Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PatarautaE34
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 183

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Onhan nuo hinnat karanneet käsistä...
    ...Jos kallista on alennuksista huolimatta, niin sitten voipi perustaa oman varustamon. Valinnan vapautta on, mutta silti rutistaan kaiken aikaa. Ei ne laivatkaan pelkällä ilmalla kulje ja onneksi ei halpatyövoima-karvakäsien varassa seilaa tuurilla merillä. Laivat ovat Suomen lipun alla, ja hyvä niin. Turhan paljon on Finnlinesiä arvosteltu negatiivisesti eri foorumeissa, ei pelkästään täällä.
    Ein Moment bitte. Ich habe eine Frage
    Mord komission II

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      No onhan nuo Finnlinesin hinnat selvästi karanneet lapasesta, kun kilpailu Saksa-Suomi reitillä käytännössä hävisi kokonaan Superfast laivojen poistuessa reitiltä. Todellista valinnan varaa ei ole olemassa. Mikäli haluat päästä henkilöauton kanssa laivalla suoraan Saksasta Suomeen, ei muita vaihtoehtoja ole.

      Eikä pelkkä laivanmatkan hinta ole ainoa ongelma. Laivassa kaikki on toteutettu zippinetto meiningillä. Kun nuo "uudet" Finnlinesin laivat eli Finnstar ja sisarlaivat tuli liikenteeseen, niin täyshoito (ateriat) sisältyi laivamatkan hintaan. Myös ateriat oli varsin hyviä vielä tähän aikaan.

      Nykyään tilanne on se, että ateriat on vain muisto siitä mitä ne oli aikoinaan. Samoin niistä täytyy maksaa erikseen ja ateripakettien hinnat on laatuun nähden mielestäni varsin kovia. Muut vaihtoehdot syömiseen laivalla on aika heikot. Samoin tv-kanavat toimii jos sattuu tuuri käymään, lisäksi kanavavalikoima vaihtuu laivan mukaan ja netti on käytännössä suurimman osan laivamatkasta käyttökelvoton.

      Laivoilta puuttuu myös käytännössä kaikenlainen viihdetarjonta, jollei sitten reissun kohokohta ole keskioluen juomisesta rahtareiden seurassa tai tyhjänpäiväinen jaarittelu autonhakijoiden kanssa. Kun vertaa hintoja ja laatua esim. Ruotsi-Suomi ja Viro-Suomi välillä liikkuvien laivojen kanssa, niin kyllähän tuo Finnlinesin toiminta on täysin rahat pois meininkiä Saksa-Suomi reitillä.

      Itselleni on ainakin ihan sama minkä maan lipun alla laivat menee, kun eipä Finnlines ole ollut varsinaisesti suomalaisomistuksessa enää aikoihin. Asiakkaana ainakin haluan rahoilleni parhaan mahdollisen vastineen ja Finnlines ei minulle sitä tarjoa.

      Nimimerkillä vuodesta 2000 asti Finnlinesin asiakas, mutta nykyään valitsen mieluiten aina jonkun muun vaihtoehdon mikäli mahdollista..
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • ossiv
        Newbiemmer
        • Jul 2005
        • 24
        • Helsinki

        Juhis puhuu täyttä asiaa. Itsekin asiakkaana 90-luvun lopulta ja on tosiaan laskujohteista ollut Finnlinesin meno. Ruoassa tuo näkyy harvinaisen hyvin ja joskus tuntuu, että oliko Hansa-laivat unta vain? (Isot hytit, loistavat ruoat jne.)

        Alkuun nämä uudetkin laivat vaikutti lupaavilta, mutta kyllä tosiaankin on niin rahat pois -meininki joka paikassa laivalla. Parhaimmillaan ei viitsi mennä edes julkisiin tiloihin pelkän hajun takia tai sitten veli venäläiset nautiskelee ja löhöilee ilman paitaa sohvilla rantasandaalit jalassa.
        ____________________________
        E38 740iA
        E46 Alpina B3 3.3

        Comment

        • jori
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1008
          • Vantaa

          Onhan tuo meno muuttunut kun Italialaiset määrää kaikesta ja kaikki asiat täytyy hyväksyttää heidän kauttaan, sen takia tuo on nyt mitä on. Ruoka kuitenkin mielestäni parantunut parin vuoden takaisesta.

          Niinkuin joku jo mainitsikin niin ei ole pelkoa juurikaan siitä että tulisi kilpaileva varustamo tuolle linjalle, siinä ei riitä matkustajia ja rahtia kuin yhdelle. Ja sen verta kallista tuo touhu on että isolla lottovoitolla tuota hommaa ei pyöritä kuukauttakaan jos saisi laivan ilmaiseksi.

          Ja onhan tuolla ihan ok hytit, kaikissa tv joka nyt päivitetty ajan tasalle myös kanavien suhteen, oma WC ja suihku, saunat löytyy ja kesä aikaan saa aikaa kulumaan mukavasti vaikka kannella aurinkoa ottaen.
          Last edited by jori; 19-05-2013, 11:32.
          Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
          Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Kyllä. TV-järjestelmää uusitaan paraikaa ja nettipuolelle tulossa myös muutoksia lähiaikoina.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • PatarautaE34
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 183

              Originally posted by Juhis View Post
              No onhan nuo Finnlinesin hinnat selvästi karanneet lapasesta, kun kilpailu Saksa-Suomi reitillä käytännössä hävisi kokonaan Superfast laivojen poistuessa reitiltä. Todellista valinnan varaa ei ole olemassa. Mikäli haluat päästä henkilöauton kanssa laivalla suoraan Saksasta Suomeen, ei muita vaihtoehtoja ole.

              Eikä pelkkä laivanmatkan hinta ole ainoa ongelma. Laivassa kaikki on toteutettu zippinetto meiningillä. Kun nuo "uudet" Finnlinesin laivat eli Finnstar ja sisarlaivat tuli liikenteeseen, niin täyshoito (ateriat) sisältyi laivamatkan hintaan. Myös ateriat oli varsin hyviä vielä tähän aikaan.

              Nykyään tilanne on se, että ateriat on vain muisto siitä mitä ne oli aikoinaan. Samoin niistä täytyy maksaa erikseen ja ateripakettien hinnat on laatuun nähden mielestäni varsin kovia. Muut vaihtoehdot syömiseen laivalla on aika heikot. Samoin tv-kanavat toimii jos sattuu tuuri käymään, lisäksi kanavavalikoima vaihtuu laivan mukaan ja netti on käytännössä suurimman osan laivamatkasta käyttökelvoton.

              Laivoilta puuttuu myös käytännössä kaikenlainen viihdetarjonta, jollei sitten reissun kohokohta ole keskioluen juomisesta rahtareiden seurassa tai tyhjänpäiväinen jaarittelu autonhakijoiden kanssa. Kun vertaa hintoja ja laatua esim. Ruotsi-Suomi ja Viro-Suomi välillä liikkuvien laivojen kanssa, niin kyllähän tuo Finnlinesin toiminta on täysin rahat pois meininkiä Saksa-Suomi reitillä.

              Itselleni on ainakin ihan sama minkä maan lipun alla laivat menee, kun eipä Finnlines ole ollut varsinaisesti suomalaisomistuksessa enää aikoihin. Asiakkaana ainakin haluan rahoilleni parhaan mahdollisen vastineen ja Finnlines ei minulle sitä tarjoa.

              Nimimerkillä vuodesta 2000 asti Finnlinesin asiakas, mutta nykyään valitsen mieluiten aina jonkun muun vaihtoehdon mikäli mahdollista..
              Kreikkalaisten pyörittämä Superfast lakkautettiin kannattamattomana virheellisen hintapolitiikan vuoksi (halvat hinnat huonolla katteella), ja yhtenä syynä oli huono markkinatietous Suomessa. Semmottes halvoista hinnoista.

              Finnlinesin päätoiminen toimiala on rahdin kuljetus Saksan ja Suomen välillä.
              Tämä tarkoittaa käytännössä ensisijaisesti toimimista rahtiliikenteen ehdoilla laivassa. Matkustajaliikenne on vain sivussa tapahtuva bisnes, mikäli tämä ei sitten kannata, niin se lakkautetaan.

              Mitähän sitten tarkoittaa tuo "Zippinetto-meininki"? Liputuksella tarkoitin laivan miehistön ja päällystön toimivan Suomen lipun ja Merimiesunioinin ehdoilla. Tokihan ateriat maksavat, mutta itse olen saanut aina maittavaa ruokaa ja lisääkin on saanut ottaa. Tietoliikennehän kulkee ensisijaisesti turvallisuuden ja laivan oman tarpeen mukaan satelliitissa. Loppu jää telkulle ja netin käyttöön. Muutoin antennivahvistin pitäisi olla supertankkerin kokoluokkaa.

              Tätä reittiä käyttävät matkustajat arvostavatkin rauhallisempaa ja kiireetöntä ilmapiiriä, kuten rahtiliikenteen kuljettajatkin hakiessaan lepoa. Eihän siellä olekaan mitään ruotsinlaivojen tyyppistä ryyppäämistä ja räyhäämistä aamusta iltaan, kusen ja oksennusten keskellä pitkin paattia. Mukavampaa on ottaa kuppia kohtuudella ja käykennellä muiden kanssa mutkattomasti.

              Tokihan muitakin vaihtoehtoja on: Ajo Balttian kautta, ajo Ruotsin ja Tanskan kautta putket punaisina, lentäen ja tuontiautolla takaisin käyttäen muita varustamoja ja reittejä. Aijjuu, nämäkin sitten maksavat jotain...

              Kahden kuluneen vuoden aikana polttoainekulut ovat nousseet 30 % merimatkan ollessaan yhtään lyhentymättä. Henkilöstökulujakaan unohtamatta - täytyyhän merimiestenkin saada edes jonkinlaista toimeentuloa. He kuitenkin tekevät pyyteettömästi pitkiä ja rankkoja vuoroja työssään huolehtien rahtiliikenteestä ja matkustajista. Jotta he voisivat nauttia ja levätä laivalla turvallisesti.

              Itse hiukkasen lähempää nähnyt Finnlinesin toimintaa.

              Suomihan on vapaa markkinatalousalue ja meillä valinnanvapaus!
              Ein Moment bitte. Ich habe eine Frage
              Mord komission II

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6698
                • PK-seutu

                Originally posted by PatarautaE34 View Post
                Suomihan on vapaa markkinatalousalue ja meillä valinnanvapaus!
                Niin on! Siksi säätin yli 200e ja tulin Ruotsin kautta (Viking Grace hytti + autopaikka yht. 48e)
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10494
                  • Saaressa

                  Originally posted by pyroz View Post
                  Niin on! Siksi säätin yli 200e ja tulin Ruotsin kautta (Viking Grace hytti + autopaikka yht. 48e)
                  No millainen oli Viking Grace?
                  Oksenteliko ja örvelsikö porukka käytävillä vai mikä oli meininki? :think

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6698
                    • PK-seutu

                    Originally posted by duuk View Post
                    No millainen oli Viking Grace?
                    Oksenteliko ja örvelsikö porukka käytävillä vai mikä oli meininki? :think
                    Kieltämättä oli aivan eri maata kuin ne 30 vuotta puhki nu**itut toiset Tukholmassa pyörähtävät purtilot Joka paikka sisustettu niin hienosti, että tuli ihan mieleen BTCF:n oma puolijumala HEMI designeineen . Jopa Wlan oli kaikkien käytettävissä ilmaiseksi (okei, joka kolmannella yrittämällä sai jonkun sivun auki) ja kuului myös joka kerroksessa. Autokannen tienoilla olevissa hyteissäkin taulu-TV:t, joista voi kaukosäätimellä klikkailla tax-freesta viinatarjouksia

                    Ehkä isoin ihmetys oli kuitenkin koko aluksen tasaisesta menosta. Missään vaiheessa matkaa ei mikään helissyt tai tärissyt. Huomattiin että oltiin liikkeellä vasta kun meni ulos katsomaan kun maisema vaihtuu
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • duuk
                      Moderator
                      • Dec 2006
                      • 10494
                      • Saaressa

                      Originally posted by pyroz View Post
                      Kieltämättä oli aivan eri maata kuin ne 30 vuotta puhki nu**itut toiset Tukholmassa pyörähtävät purtilot Joka paikka sisustettu niin hienosti, että tuli ihan mieleen BTCF:n oma puolijumala HEMI designeineen . Jopa Wlan oli kaikkien käytettävissä ilmaiseksi (okei, joka kolmannella yrittämällä sai jonkun sivun auki) ja kuului myös joka kerroksessa. Autokannen tienoilla olevissa hyteissäkin taulu-TV:t, joista voi kaukosäätimellä klikkailla tax-freesta viinatarjouksia

                      Ehkä isoin ihmetys oli kuitenkin koko aluksen tasaisesta menosta. Missään vaiheessa matkaa ei mikään helissyt tai tärissyt. Huomattiin että oltiin liikkeellä vasta kun meni ulos katsomaan kun maisema vaihtuu
                      Juu jotain tälläistä ounastelinkin..

                      Wlanista sen verran että kaistaa pitäisi sisäänajojen jälkeen aueta lisää.. On sen nopeus tammikuusta jo triplaantunut

                      duke's garage:
                      Suzuki R50
                      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                      S38 S54 S62

                      instagram: _duuk

                      Comment

                      • Susiraja
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 361
                        • Helsinki

                        Originally posted by renze View Post
                        Oma saksan reissu lähestyy. Ajattelin hankkia keltaset kilvet kaverin kotiosoitteeseen tuolta http://www.transit-plate.com/
                        Syy: Ajan säästämiseksi ja kauppojen helpottamiseksi. Mukavampi tingata hintaa kun sovun synnyttyä voi iskee omat kilvet kiinni ja lähtee baanalle. Otan tietoisen riskin ja ajan Ruotsin kautta kotiin. Ei tullu viimekskään sanomista.
                        Miten tuo toimii jos ostan yksityiselta auton. Tartteeko käydä kauppojen jälkeen vielä rekisterointitoimistossa tekemässä se rekisteristäpoisto? Vai voiko yksityinen myyjä hoitaa sen etukäteen jolloin toimis tuo "kilvet kiinni ja baanalle" jos autossa on katsastus voimassa?

                        Ruotsin kautta kotiin on pieni riski. Ensinnäkin puhutaan autoista jotka joskus hajoaa. Itsellä muutama vuosi sitten meni Tanskassa motarilla jotain terävää läpi renkaasta ja paikkasatsin kanssa sitten ihmeteltiin elämää valtatien reunassa. No hinausauto kuljetti viereiseen kylään jossa paikallisen korjaamon jantterit oli vielä rakentelemassa harrasteautojaan. Ystävällisesti kasin aikaan illalla heittivät sopivan renkaan vanteelle ja matka jatkui kohti Tukholmaa.
                        www.finnishcodriver.blogspot.fi

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19175
                          • -

                          Originally posted by PatarautaE34 View Post
                          Finnlinesin päätoiminen toimiala on rahdin kuljetus Saksan ja Suomen välillä.
                          Tämä tarkoittaa käytännössä ensisijaisesti toimimista rahtiliikenteen ehdoilla laivassa. Matkustajaliikenne on vain sivussa tapahtuva bisnes, mikäli tämä ei sitten kannata, niin se lakkautetaan.
                          Tämän kyllä huomaa ja olen käyttänyt myös Finnlinesin rahtipalveluita yli 10 vuotta. Sama rahastusmeininki ulottuu nykyään kyllä myös tänne puolelle ainakin ilman kuljettajaa lähetetyn rahdin puolella ja palvelun tasokaan ei päätä huimaa ainakaan toimistojen puolella. Toki raskaan kaluston kuljettajia sentään palvellaan matkustajaliikenteen asiakkaita paremmin Finnlinesin laivoilla.

                          Nimenomaan matkustajaliikenne on Finnlinesille sivussa tapahtuva bisnes, josta yritetään kuitenkin lypsää maksimaalinen voitto minimaalisilla kustannuksilla. Asiakkaille tarjotun palvelun taso on onnistuneesti pidetty juuri minimissä ja varsinkin kesäkaudella hinnat on kyllä maksimoitu niin korkeaksi kuin mahdollista.

                          Mielestäni on todella ylimielistä toimintaa kohdella tiettyä asiakasryhmää välinpitämättömästi, koska ihan samalla tavalla maksavia asiakkaita myös matkustajaliikenteen käyttäjät ovat. Vaikka ne isot rahat muualta tulevatkin, niin ei luulisi nykyaikana olevan enää varaa tällaisiin asenteisiin.

                          Originally posted by PatarautaE34
                          Mitähän sitten tarkoittaa tuo "Zippinetto-meininki"? Liputuksella tarkoitin laivan miehistön ja päällystön toimivan Suomen lipun ja Merimiesunioinin ehdoilla.
                          Ainakaan aiemmin ei läheskään kyllä kaikki Finnlinesin laivat menneet Suomen lipun alla, eikä laivalla ollut todellakaan 100% suomalainen miehistö. Tämän hetken tilannetta en tiedä jokaisen laivan kohdalla.

                          Minulle maksavana asiakkaana ei ole sillä asialla merkitystä, minkä maan lipun alla laivat menevät, kunhan saan rahoilleni hyvän vastineen. Ja Finnlinesin tapauksessa mielestäni vaakakupissa painaa paljon enemmän se, että kun firma ei ole enää varsinaisesti suomalaisomistuksessa, kuin minkä maan lipun alla seilataan.

                          Originally posted by PatarautaE34
                          Tokihan ateriat maksavat, mutta itse olen saanut aina maittavaa ruokaa ja lisääkin on saanut ottaa. Tietoliikennehän kulkee ensisijaisesti turvallisuuden ja laivan oman tarpeen mukaan satelliitissa. Loppu jää telkulle ja netin käyttöön. Muutoin antennivahvistin pitäisi olla supertankkerin kokoluokkaa.
                          Niin tietysti jos 20 - 30 euroa maksavalle aterialle ei aseta juuri mitään vaatimuksia ja tykkää syödä viikosta toiseen samoja pöperöitä, niin kyllähän Finnlinesin ruoat on varmasti maittavia. Moni kun ei paremmasta tiedä, niin ei toki osaa sellaista vaatiakaan. Kun olet kertomasi mukaan seurannut Finnlinesin toimintaa läheltä, niin tuskin on jäänyt sinulta huomaamatta, että ruokien taso on vaihdellut vuosien varrella aika suurestikin.

                          Niin on se jännä homma, kun esim. edesmenneissä Superfast laivoissa saatiin netti toimimaan huomattavasti paremmin, kuin vieläkään toimii Finnlinesillä. Langaton WLAN-netti toimi parhaimmillaan jopa hyteissä. Finnlines on tässäkin asiassa mennyt siitä mistä aita on matalin. TV-järjestelmä oli huonosti toimiva jo alkumetreltä asti.

                          Originally posted by PatarautaE34
                          Tätä reittiä käyttävät matkustajat arvostavatkin rauhallisempaa ja kiireetöntä ilmapiiriä, kuten rahtiliikenteen kuljettajatkin hakiessaan lepoa. Eihän siellä olekaan mitään ruotsinlaivojen tyyppistä ryyppäämistä ja räyhäämistä aamusta iltaan, kusen ja oksennusten keskellä pitkin paattia. Mukavampaa on ottaa kuppia kohtuudella ja käykennellä muiden kanssa mutkattomasti.
                          Voidaanhan asiaa kärjistää tässäkin kohdin, mutta mielestäni näiden kahden kuvailemasi ääripään väliltä löytyy myös monta muuta vaihtoehtoa. En itse kaipaa tuota tiettyjen ruotsinlaivojen meininkiä, mutta Finnlinesin ranteet auki meininki ei kyllä houkuttele sen enempää.

                          Sitä paitsi oletko ajatellut, että kaikkia ei kiinnosta ottaa sitä kuppia edes kohtuudella? Mitä aktiviteetteja laivalla on järjestetty selvinpäin oleville matkustajille? Se hieno kuntosaliko? Vai saunassako pitäisi vuorokausi istua?

                          Originally posted by PatarautaE34
                          Tokihan muitakin vaihtoehtoja on: Ajo Balttian kautta, ajo Ruotsin ja Tanskan kautta putket punaisina, lentäen ja tuontiautolla takaisin käyttäen muita varustamoja ja reittejä. Aijjuu, nämäkin sitten maksavat jotain...
                          Kyllä nämä kaikki vaihtoehdot on tullut kokeiltua ja mikä tahansa niistä on kesäaikaan Finnlinesiä parempi. Kyllä mielummin maksan vaikka saman hinnan jostain muusta vaihtoehdosta, kuin tuen Finnlinesin nykyistä meinikiä. Kuten tässä topicissa aiemmin mainittiin, niin aikoinaan Hansa-laivat oli todella hyviä ja tarjosivat vastinetta rahoille. Toki miinuspuolella täytyy todeta, että nopeitahan ne eivät olleet.

                          Sitä paitsi sinun on ihan turha yrittää vääntää asiaa niin, että Finnlinesiä kritisoivilla ei olisi varaa maksaa laivamatkastaan. Siitä ei nyt ole kyse, vaan kyllä maksavalla asiakkaalla on oikeus myös vaatia vastinetta rahoilleen. Mainitsemassasi markkinataloudessa kun usein käy niin, että asiakas äänestää jaloillaan ja kun palvelu ei tyydytä, niin silloin rahat kannetaan toisen yrityksen kassaan.

                          Näiden kommenttieni ei ole tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä kenellekään Finnlinesillä työskentelevälle, mutta kun on tullut yli kymmenen vuotta reissattua Saksan ja Suomen väliä, niin minulle on muodostunut aika selkeä mielipide asiasta. Jokainenhan tietysti omiaan puolustaa ja kuten itsekin vihjasit, niin sinulla PatarautaE34 lienee oma lusikka sopassa tässä Finnlinesin puolustamisessa.

                          Toki on todettava Finnlinesin puolustukseksi, että yksikään laiva ei ole vielä uponnut, jolla olen matkustanut ja kyseisen firman palveluksesta löytyy muutama ihan mukava tyyppi. Mutta muita hyviä puolia ei ihan äkkiä tulekaan mieleen.
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7508
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Juhis View Post
                            Mitä aktiviteetteja laivalla on järjestetty selvinpäin oleville matkustajille? Se hieno kuntosaliko? Vai saunassako pitäisi vuorokausi istua?



                            Kyllä nämä kaikki vaihtoehdot on tullut kokeiltua ja mikä tahansa niistä on kesäaikaan Finnlinesiä parempi. Kyllä mielummin maksan vaikka saman hinnan jostain muusta vaihtoehdosta, kuin tuen Finnlinesin nykyistä meinikiä. Kuten tässä topicissa aiemmin mainittiin, niin aikoinaan Hansa-laivat oli todella hyviä ja tarjosivat vastinetta rahoille. Toki miinuspuolella täytyy todeta, että nopeitahan ne eivät olleet.

                            Sitä paitsi sinun on ihan turha yrittää vääntää asiaa niin, että Finnlinesiä kritisoivilla ei olisi varaa maksaa laivamatkastaan. Siitä ei nyt ole kyse, vaan kyllä maksavalla asiakkaalla on oikeus myös vaatia vastinetta rahoilleen. Mainitsemassasi markkinataloudessa kun usein käy niin, että asiakas äänestää jaloillaan ja kun palvelu ei tyydytä, niin silloin rahat kannetaan toisen yrityksen kassaan.

                            Toki on todettava Finnlinesin puolustukseksi, että yksikään laiva ei ole vielä uponnut, jolla olen matkustanut ja kyseisen firman palveluksesta löytyy muutama ihan mukava tyyppi. Mutta muita hyviä puolia ei ihan äkkiä tulekaan mieleen.
                            Samoilla linjoilla ollaan.

                            Ensinnäkään Finnlinesillä ei ole mitään kunnon kanta-asiakas -systeemiä.
                            Minua ainakin kismittää maksaa "normaalia" hintaa
                            vaikka viimevuonnakin taisin kuskata ~25 autoa heidän laivoillaan...
                            Tarjosivat naurettavaa 10% alennusta, joten joudun kikkaillen varailemaan Autoliiton kautta kun sitä kautta saa selvästi halvemmalla...


                            Eipä firmalla ole häävisti mennyt vaikka hinnat on pilvissä.

                            Itseäni ihmetyttää myös hintojen ero Trave-Hki vs. Trave-Malmö.
                            mm. aamupala maksaa 11 vs. 7 €.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19175
                              • -

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              http://www.finnlines.com/yritys/taloustietoa
                              Eipä firmalla ole häävisti mennyt vaikka hinnat on pilvissä.
                              Nämä tiedot ei toki kerro mitään todellisesta tilanteesta, kun suuremmilla yrityksillä on tunnetusti tapana harjoittaa "verosuunnittelua", jolloin maksettavat verot toki pyritään minimoimaan varsinkin Suomen toiminnan osalta..
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                Itsellä ollut viihtyminen pääpainona parilla viime reissuilla, niin olen mennyt ruotsiin Trave-Malmö 22.00 lähtö hytti + auto 140e ja ruotsin läpi ehtii hienosti Symphony/Serenade laivoille Helsinkiin. B-hytti + auto 120e ja polttoaineet ruotsin läpi n.50e yht. 310e. 250e hintaan pääsee, jos menee 2.30 lähtevällä yölaivalla Malmööseen ja budjettilaivalla turkuun.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎