Announcement

Collapse
No announcement yet.

80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Kuulostaa tosiaan kovalle (niin itsekin yllätyin), mutta sen verran se nyt meni Toisaalta melko linjassa tuon sun auton kanssa, koska tehoa on 70hp enemmän ja kiertää melko kivasti nyt, ja aika on 1,9s parempi. Näissä vauhdeissa se painoero alkaa jo menettämään merkitystään, ja sitä vähemmän se merkkaa, mitä enemmän vauhtia on. Jos M5 on mennyt tasatahtiin 280hp auton kanssa, niin siinä ei kyllä ole silloin kaikki konit pellin alla.. Itselläni on ollut M3 jossa oli 286hp; ei mitään jakoa M5:lle tuossa hommassa.

    Veikkaan tosiaan, että 500rpm lisäkierroksilla on enemmän merkitystä kun sillä 25hp/30Nm lisällä, joka tuli ehjään täysitehoiseen vakioon nähden.
    Juu kuten sanoin kahden eri e39 m5sen kanssa ja yhden e46 m3sen kanssa testattu 100-200km/h väli ja ihan useaan otteseen. Ajattele asia näin päin mulla oli 250hp eturenkailla kun 280hp koneella ja m5nen työntää 340hp luokkaa takarenkaille kun 400hp koneella. Häviöt luokkaa 10% ja 15% etu- ja takavetosen välillä. Painoa toisessa 1300kg ja toisessa 1800kg.

    Tehopainosuhde on siis sama ja alle 200km/h vauhdeissa ei vielä toi todellinen voima pääse laukkaan. Tosta eteenpäin tehokkaampi auto vie.

    Otappa videota mittaristosta ja mittaat mittarivirheen gpsllä 100kmh vauhdissa niin nähdään miten se kirmaa mittaripornoa ton 100-200 välin. Pitäisi mennä melko rivakasti.

    Comment

    • Tylyttäjä
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 1412

      Originally posted by primerap10gtr View Post
      Juu kuten sanoin kahden eri e39 m5sen kanssa ja yhden e46 m3sen kanssa testattu 100-200km/h väli ja ihan useaan otteseen. Ajattele asia näin päin mulla oli 250hp eturenkailla kun 280hp koneella ja m5nen työntää 340hp luokkaa takarenkaille kun 400hp koneella. Häviöt luokkaa 10% ja 15% etu- ja takavetosen välillä. Painoa toisessa 1300kg ja toisessa 1800kg.

      Tehopainosuhde on siis sama ja alle 200km/h vauhdeissa ei vielä toi todellinen voima pääse laukkaan. Tosta eteenpäin tehokkaampi auto vie.

      Otappa videota mittaristosta ja mittaat mittarivirheen gpsllä 100kmh vauhdissa niin nähdään miten se kirmaa mittaripornoa ton 100-200 välin. Pitäisi mennä melko rivakasti.
      Juu, pitää ottaa videotakin. Mittarivirheen otin tänään, 100km/h vauhdissa n. 1km/h.

      Mielestäni ei kannata enää hirveesti todistella millään "mutu-essonpaari-testeillä", kun on mittalaitteet käytössä ja ne jopa näyttää oikein.
      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

      EX: BMW E39 M5
      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

      Suzuki GSX-R 1070 K5
      Performance Mods: Lot
      Performance: 200mph/322kph@1mile
      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

      Comment

      • Mikaatm
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 559
        • Vantaa

        Originally posted by Tylyttäjä View Post
        On muuten aika perussuomalaista meininkiä täälläkin välillä, kunnon kyräilyä jos jollain laite kulkee hiukan paremmin kuin oma Mutta ei se mitään, itsekin toki saatan välillä syyllistyä samaan Tässä vaiheessa kuitenkin on hyvin selvää se, että aina se nopeampi löytyy, vaikka olisi mikä laite alla..
        Niin tai jotkut ei kestä sitä et epäilleen aikaa, mikä ei ilmoittamallasi tehoilla kyseisessä autossa voi valitettavasti pitää paikkaansa normaali olosuhteissa.

        Mittaas ens kerralla muuten samalla 100-150km/h, luulis sen osuvan todella hyvin 3. vaihteelle?
        450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

        Comment

        • Tylyttäjä
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 1412

          Originally posted by Mikaatm View Post
          Niin tai jotkut ei kestä sitä et epäilleen aikaa, mikä ei ilmoittamallasi tehoilla kyseisessä autossa voi valitettavasti pitää paikkaansa normaali olosuhteissa.

          Mittaas ens kerralla muuten samalla 100-150km/h, luulis sen osuvan todella hyvin 3. vaihteelle?
          Voin mitata.
          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

          EX: BMW E39 M5
          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

          Suzuki GSX-R 1070 K5
          Performance Mods: Lot
          Performance: 200mph/322kph@1mile
          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            Tottakai alkaa epäilyttämään vaikka olisi millaiset laitteet, jos 100-200 aika on yli 4 sekuntia parempi kuin lähes vastaavalla autolla.
            M550d

            Comment

            • Tylyttäjä
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 1412

              Kävinpä piruuttaan testaamassa uusiksi. Joutu tyytymään nyt vähän mäkiseen/mutkaiseen baanaan (käväsin vaan äkkiä tuossa lähitiellä, suljettu alue sekin ), mutta näyttääpä tuokin tulos silti varmaan joidenkin mielestä liian hyvältä. 10,19s ja 443m meni matkaa. Eli 1,4s eroa aamulla vedettyyn; menee helposti olosuhteiden ja hajonnan piikkiin.

              Jos aamuisella tuloksella oli vähintään 4s eroa muihin vastaaviin, niin vielä on vähintään 2,6s. Onko sekään mahdollista?

              Joku kysyi 100-150km/h aikaa: 4,04s ja 141,7m tuossa vedossa.

              Tuossa käppyrä. 6s kohdalla vaihdoin neloselle (käppyrässä näkyy notkahdus):





              EDIT1: Valitettavasti en pystynyt samalla kuvaamaan mittaristoa, kun piti hämmentää vaihdekeppiä ja ohjata. Mutta eiköhän sekin joku päivä järjesty, niin saadaan viisaristakin videota
              EDIT2: Mulle on ihan sama, että onko tuo 100-200km/h aika 9s vai 10s. Paremmin se kuitenkin meni sen kuin alunperin ajattelin! Joko nuo pienet modit auttoivat yllättävän paljon ja/tai sitten kyseessä oon kohtuu ripeä yksilö. Vaikkakin hidas se on silti.
              Last edited by Tylyttäjä; 17-06-2010, 22:50.
              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

              EX: BMW E39 M5
              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

              Suzuki GSX-R 1070 K5
              Performance Mods: Lot
              Performance: 200mph/322kph@1mile
              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

              Comment

              • Guest's Avatar

                Originally posted by Tylyttäjä View Post
                EDIT1: Valitettavasti en pystynyt samalla kuvaamaan mittaristoa, kun piti hämmentää vaihdekeppiä ja ohjata. Mutta eiköhän sekin joku päivä järjesty, niin saadaan viisaristakin videota
                Vedä 3sella 90km/h-> rajottimelle asti ja kuvaa se videolle. Ei siis tarvi vaihtaa edes vaihdetta. Jos sulla on kerran 1km/h 100sessa mittarivirhe niin pitäs mennä kyllä mittariinkin joutuin ton välin.

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  Originally posted by primerap10gtr View Post
                  Vedä 3sella 90km/h-> rajottimelle asti ja kuvaa se videolle. Ei siis tarvi vaihtaa edes vaihdetta. Jos sulla on kerran 1km/h 100sessa mittarivirhe niin pitäs mennä kyllä mittariinkin joutuin ton välin.
                  No tuosta käppyrästähän näet paljonko se menee sen. 100-170km/h menee noin 6s, tuo 170km/h on hyvin lähellä rajoitinta. Mutta jos se nyt pitää ehdottomasti nähdä viisariin liikkeenä (en ymmärrä mitä hienoa tuollaisessa hitaasssa nousussa on, tai yleensäkään nopeusmittarissa), niin täytyypä kuvata.
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • Tylyttäjä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 1412

                    Nyt aamulla 100-150km/h ja 100-170km/h testit, pelkällä 3. vaihteella.

                    100-150km/h: 3,36s ja 118,51m.
                    100-170km/h: 5,46s ja 211,99m.

                    Eli kulki taas aamulla vähän paremmin, varmaan tuo viileämpi ilma, ei mutkaa jne.. Sama paikka kuin eilen aamulla.

                    Mäkeäkään ei tuossa paikassa ole, sen näkee datasta: alkukorkeus (100km/h) 40,053m, loppukorkeus (170km/h) 39,537m.

                    Käyrä:



                    EDIT: linkkasin vahingossa eilisen käyrän, nyt korjattu.
                    Last edited by Tylyttäjä; 18-06-2010, 09:57.
                    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                    EX: BMW E39 M5
                    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                    Suzuki GSX-R 1070 K5
                    Performance Mods: Lot
                    Performance: 200mph/322kph@1mile
                    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                    Comment

                    • Matson^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2008
                      • 2113
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Tylyttäjä View Post
                      Oletko mittaillut, että miten tuo piristetty 535 menee 100-200km/h?
                      Ei se kulje niin kovaa
                      Eikun pitäis saada myös joku luotettava mittari, racechorono löytyy luurista mutta pitäisi vielä joskus muistaa ottaa gps-mokkula mukaan kun ei tuolla änysiseiskan omalla antennilla tee hevon paskaa..
                      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                      | Nissan Navara TREK-1 |
                      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                      Comment

                      • Tylyttäjä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 1412

                        Originally posted by Matson^ View Post
                        Ei se kulje niin kovaa
                        Eikun pitäis saada myös joku luotettava mittari, racechorono löytyy luurista mutta pitäisi vielä joskus muistaa ottaa gps-mokkula mukaan kun ei tuolla änysiseiskan omalla antennilla tee hevon paskaa..

                        Hommaa suoraan tuollainen PBox niin ei tartte arpoa, ja tuloksiin voi luottaa.. Mielestäni mittalaitteen tärkein tehtävä on näyttää oikein, muuten sillä ei tee mitään
                        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                        EX: BMW E39 M5
                        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                        Suzuki GSX-R 1070 K5
                        Performance Mods: Lot
                        Performance: 200mph/322kph@1mile
                        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                        Comment

                        • Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by Tylyttäjä View Post
                          Hommaa suoraan tuollainen PBox niin ei tartte arpoa, ja tuloksiin voi luottaa.. Mielestäni mittalaitteen tärkein tehtävä on näyttää oikein, muuten sillä ei tee mitään
                          No se on totta, mutta kyllähän sitä paskoilla autoillakin ajetaan vaikka tiedetään ettei ne hoida tarkoitustaan niin hyvin kuin pitäisi.. Ei siis viitsi oikein montaa euroa alkaa sijoittaa yhden illan kaahailuihin, ja siltikin se poljettaisiin maan rakoon jos aika onkin jotenkin erikoinen muihin verrattuna

                          edit. tyydyn siis bimmereillä varttimailin ajoon & ilmaiseen race chronoon
                          Last edited by Matson^; 18-06-2010, 10:28.
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                          Comment

                          • Tylyttäjä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 1412

                            Originally posted by Matson^ View Post
                            No se on totta, mutta kyllähän sitä paskoilla autoillakin ajetaan vaikka tiedetään ettei ne hoida tarkoitustaan niin hyvin kuin pitäisi.. Ei siis viitsi oikein montaa euroa alkaa sijoittaa yhden illan kaahailuihin, ja siltikin se poljettaisiin maan rakoon jos aika onkin jotenkin erikoinen muihin verrattuna
                            Juu näinhän se on! Kaikkien pitäis ajaa vaan samoja aikoja, vaikka olis vähän modattukin, niin porukka pysyisi tyytyväisenä..

                            Mutta on tuosta laitteesta ollut monta kertaa hyötyä ja iloakin. Ja voi ajaa vaikkapa luotettavia suorituskykytestejä silloin kun huvittaa. Esim. varttimailia. Ahvenistolla kun kävin, niin oli kiva kattella lokia jälkikäteen, ja analysoida G-voimia yms kiihtyvyyksiä, sekä kattella ajolinjoja ihan kartalla..
                            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                            EX: BMW E39 M5
                            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                            Suzuki GSX-R 1070 K5
                            Performance Mods: Lot
                            Performance: 200mph/322kph@1mile
                            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                            Comment

                            • Maza
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 4319
                              • Kannus/Kokkola

                              Originally posted by Tylyttäjä View Post
                              Nyt aamulla 100-150km/h ja 100-170km/h testit, pelkällä 3. vaihteella.

                              100-150km/h: 3,36s ja 118,51m.
                              100-170km/h: 5,46s ja 211,99m.

                              Eli kulki taas aamulla vähän paremmin, varmaan tuo viileämpi ilma, ei mutkaa jne.. Sama paikka kuin eilen aamulla.

                              Mäkeäkään ei tuossa paikassa ole, sen näkee datasta: alkukorkeus (100km/h) 40,053m, loppukorkeus (170km/h) 39,537m.
                              Whou.. kulkeepa kivasti pienellä piristämisellä. Menee muuten hyvin pitkälti samaa tahtia kuin mun virallisiin mittalaitteisiin testattu 420hv renkaille (493hv kampuralta) työntävä 1300kg E30.

                              Comment

                              • Tylyttäjä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 1412

                                Originally posted by Maza View Post
                                Whou.. kulkeepa kivasti pienellä piristämisellä. Menee muuten hyvin pitkälti samaa tahtia kuin mun virallisiin mittalaitteisiin testattu 420hv renkaille (493hv kampuralta) työntävä 1300kg E30.
                                Juu, ihmettelen itsekin, että miten paljon näyttäisi vaikuttavan nuo muutokset! Tietty pitkä ja suora vääntökäyrä on mannaa näissä hommissa. Se kun tarjoilee lähelle sitä maksimivääntöä alkaen 2300rpm. Ja tuo 100km/h kun osuu vielä melko tarkasti kolmosella tuohon 542Nm@4755rpm vääntöhuippuun!
                                Last edited by Tylyttäjä; 18-06-2010, 13:25.
                                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                                EX: BMW E39 M5
                                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                                Suzuki GSX-R 1070 K5
                                Performance Mods: Lot
                                Performance: 200mph/322kph@1mile
                                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎