Originally posted by McBeast
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)
Collapse
X
-
-
-
Käytät sitä nyt vaan siellä leimalla ja saat sitten vikalistan kanssa mennä sinne korjaamolle. Eipähän tuu uutta käyntiä sitten korjaamolle.
Ja saat sen 1kk korjausaikaa kuitenkin.
Leave a comment:
-
-
Tai sit hoitaa asiat ajallaan 4kk ennen viimestäpäivää saa kuitenkin käydä näyttämäs
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kmn View PostEiku hä? Jos viet myöhässä leimalle ja ei mee läpi, niin eikö se ole auttamattomasti ajokielto? Ihan sama, jos uusintaan vie myöhässä -> pitää tehdä koko katsastus uusiks ja jos feilaa, niin ajokielto? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by keitiim View PostMillään en mun omilla ja autokorjaamoiden aikatauluilla varmastikaan saa tämän kuun loppuun mennessä tuota konttorille, joten mitenkä on asian laita sitten kun entinen katsastus vanhenee..Originally posted by jr66 View PostKonttorilta ei tule sanomista koska ne ei ole viranomaisia jotka voivat asiasta sakottaa, jos ei tule leimaa niin voivat käsittääkseni laittaa ajokieltoon jos esim. jarruja ei ole juuri ollenkaan, huono kässäri ei varmaankaan ajokieltoon johtaisi :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by keitiim View PostEn ajelisi tuolla minnekään muualle, mutta korjaamolle ja konttorin pihaanhan se on saatava. Voiko niihin ajaa omalla vastuulla vai tuleeko konttorilta jotain sanomista asiasta heti?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMWwe46 View PostTai eikö se niin mee et meet näyttää autoos(katsastusajan sisällä) vaikka ei menisi läpi konttoril, mut saat siihen parisen viikkoo taas ajoaikaa?(korjausaikaa)
Edit: Mutta soittamalla selvii...Mutta nää vastaukset jo auttokin kovasti! Täytyypä varata aikaa konttorille! Täytyy koittaa saaha auto vaan huoltoon vielä tän kuun puolella niin ei tuu häikkää varmasti
Leave a comment:
-
-
Tai eikö se niin mee et meet näyttää autoos(katsastusajan sisällä) vaikka ei menisi läpi konttoril, mut saat siihen parisen viikkoo taas ajoaikaa?(korjausaikaa)
Edit: Mutta soittamalla selvii...
Leave a comment:
-
-
Soitat konttorille ja varaat ajan. Jos poliisit pysäyttää, niin ne voi sit soittaa ko. konttorille ja varmistaa tän. Ajaa saa sit vain konttorille ja sieltä pois (jos ei mee läpi) ja vain sinä päivänä kun katsastus on varattu.
Leave a comment:
-
-
Katsastusasiaa
Mun E46 320d touringi on nyt ollut käyttämättömänä reilun kuukauden, koska talvirenkaasta hajosi rengasvyö omia aikojaan ja olen pystynyt käyttämään tuon sijasta toista autoa. Nyt kuitenkin tän kuun loppuun mennessä bmw pitäisi taas katsastaa, eikä se ole ihan siinä kunnossa. Tällä hetkellä vanhat talvirenkaat on revitty pois vanteilta koska ne oli muutenkin huonossa kunnossa ja uudet renkaat ovat juuri saapuneet. Nyt tässä samalla maalaan vanteet mustaksi ja se ottaa prokkis nyt ottaa oman aikansa ja sitten sen jälkeen saan talvirenkaat autoon ja voin ajaa auton huoltoon, jossa sitten saavat fiksata pari juttua katsastusta varten (airbagin vikavalo palaa + käsijarru ei pelaa). Millään en mun omilla ja autokorjaamoiden aikatauluilla varmastikaan saa tämän kuun loppuun mennessä tuota konttorille, joten mitenkä on asian laita sitten kun entinen katsastus vanhenee.. En ajelisi tuolla minnekään muualle, mutta korjaamolle ja konttorin pihaanhan se on saatava. Voiko niihin ajaa omalla vastuulla vai tuleeko konttorilta jotain sanomista asiasta heti?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tamme View PostTossa tuli haettua tuollainen "väärän merkkinen". Kyseessä 06 Volkkarin Pasanen, mutta itse ongelma on tällainen:
Autosta on hukkunut rekisteröintitodistus ja RETU-kyselyyn ei ole vastausta tullut, vaikka niitä on 4 kpl laitettu menemään. Belgiasta ei saada rekisteriviranomaiselta mitään yhteydenottoa takaisin.
Nyt kaipaisin apua jos joku osaa auttaa mitä tulisi tehdä. Yksi keino on ottaa lennot Brysseliin ja käydä hakemassa laput sieltä itse, mutta en haluaisi sinne vain lapun takia lähtee ja maksaa siitä.
Jos joku vaikka asuisi Belgiassa niin apu olisi enemmän kuin arvostettu. Myös korvausta vaivasta olen valmis maksamaan sille joka ratkaisun ongelmaani saa. Ongelmaa on koitettu ratkaista noin 3kk ja loppukuusta meneekin siirtokilvet vanhaksi ja verot ja muut on maksettu, joten en tiedä antavatko uusia?
Ihan vaan puhelin käteen näin aluksi ja soitto tonne Brysseliin niin eiköhän se siitä, siis jos tätä ei ole jo yritetty. Katsastusasemat ottavat nämä retut sähköpostitse kyseiseen maahan ja tunnetusti sähköposti ei välttämättä aina mene perille. Brysseli on vielä ihan "helppo" maa selvitä näiden asioiden kanssa.Last edited by ThemeJ; 18-08-2012, 00:27.
Leave a comment:
-
-
Ongelma rekisteröinnissä, RETU-Kysely tai uusi rekisteröintitodistus Belgiasta
Tossa tuli haettua tuollainen "väärän merkkinen". Kyseessä 06 Volkkarin Pasanen, mutta itse ongelma on tällainen:
Autosta on hukkunut rekisteröintitodistus ja RETU-kyselyyn ei ole vastausta tullut, vaikka niitä on 4 kpl laitettu menemään. Belgiasta ei saada rekisteriviranomaiselta mitään yhteydenottoa takaisin.
Nyt kaipaisin apua jos joku osaa auttaa mitä tulisi tehdä. Yksi keino on ottaa lennot Brysseliin ja käydä hakemassa laput sieltä itse, mutta en haluaisi sinne vain lapun takia lähtee ja maksaa siitä.
Jos joku vaikka asuisi Belgiassa niin apu olisi enemmän kuin arvostettu. Myös korvausta vaivasta olen valmis maksamaan sille joka ratkaisun ongelmaani saa. Ongelmaa on koitettu ratkaista noin 3kk ja loppukuusta meneekin siirtokilvet vanhaksi ja verot ja muut on maksettu, joten en tiedä antavatko uusia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by amisqo View PostSemmonen katastukseen liittyvä asia... Jos leimalla käy ja tulee hylsy, kuukauden korjausaika, voiko mennä toiselle konttorille hakemaan leimaa enään siinä vaiheessa? :think
Mutsin saabille tuli hylsy ohjauksen välyksen takia, ja se on helvetti soikoon 6 vuotta ollut se sama pieni välys eikä mihinkään ole vaikuttanut. Käytettiin huoltamossa arvioinnissa ja ohjausvaihteen välystä epäilivät. Homman juju vaan tässä on se, että parin tonnin autoon on turha sijoittaa huoltoon paria tonnia
Elikkä voiko auton viiä johoki muualle ku a-katsastukseen katottavaksi jos vaikka menisikin läpi kun ei se kuuteen vuoteen ole häirinnyt katsurimiestä...
Tottakai voit, mutta silloin pitää suorittaa koko katsastus uudestaan, kun samassa paikassa riittäisi pelkkä tarkastus korjatusta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: