa aikaa kulumaan mukavasti vaikka kannella aurinkoa ottaen.Last edited by jori; 19-05-2013, 12:32.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostNo onhan nuo Finnlinesin hinnat selvästi karanneet lapasesta, kun kilpailu Saksa-Suomi reitillä käytännössä hävisi kokonaan Superfast laivojen poistuessa reitiltä. Todellista valinnan varaa ei ole olemassa. Mikäli haluat päästä henkilöauton kanssa laivalla suoraan Saksasta Suomeen, ei muita vaihtoehtoja ole.
Eikä pelkkä laivanmatkan hinta ole ainoa ongelma. Laivassa kaikki on toteutettu zippinetto meiningillä. Kun nuo "uudet" Finnlinesin laivat eli Finnstar ja sisarlaivat tuli liikenteeseen, niin täyshoito (ateriat) sisältyi laivamatkan hintaan. Myös ateriat oli varsin hyviä vielä tähän aikaan.
Nykyään tilanne on se, että ateriat on vain muisto siitä mitä ne oli aikoinaan. Samoin niistä täytyy maksaa erikseen ja ateripakettien hinnat on laatuun nähden mielestäni varsin kovia. Muut vaihtoehdot syömiseen laivalla on aika heikot. Samoin tv-kanavat toimii jos sattuu tuuri käymään, lisäksi kanavavalikoima vaihtuu laivan mukaan ja netti on käytännössä suurimman osan laivamatkasta käyttökelvoton.
Laivoilta puuttuu myös käytännössä kaikenlainen viihdetarjonta, jollei sitten reissun kohokohta ole keskioluen juomisesta rahtareiden seurassa tai tyhjänpäiväinen jaarittelu autonhakijoiden kanssa. Kun vertaa hintoja ja laatua esim. Ruotsi-Suomi ja Viro-Suomi välillä liikkuvien laivojen kanssa, niin kyllähän tuo Finnlinesin toiminta on täysin rahat pois meininkiä Saksa-Suomi reitillä.
Itselleni on ainakin ihan sama minkä maan lipun alla laivat menee, kun eipä Finnlines ole ollut varsinaisesti suomalaisomistuksessa enää aikoihin. Asiakkaana ainakin haluan rahoilleni parhaan mahdollisen vastineen ja Finnlines ei minulle sitä tarjoa.
Nimimerkillä vuodesta 2000 asti Finnlinesin asiakas, mutta nykyään valitsen mieluiten aina jonkun muun vaihtoehdon mikäli mahdollista..
Finnlinesin päätoiminen toimiala on rahdin kuljetus Saksan ja Suomen välillä.
Tämä tarkoittaa käytännössä ensisijaisesti toimimista rahtiliikenteen ehdoilla laivassa. Matkustajaliikenne on vain sivussa tapahtuva bisnes, mikäli tämä ei sitten kannata, niin se lakkautetaan.
Mitähän sitten tarkoittaa tuo "Zippinetto-meininki"? Liputuksella tarkoitin laivan miehistön ja päällystön toimivan Suomen lipun ja Merimiesunioinin ehdoilla. Tokihan ateriat maksavat, mutta itse olen saanut aina maittavaa ruokaa ja lisääkin on saanut ottaa. Tietoliikennehän kulkee ensisijaisesti turvallisuuden ja laivan oman tarpeen mukaan satelliitissa. Loppu jää telkulle ja netin käyttöön. Muutoin antennivahvistin pitäisi olla supertankkerin kokoluokkaa.
Tätä reittiä käyttävät matkustajat arvostavatkin rauhallisempaa ja kiireetöntä ilmapiiriä, kuten rahtiliikenteen kuljettajatkin hakiessaan lepoa. Eihän siellä olekaan mitään ruotsinlaivojen tyyppistä ryyppäämistä ja räyhäämistä aamusta iltaan, kusen ja oksennusten keskellä pitkin paattia. Mukavampaa on ottaa kuppia kohtuudella ja käykennellä muiden kanssa mutkattomasti.
Tokihan muitakin vaihtoehtoja on: Ajo Balttian kautta, ajo Ruotsin ja Tanskan kautta putket punaisina, lentäen ja tuontiautolla takaisin käyttäen muita varustamoja ja reittejä. Aijjuu, nämäkin sitten maksavat jotain...
Kahden kuluneen vuoden aikana polttoainekulut ovat nousseet 30 % merimatkan ollessaan yhtään lyhentymättä. Henkilöstökulujakaan unohtamatta - täytyyhän merimiestenkin saada edes jonkinlaista toimeentuloa. He kuitenkin tekevät pyyteettömästi pitkiä ja rankkoja vuoroja työssään huolehtien rahtiliikenteestä ja matkustajista. Jotta he voisivat nauttia ja levätä laivalla turvallisesti.
Itse hiukkasen lähempää nähnyt Finnlinesin toimintaa.
Suomihan on vapaa markkinatalousalue ja meillä valinnanvapaus!Ein Moment bitte. Ich habe eine Frage
Mord komission II
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostNiin on! Siksi säätin yli 200e ja tulin Ruotsin kautta (Viking Grace hytti + autopaikka yht. 48e)
Oksenteliko ja örvelsikö porukka käytävillä vai mikä oli meininki? :think
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostNo millainen oli Viking Grace?
Oksenteliko ja örvelsikö porukka käytävillä vai mikä oli meininki? :think
Ehkä isoin ihmetys oli kuitenkin koko aluksen tasaisesta menosta. Missään vaiheessa matkaa ei mikään helissyt tai tärissyt. Huomattiin että oltiin liikkeellä vasta kun meni ulos katsomaan kun maisema vaihtuuS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostKieltämättä oli aivan eri maata kuin ne 30 vuotta puhki nu**itut toiset Tukholmassa pyörähtävät purtilot Joka paikka sisustettu niin hienosti, että tuli ihan mieleen BTCF:n oma puolijumala HEMI designeineen . Jopa Wlan oli kaikkien käytettävissä ilmaiseksi (okei, joka kolmannella yrittämällä sai jonkun sivun auki) ja kuului myös joka kerroksessa. Autokannen tienoilla olevissa hyteissäkin taulu-TV:t, joista voi kaukosäätimellä klikkailla tax-freesta viinatarjouksia
Ehkä isoin ihmetys oli kuitenkin koko aluksen tasaisesta menosta. Missään vaiheessa matkaa ei mikään helissyt tai tärissyt. Huomattiin että oltiin liikkeellä vasta kun meni ulos katsomaan kun maisema vaihtuu
Wlanista sen verran että kaistaa pitäisi sisäänajojen jälkeen aueta lisää.. On sen nopeus tammikuusta jo triplaantunut
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by renze View PostOma saksan reissu lähestyy. Ajattelin hankkia keltaset kilvet kaverin kotiosoitteeseen tuolta http://www.transit-plate.com/
Syy: Ajan säästämiseksi ja kauppojen helpottamiseksi. Mukavampi tingata hintaa kun sovun synnyttyä voi iskee omat kilvet kiinni ja lähtee baanalle. Otan tietoisen riskin ja ajan Ruotsin kautta kotiin. Ei tullu viimekskään sanomista.
Ruotsin kautta kotiin on pieni riski. Ensinnäkin puhutaan autoista jotka joskus hajoaa. Itsellä muutama vuosi sitten meni Tanskassa motarilla jotain terävää läpi renkaasta ja paikkasatsin kanssa sitten ihmeteltiin elämää valtatien reunassa. No hinausauto kuljetti viereiseen kylään jossa paikallisen korjaamon jantterit oli vielä rakentelemassa harrasteautojaan. Ystävällisesti kasin aikaan illalla heittivät sopivan renkaan vanteelle ja matka jatkui kohti Tukholmaa.
Comment
-
-
Originally posted by PatarautaE34 View PostFinnlinesin päätoiminen toimiala on rahdin kuljetus Saksan ja Suomen välillä.
Tämä tarkoittaa käytännössä ensisijaisesti toimimista rahtiliikenteen ehdoilla laivassa. Matkustajaliikenne on vain sivussa tapahtuva bisnes, mikäli tämä ei sitten kannata, niin se lakkautetaan.
Nimenomaan matkustajaliikenne on Finnlinesille sivussa tapahtuva bisnes, josta yritetään kuitenkin lypsää maksimaalinen voitto minimaalisilla kustannuksilla. Asiakkaille tarjotun palvelun taso on onnistuneesti pidetty juuri minimissä ja varsinkin kesäkaudella hinnat on kyllä maksimoitu niin korkeaksi kuin mahdollista.
Mielestäni on todella ylimielistä toimintaa kohdella tiettyä asiakasryhmää välinpitämättömästi, koska ihan samalla tavalla maksavia asiakkaita myös matkustajaliikenteen käyttäjät ovat. Vaikka ne isot rahat muualta tulevatkin, niin ei luulisi nykyaikana olevan enää varaa tällaisiin asenteisiin.
Originally posted by PatarautaE34Mitähän sitten tarkoittaa tuo "Zippinetto-meininki"? Liputuksella tarkoitin laivan miehistön ja päällystön toimivan Suomen lipun ja Merimiesunioinin ehdoilla.
Minulle maksavana asiakkaana ei ole sillä asialla merkitystä, minkä maan lipun alla laivat menevät, kunhan saan rahoilleni hyvän vastineen. Ja Finnlinesin tapauksessa mielestäni vaakakupissa painaa paljon enemmän se, että kun firma ei ole enää varsinaisesti suomalaisomistuksessa, kuin minkä maan lipun alla seilataan.
Originally posted by PatarautaE34Tokihan ateriat maksavat, mutta itse olen saanut aina maittavaa ruokaa ja lisääkin on saanut ottaa. Tietoliikennehän kulkee ensisijaisesti turvallisuuden ja laivan oman tarpeen mukaan satelliitissa. Loppu jää telkulle ja netin käyttöön. Muutoin antennivahvistin pitäisi olla supertankkerin kokoluokkaa.
Niin on se jännä homma, kun esim. edesmenneissä Superfast laivoissa saatiin netti toimimaan huomattavasti paremmin, kuin vieläkään toimii Finnlinesillä. Langaton WLAN-netti toimi parhaimmillaan jopa hyteissä. Finnlines on tässäkin asiassa mennyt siitä mistä aita on matalin. TV-järjestelmä oli huonosti toimiva jo alkumetreltä asti.
Originally posted by PatarautaE34Tätä reittiä käyttävät matkustajat arvostavatkin rauhallisempaa ja kiireetöntä ilmapiiriä, kuten rahtiliikenteen kuljettajatkin hakiessaan lepoa. Eihän siellä olekaan mitään ruotsinlaivojen tyyppistä ryyppäämistä ja räyhäämistä aamusta iltaan, kusen ja oksennusten keskellä pitkin paattia. Mukavampaa on ottaa kuppia kohtuudella ja käykennellä muiden kanssa mutkattomasti.
Sitä paitsi oletko ajatellut, että kaikkia ei kiinnosta ottaa sitä kuppia edes kohtuudella? Mitä aktiviteetteja laivalla on järjestetty selvinpäin oleville matkustajille? Se hieno kuntosaliko? Vai saunassako pitäisi vuorokausi istua?
Originally posted by PatarautaE34Tokihan muitakin vaihtoehtoja on: Ajo Balttian kautta, ajo Ruotsin ja Tanskan kautta putket punaisina, lentäen ja tuontiautolla takaisin käyttäen muita varustamoja ja reittejä. Aijjuu, nämäkin sitten maksavat jotain...
Sitä paitsi sinun on ihan turha yrittää vääntää asiaa niin, että Finnlinesiä kritisoivilla ei olisi varaa maksaa laivamatkastaan. Siitä ei nyt ole kyse, vaan kyllä maksavalla asiakkaalla on oikeus myös vaatia vastinetta rahoilleen. Mainitsemassasi markkinataloudessa kun usein käy niin, että asiakas äänestää jaloillaan ja kun palvelu ei tyydytä, niin silloin rahat kannetaan toisen yrityksen kassaan.
Näiden kommenttieni ei ole tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä kenellekään Finnlinesillä työskentelevälle, mutta kun on tullut yli kymmenen vuotta reissattua Saksan ja Suomen väliä, niin minulle on muodostunut aika selkeä mielipide asiasta. Jokainenhan tietysti omiaan puolustaa ja kuten itsekin vihjasit, niin sinulla PatarautaE34 lienee oma lusikka sopassa tässä Finnlinesin puolustamisessa.
Toki on todettava Finnlinesin puolustukseksi, että yksikään laiva ei ole vielä uponnut, jolla olen matkustanut ja kyseisen firman palveluksesta löytyy muutama ihan mukava tyyppi. Mutta muita hyviä puolia ei ihan äkkiä tulekaan mieleen.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostMitä aktiviteetteja laivalla on järjestetty selvinpäin oleville matkustajille? Se hieno kuntosaliko? Vai saunassako pitäisi vuorokausi istua?
Kyllä nämä kaikki vaihtoehdot on tullut kokeiltua ja mikä tahansa niistä on kesäaikaan Finnlinesiä parempi. Kyllä mielummin maksan vaikka saman hinnan jostain muusta vaihtoehdosta, kuin tuen Finnlinesin nykyistä meinikiä. Kuten tässä topicissa aiemmin mainittiin, niin aikoinaan Hansa-laivat oli todella hyviä ja tarjosivat vastinetta rahoille. Toki miinuspuolella täytyy todeta, että nopeitahan ne eivät olleet.
Sitä paitsi sinun on ihan turha yrittää vääntää asiaa niin, että Finnlinesiä kritisoivilla ei olisi varaa maksaa laivamatkastaan. Siitä ei nyt ole kyse, vaan kyllä maksavalla asiakkaalla on oikeus myös vaatia vastinetta rahoilleen. Mainitsemassasi markkinataloudessa kun usein käy niin, että asiakas äänestää jaloillaan ja kun palvelu ei tyydytä, niin silloin rahat kannetaan toisen yrityksen kassaan.
Toki on todettava Finnlinesin puolustukseksi, että yksikään laiva ei ole vielä uponnut, jolla olen matkustanut ja kyseisen firman palveluksesta löytyy muutama ihan mukava tyyppi. Mutta muita hyviä puolia ei ihan äkkiä tulekaan mieleen.
Ensinnäkään Finnlinesillä ei ole mitään kunnon kanta-asiakas -systeemiä.
Minua ainakin kismittää maksaa "normaalia" hintaa
vaikka viimevuonnakin taisin kuskata ~25 autoa heidän laivoillaan...
Tarjosivat naurettavaa 10% alennusta, joten joudun kikkaillen varailemaan Autoliiton kautta kun sitä kautta saa selvästi halvemmalla...
Eipä firmalla ole häävisti mennyt vaikka hinnat on pilvissä.
Itseäni ihmetyttää myös hintojen ero Trave-Hki vs. Trave-Malmö.
mm. aamupala maksaa 11 vs. 7 €.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View Posthttp://www.finnlines.com/yritys/taloustietoa
Eipä firmalla ole häävisti mennyt vaikka hinnat on pilvissä.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Itsellä ollut viihtyminen pääpainona parilla viime reissuilla, niin olen mennyt ruotsiin Trave-Malmö 22.00 lähtö hytti + auto 140e ja ruotsin läpi ehtii hienosti Symphony/Serenade laivoille Helsinkiin. B-hytti + auto 120e ja polttoaineet ruotsin läpi n.50e yht. 310e. 250e hintaan pääsee, jos menee 2.30 lähtevällä yölaivalla Malmööseen ja budjettilaivalla turkuun.
Comment
-
Comment