Originally posted by Ramzez
View Post
E95/E98 kohta historiaa -> E10
Collapse
X
-
Jos sekoitetaan asiantuntijoiden arviot sellaisten tahojen arvioihin joilla on omat taloudelliset interessit kyseessä, niin totta kai seurauksena on sillisalaatti. Nyt ei auta kuin lukea rivien välistä tai odottaa sitä suurta, yhdestä suusta tulevaa lausuntoa E10:stä.Last edited by gnz; 10-03-2011, 19:39.
-
Originally posted by gnz View PostKeskustelussa oli havaittavissa vähän liikaa peesailuhenkeä, joten ajattelin tuoda toisenlaisen näkemyksen esille asiasta, nyt kun siihen kerrankin on aihetta.
--
Mitä tekemistä etanolilla on "vihreyden" kanssa, muuten kuin mielikuvissa? Minusta nimimerkki pmv tiivisti asian parhaiten; kyse lienee enemmän politiikasta. Vihreys lienee korkeintaan pienen statistin roolissa. Tämä ei siltikään tee etanolista huonoa polttoainetta.
Ja vastaus kysymykseen: En ole vihreä jeppe, enkä käyskentele Arkadianmäellä. Enkä tunne mitään lukkarinrakkautta etanolia, bensaa, tai metanolia kohtaan
Lähinnä ihmettelen E10:stä noussutta haloota, jolle ei ole mitään perustetta. Ihmiset huutelevat täällä innoissaan oman auton kulutusmittarin lukemia ottamatta huomioon oleellisia kulutukseen vaikuttavia tekijöitä. Vastaavasti esimerkiksi autotekniikan professorin jutut, tai Bike-lehden testit (1/2011) vakioiduissa olosuhteissa voidaan sivuuttaa kuriositeettina, mikä on varsin erikoista. Ilmeisesti tästä asiasta ei tarvitse keskustella objektiivisesti, mutta ei anneta sen häiritä vaan jatketaan samaa rataa...
no sitä etanolia piti saada sinne bensan sekaan vihreyden takia. sillähän sitä mainostetaankin.
Comment
-
Autotekniikan proffan jutut voi sivuuttaa, koska hän ei ole esittänyt, eikä tehnyt itse yhtään tutkimusta E10:n vaikutuksista autoihin. Jos hänellä olisi parempaa tietoa käytössä, hän joutuisi sen julkaisemaan jo viran tuoman opetusvelvollisuuden vuoksi.Originally posted by gnz View PostVastaavasti esimerkiksi autotekniikan professorin jutut, tai Bike-lehden testit (1/2011) vakioiduissa olosuhteissa voidaan sivuuttaa kuriositeettina, mikä on varsin erikoista. Ilmeisesti tästä asiasta ei tarvitse keskustella objektiivisesti, mutta ei anneta sen häiritä vaan jatketaan samaa rataa...
Bike-lehden testissä taas ei testattu alkoholipitoisuuden vaikutusta, ts pitoisuus saattoi olla 98:ssa enemmän kuin 95:ssa. Sehän voi olla mitä tahansa 0-5-10% välillä.
Comment
-
mä oon sitä mieltä että etanoli on polttoaineena hyvä... kun se myydään erikseen mm. RE85
eli mielestäni bensa pitäisi myydä bensana ja etanoli etanolina ja etanolin täytyy olla vähintään kolmasosan halvempaa kuin bensan..
yhtenä vaihtoehtona voisi olla etanolin poistaminen 98E:stä ja 95E10:n korvaaminen esim. RE85:llä, ja painostaa autovalmistajia tuomaan markkinoille autoja jotka voivat käyttää molempia tai pelkkää etanolia polttoaineenaan.
menisi paljon kivuttomammin tämä siirtymä :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Originally posted by peto2 View Postmä oon sitä mieltä että etanoli on polttoaineena hyvä... kun se myydään erikseen mm. RE85
eli mielestäni bensa pitäisi myydä bensana ja etanoli etanolina ja etanolin täytyy olla vähintään kolmasosan halvempaa kuin bensan..
yhtenä vaihtoehtona voisi olla etanolin poistaminen 98E:stä ja 95E10:n korvaaminen esim. RE85:llä, ja painostaa autovalmistajia tuomaan markkinoille autoja jotka voivat käyttää molempia tai pelkkää etanolia polttoaineenaan.
menisi paljon kivuttomammin tämä siirtymä :think
Komppaan tätä. Tälläisenään tämä etanolitouhu ei aiheuta kuin mielipahaa. E85 myyntiin ja sille soveltuvia autoja myös. Ihmisillä pitää olla oikeus valita autoa hankkiessaan bensan ja etanolin välillä. Nyt tää on sama kuin sekoitettaisiin vaikka dieseliä sinne bensan joukkoon tai toisinpäin. Sitähän ei monikaan tiedä oikeasti (niinkun en itsekkään), kuka tämänkin päätöksen takana oikeasti oli ja mikä on se taho, joka tekee sillä rahaa.
Comment
-
Ihan hieno idea ja näin sen pitäisikin toimia, muttei taida eduskunnassa tämmöinen saada paljoa kannatusta. Täytyy kuitenkin ottaa huomioon, että Suomessa autokanta on hyvin vanhaa ja autokannan uusiutuminen niin nuoreksi, että valtaosa autoista voisi käyttää E85:ttä, voisi viedä helposti yli kymmenen vuotta. Johan nyt on eduskunnassa suunniteltu, että etanolia pitäisi yhä lisätä 95:een, jotta päästötavoitteet saavutettaisiin nopeammin. Ja siis Suomihan ylittää nämä tavoitteet jo selkeästi, mutta kun eduskunnassa kuulemma halutaan vielä tuplata nekin tavoitteet.Originally posted by peto2 View Postmä oon sitä mieltä että etanoli on polttoaineena hyvä... kun se myydään erikseen mm. RE85
eli mielestäni bensa pitäisi myydä bensana ja etanoli etanolina ja etanolin täytyy olla vähintään kolmasosan halvempaa kuin bensan..
yhtenä vaihtoehtona voisi olla etanolin poistaminen 98E:stä ja 95E10:n korvaaminen esim. RE85:llä, ja painostaa autovalmistajia tuomaan markkinoille autoja jotka voivat käyttää molempia tai pelkkää etanolia polttoaineenaan.
menisi paljon kivuttomammin tämä siirtymä :think
Comment
-
Laitetaas hieman linkkejä 1-5 vuoden taakse lehtijuttuihin koskien biopolttoaineita. Eli aikaan, jolloin isoveli ei ollut vielä päättänyt Suomessa, että 95E10 on kaikinpuolin hyvä juttu, pelastaa meidät maailmanlopulta ja ei aiheuta mitään ongelmia autoille.
Liikenteen biopolttoaineille uusi tavoite
Propagandatoimiston tuote väliin:
Biodieselin käyttö tehokkain päästöjen vähentäjä
Ja lisää faktapläjäyksiä:
Tutkija: Biopolttoaineet aiheuttavat enemmän haittoja kuin hyötyjä
Raimo Sailas: Biopolttoaineita pitäisi verottaa bensiiniä raskaammin
Tutkimus teilaa maissi-biopolttoaineen
EU voi joutua perääntymään biopolttoaineiden lisäämistavoitteesta
EU uudistaa suosituksensa biopolttoaineista
Ruoan kallistumiseen löytyi syyllinen
Biopolttoaineiden tulevaisuus on entistä epävarmempi
Vain kolmannes biopolttoaineesta saatavissa EU:sta
OECD tyrmää biopolttoaineiden tuen
Suomessa tankataan brassiviinaa
Biopolttoaineet syövät maailman vesivarat
AL: Biopolttoaine saastuttaa jopa enemmän kuin bensiini
Joku uskaltaa vielä vuonna 2011 kertoa totuuden:
Raju väite suomalaisprofessorilta: Tässä salattu syy E10-bensalleAll good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Originally posted by
Joku uskaltaa vielä vuonna 2011 kertoa totuuden:
[B
Aletaan syödä perkeleesti maissia ja lopuista tehdään olutta... loppuu se ylituotanto:think
Juodaan ongelmat pois
Comment
-
-
Onko toi juttu tänään ilmestyneessä numerossa? PDF:nä ei näkynyt mitään tuollaista kun katsoin.Originally posted by Blindi View PostE92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
TMnet:n uutisissa:Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOnko toi juttu tänään ilmestyneessä numerossa? PDF:nä ei näkynyt mitään tuollaista kun katsoin.
"Varsinainen testiraportti 95 E10:n ja 98 E5:n kulutuseroista julkaistaan TM:n numerossa 7/2011, joka ilmestyy keskiviikkona 30.3."BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
HNF XD2 Urban s-pedelec
Ex: BMW 116i E87 -08 N43B16
Ex: BMW 523iA E39 -99 M52B25TU
Ex: BMW 525i E34 -89 M20B25
Comment
-
-
Et oo pystynyt seuraamaan tarpeeks tarkkaan koska parhaimmillaankin moottorinohjaukset optimoituna laboratorio-olosuhteissa ero on ainakin tuon TM:n testin mukaan 3%.Originally posted by Bmw Master View PostMä en saa mitään kulutus eroa e10 vs e5. Eikä mitään häiriöitä. Outoa...
Eli 95E10:llä ajamalla ei voi nykyisillä bensanhinnoilla mitenkään säästää edes polttoainekuluissa. Joten miksi sitä kukaan edes tankkaa jos on edes vähäistä riskiä että se vanhentaa ennen aikojaan polttoainejärjestelmää tai vetistää öljyt
Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
No on kyllä outoa..:think Omassa M50:ssä kulutus on kovempi e10:llä kuin e5:sella ja pari tankkia ehtisin e10:llä ajamaan,jolloin alkoi myös ilmetä käynnistyksessä sellaista ongelmaa,että auto kävi vajailla hetken aikaa.. Nyt enää e5:sta tankkiin,kiitos!Originally posted by Bmw Master View PostMä en saa mitään kulutus eroa e10 vs e5. Eikä mitään häiriöitä. Outoa...
Comment
Comment