memebuy23buy

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7468
    • Oulu

    Originally posted by Ramzez View Post
    Ei minulla tuo matikan numero koulussä päätä huimannut, mutta mielestäni jos ajaa ensiksi vaikka kilometrin 20 km/h liian lujaa, niin sitten ajamalla seuraavan kilometrin 20 km/h alinopeutta, kumoat aiheutuneen keskinopeuden nousun.
    Muuten oikein, mutta jos teet kuten kerrot niin kompensoit liikaakin, eli riittää että ajat sen hidastelukilometrin 13,33 km/h alle rajoituksen.

    Siis jos vaikka on 80 rajoitus 3 km matkalla ja ajat kilometrin 80 km/h, kilometrin 100 km/h niin viimeinen kilometri pitää ajaa 66,66 km/h jotta keskinopeus olisi 80 km/h. Keskinopeus siis tavallaan laskee helpommin kuin nousee kun nopeus vaihtelee. Tämän huomaa helposti kun ajaa polkupyörällä työmatkaa ja kattelee koko ajan keskinopeutta mittarista. Keskinopeuden nosto on työn ja tuskan takana, mutta pienikin hidastus risteykseen/mutkaan riittää laskemaan keskinopeutta yllättävän helposti.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 21-08-2010, 19:36.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by jussi_r View Post
      Kyse ei ole mielipideasiasta.
      No miten homma käytännössä menee? Voinko siis ajaa pidempään ylinopeutta, kuin alinopeutta, eikä tule sakkoja, vai kuinka? Eikö tuo mene yksi yhteen?

      EDIT: Petri.Kekkonen selvensi asiaa

      Comment

      • jussi_r
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1655
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Ramzez View Post
        No miten homma käytännössä menee? Voinko siis ajaa pidempään ylinopeutta, kuin alinopeutta, eikä tule sakkoja, vai kuinka? Eikö tuo mene yksi yhteen?

        EDIT: Petri.Kekkonen selvensi asiaa
        Selvennetään vielä enemmän. Sun tulee viettää tarkasteluvälillä tietty määrä sekunteja, ja jos et vietä niin saat sakot. 60-80-100-120 nopeuksilla kilometri kestää 60-45-36-30 sekuntia. Jos säästät 60-alueella 15 sekuntia laskettamalla 80:iä, joudut hukkaamaan sen 15 sekuntia tavalla tai toisella. Satasen alueella yhden kilometrin aikana kompensoimalla joudut käyttämään kilsalle aikaa 51 sekuntia, joka tarkoittaa 19,6m/s = 70,6km/h.

        Sen sijaan jos ajat satasen alueella kilsan 120:iä, olet 6 s aikataulua edellä. Sen kompensoiminen 60-alueella tarkoittaa, että siellä kilsa on ajettava aikaan 66s eli keskinopeudella 54,5 km/h.

        Nimim. Hampuri - Frankfurt kn. 171km/h
        M3 Cabrio Individual
        530d GT xDrive
        GL420 CDI
        ZX-12R

        Comment

        • Rel1990
          Bimmer Rookie
          • Nov 2009
          • 76
          • SLN

          Mitenköhän tuossa sakotetaan, ja ketä jos kuski vaihtuu kameroiden välillä? Kumpikaan ei aja kameran kohdalla ylinopeutta mutta keskinopeus on yli sallitun. Kuka lähtee kokeilemaan

          Comment

          • zanta
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 2908
            • Oulu

            :think
            Huhujen mukaan maailmalla tuhotaan näitä jatkuvasti kuvaavia kameroita varsin helpolla tavalla....

            Sopivan tehokkaalla laserosoittimella kameran linssiin tähdäten sopivan aikaa ja poks, kenno on sökö
            LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

            eksälista:
            E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              Originally posted by zanta View Post
              :think
              Huhujen mukaan maailmalla tuhotaan näitä jatkuvasti kuvaavia kameroita varsin helpolla tavalla....

              Sopivan tehokkaalla laserosoittimella kameran linssiin tähdäten sopivan aikaa ja poks, kenno on sökö

              tuolta valitsemaan mieleinen

              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Wiking
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2005
                • 1641
                • Laihia

                Originally posted by bemu2000 View Post
                Tilasin jo viime viikolla 50mw laserin
                Riittääköhän se?
                Nyt
                BMW 330e g21 M-Sport
                Ennen
                BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8282
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Wiking View Post
                  Tilasin jo viime viikolla 50mw laserin
                  Riittääköhän se?
                  veikkaan että ei mutta tuotahan voi koittaa jos sattuu löytymään vanha digikamera joka joutaa testiyksilöksi -> kamera päälle ja 30m päästä sohit siihen linssiin ja otat ajan kauanko menee että kameran kenno hajoaa..

                  veikkaan että kolmijalka pakollinen tuossa hommassa

                  mutta tuolta tehokkaampia -> http://www.dragonlasers.com/
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4657
                    • Tampere

                    Originally posted by peto2 View Post
                    veikkaan että ei mutta tuotahan voi koittaa jos sattuu löytymään vanha digikamera joka joutaa testiyksilöksi -> kamera päälle ja 30m päästä sohit siihen linssiin ja otat ajan kauanko menee että kameran kenno hajoaa..

                    veikkaan että kolmijalka pakollinen tuossa hommassa

                    mutta tuolta tehokkaampia -> http://www.dragonlasers.com/
                    ei valmiista kannata ihan mijoonia maksaa. kirjoittavista bluray asemista saa parhaat laserit parhaaseen hinta/teho suhteeseen. nopeimpien asemien (12x) lasereita voi poltella 1w teholla. bluray asemien laserit vaativat myös kaverikseen virtalähteen ja optiikan. noi alkaa vaan oleen sen verran vaarallisia silmille että oon jättänyt itsekin leikit muille ja tyytynyt pitämään näön tallella.

                    tuossa olisi varsin näppärä myynnissä.. 1.5w
                    Hi all, im selling one of my personal builds. As seen in the pics below, its a 1.5W 445nm, comes with soft case, and charger. Lens is a Aixiz 405nm, and the output can be increase with and aspheric if 1.5W is not enough :evil: Driver is a 1.4A amc 7135, powered by 2 cr123 3.6v cells. Focus is...


                    ir laseri olis varmaan paras koska kameran salamakin on ir mutta ongelmia tulee tähtäyksessä kun ei näe mihin säde osuu.

                    tuolta voi ostaa itselleen valvontakameran ja testata miten se mihinkin reagoi
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7468
                      • Oulu

                      Sori OT:

                      Originally posted by fraatti View Post
                      bluray asemien laserit vaativat myös kaverikseen virtalähteen ja optiikan.
                      Eli hintaa tulee varmaan joku satanen kuitenkin kaikkineen? Tollanen tehokkaampi laser kyllä kiinnostais järkevään hintaan jostain joskus hommata, mutta ei tarttis olla kai kuitenkaan ihan noin tehokas.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        En ole mikään matikan asiantuntija, mutta esitän teorian:

                        Kyseisellä kuuden kilometrin pätkällä on 2 km 60-aluetta, 2 km 100-aluetta ja 2 km 80-aluetta. Nyt kun ajetaan tuo pätkä rajoitusten mukaan 60 - 100 - 80, niin siihen kuluu tietty aika ensimmäisen ja viimeisen kameran välillä. Jos nyt sitten ajaa vaikka 80 - 100 - 80, niin sakot tulee, koska ajoit ensimmäisellä 60-alueella 20 km/h liian lujaa, jolloin keskinopeutesi nousee. Jos taas ajat 80 - 80 - 80, niin teoriassa et riko lakia, koska keskinopeus on sama kuin ajamalla 60 - 100 - 80. Todellisuudessahan ajoit 60-alueella 20 km/h liian lujaa, mutta toisaalta sadan alueella 20 km/h liian hiljaa. Ne siis kumoavat toisensa. Tämä tietysti edellyttää, että molemmat rajoitusalueet ovat täsmälleen saman mittaiset. Jos esim. 60-alue olisi 3 km, 100-alue 2 km ja 80-alue 1 km, niin pitäisi ajaa siten, että esim. 60-alueella ajat 1 km 80 km/h ja sitten taas 100- tai 80-alueella 1 km 20 km/h alinopeutta.

                        Juu on monimutkaista, mutta toivottavasti ymmärsitte.

                        Kuten edellä kerroin, niin keskinopeusvalvonta mahdollistaa isotkin ylinopeudet alueella, missä ne eivät ainakaan olisi suotavia, esim. koulujen lähellä, koska aina voi kompensoida sitten isomman rajoituksen alueella, ajamalla hiljempaa tai pysähtymällä tien laitaan.
                        Miun käsittääkseni kameroissa pysyy silti tää nykyinenkin ominaisuus, eli mikäli tolpan kohdalla hetkellistä nopeutta liikaa, salama välähtää. Mikäli näin ei olis, pitäisin systeemiä vieläkin idioottimaisempana, mitä se nyt on.
                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by O-Peksi View Post
                          Miun käsittääkseni kameroissa pysyy silti tää nykyinenkin ominaisuus, eli mikäli tolpan kohdalla hetkellistä nopeutta liikaa, salama välähtää. Mikäli näin ei olis, pitäisin systeemiä vieläkin idioottimaisempana, mitä se nyt on.
                          Hyvin todennäköistä, mutta ainakin kameroiden välin pystyy ajamaan lujaakin, kunhan ei ohita jälkimmäistä kameraa liian nopeasti. Keskinopeuskamerat kun todennäköisesti maksavat sen verran paljon, ettei niitä varmasti sadan metrin välein pystytetä.

                          Comment

                          • Ioni79
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 738

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Hyvin todennäköistä, mutta ainakin kameroiden välin pystyy ajamaan lujaakin, kunhan ei ohita jälkimmäistä kameraa liian nopeasti. Keskinopeuskamerat kun todennäköisesti maksavat sen verran paljon, ettei niitä varmasti sadan metrin välein pystytetä.
                            Mitäpä jos se pelkkää nopeutta valvova kamera onkin siinä välissä?

                            Comment

                            • O-Peksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 2775
                              • Joensuu

                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Hyvin todennäköistä, mutta ainakin kameroiden välin pystyy ajamaan lujaakin, kunhan ei ohita jälkimmäistä kameraa liian nopeasti. Keskinopeuskamerat kun todennäköisesti maksavat sen verran paljon, ettei niitä varmasti sadan metrin välein pystytetä.
                              Eikös kamera sinällään voi olla sama, mitä noissa nykyisissäkin tolpissa on - sillä erotuksella, että kaikki tietyllä pätkällä olevat kamerat on kytketty samaan sarjaan, ja keskinopeuden mittaus ja autokohtainen seuranta hoidetaan ohjelmallisesti jonkun "keskusyksikön" avulla.:think
                              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by O-Peksi View Post
                                Eikös kamera sinällään voi olla sama, mitä noissa nykyisissäkin tolpissa on - sillä erotuksella, että kaikki tietyllä pätkällä olevat kamerat on kytketty samaan sarjaan, ja keskinopeuden mittaus ja autokohtainen seuranta hoidetaan ohjelmallisesti jonkun "keskusyksikön" avulla.:think
                                En tiedä tarkkaan, miten keskinopeuskamerat toimivat, mutta nykyiset kamerat eivät kyllä kykene toimimaan keskinopeuskameroina. Nykyiset kamerat toimivat siten, että asfaltissa on silmukat, jotka reagoivat auton metalliin ja auton kulkiessa niiden yli, mittaa kamera, kuinka nopeasti auto ylittää silmukat, jolloin liian nopeasta ylityksestä kamera ottaa kuvan. Se oranssi alemmassa reiässä on salama ja itse kamera on ylemmän reiän takana. Tämä kamera ei kuvaa autoja koko ajan, kuten keskinopeuskamerat tekevät. Joten se ei sinällään voi toimia keskinopeuden mittaamiseen. Keskinopeuskamerat myös kiinnittävät erityistä huomiota auton kilpiin ja kuljettajaan. Suomessa edelleenkin sakotetaan auton kuljettajaa, ei omistajaa (jos on uskominen viime aikaisiin uutisiin ). Uudet kamerat eivät myöskään käytä salamaa, joten et välttämättä huomaa, jos kamera on taltioinut sinut poliisin arkistoihin. On kuitenkin mahdollista, että keskinopeuskameroita tullaan laittamaan nykyisten pönttöjen sisään.

                                Nykyiset kamerat pystyy välttämään siten, että hidastaa kameran kohdalla tai koukkaa vastaantulojoiden kaistalle hetkeksi, mutta kuten täällä aiemmin laskettiin keskinopeuksia, täytyy olla melko hyvä laskupää, että osaat ajaessasi laskea keskinopeutesi, jotta et aja liian lujaa seuraavaan kameraan. Ja täytyy ottaa huomioon myös se, että oikeassa maailmassa vieraalla tiellä et voi tietää kameroiden välimatkaa, joten nopeutta voi joutua kompensoimaan rajustikin, jottei sakkoja tulisi. Tämä on suurin ongelma keskinopeusvalvonnassa. Se hankaloittaa liikennettä, koska kaikki ajavat eri tahtiin, kaikki tuijottavat mittaria, eikä tietä ja ajaminen on varmasti hyvin stressaavaa, koska aina täytyy tietää kulloinenkin nopeusrajoitus jne.

                                Comment

                                Working...
                                X