Teoriassa pitää olla tyyppihyväksytty pönttö ko. automalliin ja teoriassa se voidaan hylätä.
Käytännössä kuitenkin mikä tahansa äänenvaimennin hyväksytään katsastuksesta kunhan meteli on siedettävä.Toinen oleellinen asia on että ajoneuvon maavara tulee olla vähintään 8cm auton matalimmasta kohdata mitattuna. eli siis mikäli auto on hiljainen ja pönttö ei roiku liian alhaalla niin menee läpi.
Sama asia pätee vaimentimien määrään, vaimentimia ei saisi vähentää, jos sulla on 2. pönttöä et saisi ottaa toista pois, mutta jos auto on hiljainen yhdelläkin pöntöllä niin leima tulee.
Kyllä nuo katsurit osaavat vielä onneksi käyttää maalaisjärkeään. =)
No tämäpä hyvä uutinen. Niin vähän arvelin kyllä asian olevankin, että jos hommat ei pistä silmään niin ei siitä valiteta. Tuskin tuommoisesta mersun dieselistä ääntä saa vaikkei koko pönttöä olisikaan.
Mitenkäs kun pitäisi käyttää vaimon autoa leimalla, mutta huomasin että apumiehen puoleisen vetoakselin ulommassa suojakumissa repeämä. Ihan sellainen, että näkee selvästi. Tuleeko tuosta hylsy vai korjauskehotus?
Täytyyhän se vaihtaa ettei vaseliinit lennä pihalle, mutta meinaa leima loppua ja pitäisi viedä piakkoin konttorille niin sillä kyselen.
Tuolla lukee ainakin että korjauskehoitus. (viimenen sivu: E8 voimansiirto)
Mitenkäs kun pitäisi käyttää vaimon autoa leimalla, mutta huomasin että apumiehen puoleisen vetoakselin ulommassa suojakumissa repeämä. Ihan sellainen, että näkee selvästi. Tuleeko tuosta hylsy vai korjauskehotus?
Täytyyhän se vaihtaa ettei vaseliinit lennä pihalle, mutta meinaa leima loppua ja pitäisi viedä piakkoin konttorille niin sillä kyselen.
Korjauskehoitus
konttori kohtaista pitääkö näyttää uudelleen
Mitenkäs kun pitäisi käyttää vaimon autoa leimalla, mutta huomasin että apumiehen puoleisen vetoakselin ulommassa suojakumissa repeämä. Ihan sellainen, että näkee selvästi. Tuleeko tuosta hylsy vai korjauskehotus?
Täytyyhän se vaihtaa ettei vaseliinit lennä pihalle, mutta meinaa leima loppua ja pitäisi viedä piakkoin konttorille niin sillä kyselen.
Kuinkahan tarkkoja äänenvaimentimista ollaan? Yleismallin pönttö ois ~50€, tarvike 230€ ja alkuperänen 300€. Vuosimalli autossa 2002. Ajattelin tuollaisella yleispöntöllä lähteä koittamaan, mutta onkohan ihan toivoton juttu. :think
Teoriassa pitää olla tyyppihyväksytty pönttö ko. automalliin ja teoriassa se voidaan hylätä.
Käytännössä kuitenkin mikä tahansa äänenvaimennin hyväksytään katsastuksesta kunhan meteli on siedettävä.Toinen oleellinen asia on että ajoneuvon maavara tulee olla vähintään 8cm auton matalimmasta kohdata mitattuna. eli siis mikäli auto on hiljainen ja pönttö ei roiku liian alhaalla niin menee läpi.
Sama asia pätee vaimentimien määrään, vaimentimia ei saisi vähentää, jos sulla on 2. pönttöä et saisi ottaa toista pois, mutta jos auto on hiljainen yhdelläkin pöntöllä niin leima tulee.
Kyllä nuo katsurit osaavat vielä onneksi käyttää maalaisjärkeään. =)
Mites kun e36:ssahan on takasumuvalo aina ja etusumuvalot sitten lisävaruteena. Mitä sinne on viritelty, jos takasumari puuttuu kokonaan? Mutta kummallekkin löytyy kyllä merkkivalot ja niiden piuhojen kytkennät valmiina sieltä. Esim etusumuvalot retrofitatessa ei tarvi kuin muutama piuha, rele sekä sulake lisätä ja katkasija vaihtaa tuplamalliin. Mittariston merkkivalot toimii sitten kuten pitääkin.
Ei sinne mitään ole viritelty. USA-mallin auto.
Alkuperäisten takasumarien retrofittaaminen on kyllä aika älytön homma, kun mittaristossa EI ole takasumarien merkkivaloa.
No itsehän viimekesänä sain hylyn jarruletkusta, kävin ekana talvirenkailla joissa hyvin pintaa ja uusintaleimalle niin sileillä kesäpyörillä ettei meinannut päästä jarrudynon päältä pois millään No leima tuli kuten pitääkin, uusintakatsastuksessa kun tarkastetaan vain edellisessä havaitut viat.
No itsehän viimekesänä sain hylyn jarruletkusta, kävin ekana talvirenkailla joissa hyvin pintaa ja uusintaleimalle niin sileillä kesäpyörillä ettei meinannut päästä jarrudynon päältä pois millään No leima tuli kuten pitääkin, uusintakatsastuksessa kun tarkastetaan vain edellisessä havaitut viat.
Bägin valon palaessa ei inssi silmiä ummista, hylky tulee ja sillä sipuli:
Katsastuksessa ilmenneet viat korjattu mutta kaupanpäälle ilmaantui uusi vika, onko se peruste hylätä uusinta katsastus? Eli tästä ei ole mitään mainintaa alkuperäisessä katsastuksen vikalistassa. Vika on airbag valo joka nyt mysteerisesti tillottaa jonka katsuri varmasti huomaa. Huonosti on vaan aikaa nyt fiksata autoakaan niin ajattelin meneekö tarjoamaan uusintaan tuoltaan..?
No itsehän viimekesänä sain hylyn jarruletkusta, kävin ekana talvirenkailla joissa hyvin pintaa ja uusintaleimalle niin sileillä kesäpyörillä ettei meinannut päästä jarrudynon päältä pois millään No leima tuli kuten pitääkin, uusintakatsastuksessa kun tarkastetaan vain edellisessä havaitut viat.
Katsastuksessa ilmenneet viat korjattu mutta kaupanpäälle ilmaantui uusi vika, onko se peruste hylätä uusinta katsastus? Eli tästä ei ole mitään mainintaa alkuperäisessä katsastuksen vikalistassa. Vika on airbag valo joka nyt mysteerisesti tillottaa jonka katsuri varmasti huomaa. Huonosti on vaan aikaa nyt fiksata autoakaan niin ajattelin meneekö tarjoamaan uusintaan tuoltaan..?
Tuskimpa saat leimaa, pitäähän auton kunnossa olla.
Katsastuksessa ilmenneet viat korjattu mutta kaupanpäälle ilmaantui uusi vika, onko se peruste hylätä uusinta katsastus? Eli tästä ei ole mitään mainintaa alkuperäisessä katsastuksen vikalistassa. Vika on airbag valo joka nyt mysteerisesti tillottaa jonka katsuri varmasti huomaa. Huonosti on vaan aikaa nyt fiksata autoakaan niin ajattelin meneekö tarjoamaan uusintaan tuoltaan..?
Leave a comment: