Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden kiillotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veteraaniseppo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2008
    • 1283
    • Hla-Sjk.

    #46
    No nyt on eka vanne tehty, tai siis pelkkä huuliosa. Käytin solmasterin maalin/lakanpoistoa. Sillä irtoaa ihan hyvin lähes uusistakin vanteista lakka. Onko jollain heittää jotain hyvää kikkaa jolla pinnasta saisi parhaan mahdollisen kiillon irti? Lakan poiston jälkeen hioin vesihiomapapereilla 500-1000 karkeuksilla, sitten glymin hiomatahnalla+laikka ja lopuksi autosolin jollain kromitahnalla. Pinta on ihan hyvä ja peilaakin kivasti, mutta saisiko vielä jollain konstilla lisää kiiltoa

    Comment

    • cojama
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1421
      • www.e30m3.fi

      #47
      Originally posted by veteraaniseppo View Post
      No nyt on eka vanne tehty, tai siis pelkkä huuliosa. Käytin solmasterin maalin/lakanpoistoa. Sillä irtoaa ihan hyvin lähes uusistakin vanteista lakka. Onko jollain heittää jotain hyvää kikkaa jolla pinnasta saisi parhaan mahdollisen kiillon irti? Lakan poiston jälkeen hioin vesihiomapapereilla 500-1000 karkeuksilla, sitten glymin hiomatahnalla+laikka ja lopuksi autosolin jollain kromitahnalla. Pinta on ihan hyvä ja peilaakin kivasti, mutta saisiko vielä jollain konstilla lisää kiiltoa
      Kiilto on suhteessa työmäärään, eli kiillota vaan enempi ja sen jälkeen vielä enempi.
      1000 paperi on mielestäni vasta alkupään paperia jos haetaan huippukiiltoa, käy vanteet läpi 1500 ja 2000:lla ja mitä hienompi paperi sen pidempään hiomista, lopuksi peukalonahkaan autosolia ja sillä hinkkaat, jollei noilla opeilla ala kiiltämään niin olet laiskotellut.

      Comment

      • Bemu500
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2992
        • INvaLA

        #48
        Originally posted by cojama View Post
        Kiilto on suhteessa työmäärään, eli kiillota vaan enempi ja sen jälkeen vielä enempi.
        1000 paperi on mielestäni vasta alkupään paperia jos haetaan huippukiiltoa, käy vanteet läpi 1500 ja 2000:lla ja mitä hienompi paperi sen pidempään hiomista, lopuksi peukalonahkaan autosolia ja sillä hinkkaat, jollei noilla opeilla ala kiiltämään niin olet laiskotellut.
        Joo ei tonnisella vielä mitään hirveen kiiltävää saa. Ja oon ennenki mainostanut vaan mainostan taas et ei muutako auton perä pukeille ja siinä hyrryyttelet vanteet kiiltäviksi Tosin näppejä saa varoa, mutta kyllä se käsipelilläkin tahtoo sormet olla rakoilla ja hellänä Ite kun kiillotin niin 800 > 1000 > 1200 > 1500 > 2000 ja lopuksi lumpulla ja Autoglymin metallinkiillokkeella.
        -Official member of BTCF-Sauna team-


        e91 325i -06

        Comment

        • baier4ever
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 560
          • Jurva

          #49
          paperien jälkeen vielä pata pataa ja sitte laikkaa ja autosolia...
          Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
          Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

          Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
          ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
          E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

          Comment

          • samppa316
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 189
            • Turku

            #50
            http://www.laikat.com/kauppa/index.p...e4b9536d776e5c

            Tuolta viimeistely kiillotukseen. Ainakin parempi kiilto tuli pyörän runkoon, entä sillä autoglymin tahnalla.
            F11 & F31

            Comment

            • veteraaniseppo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2008
              • 1283
              • Hla-Sjk.

              #51
              emmä kyllä pukeille uskalla laittaa. Sähköporakoneeseen ku laittaa lumppulaikan ja siihen glymin hiomatahnaa jonka jälkeen autosolin kromimönjää niin tulee jo hyvää jälkeä. Pitänee kattoa glymiltä joku metallille tarkotettu kiilloke jota sitte levittelee lumppulaikalla justiisa

              Comment

              • nut
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1613
                • Vaasa/Kauhajoki

                #52
                Suosittelen noita samppa316:n linkkaamia kiillotusvahatankoja, helppo käyttää kun tuohon vähän lumppulaikkaa hinkkaa ja eikun menoksi. Esimerkkikuva jäljestä:



                Muistaakseni 1200lla paperilla hiottu ennen laikkaa.
                BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                Comment

                • veteraaniseppo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2008
                  • 1283
                  • Hla-Sjk.

                  #53
                  Itse asiassa omanki vanteen huuli on jo ton näkönen, mutta perfektionistina haluan täydellisen ja maksimaalisen kiillon

                  Comment

                  • Panu.K
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 824
                    • Salo

                    #54
                    Itse olen kiilloittanut paljon MP:n alumiini osia (vantee, runko moottori, takahaarukka jne).

                    -Homma lähtee siitä että hiotaan kaikki naarmut pois jolla 300 karkeutta olevalla. (riippuu siitä kuinka pahoja naarmuja/työstö jälkiä osassa on) Kannattaa kuitenkin ottaa tarpeeksi karkea, ettei joudu palaamaan karkeudesssa takaisin päin kun naarmut näkyvät hienommalla paperilla hiomisen jälkeen ja eivät meinaa kadota.

                    -Sitten toistetaan hionta esim. 600 > 800 >1000 >1200 >1500 > 2000 karkeuksilla.

                    -Seuraavaksi otetaan huopalaikka ja siihen sellaisesta palasta hionta ainetta. Työstetään huopalaikalla niin kauan kunnes pinta on peili.

                    -Huopalaikan jälkeen otetaan kangas laikka ja siihen laitetaan hienommasta palasta hieontaainetta ja kiilloitetaan kangaslaikalla pinta peiliksi. Kangaslaikan jälkeen pinta on vielä kiiltävämpi kuin huopalaikan jälkeen.

                    -Lopuksi olen itse vetänyt autoglymin kultaiset pintaan ja kiiltoa on piisannut ja kiilto säilynyt, kunhan pari kertaa kesässä jaksaa vahata uudelleen.
                    Kulkuvälineet:
                    Etsintä käynnissä
                    ex BMW:t
                    e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                    ex muun merkkiset:
                    Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                    Comment

                    • S^X
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 933
                      • Muurame

                      #55
                      Jotain huhua ollut liikkeellä että Sinoli olisi hyvä suoja kiilloitetulle pinnalle.
                      Tiedä sitten,ikinä ei oo kiillotus ollut mun juttu.
                      W208
                      W638
                      E36

                      Comment

                      • Carbonfiber
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 5226
                        • Hki 43

                        #56
                        Originally posted by S^X View Post
                        Jotain huhua ollut liikkeellä että Sinoli olisi hyvä suoja kiilloitetulle pinnalle.
                        Tiedä sitten,ikinä ei oo kiillotus ollut mun juttu.
                        Suojaa kuulemma pintaa hapettumiselta, kun jättää sellasen kalvon. Oli jossain toisessa topicissa just juttuu..
                        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                        Z3 Roadster 2.8 '98
                        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                        Comment

                        • Tentse
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2003
                          • 248
                          • Pirkanmaa

                          #57
                          Originally posted by nut View Post
                          Suosittelen noita samppa316:n linkkaamia kiillotusvahatankoja, helppo käyttää kun tuohon vähän lumppulaikkaa hinkkaa ja eikun menoksi. Esimerkkikuva jäljestä:



                          Muistaakseni 1200lla paperilla hiottu ennen laikkaa.
                          Kuinkas riittosaa ainetta tuo on? Kiillottaako neljän vanteen reunat yhdellä pötköllä ja ihan tuolla alumiinille tarkoitetulla aineellako kiillotit?
                          Last edited by Tentse; 09-03-2009, 17:00.

                          Comment

                          • samppa316
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2004
                            • 189
                            • Turku

                            #58
                            Kyllä ne melko riittosia on. Todennäkösesti riittää yks pötkö kaikkiin vanteisiin, tai riippuu paljonko on huulta niissä vanteissa
                            F11 & F31

                            Comment

                            • nut
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1613
                              • Vaasa/Kauhajoki

                              #59
                              Originally posted by Tentse View Post
                              Kuinkas riittosaa ainetta tuo on? Kiillottaako neljän vanteen reunat yhdellä pötköllä ja ihan tuolla alumiinille tarkoitetulla aineellako kiillotit?
                              Joo kyllä nuo riittosaa tavaraa on, kiillottaa useemmankin satsin tuolla pötköllä. En nyt tähän hätään muista, mutta veikkaisin että juurikin tuota alumiinille tarkoitettua. Hain vain paikallisesta rautakaupasta ohjeilla 'jotain alumiinille'.
                              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                              Comment

                              • Tentse
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2003
                                • 248
                                • Pirkanmaa

                                #60
                                Originally posted by nut View Post
                                Joo kyllä nuo riittosaa tavaraa on, kiillottaa useemmankin satsin tuolla pötköllä. En nyt tähän hätään muista, mutta veikkaisin että juurikin tuota alumiinille tarkoitettua. Hain vain paikallisesta rautakaupasta ohjeilla 'jotain alumiinille'.
                                Tarvii käydä kyseleen rautakaupasta. 3 vannetta tullu kiillotettua autoglymin tahnalla ja nyt vois koittaa toista ainetta josko sais enempi kiiltoa..

                                Originally posted by samppa316 View Post
                                riippuu paljonko on huulta niissä vanteissa
                                eipä noissa orggisvanteissa tota huulta hirveemmin ole...
                                Last edited by Tentse; 09-03-2009, 22:01.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎