ite en oo katellu nuita huutokauppa sivustoja mut tuli tilattua auto (ei bmw) http://www.tradecarview.com/
hinnat on vähän korkeampia kuin huutokaupoissa mutta halpoja silti suomeen verrattuna
Näitä M6 malleja on kanssa tarjolla mielestäni järkevästi 20k paikkeilla, kunto ja ajomäärä ihan muuta mitä mobilen halvimmilla, mitkä on siinä 22-24k haitarissa.
Nyt tarjolla ehkä hiukan hintavammaksi menevä kun ajomäärä/kunto aika uutta vastaava.
Niitä nyt on jo suomi pullollaan ja japani on noita mersuja myös pullollaan, mutta nämä yhtälöt vaan ei toimi yhteen.
Noille autoille on suomessa hyvin kapeat markkinat, eli asiakas pitäisi olla 101% valmiina jo siinä vaiheessa kun auto japanista ostetaan... suurinosa tuon kaltaisia autoja haluavista ei ole valmis ottamaan sitä riskiä mikä hankintaan kuuluu. Jos tuollaisia toisi suomeen varastoon, olisi siinä ensinnäkin rahat kiinni 4kk - vuosia(?), jonka lisäksi nurkissa pyörisi jokasortin sikafarmaria kysymässä huoltokirjaa, huohottimen toimintaa pakkasilla ja montako airbägiä näissä japanissa on kun on kuullut että siellä olisi sianrakko vaan oikean bägin tilalla... näin se vain usein menee
Ja mulla ei ole (enää nykyään) mitään taloudellista intressiä mukana näiden foorumilla hehkuttamiseen, mutta tietoa, kokemusta ja sen sellaista varmasti suomen mittapuulla vähintäänkin riittävästi, jota ajattelin parhaani mukaan jakaa jotta jonkun pieni unelma omasta romuraudasta voisi toteutua :think
Juuri tuota tarkoitin, että kassa on oltava kunnossa, sillä ostajat noille ovat pääosin harrastajia ja myyntiaika varmasti pitkä, ellei ole ostaja valmiina.
Onko näkemyksesi, ettei tuolla voi tehdä bisnestä Suomessa, vaikka Ruotsista ja Saksasta tuotavilla autoilla sitä tehdään?
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Onko näkemyksesi, ettei tuolla voi tehdä bisnestä Suomessa, vaikka Ruotsista ja Saksasta tuotavilla autoilla sitä tehdään?
Ei se ihan näin yksinkertaisesti ole tietysti selitettävissä, mutta jos raha on ainoa motiivi, niin ei se varmasti parasta ja nopeinta tuottoa tee.
Nyt kun kurssit ovat hiukan elpyneet parin viimeisen vuoden aikana, näyttää valoisammalta, toisaalta taas yleinen lama-aika ei kannusta harrasteautoihin, jos verrataan tilanteeseen vaikka 10 vuotta sitten.
Vaatisi varmasti kyseisen bisneksen tekijältä vankkaa kiinnostusta autoihin, tukevan lompakon lisäksi jos isossa mittakaavassa tuohon ryhtyisi. Siis kymmenet ihmiset/yritykset tuo näitä kyllä suomeen bisnesmielessä tälläkin hetkellä, mutta määrät on 1-20kpl vuositahdilla, eli ei päätoimisesti.
Tuollainen mennyt n.20.200eur hintaan kuluineen, hinta/laatu pitäisi olla kyllä kilpailukykyinen saksalaiseen/suomalaiseen verrattuna jos verotuksessa tulee järki näihin EU ulkopuolisiin tuonteihin.
tosin E36 vanteilla ja nahkalepakoilla (eli siis aivan kuraa... )
ei juurikaan kolhuja/naarmuja, etulipassa joku kanttariosuma...
Korjataan sen verran että nimenomaan ajomäärästä ei tietoa.
Mulla ei ole noiden suomihinnoista mitään käsitystä, mutta tuon voisi saada halvimmillaan siin 3700-4000eur korvilla kuluineen omalle tontille, jos huutokaupassa on hyvää tuuria. Onko mitään järkeä enää kun on thuunin-penkkiä ja muutakin heebeliä tuunattu, automaattivaihteinen, vaikka olisikin ruosteeton kori jne.
Comment