Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nifa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 292
    • Kymenlaakso™

    Originally posted by Juppe View Post
    Kyllähän siitä valvontakoneisto on haaveillut jo pitkään. Kuitenkin päättivät 9-tielle tehdä oman kamerajärjestelmän. Kaikki nää keskinopeusvehkeet perustuu LIPRE/ANPR järjestelmiin. IR-kameralla otetaan kuvia ja mitataan keskinopeutta.
    LoL:
    "The UK has an extensive (ANPR) automatic number plate recognition CCTV network. Effectively, the police and Security services track all car movements around the country and are able to track any car in close to real time. Vehicle movements are stored for 5 years in the National ANPR Data Center to be analyzed for intelligence and to be used as evidence."

    Siis oikeesti? En tienny että briteissä toi on menny jo noin hurjaksi. Ja tietäen suomalaiset viranomaistahot, tuo lienee tavoite täälläkin..
    "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by Nifa View Post
      Siis oikeesti? En tienny että briteissä toi on menny jo noin hurjaksi. Ja tietäen suomalaiset viranomaistahot, tuo lienee tavoite täälläkin..
      Ja hurjempaa on. Jos en nyt aivan väärin muista, niin Briteissähän valvotaan jo jopa ihmisten jätteitä. Kuulemma jotain mikrosiruja laittaneet jäteastioihin.

      Tässähän TÄMÄ uutinen.

      Ei vittu mitä paskaa ja selväähän on, että Suomessa takuulla tullaan toimimaan pian samoin, kuin Briteissä niin jätteiden, kuin liikenteenkin osalta.


      Soitinpa kaverille, joka oli ollut tekemisissä noiden Tiehallinnon kameroiden kanssa ja kuulemma ne pystytään suht helposti muuttamaan poliisin liikennevalvontaa suorittamaan, mutta ne kuulemma mittaavat vain keskinopeuksia autojen rekkareiden perusteella. Eli eivät ilmeisesti kykene valvomaan turvavyön ja puhelimen käyttöä.

      Comment

      • Masatus
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 867
        • Haukipudas

        "- Valvontajaksoilla tapahtuu vähintään 10 prosenttia vähemmän henkilövahinko-onnettomuuksia kuin valvomattomilla jaksoilla. Liikennekuolemia tapahtuu jopa 30-50 prosenttia vähemmän."

        Aika hurjia lukuja nuo viranomaiset nakkelee noista tolppien vaikutuskesta, 30-50% kuolemia vähemmän tolppien takia...mmm-m ja lehmät lentää.

        Kuinka monelle on esim sattunut tapaus että olet ohittamassa autoa tai jo päässyt edelle mutta et uskalla palata omalle kaistalle koska siinä seisoo kamera, joten joudut venyttämään vääräällä kaistalla ajoa?

        Comment

        • 174000
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2008
          • 1176
          • Tuusula

          Originally posted by Masatus View Post

          Kuinka monelle on esim sattunut tapaus että olet ohittamassa autoa tai jo päässyt edelle mutta et uskalla palata omalle kaistalle koska siinä seisoo kamera, joten joudut venyttämään vääräällä kaistalla ajoa?
          Näinhän on juuri hyvä tehdä, siis jos vastaan ei tule ketään. Kamerakohdat on hyviä ohituspaikkoja, kun edessä ajellaan alinopeutta niin pääse helposti ohi.
          ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
          '02 VW Golf 1.4i
          Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
          ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7398
            • Oulu

            Originally posted by 174000 View Post
            Kamerakohdat on hyviä ohituspaikkoja, kun edessä ajellaan alinopeutta niin pääse helposti ohi.
            Silloin kyllä kun poliisit eivät tutkaa siinä kamerasuoran toisessa päässä autosta. Valitettavasti tästäkin on kokemusta.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • jsa014
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1651
              • Turun Pallivaha

              Mahtaakohan tuo tuleva keskinopeusvalvonta olla sellainen, että se mittaa keskinopeuden joka kamerassa, ja sitten kun auto "katoaa" kameroista, se laskee keskiarvon, tai ensimmäisen ja viimeisen välisen nopeuden? Pakko olla joku tuon suuntainen, muutenhan ennen loppukameraa tieltä kääntyvät jäävät mittaamatta.

              Entäpä jos auto kiertää yhden mittapisteen, vaikka poiketen jossain kylässä jossa on kaksi liittymää valtatiehen ja kamera niiden välissä? Vai osaako systeemi sitten laskea kameroiden 1-3 välisen nopeuden, jolloin kaupassa käynti tietenkin pudottaa nopeuden. Oli miten oli, parkkipaikoilla lienee ruuhkaa jossain vaiheessa kun ihmiset tasottelee nopeuksiaan.

              No, kärjistelyä, entäpä jos autoilija ajaa parkkipaikan ohi, heti perään on kamera, U-käännös ja kaffepaussi. Ja taas siihen samaan kameraan.


              Jos/kun tällainen systeemi tulee, olisi mukavaa jos kansalle kerrottaisiin tällaisen toiminta, jotta "osaisi" ajaa. Esim pari kameraväliä voi huoletta ohitella reilulla nopeudella jos tiedossa on lounastauko hetken kuluttua
              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by jsa014 View Post
                Mahtaakohan tuo tuleva keskinopeusvalvonta olla sellainen, että se mittaa keskinopeuden joka kamerassa, ja sitten kun auto "katoaa" kameroista, se laskee keskiarvon, tai ensimmäisen ja viimeisen välisen nopeuden? Pakko olla joku tuon suuntainen, muutenhan ennen loppukameraa tieltä kääntyvät jäävät mittaamatta.

                Entäpä jos auto kiertää yhden mittapisteen, vaikka poiketen jossain kylässä jossa on kaksi liittymää valtatiehen ja kamera niiden välissä? Vai osaako systeemi sitten laskea kameroiden 1-3 välisen nopeuden, jolloin kaupassa käynti tietenkin pudottaa nopeuden. Oli miten oli, parkkipaikoilla lienee ruuhkaa jossain vaiheessa kun ihmiset tasottelee nopeuksiaan.

                No, kärjistelyä, entäpä jos autoilija ajaa parkkipaikan ohi, heti perään on kamera, U-käännös ja kaffepaussi. Ja taas siihen samaan kameraan.


                Jos/kun tällainen systeemi tulee, olisi mukavaa jos kansalle kerrottaisiin tällaisen toiminta, jotta "osaisi" ajaa. Esim pari kameraväliä voi huoletta ohitella reilulla nopeudella jos tiedossa on lounastauko hetken kuluttua
                Tämähän on mutua, joten en voi luvata, että systeemi toimii seuraavalla tavalla, mutta näin olen sen kuullut toimivan:

                Keskinopeus mitataan siten, että ajat ensiksi yhden kameran läpi ja sitten kun tulet seuraavan kohdalle, laskee se keskinopeutesi. Jos on mahdollista, että voit skipata jonkun kameran, niin mielestäni keskinopeuden mittaaminen menee sinun osaltasi mönkään. Muutenkin kameroita kaiketi pyritään laittamaan esim. motareille siten, ettei välissä olisi ramppeja, joista voisi koukata pois ennen seuraavaa kameraa.

                Luin netistä, että myös yksittäinen kamera pystyy lukemaan sen hetkisen nopeutesi, eli jos ajat jo siihen ensimmäiseen kameraan 150 km/h, niin voit odottaa yhteydenottoa poliisilta. Siitä en sitten tiedä, että miten systeemi toimii, jos ajat normaalisti ensimmäisen kameran ohi ja luet siinä välissä Aamulehden, juot kupin kahvia ja sitten posotat 200 km/h seuraavaan kameraan asti, kuitenkin hidastamalla nopeusrajoitukseen ennen kameraa.


                Ruuhkia kyseinen systeemi aiheuttaa varmasti, johtuen juuri siitä, että ensiksi joku ajaa liian lujaa tai luulee ajavansa liian lujaa, jolloin hän joutuu hidastamaan reilusti alle nopeusrajoituksen, saadakseen keskinopeutensa oikeaksi. Lopputulos on varmasti hyvin rasittava pumppaava liikenne, valtavat ruuhkat ja keskinopeuksien lasku huomattavasti alle sen, mikä olisi lain mukaan sallittua. Liikenteeseen kun sopii varmasti niitä ihmisiä, jotka pelkäävät ajaa rajoitusnopeutta sakkojen pelossa. Ohittaminen muuttuukin sitten käytännössä mahdottomaksi, tai vaihtoehtoisesti ohitettuasi, joudut mopoilemaan vähän aikaa kompensoidaksesi kasvaneen keskinopeutesi. Varmasti tosi mielenkiintoinen liikenne tulee olemaan Suomessa.

                Mikä tässä kohtaa on jo varmaa, keskinopeusvalvonta tulee olemaan arkipäivää takuuvarmasti seuraavan kymmenen vuoden aikana, vaikka koko kansa olisi sitä vastaan. Meillä kun on tämä edustuksellinen demokratia.

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Jos on mahdollista, että voit skipata jonkun kameran, niin mielestäni keskinopeuden mittaaminen menee sinun osaltasi mönkään.

                  ei se kyllä taida mennä... systeemi osaa takuuvarmasti laskea väliin jääneiden tolppien matkat. eli ajat kameraan paikassa A ja sen jälkeen ajat toista reittiä perille, mutta perillä ajatkin vahingossa kameraan perillä, niin sakkohan sieltä napsahtaa todennäköisesti, jos olet liian nopeasti tullut sen välin, vaikka välistä olisi jäänyt 10 kameraa.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    ei se kyllä taida mennä... systeemi osaa takuuvarmasti laskea väliin jääneiden tolppien matkat. eli ajat kameraan paikassa A ja sen jälkeen ajat toista reittiä perille, mutta perillä ajatkin vahingossa kameraan perillä, niin sakkohan sieltä napsahtaa todennäköisesti, jos olet liian nopeasti tullut sen välin, vaikka välistä olisi jäänyt 10 kameraa.
                    Kuullostaa vain todella epäloogiselta, koska teoriassahan voi olla mahdollista, että ajat jotain pienempää tietä nopeammin perille noudattaen täysin nopeusrajoituksia, mutta siitä huolimatta saat sakot. Uskon ennemmin, että keskinopeuden mittaaminen onnistuu vain, jos ajat ensimmäisen kameran ohi ja sitä seuraavan. Jos skippaat ne kymmenen kameraa, niin tuskin se yhdestoista kamera enää tietää, että ajoit puoli tuntia sitten ohi ensimmäisestä kamerasta.

                    Comment

                    • nut
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1613
                      • Vaasa/Kauhajoki

                      Joo-o, kyllä tuosta varmaan todellinen sirkus tulee kun käyttöön otetaan, saadaan sitten jumitettua ne loputkin jotenkuten vetävät tieosuudet kunnon sumpuksi. Sama se on kai sitten alkaa ajamaan ilman kilpiä, matkaan lähtiessä kun vetää kokkelit nokkaan ja päälle vielä sheriffipullon niin nehän käy varmaan oikeudessa lieventävinä asianhaaroina ja pääsee mielentilatutkimukseen

                      Ja pakkohan sen on kahden kameran välistä nopeutta mitata, eihän tuossa oo muuten mitään järkiä. Ajatellaanpa vaikka että taitan Lapin matkani ajamalla ensin Kauhajoella lamminmaan kentälle mennessä kameraan, lastaan Alppien miinan C130 rahtikoneeseen ja parin tunnin päästä kräpsäytän toiseen kameraan Ivalossa
                      BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Kuullostaa vain todella epäloogiselta, koska teoriassahan voi olla mahdollista, että ajat jotain pienempää tietä nopeammin perille noudattaen täysin nopeusrajoituksia, mutta siitä huolimatta saat sakot. Uskon ennemmin, että keskinopeuden mittaaminen onnistuu vain, jos ajat ensimmäisen kameran ohi ja sitä seuraavan. Jos skippaat ne kymmenen kameraa, niin tuskin se yhdestoista kamera enää tietää, että ajoit puoli tuntia sitten ohi ensimmäisestä kamerasta.

                        niin no se on kyllä totta, että toisella tiellä voi olla sitten eri rajoitukset... yhden kameran skippaaminen ei tosin siltikään kovin pitkälle lämmitä

                        kyllä se taitaa olla pakko tosiaan laskea vain kahden peräkkäisen kameran väli, jos ei sitten ole kyseessä jokin päätie, mitä ei mistään ole mahdollista kiertää laillisesti nopeammin. mutta jos sille linjalle lähdetään, niin jos kameroiden väli on vaikkapa 20km, niin onhan senkin välin voinut ajaa jotain toista kautta?

                        kyllähän toi systeemi kaikesta huolimatta tulee perseestä olemaan...
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          No, saadaan nalkuttavalle kartturillekkin töitä kun jonkun pitää laskea käytetyt keskinopeudet tieosuuksilla jossa nopeusrajoitukset vaihtuvat alle kilometrinkin välein 100kmh:sta 80kmh:iin ja takaisin.
                          Pitkällä pätkällä pelkkä jalan kaasulta nosto merkin kohdalla kun ei riitä, vaan tarkkana saa olla...ja sitten myös huomata jokainen merkki:



                          ...ja seuraavaksihan on sitten sen sondin asennuksen vuoro, jotta maailma pelastuu...

                          Comment

                          • tsbmw
                            BTCF Member
                            • Jun 2004
                            • 1494
                            • Ilvola

                            Ajotietokone, vakkari, navi ja kännykkä

                            Yhdistämällä ajotietokone, vakionopeudensäädin ja navigaattori saadaan systeemi jossa vakkarilla ajonopeus säätyy automaattisesti nopeusrajoituksen mukaan lisättynä halutulla tolerranssilla.

                            Kattavassa ylinopeuksien valvonnassa auton kännykkä lähettäisi jatkuvan tiedon ajasta paikasta ja nopeudesta tienpitäjän ohjauskeskukseen ja ylinopeudesta tiedon poliisille.

                            Nopeusrajoituksia voitaisiin kehittää tilannekohtaisiksi.

                            Edut:
                            - Liikennettä voisi ohjata ruukia vähentäen.
                            - Liikenneturvallisuus paranaisi.
                            - Tilannekohtainen nopeusrajoitus olisi mahdollinen.
                            - Autoilijan oma turvallisuus paranaisi.
                            - Ylinopeudet ja vaaratilanteet vähenisivät.
                            - Liikenneverkon välityskyky paranisi.
                            - Ajosuorite samalla tieverkolla voisi kasvaa.
                            - Keskimääräinen matka aika pienenisi.
                            - Melu- ja ympäristöhaittat vähenisivät.
                            - Kuljettaja voisi keskittyä liikenteen seurantaan.

                            Haitat:
                            - Kivanpito yleisillä teillä vähenisi.
                            Last edited by tsbmw; 20-07-2010, 07:52.
                            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                            - E28 528i, 528i+, M5

                            Comment

                            • jsa014
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1651
                              • Turun Pallivaha

                              Tai sitten kuljetaan vaan junalla.
                              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19175
                                • -

                                Eikö helpointa olisi modifioida etukilpeä sen verran, että tunnistuslaitteet eivät pysty lukemaan auton oikeaa rekisteritunnusta? Tietysti toinen vaihtoehto on ottaa koko kilpi irti.
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎