Originally posted by peltone
View Post
Vanteiden kiillotus..
Collapse
X
-
Pitäneekin huomenna töissä laittaa jokin vehe nosturille ja testata.. Onneks on vakuutukset kunnossa jos eli menee vituilleen.. Rengas koneeseen ei saa hivin kiinni jos on kumi kunnolla päällä.. Ellei ole pienempi kumi kuin vannesigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa
-
No mä sain tällästä jälkeä esikiillotusvahalla + autosolOriginally posted by JonasG View PostSaako sillä autosolilla PEILI pinnan aikaiseksi jos pohjat on kunnossa? Käsittääkseni tuo autosol on ihan yleiskamaa kuitenkin.
Eli aika peiliä
Comment
-
Tota autoglymiä (metal polish) tilasin näytekappaleen joskus ja yllätyin tosiian kun vertasin autosoliin (jota saa esim. shelliltä
)
Tommoseen kiillotusurakkaan suosittelen autosolia, glymi vaikuttais lähinnä sellaiselta viimeistely/pinttyneen lian poistokamalta.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
Tuollainen pinta kelpais.Originally posted by maik View PostNo mä sain tällästä jälkeä esikiillotusvahalla + autosol
Eli aika peiliä
Mulla on vaan vähän eri lähtökohdat kun kiillotan vanteet jotka on tehtaalla maalatut hopeiksi + lakka. Pitää testata tota autosolia jos se siitä lähtis kiiltämään, kiitoksia.
Comment
-
Kiillottelitko muuten käsin vai koneella autosolilla?Originally posted by maik View PostNo mä sain tällästä jälkeä esikiillotusvahalla + autosol
Eli aika peiliä
Comment
-
Autosol on hiovampaa ja AG:llä saa kiiltävämmän lopputuloksen.
Autosolia kannattaa joka tapauksessa käyttää ensin ja arvioida sitten haluaako vielä jatkaa astetta hienompaan, jota AG:n aine siis mielestäni on.
Teollisuudessa käytetään suurimmaksi osaksi noita kiinteitä tahnoja joita esim. Palojoki myy, mutta ne toimii oikeastaan vain silloin kun kiillotettavat kappaleet on yksinkertaisen muotoisia ja kiillotus laikka "kiinteä" ja halkaisijaltaan suuri esim. 30cm. Jos kappale on raskas ja käsikoneella tehdään kiillotus ei kiinteää tahnaa saa riittävästi sulatettua laikkaan, koska laikka on liian pieni ja kone tehoton jne...
Palojoelta saa todella monipuolisia hiontaan ja kiillotukseen tarvittavia laikkoja, kannattaa ehdottomasti käydä tutkailemassa valikoimaa nimittäin helpottaa hommaa todella paljon jos on oikeat välineet käytössä!
Comment
-
Ite oon aikasemmin kiilotellu ihan perus menetelmällä eli vesissä hioen 240....1000 tai 1200, joskus jopa 2000 saakka jonka jälkeen rättilaikalla kiillotus viimestelyyn tarkoitetun kiillotusvahatangon kanssa. Tuo vahatanko tukkii rättilaikka vähemmän kuin autosol tai ag metalpolish.
Nyt kuitenkin löysin uuden vehkeen tohon esikiillotusvaiheeseen. Hiomiseen riittää 240 tai 400 paperille saakka jonka jälkeen loppu esikiillotus sisal-laikalla ja karkeemmalla hiomavahatangolla. Eli käytännössä säästää melko monta hiomapaperivaihetta. Sisal-laikan jälkeen vaan loppukiillotus normaaliin tapaan rättilaikalla ja viimestelyvahatangolla. Tuo sisal laikka on aika kova eli kovin monimutkaisiin pinnanmuotoihin se ei sovi mutta esim vanteiden kehille oikein mainio.
Nuo vahatangot kyllä "sulaa" todella hienosti ihan porakoneenkin laikkoihin.. niin sisal-laikkaan kuin rättilaikkaankin.Last edited by Tuiske; 02-09-2009, 23:02.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
Täytyypi kokeilla tuossa järjestyksessä huomenna.Originally posted by Stone View PostAutosol on hiovampaa ja AG:llä saa kiiltävämmän lopputuloksen.
Autosolia kannattaa joka tapauksessa käyttää ensin ja arvioida sitten haluaako vielä jatkaa astetta hienompaan, jota AG:n aine siis mielestäni on.
Teollisuudessa käytetään suurimmaksi osaksi noita kiinteitä tahnoja joita esim. Palojoki myy, mutta ne toimii oikeastaan vain silloin kun kiillotettavat kappaleet on yksinkertaisen muotoisia ja kiillotus laikka "kiinteä" ja halkaisijaltaan suuri esim. 30cm. Jos kappale on raskas ja käsikoneella tehdään kiillotus ei kiinteää tahnaa saa riittävästi sulatettua laikkaan, koska laikka on liian pieni ja kone tehoton jne...
Palojoelta saa todella monipuolisia hiontaan ja kiillotukseen tarvittavia laikkoja, kannattaa ehdottomasti käydä tutkailemassa valikoimaa nimittäin helpottaa hommaa todella paljon jos on oikeat välineet käytössä!
Kävin tänään Palojoella tutkailemassa ja mukaan tarttui muutama rättilaikka ja vahaa, ihan siedettävää jälkeä sai mutta tuo peili tosiaan uupuu osittain. Mites Stone kannattaako autosolia ja glymiä hinkata käsin vai lumpulla? Palaako helposti kiinni jos vetäsee lumpulla?
Comment
-
Originally posted by Tuiske View PostIte oon aikasemmin kiilotellu ihan perus menetelmällä eli vesissä hioen 240....1000 tai 1200, joskus jopa 2000 saakka jonka jälkeen rättilaikalla kiillotus viimestelyyn tarkoitetun kiillotusvahatangon kanssa. Tuo vahatanko tukkii rättilaikka vähemmän kuin autosol tai ag metalpolish.
Nyt kuitenkin löysin uuden vehkeen tohon esikiillotusvaiheeseen. Hiomiseen riittää 240 tai 400 paperille saakka jonka jälkeen loppu esikiillotus sisal-laikalla ja karkeemmalla hiomavahatangolla. Eli käytännössä säästää melko monta hiomapaperivaihetta. Sisal-laikan jälkeen vaan loppukiillotus normaaliin tapaan rättilaikalla ja viimestelyvahatangolla. Tuo sisal laikka on aika kova eli kovin monimutkaisiin pinnanmuotoihin se ei sovi mutta esim vanteiden kehille oikein mainio.
Nuo vahatangot kyllä "sulaa" todella hienosti ihan porakoneenkin laikkoihin.. niin sisal-laikkaan kuin rättilaikkaankin.
Mistä noita sisal laikkoja saa? :think Motonet?
Comment
-
Jep, Motonetista hain ite. Palojoen tavaraa näytti olevan myös jonkinverran tarjolla Motonetissa.Originally posted by JonasG View PostMistä noita sisal laikkoja saa? :think Motonet?Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
Ehdottomasti lumpulla jos vain mahdollista..Originally posted by JonasG View PostMites Stone kannattaako autosolia ja glymiä hinkata käsin vai lumpulla? Palaako helposti kiinni jos vetäsee lumpulla?
Comment
-
Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
kävikö mielessä kokeilla et toinen pyörä ilmaan ja toinen lattialla? jaksaa pyöri hyvin vaikka kuinka painaa. lukottoman hyvä puoli. testi mielessä kokeilin tuossa joku aika sitten oman kolmekympin alla näin hioa maaleja veks peltivanteesta, hyvin läks.Originally posted by Rockwell View PostItse en ainakaan saanut hiottua vannetta kunnolla kun perä oli ylhäällä. Ilman lukkoperää rengas ei jaksanut kunnolla pyöriä kun vähänkään enemmän käytti painetta hiomiseen.
Paremmin lähti ihan normaalilla tavalla käsin hiomalla.
voimahan pyrkii välittymään ilman lukkoa sille pyörälle millä on vähiten pitoa/vastusta..
sigpic
"Ilo ilman E30 on teeskentelyä"
"I'dont drive fast, I just fly low"
"Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät pahentaisi."
❒Single ✔Taken ❒Forever alone
Comment

Comment