Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Justabanana
    BTCF Member
    • Jul 2008
    • 835
    • Käpylä

    #796
    "Uutisesta": Jo käytössä olevilla valvontakameroilla on saatu hyviä kokemuksia muun muassa suojateiden yhteydessä.

    Missä valvontakameroita on suojateiden läheisyydessä? En ole nähnyt yhtäkään. Kaikki kamerat mitä olen nähnyt ovat olleet maantien varressa. Paikassa jossa sakkojen määrä ja suuruus optimoituu. Ja että oikein "Oikeusministeri" Tuija Brax (virh.) tuolla lässyttää... kiitti vaan, ei vituttanu tarpeeksi jo muutenkin voi stnprklttuaargh!
    Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
    Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

    Comment

    • Kal.ju
      BTCF Member
      • Mar 2003
      • 2890
      • Akaa / Toijala

      #797
      Originally posted by Justabanana View Post
      "Uutisesta": Jo käytössä olevilla valvontakameroilla on saatu hyviä kokemuksia muun muassa suojateiden yhteydessä.

      Missä valvontakameroita on suojateiden läheisyydessä? En ole nähnyt yhtäkään. Kaikki kamerat mitä olen nähnyt ovat olleet maantien varressa. Paikassa jossa sakkojen määrä ja suuruus optimoituu. Ja että oikein "Oikeusministeri" Tuija Brax (virh.) tuolla lässyttää... kiitti vaan, ei vituttanu tarpeeksi jo muutenkin voi stnprklttuaargh!
      Joo helvetin vähänhän niitä on. Esim Helsingin keskustassa rautatieaseman edessä on parit ja sitten Tuusulanväylän lopussa, kun tie vaihtuu mäkelänkaduksi. Muualla en kyllä tiedä missä olis... Ja nääkin esimerkit ainoastaan pääkaupungista missä toi valtiovalta vaikuttaa, joten kai ne sit luulee että niitä on muuallaki...

      Comment

      • RoadRacing
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 151
        • Vammala / Kokemäki

        #798
        Tampereella on kanssa, valvoo mm. punaisia päin ajamista sekä ylinopeutta.
        sigpic

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #799
          Kehä-3 tulee noita pömpeleitä sitten ainakin näihin paikkoihin:

          Tämä jo laitoin aikasemmin:


          toinen:


          kolmas:


          ..ja neljäs:


          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • NHB
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 1120

            #800
            Originally posted by Justabanana View Post
            "Uutisesta": Jo käytössä olevilla valvontakameroilla on saatu hyviä kokemuksia muun muassa suojateiden yhteydessä.

            Missä valvontakameroita on suojateiden läheisyydessä?
            Esimerkiksi tässä:

            Comment

            • dieseljussi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 592
              • Suomi

              #801
              Originally posted by NHB View Post
              Nuohan eivät valvo suojatiekäyttäytymistä mitenkään, vaikka suojatie sattuu kameran läheisyydessä olemaankin.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #802
                Originally posted by NHB View Post
                Taitaapi kuitenkin valvoa punaisia päin ajamista, eli ei nopeusvalvontakamera.

                Comment

                • Herzi
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 374
                  • JKL

                  #803
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Taitaapi kuitenkin valvoa punaisia päin ajamista, eli ei nopeusvalvontakamera.
                  jep, ainakin jyväskylässä paviljongilta tullessa samanmoiset kamerat. Suojatietä risteyksessä ei ole lähimainkaan.

                  Comment

                  • jsa014
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1651
                    • Turun Pallivaha

                    #804
                    Originally posted by Ramzez View Post

                    Mitä tulee tuohon onnettomuuteen, niin mielestäni rekkakuskia on melko turha syyttää. Jos henkilöauto perkele tulee kolmion takaa suoraan eteen, niin ei edes se 20 km/h alhaisempi nopeus olisi heitä pelastanut. Asiaa ei auttanut sekään, ettei kuljettaja ilmiselvästi tuntenut oman autonsa rekisteritietoja, kun ei tajunnut, ettei auto ole rekisteröity kuudelle. Mutta kai valtio taas saa sakottaa rekkakuskia, kun kuollutta henkilöauton kuljettajaa on tätä nykyä hankala rahastaa.
                    AINOA pointti on se, että jos rekka olis tullut 60km/h, niin se olisi todellakin ollut risteyksessä pari kolme sekuntia myöhemmin, jolloin EHKÄ Seat olisi ehtinyt kääntyä tielle ja rekka olisi osunut perään, ei kylkeen. Jolloin EHKÄ henkilövahingot olisivat voineet olla lievemmät.

                    Mutta saman logiikan mukaan jos rekkamies olisi käynyt kaffetauolla paskalla niin rekka ei olisi ollut risteyksessä. Turhaa spekulointia kaikki, ylikuormatulla autolla kolmion takaa.
                    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #805


                      Onkohan tämä nyt se "positiivinen" vai "negatiivinen" tulos joka ko.keskinopeusvalvonnalla saadaan selville ja jonka perusteella tulevan keskinopeusvalvonnan käyttöönotosta päätetään?
                      Toki tämä kertoo ainakin sen minkä kaikki oikeasti pääteillämme ajavat tietävät, eli että nykyliikenne kulkee jo ilman rakennettavia sakkorysiäkin huomattavasti alle suurimman sallitun nopeuden.
                      Mistähän muuten löytyy se lakipykälä/sakotusperusteet millä ko.keskinopeusvalvonnalla sakotetaan? Eli rajat+määräytymisperusteet?

                      Comment

                      • SkyMan
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2008
                        • 518
                        • Sirius

                        #806
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Mistähän muuten löytyy se lakipykälä/sakotusperusteet millä ko.keskinopeusvalvonnalla sakotetaan? Eli rajat+määräytymisperusteet?
                        Mitä tarkotat?
                        Coffee isn´t my cup of tea

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #807
                          Originally posted by SkyMan View Post
                          Mitä tarkotat?
                          Eli mistä löytyy lakipykälä jota vastaan rikotaan ylittämällä jonkin tieosuuden Keskinopeus?
                          Samalla pitäisi läytyä rajat missä kohtaa selvitään rikesakolla, päiväskolla ja missä kohtaa lähtee kortti?

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            #808
                            Originally posted by SkyMan View Post
                            Mitä tarkotat?
                            Tarkoittaisiko kenties huomautus- ja sakkorajoja? Mistä ylinopeudesta tulee huomautus ja mistä sakko? Itse olettaisin, että huomautus on luokkaa 2-5 km/h ylinopeutta ja sakko yli 5 km/h ylityksestä. Kaiketi sama systeemi pystyy vielä valvomaan turvavyön ja puhelimen käyttöä, koska kuski on kuitenkin sakotusmielessä pystyttävä kuvasta tunnistamaan. En tiedä sitten lähteekö sakkoa kotiin, jos ajat puhelin kädessä, mutta rajoitusten mukaan. Tuskin kuitenkaan, koska kamera sitä tuskin tunnistaa ja varmasti kaikkia kameroita ohittaneita autoja poliisi ei tutki.

                            EDIT: Hemi näköjään kerkesi jo vastata...

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #809
                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Tarkoittaisiko kenties huomautus- ja sakkorajoja? Mistä ylinopeudesta tulee huomautus ja mistä sakko? Itse olettaisin, että huomautus on luokkaa 2-5 km/h ylinopeutta ja sakko yli 5 km/h ylityksestä. Kaiketi sama systeemi pystyy vielä valvomaan turvavyön ja puhelimen käyttöä, koska kuski on kuitenkin sakotusmielessä pystyttävä kuvasta tunnistamaan. En tiedä sitten lähteekö sakkoa kotiin, jos ajat puhelin kädessä, mutta rajoitusten mukaan. Tuskin kuitenkaan, koska kamera sitä tuskin tunnistaa ja varmasti kaikkia kameroita ohittaneita autoja poliisi ei tutki.

                              EDIT: Hemi näköjään kerkesi jo vastata...
                              Nykyinen sakotusjärjestelmä perustuu kiinteään aluekohtaiseen ylitykseen, jonka mukaan myös sakotusrajat määräytyvät.
                              Laki ei ainakaan tätä kirjoitettaessa tunne lainkaan keskinopeutta, eikä siis sen sakotusperusteitakaan.
                              Kuitenkin keskinopeus voi koostua hetkellisestä 200kmh nopeudesta ja "tasaavasta" 50kmh nopeudesta, joiden antama keskinopeus on esim. 92.3kmh, 80 ja 100kmh rajoitetulla tieosuudella.

                              Comment

                              • Jakuza
                                BTCF Member
                                • Nov 2006
                                • 516
                                • Brisbane

                                #810
                                Originally posted by Ramzez View Post
                                Itse olettaisin, että huomautus on luokkaa 2-5 km/h ylinopeutta ja sakko yli 5 km/h ylityksestä.
                                Ymmärtääkseni yleiseksi sakkorajaksi linjattiin vähän aikaa sitten 11km/h.
                                Miksi mielestäsi sakotusraja olisi alhaisempi keskinopeusvalvonnan ollessa kyseessä? Koska jokaisen 5km/h ylinopeutta ajavan auton (keskinopeusvalvonnan mittaama ylinopeus) pienin mahdollinen hetkellinen ylinopeus on juurikin 5km/h, ei mielestäni ole loogista, että sakotusraja olisi mitään muuta kuin juurikin tämä 11km/h. Tietysti on mahdollista, että kuljettaja on ajanut matkan aikana 300km/h, ja käynyt kahvilla, jonka seurauksena keskinopeus olisikin edellistä tapausta vastaava, mutta tämänhän keskinopeusvalvonta juuri antaa anteeksi.

                                edit: Itseasiassa tarkemmin ajatellen Suomen liikennepolitiikkaa, en ihmettelisi vaikka olisitkin osittain oikeassa. Pidän mahdollisena, että Pirkko on pallilla mietiskellyt, että cruise päällä ajavankin auton nopeus vaihtelee varmana ainakin +-2km/h mittausvälillä, ja jo 9km/h ylityksestä voidaan siis varmuuden vuoksi sakottaa.
                                Last edited by Jakuza; 09-09-2010, 18:43.

                                Comment

                                Working...
                                X