Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 1 M

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antinontoxic
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 447
    • Vantaa

    #46
    Originally posted by jannmann View Post
    No toki syylliset tähän löytyy ostajista jotka haluavat sen hiilarikaton... ja titaaniputkiston.

    Lopputulos on nykyään se 1700-2000kg "sport" malli..
    Originally posted by petrolhead View Post
    Ämmäläinen on aina parempi ilman noita jannmannin luettelemia turhia hilppeitä. Turbokoneen miljoona Nm @ 1200 rpm on turhamaisuusvaruste muiden joukossa jolla ei tee mitään kuin Ajetaan.


    Nyt ei kyllä taas osaa nähdä logiikkaa miksi ämmäläinen olisi parempi jos siinä ei olisi hiilikuitua tai titaaniputkistoa. Tai vielä vähemmän miksi niiden takia lopputuloksena on 1700-2000kg "sport" malli. Eikö noiden tarkoitus nimenomaan ole säästää painoa eikä lisätä sitä

    Ja kyllä se vaan tosi asia on, että 335i tuntuu laiskalta paskalta 330d:n jälkeen vaikka tehoa onkin enemmän. Vääntö se sitä autoa vie ja vääntö sen auton saa tuntumaan siltä, että se menee johonkin.

    Kyllähän se vapari tuntuu todella laiskalta verrattuna bensaturboon, tai puhumattakaan dieseliin. Itekin monta vaparia omistaneena onhan sitä konetta kiva huudattaa ikuisuuksiin, mutta kun ei se oikein tunnu menevän mihinkään verrattuna samanlaiseen turbotettuna.

    Eiköhän se suurin paine turboihin siirtymisessä ole kuitenkin noissa päästöissä. Bemari on aina ollut tunnettu vapareistaan ja suorista kutosistaan, mutta jos btcf:n teinibemaristeja paljon viisaammat miehet ja naiset ovat bemarilla tulleet siihen tulokseen, että turbotettu V6 on parempi kuin vapari suora, niin kyllä minä siihen ratkaisuun tyydyn ilo mielin.

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #47
      Originally posted by Antinontoxic View Post


      Nyt ei kyllä taas osaa nähdä logiikkaa miksi ämmäläinen olisi parempi jos siinä ei olisi hiilikuitua tai titaaniputkistoa. Tai vielä vähemmän miksi niiden takia lopputuloksena on 1700-2000kg "sport" malli. Eikö noiden tarkoitus nimenomaan ole säästää painoa eikä lisätä sitä

      Ja kyllä se vaan tosi asia on, että 335i tuntuu laiskalta paskalta 330d:n jälkeen vaikka tehoa onkin enemmän. Vääntö se sitä autoa vie ja vääntö sen auton saa tuntumaan siltä, että se menee johonkin.

      Kyllähän se vapari tuntuu todella laiskalta verrattuna bensaturboon, tai puhumattakaan dieseliin. Itekin monta vaparia omistaneena onhan sitä konetta kiva huudattaa ikuisuuksiin, mutta kun ei se oikein tunnu menevän mihinkään verrattuna samanlaiseen turbotettuna.

      Eiköhän se suurin paine turboihin siirtymisessä ole kuitenkin noissa päästöissä. Bemari on aina ollut tunnettu vapareistaan ja suorista kutosistaan, mutta jos btcf:n teinibemaristeja paljon viisaammat miehet ja naiset ovat bemarilla tulleet siihen tulokseen, että turbotettu V6 on parempi kuin vapari suora, niin kyllä minä siihen ratkaisuun tyydyn ilo mielin.
      Sinäkään et lukenut ja sisäistänyt koko tuota turhamaisuusvarusteiden listaa ilmeisesti
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Antinontoxic
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 447
        • Vantaa

        #48
        Originally posted by petrolhead View Post
        Sinäkään et lukenut ja sisäistänyt koko tuota turhamaisuusvarusteiden listaa ilmeisesti
        Ai niin jos samassa lauseessa on mainittu myös turvatyynyt, jotka oikesti lisäävät painoa, niin silloin hiilikuitukatonkin mainitseminen painoa lisäävänä turhakkeena on oikeutettua?

        Ei tuosta listasta tuollaisenaan tule muuta mieleen kuin, että kirjoittaja vastustaa ihan periaatteesta kaikkea uudempaa kuin E30

        Comment

        • Tumppi_
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 105
          • Helsinki

          #49
          Tulee varmasti maukas peli tosta 1 M:stä, omaa silmää mielyttänyt aina tuo 1-sarjalainen varsinkin coupeena ja kun pellin alle vielä saadaan se 350 heppaa niin olis tollasella kyllä mukava ajella .

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #50
            Originally posted by Antinontoxic View Post
            ............. että kirjoittaja vastustaa ihan periaatteesta kaikkea uudempaa kuin E30
            En tiedä onko näin mut ei se väärin oo
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Heksula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 2285
              • Porvoo

              #51
              Originally posted by Antinontoxic View Post
              Ai niin jos samassa lauseessa on mainittu myös turvatyynyt, jotka oikesti lisäävät painoa, niin silloin hiilikuitukatonkin mainitseminen painoa lisäävänä turhakkeena on oikeutettua?

              Ei tuosta listasta tuollaisenaan tule muuta mieleen kuin, että kirjoittaja vastustaa ihan periaatteesta kaikkea uudempaa kuin E30
              Ihmeen hätäseen meni kumminkin noi GTS:ät jakoon, vaikka kyseessä on ratalelu jossa ei ole ilmastointia, i-driveä jne.. ja hintaakin tuplat tavan M3 verrattuna. :think
              2020 G20 320i xdrive

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                #52
                Originally posted by Heksula View Post
                Ihmeen hätäseen meni kumminkin noi GTS:ät jakoon, vaikka kyseessä on ratalelu jossa ei ole ilmastointia, i-driveä jne.. ja hintaakin tuplat tavan M3 verrattuna. :think
                Sai siihen ilmastoinnin, kuten myös takapenkin, mukitelineen ja miljoona kiloa muuta turhaa paskaa, veikkaisin suurimman osan myydyistä myös kauniista ideasta huolimatta tilatun noilla em. varusteilla.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #53
                  No , näistä asioista voi loputtomiin jauhaa. Monikohan uuden ämmäläisen tai muun kalliin tehokkaan vehkeen ostaja hankkii sen jotta voi fiilistellä yksin mutkatiellä/radalla.. Valtaosalla varmaan kuitenkin tehdään lähinnä vaikutus kavereihin moottoritiellä tai muuten vaan näyttäydytään sen ratissa.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Heksula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 2285
                    • Porvoo

                    #54
                    Originally posted by r.w. View Post
                    Sai siihen ilmastoinnin, kuten myös takapenkin, mukitelineen ja miljoona kiloa muuta turhaa paskaa, veikkaisin suurimman osan myydyistä myös kauniista ideasta huolimatta tilatun noilla em. varusteilla.
                    Aha no se sitten siitäkin, mä luulin että ne olis oppinu jotain CSL:stä. Tietysti mä kyllä ymmärrän ton ilmastoinnin vielä jotenkin, varsinkin jossain lämpimissä maissa mut mukitelineet jne. menee kyllä yli hilseen. Luulis että sillon on järkevämpää hankkia ihan normi M3.
                    2020 G20 320i xdrive

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #55
                      Originally posted by Antinontoxic View Post
                      Ai niin jos samassa lauseessa on mainittu myös turvatyynyt, jotka oikesti lisäävät painoa, niin silloin hiilikuitukatonkin mainitseminen painoa lisäävänä turhakkeena on oikeutettua?

                      Ei tuosta listasta tuollaisenaan tule muuta mieleen kuin, että kirjoittaja vastustaa ihan periaatteesta kaikkea uudempaa kuin E30
                      Et sitten tajunnut tota turhamaisuus pointtia

                      Paas vaikka huviksesi verraten vaikka mun projekti poistettujen osien painoja ja sitten ZEI:n timeattack projektin poistettujen osien painoja..
                      Edelleen kun peruskoreissa ei ole mahdottomasti painoeroa, niin käytännössä olisi "CSL" malli mahdollista tehdä n. 1300kg painavana, eikä sitä +1600kg malmikasaa.

                      Lisäksi vertaukset vapari vs. turbotettu "samanlainen vapari" on aika ulkona...
                      Edelleen paras viritys ajo-ominaisuuksille on dietti, ei turbotus/dieselöinti..
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Antinontoxic
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 447
                        • Vantaa

                        #56
                        Originally posted by jannmann View Post
                        Et sitten tajunnut tota turhamaisuus pointtia

                        Paas vaikka huviksesi verraten vaikka mun projekti poistettujen osien painoja ja sitten ZEI:n timeattack projektin poistettujen osien painoja..
                        Edelleen kun peruskoreissa ei ole mahdottomasti painoeroa, niin käytännössä olisi "CSL" malli mahdollista tehdä n. 1300kg painavana, eikä sitä +1600kg malmikasaa.

                        Lisäksi vertaukset vapari vs. turbotettu "samanlainen vapari" on aika ulkona...
                        Edelleen paras viritys ajo-ominaisuuksille on dietti, ei turbotus/dieselöinti..
                        Mutta kun se surullinen tosiasia on, että BMW tekee ensisijaisesti autoja tielle, ei radalle. Ja tästä edellä mainitusta syystä useammat asiakkaat tahtovat autoihinsa turvatyynyt ja ilmastoinnin, kuin ralliratin ja ei takapenkkejä. Senhän todistaa jo se, että harvassa E46 csl:ssä ei ole kylmäkonetta, vaikka auto oli mahdollista saadakin ilman sitä. Vika ei siis ole BMW:ssä vaan asiakkaissa, jotka ne varusteet haluavat vaikka valmistaja tarjoaisikin auton ilman niitä.

                        Painon vähentäminen on selkeästi paras keino nopeampaan autoon kun liikutaan jo valmiiksi siellä tehojen ylärekisterissä. Ja juuri tästä syystä en ymmärrä miksi hiilikuitukatto ja titaaninen pakoputkisto olisivat huonoja juttuja?

                        Originally posted by Heksula View Post
                        Aha no se sitten siitäkin, mä luulin että ne olis oppinu jotain CSL:stä. Tietysti mä kyllä ymmärrän ton ilmastoinnin vielä jotenkin, varsinkin jossain lämpimissä maissa mut mukitelineet jne. menee kyllä yli hilseen. Luulis että sillon on järkevämpää hankkia ihan normi M3.
                        Kuten jo tuossa ylempänä kirjoitin niin onko se BMW:n vika jos he tarjoavat mahdollisuuden erilaisiis lisävarusteisiin, mutta myös mahdollisuuden saada auto ilman niitä? Jotenkin taas niin turhaa itkemistä varsinkin tuon GTS:n tapauksessa, kun BMW nimenomaan tekee sen, että riisuu painoa, mutta asiakkaat sitten lataavat sen täyteen mukavuusvarusteita. Viimeksi kun tarkistin niin BMW on yritys siinä missä muutkin ja pyrkii tekemään voittoa. Jos asiakkaat haluavat autoonsa sitä sun tätä ja GTS:n tapauksessa varsinaisen hyvin tulee todistetuksia, että asiakkaat tosiaan niitä varusteita haluavat, niin olisihan se nyt saatanan tyhmää olla niitä tarjoamatta.

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        No , näistä asioista voi loputtomiin jauhaa. Monikohan uuden ämmäläisen tai muun kalliin tehokkaan vehkeen ostaja hankkii sen jotta voi fiilistellä yksin mutkatiellä/radalla.. Valtaosalla varmaan kuitenkin tehdään lähinnä vaikutus kavereihin moottoritiellä tai muuten vaan näyttäydytään sen ratissa.
                        Näinhän se nimenomaan on, että ///M-merkistä on ennenkaikkea tullut vain voimakas markkinointikeino. Kauas on tultu niistä ajoista kun se oikeasti oli linkki siviiliauton ja rata-auton välillä. Mutta muistetaan nyt kuitenkin, että mistä kaikki sai alkunsa ja ///M ei olisi niin voimakas brändi ilman moottoriurheilua. Nähdäänhän se jo siinä kun Lexus yrittää lanseerata F-sarjaa. Kovin on vaikeaa ilman mainetta merkin takana.

                        Bemari kuitenkin tarjoaa niitä normaaleja autoja, urheilullisia ///M-autoja elvistelyyn ja esim. sen M3 GTS:n siihen oikeaan ajamiseen. Kaikkien pitäisi olla tyytyväisiä, mutta ei?
                        Last edited by Antinontoxic; 14-03-2010, 21:19.

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10506
                          • Saaressa

                          #57
                          Originally posted by Antinontoxic View Post


                          Näinhän se nimenomaan on, että ///M-merkistä on ennenkaikkea tullut vain voimakas markkinointikeino. Kauas on tultu niistä ajoista kun se oikeasti oli linkki siviiliauton ja rata-auton välillä. Mutta muistetaan nyt kuitenkin, että mistä kaikki sai alkunsa ja ///M ei olisi niin voimakas brändi ilman moottoriurheilua.
                          Bemari kuitenkin tarjoaa niitä normaaleja autoja, urheilullisia ///M-autoja elvistelyyn ja esim. sen M3 GTS:n siihen oikeaan ajamiseen. Kaikkien pitäisi olla tyytyväisiä, mutta ei?
                          Niin eikös se ///M sarjan voittokulku kuitenkin alkanut E28 mallista (tavallinen perhesedan) johon laitettiin M1:n moottori (aikansa superauto).
                          Näin saatiin aikaiseksi mukava perheauto jossa ajan mittapuun mukaan julmettu teho moottorissa.
                          Eikös siinä nyt tule se ///M autoilun perusideologia? Jota edelleen noudatetaan.
                          Ymmärrän kyllä esim. jannmannin kommentit koska hän ajattelee asiaa M3 (menestynyt rata-autona) kannalta.
                          Mutta ensimmäinen M5 kun tuli markkinoille ei kai sitä radalle suunniteltu vaan maantielle.

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • Antinontoxic
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 447
                            • Vantaa

                            #58
                            Originally posted by duuk View Post
                            Niin eikös se ///M sarjan voittokulku kuitenkin alkanut E28 mallista (tavallinen perhesedan) johon laitettiin M1:n moottori (aikansa superauto).
                            Näin saatiin aikaiseksi mukava perheauto jossa ajan mittapuun mukaan julmettu teho moottorissa.
                            Eikös siinä nyt tule se ///M autoilun perusideologia? Jota edelleen noudatetaan.
                            Ymmärrän kyllä esim. jannmannin kommentit koska hän ajattelee asiaa M3 (menestynyt rata-autona) kannalta.
                            Mutta ensimmäinen M5 kun tuli markkinoille ei kai sitä radalle suunniteltu vaan maantielle.
                            Juurikin näin.

                            Mutta ollaan tässä luojan kiitos vielä mielestäni kaukana Mersun meiningistä, jossa tavalliseen autoon lyödään vaan se iso moottori ja sillä siisti. Bemari sentään jaksaa panostaa ajettavuuteen. Vaikka kyllähän nuo X5/X6 M koettelevat jo rajoja. Mutta siinähän sitä oli hyvä testata markkinoiden hyväksyntää ja ajaa uusia tuulia sisään, kun ostajakunta muutenkin rajattua. Ei sitten ole niin iso järkytys kun seuraava ///M onkin turbo.

                            M3 on myynyt sielunsa jo ajat sitten, varmaankin jo silloin kun E36 M3 tuli markkinoille. Ne on sitten nuo erikoismallit, jotka ovat jatkaneet esi-isänsä henkistä perintöä. Toivoisin vaan vilpittömästi, että niitä puhtaasti ajajien autoja tulisi lisää, että merkin imagossa säilyy edes häivähdys sitä oikeaa ajamisen iloa.

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #59
                              Mutta , jos tässä ykkössarjan M-versiosta puhutaan niin tarviiko se paljoa varusteita tai pirun paljon tehoa? Siitä olisi mahdollisuus tehdä täysin erilainen kuin vaikka 135i:stä. Nelipyttyinen vaparikattila vaan sinne ja ostajalle kerrotaan mitä kaikkia varusteita tähän autoon ei saa plus kaupanpäälle radiolliset Peltorit ///-logolla
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                #60
                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Mutta , jos tässä ykkössarjan M-versiosta puhutaan niin tarviiko se paljoa varusteita tai pirun paljon tehoa? Siitä olisi mahdollisuus tehdä täysin erilainen kuin vaikka 135i:stä. Nelipyttyinen vaparikattila vaan sinne ja ostajalle kerrotaan mitä kaikkia varusteita tähän autoon ei saa plus kaupanpäälle radiolliset Peltorit ///-logolla
                                Ja kauppa kävis toooosi hyvin
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎