Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden kiillotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Vanteiden kiillotus..

    Kuka tekee moista hommaa, eli yhteys tietoja tarttis saada jotta kesällä BBS kiiltäisi.
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    #2
    Kerro vähän tarkemmin, meikäläinen vois ehkä tehdä talvella.

    Comment

    • Camo
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1662
      • Lahti

      #3
      Originally posted by Hammu View Post
      Kerro vähän tarkemmin, meikäläinen vois ehkä tehdä talvella.
      Teetkö mullekin?
      Current:
      Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
      DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


      Previous:
      Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
      E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
      Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
      E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

      Comment

      • Hammu
        Moderator
        • Nov 2006
        • 3971
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Camo View Post
        Teetkö mullekin?
        Kerro lisää.

        Comment

        • Camo
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1662
          • Lahti

          #5
          Originally posted by Hammu View Post
          Kerro lisää.
          Kehät vähän parempaan kiiltoon, ainakin kehän pulttien välit aika hapettuneet. Naarmuja jonkin verran ja toisessa etuvanteessa ja toisessa takavanteessa kehässä painauma/lommo, kiitos kuuluu ilmeisemmin rengasasentajalla

          Edit: itellä oli kyllä tarkoitus talvella nuo jynssätä, mutta saa nähdä riittääkö aika, kiinnostus tai onko yleensäkään paikkaa missä tehdä tuota..
          Last edited by Camo; 23-10-2007, 08:17.
          Current:
          Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
          DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


          Previous:
          Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
          E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
          Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
          E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

          Comment

          • Hammu
            Moderator
            • Nov 2006
            • 3971
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Camo View Post
            Kehät vähän parempaan kiiltoon, ainakin kehän pulttien välit aika hapettuneet. Naarmuja jonkin verran ja toisessa etuvanteessa ja toisessa takavanteessa kehässä painauma/lommo, kiitos kuuluu ilmeisemmin rengasasentajalla

            Totatota, pistä mulle vaikka illalla kuvia noista vanteista.
            Ilmeisesti kehän pultit saa irti?
            Vittumainen vaan toi pulttienympärys kiillottaa jos ei saa irti, tai riippuu vähän.

            Pistetääs nyt taas referenssinä tuo.
            Tota ei ole edes käyty läpi hiomapaperilla.

            Comment

            • Camo
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1662
              • Lahti

              #7
              Originally posted by Hammu View Post
              Totatota, pistä mulle vaikka illalla kuvia noista vanteista.
              Ilmeisesti kehän pultit saa irti?
              Vittumainen vaan toi pulttienympärys kiillottaa jos ei saa irti, tai riippuu vähän.
              Niin, saahan ne pultit irti, mutta mistä avain pultteihin? Kyselin muutama viikko sitten Us-Partsista josko he saisivat RH:lta Saksasta tuon avaimen, kun kerran RH:ta myyvät Suomessa. Vastaus oli, että he eivät avainta voi hommata, koska vanteiden purku on ammattilaisen työtä, eikä sitä VOI tehdä kukaan ns. amatööri, koska vanteista ei näin ollen tule suorat eikä kehä ole tarpeeksi tiiviisti vanteessa. Sanoivat vielä, että vanne pitäisi lähettää Saksaan Rh:lle oikaistavaksi (painotin omassa viestissäni, ettei vanne ole kiero, vaan pitäisi purkaa kiillotusta varten), joka maksaa lähes saman verran kuin uusi vanne, eli käytännössä käskivät ostaa uudet vanteet!
              Current:
              Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
              DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


              Previous:
              Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
              E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
              Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
              E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by Hammu View Post
                Kerro vähän tarkemmin, meikäläinen vois ehkä tehdä talvella.
                No ni. BBS RC:stä reunat kiiltäväksi. Pitäisi saada purettua, tosin pultin kanta toisella puolen täysin pyöreä, miten siitäkin kiinni pitää? En tiedä vaatiiko se uudet pultit sitten ja mistä niitä saa ja mikä on pulttien momentti. Yksi vanne on ihan priima, yksi saanut hiukan osumaa reunaan, eli voi vaatia sorvia eka pikkuisen. Loput on sitten siitä väililtä. Onko sulla mahdollisuus ottaa renkaat pois vanteilta?

                Pistä hinta tietoa ja aikataulua vaikka privaan niin saadaan homma liikkeelle.

                Comment

                • Hammu
                  Moderator
                  • Nov 2006
                  • 3971
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  No ni. BBS RC:stä reunat kiiltäväksi. Pitäisi saada purettua, tosin pultin kanta toisella puolen täysin pyöreä, miten siitäkin kiinni pitää? En tiedä vaatiiko se uudet pultit sitten ja mistä niitä saa ja mikä on pulttien momentti. Yksi vanne on ihan priima, yksi saanut hiukan osumaa reunaan, eli voi vaatia sorvia eka pikkuisen. Loput on sitten siitä väililtä. Onko sulla mahdollisuus ottaa renkaat pois vanteilta?

                  Pistä hinta tietoa ja aikataulua vaikka privaan niin saadaan homma liikkeelle.


                  Ilmeisesti vannemalli on siis tämä?
                  Klik

                  Noi kyllä varmaan sais kiillotettua ihan purkamattakin ja renkaat vanteilla.
                  Sorvia ei ole, ja renkaat saan yhtä huonosti pois vanteilta kuin sinäkin, eli rengasliikkeessä.

                  Tietysti jos käytät sen yhden vanteet sorvissa / purat ne ja tuot pelkät kehät mulle, niin ei tule kovin kalliiksi.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by Hammu View Post
                    Ilmeisesti vannemalli on siis tämä?
                    Klik

                    Noi kyllä varmaan sais kiillotettua ihan purkamattakin ja renkaat vanteilla.
                    Sorvia ei ole, ja renkaat saan yhtä huonosti pois vanteilta kuin sinäkin, eli rengasliikkeessä.

                    Tietysti jos käytät sen yhden vanteet sorvissa / purat ne ja tuot pelkät kehät mulle, niin ei tule kovin kalliiksi.
                    No voin ne rengas liikkeessä käyttä ja sorvissa tuon yhden jos se sitä kaipaa. Purkamaan en jaksa ruveta. Jos koottuna kiillottaa niin pulttien takaa ei saa puhtaaksi ja pulttien väliä. Mitäs niille keksii? Purkamatta pääsisi helpommalla. Maalia pulttien päälle sitten?

                    Ja kovin kalliiksi on mitä?

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      #11
                      Originally posted by Camo View Post
                      Niin, saahan ne pultit irti, mutta mistä avain pultteihin?
                      Onko se avain tällainen? Vastaava BBS? Tässä kaveri lupaa kaikenmoisia erikoistyökaluja vannetöihin
                      Last edited by nullzwei; 23-10-2007, 09:02.

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17825
                        • PKS

                        #12
                        Viime talvena kunnostin E28 RS:t, seuraavana menee purkuun E39 RC:t. Kehät irti, uudet pultit Felgenmannilta Saksasta (~160e original BBS pultit + mutterit kierros, vanhat vaihdossa), momentit, ohjeet ym. http://the-polisher.tripod.com/

                        Omat kehät kävi silloisen Customworksin kautta sorvissa ja lumputettiin peilikiiltäviksi Meinasin ryhtyä itse hommiin, mutta kanttariosumien vuoksi päätin viedä koneistamoon. Eikä harmita.

                        Onhan niissä urakkaa, mutta lopputulos palkitsee.

                        Jos tosiaan joku haluaa työstää irtokehät kohtuuhintaan samaan tapaan kuin aiemmin niin saan laittaa privaa, kts. työnjäljen vaatimus seuraavan postaukseni kuvista!
                        Last edited by Dualfun; 23-10-2007, 09:07.
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                        E30 325i Touring
                        ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                        E28
                        ///M535i '87 zinnoberrot
                        ½ E46 316ti Compact
                        ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36
                        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • AMP
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 536
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by Camo View Post
                          Niin, saahan ne pultit irti, mutta mistä avain pultteihin? Kyselin muutama viikko sitten Us-Partsista josko he saisivat RH:lta Saksasta tuon avaimen, kun kerran RH:ta myyvät Suomessa. Vastaus oli, että he eivät avainta voi hommata, koska vanteiden purku on ammattilaisen työtä, eikä sitä VOI tehdä kukaan ns. amatööri, koska vanteista ei näin ollen tule suorat eikä kehä ole tarpeeksi tiiviisti vanteessa. Sanoivat vielä, että vanne pitäisi lähettää Saksaan Rh:lle oikaistavaksi (painotin omassa viestissäni, ettei vanne ole kiero, vaan pitäisi purkaa kiillotusta varten), joka maksaa lähes saman verran kuin uusi vanne, eli käytännössä käskivät ostaa uudet vanteet!
                          mitkäköhän pultit sun RH:ssa on?? omassa "miljoona sakaraiset" jotka lähti muistaakseni 10 - 12 monikulmaisella hylsyllä

                          vähän epäselvästi selitetty mutta kuitenkin. itellä onneks tuollaiset "helpot" kannat, sun pulteista en sitten tiedä. tällä viikolla pitäis laittaa ZW1:iin uudet takakehät paikkaan. mielessä käynyt vaan kaikkien kiillotus koska taakse tulee uudet ja edessä vanhat

                          jos joku viittii heittää vinkin mitkä on perus vaiheet kun kehät saa kiiltämään niin ois hyvä homma? en oikeen siitä toisesta topickista saanut selvää vastausta irti!
                          e65 730d

                          Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17825
                            • PKS

                            #14
                            Originally posted by nullzwei View Post
                            Onko se avain tällainen? Vastaava BBS?
                            RS:iin ihan perus monikulmainen (10-12?) 8mm pultille, 10mm mutterille. Löytyy useilta jo työkalupakista entuudestaan.

                            edit: omasta vanneprojektista kuvia
                            Last edited by Dualfun; 23-10-2007, 09:08.
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                            E30 325i Touring
                            ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                            E28
                            ///M535i '87 zinnoberrot
                            ½ E46 316ti Compact
                            ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36
                            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                            Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • Camo
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1662
                              • Lahti

                              #15
                              Originally posted by nullzwei View Post
                              Onko se avain tällainen?
                              Taitaa tuommoiset juuri olla!

                              Originally posted by AMP View Post
                              mitkäköhän pultit sun RH:ssa on?? omassa "miljoona sakaraiset" jotka lähti muistaakseni 10 - 12 monikulmaisella hylsyllä

                              vähän epäselvästi selitetty mutta kuitenkin. itellä onneks tuollaiset "helpot" kannat, sun pulteista en sitten tiedä. tällä viikolla pitäis laittaa ZW1:iin uudet takakehät paikkaan. mielessä käynyt vaan kaikkien kiillotus koska taakse tulee uudet ja edessä vanhat
                              Siis itelläkin ZW1 Cupit.
                              Current:
                              Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                              DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                              Previous:
                              Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                              E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                              Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                              E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎