Mistä syystä ulkoinenkin gps-palikka on noin epätarkka verrattuna v-boxiin? Ihmetyttää nuo videon tulokset kovasti, kun tuon perusteella käsinmittaus on yhtä tarkka kuin ulkoinen gps-palikka.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms
Collapse
X
-
Originally posted by Vanquish View PostMistä syystä ulkoinenkin gps-palikka on noin epätarkka verrattuna v-boxiin? Ihmetyttää nuo videon tulokset kovasti, kun tuon perusteella käsinmittaus on yhtä tarkka kuin ulkoinen gps-palikka.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
primerap10gtr
Videota 4.vaihde 2.3bar +9C:
150-200km/h 3.5s 172m
180-220km/h 3.45s 193m
Menee nyt 0.7s ja 31m nopeammin mitä keväällä Roton jälkeen jolloin oli vain 525hp/550nm.
Comment
-
Originally posted by Vanquish View PostMistä syystä ulkoinenkin gps-palikka on noin epätarkka verrattuna v-boxiin? Ihmetyttää nuo videon tulokset kovasti, kun tuon perusteella käsinmittaus on yhtä tarkka kuin ulkoinen gps-palikka.
Ammattikäytössä GPS:ä on mahdollista tarkentaa jopa noin senttimetrin tarkkuuteen VRS yhteyden avulla (kallista palvelua). En tosin tiedä, miten nopeasti tämäkään reagoisi äkillisiin sijainnin ja nopeuden muutoksiin. Kyseinen menetelmä kuitenkin perustuu siihe, että GPS saa reaaliaikaista tietoa kiinteistä tukiasemista, joiden tarkka sijainti tiedetään. Kun näiden tarkkojen asemien GPS:t mittaavat sijaintia, saadaan niistä sen hetkinen poikkeama todellisesta, joka taas ilmoitetaan käyttäjän laitteelle. Näin siis sijaintitieto paranee. Tämä olennainen tieto taas puuttuu tavallisten käyttäjien GPS-laitteista, jotka aiheuttavat huomattavasti suuremman virheen.
GPS on hyvä apu kellotuksiin, mutta edellyttää sellaisessa käytössä tarkkoja kiihtyvyysantureita rinnalle... tai pikemminkin päinvastoin. Kiihtyvyysantureiden rinnalle GPS tuottamaan varmentavaa dataa...
Comment
-
-
Originally posted by maanmittaaja View PostJos GPS tarkkuus pyörii +20metrin tarkkuudella, niin on yksinkertaisesti mahdotonta saada laskettua autolle täysin tarkkaa sijaintia sen tehdessä äkillisiä nopeuden/suunnan muutoksia. Auto voi heilua tuon + 20metrin matkan aivan huoletta. Kyllähän koordinaattiluvut vilistävät, mutta näiden piirtämät sijaintikäppyrät muodostavat aikamoisia piikkejä. Sitten ohjelmisto koittaa laskea niiden perusteella "järkevää" sijaintia, johon sitten kaikki kiihtyvyys yms. arvojen laskennat perustuvat. Eli lopputulos on tasoituksien perusteella laskettua materiaalia.
Ammattikäytössä GPS:ä on mahdollista tarkentaa jopa noin senttimetrin tarkkuuteen VRS yhteyden avulla (kallista palvelua). En tosin tiedä, miten nopeasti tämäkään reagoisi äkillisiin sijainnin ja nopeuden muutoksiin. Kyseinen menetelmä kuitenkin perustuu siihe, että GPS saa reaaliaikaista tietoa kiinteistä tukiasemista, joiden tarkka sijainti tiedetään. Kun näiden tarkkojen asemien GPS:t mittaavat sijaintia, saadaan niistä sen hetkinen poikkeama todellisesta, joka taas ilmoitetaan käyttäjän laitteelle. Näin siis sijaintitieto paranee. Tämä olennainen tieto taas puuttuu tavallisten käyttäjien GPS-laitteista, jotka aiheuttavat huomattavasti suuremman virheen.
GPS on hyvä apu kellotuksiin, mutta edellyttää sellaisessa käytössä tarkkoja kiihtyvyysantureita rinnalle... tai pikemminkin päinvastoin. Kiihtyvyysantureiden rinnalle GPS tuottamaan varmentavaa dataa...
PBox ei tarvii rinnalleen mitään, vaan on pelkästäänkin yhtä tarkka miittaamaan kiihtyvyyttä ja nopeutta kuin Peiseler-pyörä. TM testasi myös tämän, ja omissa lukuisissa testeissä olen tullut samaan tulokseen.Last edited by Tylyttäjä; 10-10-2012, 16:19.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostEi pidä paikkaansa. Esim. PerformanceBoxin paikkatieto (resoluutio) on ulkoisella antennilla n. 20cm paikkeilla. Tuo on ihan eri juttu, että se voi pidemmällä aikavälillä siirtyä enemmän, mutta ei lyhyellä (silloin kyseessä ei ole resoluutio, vaan "off set"). Kokeilepa vaikka itse. Ite oon "piirtäny" PBoxin antennilla kuviota niin, etä seisoin paikallaan antenni kädessä ja sen jälkeen tsekkaa datan. Kyllä sillä saa karkeita kuvioita piirrettyä.
PBox ei tarvii rinnalleen mitään, vaan on pelkästäänkin yhtä tarkka miittaamaan kiihtyvyyttä ja nopeutta kuin Peiseler-pyörä. TM testasi myös tämän, ja omissa lukuisissa testeissä olen tullut samaan tulokseen.
Comment
-
-
Originally posted by maanmittaaja View PostTohon Performance Boxiin en oo edelleenkään kerinny tarkemmin tutustumaan, että mihin se perustuu, mutta suurin osa näistä "kellotusohjelmista" kuitenkin käyttäytyy tuon ylläolevan mukaisesti... Ja jos 20cm on tarkkuus, niin vaatii aikamoisen täydelliset olosuhteet ja ammattitason GPS:n Ne laitevalmistajien ilmoittamat arvot kun ei ole sitä "oikeaa" tietoa, vaan pelkkiä mainoslauseita... Ja kyllä TM:n testin lukasin äkkiä ja eihän se vaan absoluuttisia totuuksia sekään antanu. Heitot oli kyl pieninpiä, mutta heittoa oli kuitenkin. Ja vielä tuohon 20senttiin... Vaikka laitteen tarkkuus ois roimasti huonompi, sillä voi piirrellä pieniä kuvioita, sillä pienellä alueella se sama virhe vaikuttaa. Se sun pienellä alueella piirtämä käppyrä vaan sattuu olemaan jossain muualla, kuin missä oikeasti sen piirsit. Uskoisin ennemminkin, että tuo niitten softa osaa nimenomaan pitää paremmin nuo virheet samana (en sen tarkemmin tiedä miten), jolloin koko roska heittää ja tämän avulla saadaan lisää tarkkuutta. Tämä nyt on mutua, sillä edelleenkään en ole perehtynyt sen syvällisemmin ko. laitteen toimintaan. Ja ulkoinen antenni auttaa noin ylipäänsä varmasti Suomen olosuhteissa. Eri juttu on GPS:ien ihannereitillä sijaitsevien suhteen. Niissä paikoissa varmaan ulkoinen antenni ei tuossa käytössä juurikaan auta...
"Se sun pienellä alueella piirtämä käppyrä vaan sattuu olemaan jossain muualla, kuin missä oikeasti sen piirsit."
-> Tällä ei ole merkitystä, kun mitataan kiihtyvyyttä. Koska tuo offset "elää" hitaasti. Lähinnä vaikuttaa silloin, kun katsotaan esim. ajolinjoja radalla; usein voi joutua siirtämään käppyrää oikeaan kohtaan. Se ei vaikuta kuitenkaan kiihdytysmittausiin, koska sen yhden kiihdytyksen ajan tuo offset pysyy hyvin lähelle samana, silloin ratkaisee resoluutio, joka on tuossa erinomainen.
Hyvä kun mainitsit, että tuollaiseen tarkkuuteen vaaditaan ammattitason laite. Niin vaaditaankin; PBox on ammattitason laite. Se ei ole siis pelkkä GPS palikka kännykkään tai softa, vaan koko laite, joka on juuri tuohon tehty. TM:n testissä totesivat, että PBoxilla ulkoisella antennilla ei ole heittoa (mittaustulos oli sama kuin Peiseler -pyörällä).
Tässä Suomen Racelogicin edustajan vastaus (vuodelta 2008), kysyin tätä häneltäkin (silloinkin oli skeptisyyttä ilmassa):
"Taustatiedoksi, että maailmalla laitetta käyttää 99% kaikista ajoneuvo-,
rengas ja lehdistötestaaja firmoissa. Se on siis nykyään THE MACHINE
näissä piireissä kun puhutaan ei kontakti mittalaitteista ja on noussut
viime vuosina defactoksi piireissä.
Ns. harrastajatason laitteet eli Performancebox, Driftbox jne. ovat yhtä
tarkkoja ja laadukkaita kuin ammattitason sarja. Ainoa ero on siinä,
että ne käyttävät 10Hz näytteenottotaajuutta (mitä myös iso osa
ammattilaitteista käyttää perustesteissä AINA), mutta niitä on toki
saatavilla 20/50/100Hz malleina. Noissa 100 Hz malleissa esim. tarkkuus
on niin älytöntä, että jarrutuksissa auton korin heilahtelu nopeuden
mennessä nollaan näkyy käyrissä tai vaikka kiihdytysauton vaihteen
vaihtaminen jne.
Mitä tulee GPS tekniikkaan, niin suorituskykytarkkuudella ei ole mitään
tekemistä paikkatiedon n. 2.8-3 metrin "epätarkkuuden" kanssa. Kyse on
vain ja ainoastaan paikkatiedosta joka saattaa muuttua 24h mittajakson
aikana, mutta se ei vaikuta millään tavalla suorituskykymittaustuloksiin.
Näkyvimmin tämän paikkatiedon muuttumisen huomaa, jos testaa
autoa samalla radalla eri päivinä, eri aikaa. Paikkatieto saattaa heittää
muutaman metrin sivuun eli ajolinja tai radan profiili piirtyy
esim. 2 metriä pohjoiseen. Painotan tätä asiaa.
Suorituskykymittauksessa mitataan ajoneuvon etääntymistä/lähentymistä
sekunneissa tai niiden kymmenyksissä satelliittiin nähden. Paikkatiedon
kohdalla sama asia, mutta mittausaika on 24h. Jos siis joku kommentoi
paikkatiedon pohjalta epätarkkuutta, voit kertoa ettei hän tiedä mistä
puhuu."Last edited by Tylyttäjä; 10-10-2012, 16:21.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostNiin just, sä puhut nyt siitä offsetista, sitä yritin sanoa:
"Se sun pienellä alueella piirtämä käppyrä vaan sattuu olemaan jossain muualla, kuin missä oikeasti sen piirsit."
-> Tällä ei ole merkitystä, kun mitataan kiihtyvyyttä. Koska tuo offset "elää" hitaasti. Lähinnä vaikuttaa silloin, kun katsotaan esim. ajolinjoja radalla; usein voi joutua siirtämään käppyrää oikeaan kohtaan. Se ei vaikuta kuitenkaan kiihdytysmittausiin, koska sen yhden kiihdytyksen ajan tuo offset pysyy hyvin lähelle samana, silloin ratkaisee resoluutio, joka on tuossa erinomainen.
Hyvä kun mainitsit, että tuollaiseen tarkkuuteen vaaditaan ammattitason laite. Niin vaaditaankin; PBox on ammattitason laite. Se ei ole siis pelkkä GPS palikka kännykkään tai softa, vaan koko laite, joka on juuri tuohon tehty. TM:n testissä totesivat, että PBoxilla ulkoisella antennilla ei ole heittoa (mittaustulos oli sama kuin Peiseler -pyörällä).
Tässä Suomen Racelogicin edustajan vastaus (vuodelta 2008), kysyin tätä häneltäkin (silloinkin oli skeptisyyttä ilmassa):
"Taustatiedoksi, että maailmalla laitetta käyttää 99% kaikista ajoneuvo-,
rengas ja lehdistötestaaja firmoissa. Se on siis nykyään THE MACHINE
näissä piireissä kun puhutaan ei kontakti mittalaitteista ja on noussut
viime vuosina defactoksi piireissä.
Ns. harrastajatason laitteet eli Performancebox, Driftbox jne. ovat yhtä
tarkkoja ja laadukkaita kuin ammattitason sarja. Ainoa ero on siinä,
että ne käyttävät 10Hz näytteenottotaajuutta (mitä myös iso osa
ammattilaitteista käyttää perustesteissä AINA), mutta niitä on toki
saatavilla 20/50/100Hz malleina. Noissa 100 Hz malleissa esim. tarkkuus
on niin älytöntä, että jarrutuksissa auton korin heilahtelu nopeuden
mennessä nollaan näkyy käyrissä tai vaikka kiihdytysauton vaihteen
vaihtaminen jne.
Mitä tulee GPS tekniikkaan, niin suorituskykytarkkuudella ei ole mitään
tekemistä paikkatiedon n. 2.8-3 metrin "epätarkkuuden" kanssa. Kyse on
vain ja ainoastaan paikkatiedosta joka saattaa muuttua 24h mittajakson
aikana, mutta se ei vaikuta millään tavalla suorituskykymittaustuloksiin.
Näkyvimmin tämän paikkatiedon muuttumisen huomaa, jos testaa
autoa samalla radalla eri päivinä, eri aikaa. Paikkatieto saattaa heittää
muutaman metrin sivuun eli ajolinja tai radan profiili piirtyy
esim. 2 metriä pohjoiseen. Painotan tätä asiaa.
Suorituskykymittauksessa mitataan ajoneuvon etääntymistä/lähentymistä
sekunneissa tai niiden kymmenyksissä satelliittiin nähden. Paikkatiedon
kohdalla sama asia, mutta mittausaika on 24h. Jos siis joku kommentoi
paikkatiedon pohjalta epätarkkuutta, voit kertoa ettei hän tiedä mistä
puhuu."
GPS-olosuhteet voivat muuten muuttua ainakin Suomessa tunnin aikana hyvinkin radikaalisti. Tietysti kun repäistään yhteen suuntaan muutaman sekunnin spurtti, niin siinä ajassa ei olosuhteet juurikaan muutu ja jos muuttuukin, niin ohjelma varmasti älyää tukeutua vain spurtin koko aikana seuranaan olleisiin satelliitteihin. Ainoa on se "kohina", jonka takia en usko korin keinahtelun taltiointiin. Vielä tähän edittinä piti lisätä, että voi korin keinahtelukin periaatteessa tallentua, mutta turhaa tarkkuutta siihen nähden, että korin heilahtelun verran tämä "kohina" väärentää koko dataa aivan varmasti.
Mites, en edelleenkään oo tuohon perehtyny, mut olikos siinä kierrosajan kellotusta? Sille varmaan sitten oma moodinsa?
Ja aina pitää muistaa, että nuo edustajien puhumat arvot "maailmalta" ovat tuloksia hyvissä olosuhteissa, joita Suomessa esiintyy vähän. Galileohanke tuo Suomen suhteen muutosta parempaan. Glonassia tukevia härpäkkeitä ei liene kisakäytössä ole?! Galileo kyllä tulee olemaan varmasti siviilipuolellakin tuttu jahka valmistuu joskus.
Performance Box on varmasti tällä hetkellä helpoin/halvin kompromissi juurikin virallisille moottoripuolen testaajille, mutta ei se virheetön ole. Tai sitten oikeesti vaadin jatkossa tuota laitetta työnantajaltakin, mikäli vielä joskus gps-töihin joutuu...Last edited by maanmittaaja; 10-10-2012, 17:38.
Comment
-
-
Ei tämä asia oikeasti ole noin vaikea. 50Hz laitteen imputtina on 50 sijaintitietoa sekunnissa joista laskea. Sillä, onko paikannustarkkuus 2m vai 0,2m on lopputuloksen kannalta hyvin vähän merkitystä, kun noita mittauksia on samasta pisteestä se 50 voidaan sijainti luotettavasti veikata yksittäistä mittausta huomattavasti suuremmalla tarkkuudella. Laskentatapa on varmasti hieno ja hierottu, mutta käytännössä homma ei juuri eroa mistään muustakaan mittaamisesta. Yksinkertaistettuna, inputtina tulee hirveä määrä dataa josta suodatetaan selkeät ääriarvot ja lopuista lasketaan keskiarvo. Tuon likimääräisen sijaintipistervirran avulla lasketaan etäisyyttä ajan funktiona.
En tiedä kuka niitä absoluuttisia arvoja edes tarvitsee, NASA ehkä(?), meille kaikille muille luulisi riittävän sekunnin kymmenys tai pari ihan hyvin. Ja mitä lujempaa kuljetaan, sitä tarkemmaksi muuttuu mittauskin.Last edited by r.w.; 10-10-2012, 17:38.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by primerap10gtr View PostVideota 4.vaihde 2.3bar +9C:
150-200km/h 3.5s 172m
180-220km/h 3.45s 193m
Menee nyt 0.7s ja 31m nopeammin mitä keväällä Roton jälkeen jolloin oli vain 525hp/550nm.
http://i119.photobucket.com/albums/o...nvetosyksy.jpg
Karkashan se mopo mullakin käsistä. Ens kesänä paukutellaan sitten enkkoja, Holsetin 52 PRO tulossa kiinni + muuta kivaa ja slicksit alle.
Teho/paino tavote +0,7hv/1kg
Pitkä talvi tulossa...
Comment
-
-
Originally posted by maanmittaaja View PostOk, eli perustuu siihen sitten juurikin. Mutta absoluuttiseen totuuteen ei voi silti päästä. Joka on käyttänyt ammattitason gepsiä, tietää, että siinä on koko ajan "kohinaa" (joka kyllä joo on juurikin sijainnin paikallaan määrityksessä) välillä enemmän ja välillä vähemmän. Eli absoluuttiseen nollavirheeseen mahdotonta päästä. Toki varmaankin tuollaisen laitteen softassa on huomioitu tarkoitus ja tällä voidaan ohjata laskentaa oikeaan suuntaan. Mutta se, että voidaan huomata korin keinahtelu jarrutuksissa, kuulostaa aika paksulta silti... Toi laite kuitenkin suht edukas verrattuna ammattilaitteisiin, niin tuollasellahan sitä sitten kannattaisi ammattilaistenkin alkaa mittaamaan... ja mikä bisnesrako noin mainiolla valmistajalla olisikaan!!! Joka tapauksessa uskon, että jos panostetaan ohjelmistossa pelkkään suorituskyvyn mittaukseen, niin päästään aika tarkkoihin lukemiin (tuleehan peisler pyörästäkin lisää painoa, ilmanvastusta ja muuta kitkaa, joten sekään ei kerro absoluuttista totuutta).
GPS-olosuhteet voivat muuten muuttua ainakin Suomessa tunnin aikana hyvinkin radikaalisti. Tietysti kun repäistään yhteen suuntaan muutaman sekunnin spurtti, niin siinä ajassa ei olosuhteet juurikaan muutu ja jos muuttuukin, niin ohjelma varmasti älyää tukeutua vain spurtin koko aikana seuranaan olleisiin satelliitteihin. Ainoa on se "kohina", jonka takia en usko korin keinahtelun taltiointiin. Vielä tähän edittinä piti lisätä, että voi korin keinahtelukin periaatteessa tallentua, mutta turhaa tarkkuutta siihen nähden, että korin heilahtelun verran tämä "kohina" väärentää koko dataa aivan varmasti.
Mites, en edelleenkään oo tuohon perehtyny, mut olikos siinä kierrosajan kellotusta? Sille varmaan sitten oma moodinsa?
Ja aina pitää muistaa, että nuo edustajien puhumat arvot "maailmalta" ovat tuloksia hyvissä olosuhteissa, joita Suomessa esiintyy vähän. Galileohanke tuo Suomen suhteen muutosta parempaan. Glonassia tukevia härpäkkeitä ei liene kisakäytössä ole?! Galileo kyllä tulee olemaan varmasti siviilipuolellakin tuttu jahka valmistuu joskus.
Performance Box on varmasti tällä hetkellä helpoin/halvin kompromissi juurikin virallisille moottoripuolen testaajille, mutta ei se virheetön ole. Tai sitten oikeesti vaadin jatkossa tuota laitetta työnantajaltakin, mikäli vielä joskus gps-töihin joutuu...
"Noissa 100 Hz malleissa esim. tarkkuus
on niin älytöntä, että jarrutuksissa auton korin heilahtelu nopeuden
mennessä nollaan näkyy käyrissä tai vaikka kiihdytysauton vaihteen
vaihtaminen jne."
PBox on siis saman firman 10Hz vehje. Ja huom, kyseessä ON ammattitason laite silti. Omalla PBoxilla on logattu myös useita autoja; kerran oli antenni Dodge Chargerin katolla varttimaililla. Käppyrästä näkyi se, kun kiihdytyksen alussa keula nousee (näkyy siis korkeuskäyrässä), myös sliksien pumppaus näkyi. Voi kuulostaa uskomattomalta, mutta niin se vain on. Vaihteenvaihdot näkyy toki helposti tuolla 10Hz PBoxillakin kiihtyvyyskäyrässä, vaikka mulla on prätkässä shifterissä 45ms katkoaika.
Kommentoit: "Toi laite kuitenkin suht edukas verrattuna ammattilaitteisiin, niin tuollasellahan sitä sitten kannattaisi ammattilaistenkin alkaa mittaamaan... ja mikä bisnesrako noin mainiolla valmistajalla olisikaan!!!"
Niinhän se juuri on. Senpä takia melkeen kaikki auto ja prätkälehdet, autotehtaat, kisakuskit yms yms ovatkin jo vuosia käyttäneet niitä. Mukaanlukien TM mittaa itsekin noilla, löytyy TM:n sivuilta: http://tekniikanmaailma.fi/tm-mittaa...ottoripyorat,3
Pisnes siis luistanee hyvin Racelogicilla. Tässä omat kokemukseni vuodelta 2008 (tuli harrastettua prätkiä vielä silloin):
http://www.moottoripyora.org/keskust...n-mittauslaite (tuossa topikissa melko paljon dataa/vertailutietoa, vaikka kuvalinkit ovatkin vanhentuneet)
Kierrosajan kellotukselle on oma moodi ja softat yms.. Vaikka mitä.. Voit ajaa omaa parasta kiekkaa "vastaan", näyttää livenä eron koko ajan.. Kannattaa käydä tutustumassa:
Sieltä löytyy sitten laitteita lähes joka lähtöön. Kalliitakin jos perse kestää
Kommentoit: "Performance Box on varmasti tällä hetkellä helpoin/halvin kompromissi juurikin virallisille moottoripuolen testaajille, mutta ei se virheetön ole."
On se sen verran virheetön, että moni instanssi hyväksyy ko. laitteilla kellotetut nopeudet/ajat virallisiksi ennätyksiksi. Esim. Guinness.Last edited by Tylyttäjä; 10-10-2012, 19:23.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Tossa vähän demoa Racelogicin vehkeistä:
The VBOX Speed Sensor range is ideal for those that want to accurately measure speed, position or acceleration, but do not need internal logging.
PBox ei ole sentään noin tarkka, mutta tuosta saa käsitystä siitä, että mistä nämä laitteet ovat lähtöisin (VBox). Racelogic teki siis ensin näitä todella kalliita ammattivehkeitä ja toi sitten samaa teknologiaa kuluttajille suht sopivaan hintaan DriftBoxin ja PerformanceBoxin muodossa.
Kandee kattella sivut läpi, jos kiinnostaa:
RACELOGIC design and manufacture electronic systems to measure, record, display, analyse and simulate data from moving vehicles.
Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Se Chargerin veto Kiikalassa varttimaililla on tuossa (loggasin tän kesällä 2008):
Tuossa 0-3s kohdassa näkyy, kun katon etureuna nousee hieman ylemmäs (n. 10cm) ja laskee taas (vihreä käyrä, asteikko siihen vasemmalla). Antenni oli siis katon etureunassa. Sliksien pompotus/hakkaaminen näkyy kivasti kiihtyvyyskäyrässä (Longitudinal Acceleration) ekat 2s, sen näki silmilläkin, että pomppi/hakkas siinä alussa.
Tuosta näkyy muutenkin kivasti se, että Kiikalan rata on suht tasainen kuitenkin. Kokonaismatkalla 0,7-0.8m "alamäkeä". Varttimaili meni tuossa vedossa 12.1s @ 189km/h, veti vähän "pitkäksi"/yli maaliviivan, kuten tuosta näkyy. 528 koneella täysi katuauto, 2000kg kuskin kanssa, mietoviritteinen kone (about 550hp/980Nm, ulkomuistista).
Mulla on 4 vetoa logattuna tosta Chargerista. Kaikissa niissä esim. toi korkeuskäyrä on identtinen muodoltaan, eli mittaus on täysin toistettavissa. Resoluutio lienee siis vähintään sitä 10cm luokkaa (tai jopa tarkempi!), kirjotin tossa hetki sitten pessimistisesti 20cm.
Tuossa vielä matkan suhteen sama veto:
Last edited by Tylyttäjä; 10-10-2012, 20:10.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
primerap10gtr
Originally posted by hono View PostHyvin kulkee ja yllättävän vähän sutii Sulla alkaa tulla vetotapa vastaan kadulla...
Karkashan se mopo mullakin käsistä. Ens kesänä paukutellaan sitten enkkoja, Holsetin 52 PRO tulossa kiinni + muuta kivaa ja slicksit alle.
Teho/paino tavote +0,7hv/1kg
Pitkä talvi tulossa...
3nen normi nakit:
Onneksi on noi mickey thompsonit joilla vielä pitäs saada pitoa ens keväänä ja voi kadullaki ajaa.
3:sella murtaa näin pidon:
Comment
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostSe Chargerin veto Kiikalassa varttimaililla on tuossa (loggasin tän kesällä 2008):
Tuossa 0-3s kohdassa näkyy, kun katon etureuna nousee hieman ylemmäs (n. 10cm) ja laskee taas (vihreä käyrä, asteikko siihen vasemmalla). Antenni oli siis katon etureunassa. Sliksien pompotus/hakkaaminen näkyy kivasti kiihtyvyyskäyrässä (Longitudinal Acceleration) ekat 2s, sen näki silmilläkin, että pomppi/hakkas siinä alussa.
Tuosta näkyy muutenkin kivasti se, että Kiikalan rata on suht tasainen kuitenkin. Kokonaismatkalla 0,7-0.8m "alamäkeä". Varttimaili meni tuossa vedossa 12.1s @ 189km/h, veti vähän "pitkäksi"/yli maaliviivan, kuten tuosta näkyy. 528 koneella täysi katuauto, 2000kg kuskin kanssa, mietoviritteinen kone (about 550hp/980Nm, ulkomuistista).
Mulla on 4 vetoa logattuna tosta Chargerista. Kaikissa niissä esim. toi korkeuskäyrä on identtinen muodoltaan, eli mittaus on täysin toistettavissa. Resoluutio lienee siis vähintään sitä 10cm luokkaa (tai jopa tarkempi!), kirjotin tossa hetki sitten pessimistisesti 20cm.
Tuossa vielä matkan suhteen sama veto:
Sit tunnustus: Ite nii kisahenkinen, et tallentelen kierrosaikoja iha vaa samsungin galaxylla race chronolla. Mulle ku itelleni riittää sekunninki tarkkuus näin pitkil kierrosajoilla....
Comment
-
Comment