Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA vs. mondeo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heiskate
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 424
    • Tammela

    #91
    "Toki bemari on hiljainen ja ajoon on panostettu, saahan saksassa painaa menemään minkä ehtii, kuitenkin jotenkin en ymmärrä että kun on äänieristyksellä lisätty auton painoa varmaan 100kg niin miksi sen moottorin pitää muristä niin perkeleesti kabiiniin"

    Bemarin politiikkana on, että kova murina kabiinissa= urheilullisuutta. Muutamaa e39:ä kun koeajoin ja kiihdytin, niin oikein pelästyin, että hajooko auto siihen paikkaan. En ollut aikaisemmin tuollaista missään autossa kuullut. Vähän niin kuin olisi lentokoneen kyydissä ollut lähtökiihdytyksessa. Kuulosuojaimet olis ollu paikallaan... Ei oikein iskenyt ja onneksi ovat niin ahtaitakin, että ei niissä mahdu kunnolla olemaan.

    -01 e38 oli jo erittäin paljon parempi sekä äänten, että tilojen suhteen. Siinäkin vielä kiihdyttäessä tulee kovemmat äänet hyttiin, kuin monessa monessa ns. kansanautossa, mutta jaksaa ne kuunnella, kun ei se kiihdyttäminen kauaa kestä ja sit onkin hiljaista ja mukavaa menoa.

    Comment

    • Erh4be
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 341
      • Helsinki

      #92
      Originally posted by heiskate View Post
      "Muutamaa e39:ä kun koeajoin ja kiihdytin, niin oikein pelästyin, että hajooko auto siihen paikkaan. En ollut aikaisemmin tuollaista missään autossa kuullut. Vähän niin kuin olisi lentokoneen kyydissä ollut lähtökiihdytyksessa. Kuulosuojaimet olis ollu paikallaan...
      No ei se varmaan autossa vika ole jos joku on mennyt vaimentimia poistamaan tai amisputkistoa vaihtamaan Ehjällä vakioputkistolla ei kyllä E39:ssä koneen äänet juurikaan kuulu sisälle, mitä nyt korkeilla kierroksilla tietenkin vähän. Paljon vähemmän melua kuitenkin kuin autoissa keskimäärin.
      E90 325i M-Sport -06
      --------------------------
      Ex: E36 325i Coupe -94
      Ex: E39 523i -98

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2310
        • Uusimaa

        #93
        No johan meni keskusteluksi... Eiköhän kuutosbemarin koneen kiihdytyssoundi ole aika pitkälti se jutun ydin. Jos se häiritsee, niin kannattaa varmastikin katsella japanin autojen suuntaan. Bemari ei varmasti silloin ole sen kuskin juttu.
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • ArcDucK
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 97
          • espoo, kivenlahti

          #94
          ei se putkisto ääntä pitänyt vaan kyllä se jotenkin nuhainen 2.5l kone huutaa kabiinin kun pistetty sika, ja siltikään ei meno ole sitä mitä moottorin äänet haluaa sanoa..

          toki joku cabri niin saa muristakkin ei se perheauto ole muutenkaan, mutta perus sedani niin ei sen tarttis sisälle murista niinkin paljon kun murisee.

          tuo passatti, kova kiihdytys niin murina kuuluu vasta 4000-> jälkeen kunnolla ja muuten kiihdytyksen ääni on sellainen vaimea hurina. todella paljon kivempi kiihdytellä tuolla kun bemarilla.. eikä rengasmelu ole juurikaan pahempi kun bemarin, huom. juurikaan..

          mä en muutenkaan tajua, että miksi ääni tekee autosta sporttisen.??

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #95
            Joo-o. Toiset ylistää BMW:n kaiken yläpuolelle ja toiset taas passattien kanssa samaan harmaaseen massaan... Musta BMW on autona juuri sellainen, kuin tavallisen auton pitäisi olla. Riittävän hiljainen, riittävän ripeä (sopivalla koneella), riittämän tyylikäs olematta kuitenkaan mikään tuuninkivehje ja riittävän laadukas. Tämä ei kyllä koske juuri miltään osalta e36 koria, lähinnä e46 koria, josta itsellä eniten kokemuksia. E46 on ollut mulle oikein hyvä tavalinen auto, jonka kanssa on vielä ajamisesta voinut nautiskella ja joka ei oo tielaitoksen lossin kokoinen.

            Jos nelikon haluaisin, en ostaisi ikinä bemaria. Tai no ehkä X(1,3,5 ja 6)-mallit poikkeuksena, mutta näistä perus sedaneista ja farmareista valkkaan mielummin takavedon. Jos haluaisin nelikon ajaisin A4:llä, evo mitsulla tai subarulla. Tämä siksi että haluaisin oikena nelikon enkä mitään vetosuhteita vaihtelevaa pilipali-mallia. Kiinteä nelikko on siitä hyvä, että sen tava voi vielä opetella ja oppia ajamaan sitä kulloisenkin mielihalun mukaan. Noista elektronisista gadgeteista ei koskaan oikein tarkkaan tiedä mitä ne aikoo. Sitten kun siihen lisätään vielä ripaus adaptiivisuutta, mulla nousee karvat pystyyn...

            Comment

            • MarttiKK
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1637

              #96
              Originally posted by ArcDucK View Post
              ei se putkisto ääntä pitänyt vaan kyllä se jotenkin nuhainen 2.5l kone huutaa kabiinin kun pistetty sika, ja siltikään ei meno ole sitä mitä moottorin äänet haluaa sanoa..

              toki joku cabri niin saa muristakkin ei se perheauto ole muutenkaan, mutta perus sedani niin ei sen tarttis sisälle murista niinkin paljon kun murisee.

              tuo passatti, kova kiihdytys niin murina kuuluu vasta 4000-> jälkeen kunnolla ja muuten kiihdytyksen ääni on sellainen vaimea hurina. todella paljon kivempi kiihdytellä tuolla kun bemarilla.. eikä rengasmelu ole juurikaan pahempi kun bemarin, huom. juurikaan..

              mä en muutenkaan tajua, että miksi ääni tekee autosta sporttisen.??
              Kyllähän sitä aina voi mietiskellä toisen merkkistä autoa. EIkö se ole normaalia parisuhteessa

              Passattia harkitsin vakavasti pari vuotta sitten, mutta juurikin kova rengasmelu tipautti sen pois.

              Juurikin tuo hiljaisuus pitää vielä merkin BMW:ssä. Uusi Mondeo on muuten yhtä hiljainen kuin E61, usko tai älä.

              Jaa-a, saas nähdä mitä tässä keksii.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #97
                Originally posted by surface View Post
                No en tiiä mikä siinä bemussa sitten oli, mutta ei se mikään takapainotteinen ollu. luistonestoki oli kokonaan pois päältä.
                Ehkäpä se vika oli just tossa kokonaan pois kytkemisessä? Jos otit sen ns. kaikki pois -moodin, etkä vain yhdellä painalluksella tulevaa, niin lyhyehköjen x-drive tour -kokemusten perusteella autosta tuleekin todella puskeva. Ilmeisesti sieltä putoaa lukkojen aktiivisäätö kokonaan pois ja kaikki elektroniikka on jossain kiinteässä failsafe-moodissa.



                Viime kopan mondeosta on paljonkin kokemusta, hemmetin hyvä ohjaus oli, mutta muuten se auto oli ihan hirveä. Toimi kyllä moitteettomasti, mutta hirveä. Automaatti-ilmastointi aiheutti ahdistusta paskalla toteutuksellaan (lämmöt heittelee koko ajan ja pakkasilla lähtiessä täysillä -20 asteista ilmaa naamalle jne). Talvisin jäätyi aina oven puoli kropasta ja se normi 1.8 bensamotti ei ollut riittävä matka-ajoon, sai kelata pienempää sisään mäessä vauhdin säilyttämiseksi jos oli joku kyydissä. Eikä se ole edes mikään vitsi, moottori- ja välitysvalinnat oli uskomattoman epäonnistuneita. Hyvä käyttis, mutta kamala jos haluaa autoltaan jotain muuta kuin a -> b.

                Volkkaritkin on ollut ihan kivoja ajaa, mutta monet tdi -vehkeet ei tunnu lämpeävän lainkaan, ja korjaaminen on ihan yhtä helvettiä kun suunnittelussa ei ole ollut yhtään ajatusta. Suurimpana taas se, ettei sellaisella tee mieli ajaa yhtään, menee vaan kun täytyy. Niin ja kaasupolkimet noissa kaikissa on siten että on saatu tehokkaan tuntuiseksi, ekalla kolmen millin matkalla tuntuu tulevan kaikki peliin ja tuntuu niin suorituskykyiseltä normiajossa. Sitten kun pitäisi lähteä ohi ja survoo syvemmälle niin wtf, ei olekkaan enää mitään enempää annettavana.

                Toyotalla ajaminen oli ihan hanurista, ei mahdu edes perus 45 -kenkä avensiksen polkimien sekaan. Uusinta en oo ajanut mutta vanhassa näin. Ohjaus samaten ihan perseestä ja kaikki osat aiheuttaa masennusta huonolaatuisen ja heikon tuntuisina. Tunnelma perseestä.

                Punto on ihan hirveä ajaa. Aika paljon tullut ajettua -06 puntolla ja heti kun kaupungista lähtee alkaa pelottaa ja itkettää. Ohjaus on jotain ihan hirveetä (ei mitään tuntumaa tai tietoa mihin pyörät osottaa), eikä talvisin meinaa pysyä kaistalla kun se liitelee ihan mihin sattuu. Meteli on infernaalinen, 100km/h on radio täysillä eikä saa selvää juontajan puheesta. Auto tuntuu olevan ihan loppu jo kaikilta osin 50tkm ajettuna (ts. ensimmäinen suuri uusintakierros). Kaasuvaste on ihan hirveä, tulee puoli sekuntia jäljessä niin lisättäessä kuin vähentäessäkin (sähkökaasu). Kaupungissa tosin ihan pätevä peli kun mahtuu eikä paljoa bensaa syö.

                Sitähän se on että jokainen haluaa vähän eri asiaa autolta. Siksi niitä merkkejä on monta mistä valita. Vikojakin tulee kaikkiin, vaikka joltain menee usko yhden maanantai-kappaleen (tai paskasti huolletun) omistettuaan.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • BMW
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 3822
                  • California

                  #98
                  Originally posted by ArcDucK View Post
                  ei se putkisto ääntä pitänyt vaan kyllä se jotenkin nuhainen 2.5l kone huutaa kabiinin kun pistetty sika, ja siltikään ei meno ole sitä mitä moottorin äänet haluaa sanoa..

                  toki joku cabri niin saa muristakkin ei se perheauto ole muutenkaan, mutta perus sedani niin ei sen tarttis sisälle murista niinkin paljon kun murisee.

                  tuo passatti, kova kiihdytys niin murina kuuluu vasta 4000-> jälkeen kunnolla ja muuten kiihdytyksen ääni on sellainen vaimea hurina. todella paljon kivempi kiihdytellä tuolla kun bemarilla.. eikä rengasmelu ole juurikaan pahempi kun bemarin, huom. juurikaan..

                  mä en muutenkaan tajua, että miksi ääni tekee autosta sporttisen.??
                  Pakkoko sitä on ostaa auto toisiksi pienimmällä koneella ja vingutella sitä kyllästymiseen asti kun ei kulje ja moottorin äänikin vielä kuuluu kabiiniin asti. Mikä pata siinä Passatissa on kun olet siihen niin tyytyväinen ja bemarin puolimoottori (192hv?) oli suuri pettymys?

                  Itse olen Passattia ajanut, power diesel ja automaatti. No eipä tehnyt meikäläiseen vaikutusta. Ei se neloskoneen rahina ja jogurttikippomuovista tehty sisusta lättänä penkkeineen mitään tunteenpaloa itsessä saanut kyllä aikaan. Jo rengasmelu paljasti Passatissa minkä hintaluokan laitteessa sitä istutaan.

                  Tuollainen Mondeon kökäle on mielestäni selkeästi parempi ajaa kuin Passat. Tosin Passat ja Mondeo ovat molemmat käyttiksiä, autoja joilla voi siirtää oman +4 ihmisen kehot paikasta A paikkaan B. Siihen käyttikset kelpaavat hyvin, mutta ajonautintoon, fiilistelyyn ja hauskanpitoon ne ovat yhtä turhia ja mauttomia kuin Johanna Tukiainen Tekniikan Maailman autosivulla.
                  Last edited by BMW; 28-01-2010, 13:51.
                  P
                  R
                  N
                  D

                  Comment

                  • surface
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2008
                    • 257

                    #99
                    Originally posted by JKK View Post
                    No johan meni keskusteluksi... Eiköhän kuutosbemarin koneen kiihdytyssoundi ole aika pitkälti se jutun ydin. Jos se häiritsee, niin kannattaa varmastikin katsella japanin autojen suuntaan. Bemari ei varmasti silloin ole sen kuskin juttu.
                    Juuri näin, kyllä kutosen ääni täytyy kuulua (ei mitään amis soundeja, mutta hillitysti). Äänistä puheen ollen, käykääpä ajamassa Focus ST, voi pojat mitkä soundit ja moottorin luonne on muutenkin loistava, eikä ajettavuuskaan ihan huono ollut, tosin tuo pitäisi kyllä koeajaa kesällä. Focus kyllä yllätti, ainut vaan että se raapii edestä, joten eipä tarvitse koskaan hommata.
                    E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15225
                      • Ajamisen Iloa

                      Originally posted by Juppe View Post
                      Musta BMW on autona juuri sellainen, kuin tavallisen auton pitäisi olla.
                      Samaa mieltä 100%

                      Meikälläkin muuten ollu nuorena poikana Jekyll
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • Kanerv4
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 976
                        • Tampere

                        [quote=BMW;1909363]
                        Last edited by Kanerv4; 28-01-2010, 14:49.

                        Comment

                        • Kanerv4
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 976
                          • Tampere

                          Originally posted by BMW View Post
                          Pakkoko sitä on ostaa auto toisiksi pienimmällä koneella ja vingutella sitä kyllästymiseen asti kun ei kulje ja moottorin äänikin vielä kuuluu kabiiniin asti. Mikä pata siinä Passatissa on kun olet siihen niin tyytyväinen ja bemarin puolimoottori (192hv?) oli suuri pettymys?

                          Itse olen Passattia ajanut, power diesel ja automaatti. No eipä tehnyt meikäläiseen vaikutusta. Ei se neloskoneen rahina ja jogurttikippomuovista tehty sisusta lättänä penkkeineen mitään tunteenpaloa itsessä saanut kyllä aikaan. Jo rengasmelu paljasti Passatissa minkä hintaluokan laitteessa sitä istutaan.

                          Tuollainen Mondeon kökäle on mielestäni selkeästi parempi ajaa kuin Passat. Tosin Passat ja Mondeo ovat molemmat käyttiksiä, autoja joilla voi siirtää oman +4 ihmisen kehot paikasta A paikkaan B. Siihen käyttikset kelpaavat hyvin, mutta ajonautintoon, fiilistelyyn ja hauskanpitoon ne ovat yhtä turhia ja mauttomia kuin Johanna Tukiainen Tekniikan Maailman autosivulla.

                          hohhoijaa, joskus aikaisemmin mainitsin topicin alussa että mielipide on kuin persereikä ja jokaisella omansa. se on kyllä totta että maailman parhaita käyttiksiä omasta mielestäni on autot aivan sama kunhan liikkuu a-b välille ja ehkä c:eellekin, mutta harraste autoiksiko se benari niitä vääntää, joku 520d kangassisustalla tulis heti mieleen laittaa talliin arvoa nostamaan,kaikki riippuu täysin autosta ja arvostelijasta.
                          ja tälläista vastahankaa et joku passatti parempi kun bmw on turha potea ainakin tällä foorumilla 90% haukkuu sen pystyyn oli sitten taustapeili vinossa niin kuumotetaan siitä,

                          ei muutakuin lähetään porukalla rekisteröityy bugattin,ferrarin tai jonnekin tommoselle foorumille kinaamaan kuinka bemari on kallis,hieno. voi olla että tulee joltain 2:kosauton kuva joku 57v. sl lokinsiipi mese niin sitten ei ainakan viimeisenä naureta. en halua dissata bemaria kun olen niitä omistanutkin ja omistan vieläkin yhden,ja volkkareita,audeja,citikoita, mutta nää topicit on niin nähty. tällä foorumilla jopa e36 316 on ajoltaan parempi kuin lambo.:think

                          Comment

                          • ///J
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 569
                            • Tre

                            Seutulippu vs. munamankeli... Eebee on siististi kuul!

                            Comment

                            • ArcDucK
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 97
                              • espoo, kivenlahti

                              2.8 koneellahan tuo on. v6 siis. Rengasmelu on melkein ainoa miinus joka tuossa onkin, ja sekin on hiljaisempi kuin bemarin moottorimölinä kiihdyttäessä.

                              siis ymmärrän kyllä jos moottori murisee kun kierrokset 4-7tuhatta. mutta miksi sen pitää alkaa jo 2000 kohdalla. jotenkin ei vaan istu minulle. pakoputken pörinät on turhia muutenkin, ja niitä ei ole niin passatissa kun ei bemarissakaan.

                              onhan tuo bemarin varustetaso ja muut ihan eri luokkaa kuin passatin, mutta niin on hintakin. eikä tuo highline vw niin kovin kehnosti ole varusteltu ja penkitkin on mukavat. JA voi tuota tilaa, bemarissa istuu kun munakupissa, tuossa on hiukan jo polvillakin tilaa liikkua.

                              toki tykkäsin kyllä bemarinkin ohjaamon "tiukkuudesta" mutta ei tuo tilavuuskaan huono ole.

                              eipäkait noita voi vertailla mitenkään keskenään. Bemari on rahamiesten auto, sellaiseen ei normaalilla palkallisella ole uutena varaa. laatu maksaa, minkäs teet. Mutta siihen hintaan mihin bemarista saa kaikkea kilkettä ja kippoa niin kyllä siitä pitäisi luotettavuutta ja kestävyyttäkin löytyä. Että ei se bemarikaan ihan yli järkevä ole suunnittelultaan kun ajattelee mitä kaikkea noista koneista hajoaa koko ajan.

                              mulle se bemarikin oli ihan vain käyttis, mutta jollekkin se on kuin nainen.

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                Meikälläkin muuten ollu nuorena poikana Jekyll
                                Vittu että on muuten hieno. Mulla on mustavalkoinen. Tosta vaan puuttu lefty

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎