No nyt on eka vanne tehty, tai siis pelkkä huuliosa. Käytin solmasterin maalin/lakanpoistoa. Sillä irtoaa ihan hyvin lähes uusistakin vanteista lakka. Onko jollain heittää jotain hyvää kikkaa jolla pinnasta saisi parhaan mahdollisen kiillon irti? Lakan poiston jälkeen hioin vesihiomapapereilla 500-1000 karkeuksilla, sitten glymin hiomatahnalla+laikka ja lopuksi autosolin jollain kromitahnalla. Pinta on ihan hyvä ja peilaakin kivasti, mutta saisiko vielä jollain konstilla lisää kiiltoa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanteiden kiillotus..
Collapse
X
-
Originally posted by veteraaniseppo View PostNo nyt on eka vanne tehty, tai siis pelkkä huuliosa. Käytin solmasterin maalin/lakanpoistoa. Sillä irtoaa ihan hyvin lähes uusistakin vanteista lakka. Onko jollain heittää jotain hyvää kikkaa jolla pinnasta saisi parhaan mahdollisen kiillon irti? Lakan poiston jälkeen hioin vesihiomapapereilla 500-1000 karkeuksilla, sitten glymin hiomatahnalla+laikka ja lopuksi autosolin jollain kromitahnalla. Pinta on ihan hyvä ja peilaakin kivasti, mutta saisiko vielä jollain konstilla lisää kiiltoa
1000 paperi on mielestäni vasta alkupään paperia jos haetaan huippukiiltoa, käy vanteet läpi 1500 ja 2000:lla ja mitä hienompi paperi sen pidempään hiomista, lopuksi peukalonahkaan autosolia ja sillä hinkkaat, jollei noilla opeilla ala kiiltämään niin olet laiskotellut.
Comment
-
-
Originally posted by cojama View PostKiilto on suhteessa työmäärään, eli kiillota vaan enempi ja sen jälkeen vielä enempi.
1000 paperi on mielestäni vasta alkupään paperia jos haetaan huippukiiltoa, käy vanteet läpi 1500 ja 2000:lla ja mitä hienompi paperi sen pidempään hiomista, lopuksi peukalonahkaan autosolia ja sillä hinkkaat, jollei noilla opeilla ala kiiltämään niin olet laiskotellut.
Comment
-
-
paperien jälkeen vielä pata pataa ja sitte laikkaa ja autosolia...Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01
Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88
Comment
-
-
http://www.laikat.com/kauppa/index.p...e4b9536d776e5c
Tuolta viimeistely kiillotukseen. Ainakin parempi kiilto tuli pyörän runkoon, entä sillä autoglymin tahnalla.F11 & F31
Comment
-
-
Itse olen kiilloittanut paljon MP:n alumiini osia (vantee, runko moottori, takahaarukka jne).
-Homma lähtee siitä että hiotaan kaikki naarmut pois jolla 300 karkeutta olevalla. (riippuu siitä kuinka pahoja naarmuja/työstö jälkiä osassa on) Kannattaa kuitenkin ottaa tarpeeksi karkea, ettei joudu palaamaan karkeudesssa takaisin päin kun naarmut näkyvät hienommalla paperilla hiomisen jälkeen ja eivät meinaa kadota.
-Sitten toistetaan hionta esim. 600 > 800 >1000 >1200 >1500 > 2000 karkeuksilla.
-Seuraavaksi otetaan huopalaikka ja siihen sellaisesta palasta hionta ainetta. Työstetään huopalaikalla niin kauan kunnes pinta on peili.
-Huopalaikan jälkeen otetaan kangas laikka ja siihen laitetaan hienommasta palasta hieontaainetta ja kiilloitetaan kangaslaikalla pinta peiliksi. Kangaslaikan jälkeen pinta on vielä kiiltävämpi kuin huopalaikan jälkeen.
-Lopuksi olen itse vetänyt autoglymin kultaiset pintaan ja kiiltoa on piisannut ja kiilto säilynyt, kunhan pari kertaa kesässä jaksaa vahata uudelleen.Kulkuvälineet:
Etsintä käynnissä
ex BMW:t
e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
ex muun merkkiset:
Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
Comment
-
-
Originally posted by S^X View PostJotain huhua ollut liikkeellä että Sinoli olisi hyvä suoja kiilloitetulle pinnalle.
Tiedä sitten,ikinä ei oo kiillotus ollut mun juttu.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by nut View PostSuosittelen noita samppa316:n linkkaamia kiillotusvahatankoja, helppo käyttää kun tuohon vähän lumppulaikkaa hinkkaa ja eikun menoksi. Esimerkkikuva jäljestä:
Muistaakseni 1200lla paperilla hiottu ennen laikkaa.Last edited by Tentse; 09-03-2009, 17:00.
Comment
-
-
Originally posted by Tentse View PostKuinkas riittosaa ainetta tuo on? Kiillottaako neljän vanteen reunat yhdellä pötköllä ja ihan tuolla alumiinille tarkoitetulla aineellako kiillotit?BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Originally posted by nut View PostJoo kyllä nuo riittosaa tavaraa on, kiillottaa useemmankin satsin tuolla pötköllä. En nyt tähän hätään muista, mutta veikkaisin että juurikin tuota alumiinille tarkoitettua. Hain vain paikallisesta rautakaupasta ohjeilla 'jotain alumiinille'.
Originally posted by samppa316 View Postriippuu paljonko on huulta niissä vanteissaLast edited by Tentse; 09-03-2009, 22:01.
Comment
-
Comment