Originally posted by Ramzez
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli lopetti valvomisen....
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tsbmw View PostJa nyt kaikki tosiasiat tuonne:
http://portti.iltalehti.fi/keskustel...355885&page=12
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJa monikohan näistä sakoista on tullut aivan tavalliselta lainkuuliaiselta kansalaiselta, joka ei huomannut, että 80-alue muuttui 60-alueeksi ja ajoi rajoitusmerkkiä seuranneeseen kameraan?
Ylinopeus on siitä hassunhauska juttu että sen voi tehdä joko tahallaan tai vahingossa. Sama se, ei se kamera voi katsella että onpas kiltin näköinen setä Ford Mondeolla mukanaan nätti vaimo ja kaksi lasta+koira, enpäs ota kuvaa koska se varmaankaan ei vaan huomannut taulua.
Se on ihan sama juttu jos ei huomaa punaisia valoja tai tulevaa junaa.
Comment
-
-
Allekirjoitan edellisen kommentin osittain. Ajelin Luumäellä "pitkän shellin" kohdalla vakkari päällä 80 lasissa kuten aina ennenkin. Kaveri kysyi etupenkillä, että etkö hiljennä. Ihmetelin että miksi pitäisi. Samassa salama välähti ja kaveri sanoi, että siinä on nykyisin 70 rajoitus. No, sakko tuli. Oma moka, seurasin merkkien sijaan liikennettä.
Toinen tapaus:
Parkanossa, missä nopeus vaihtelee koko ajan, läksin huoltoasemalta. Vakkariin 80 ja taas välähti tolppa. Olikin 60 ja todellinen 79. Vitutti suunnattomasti.
Eräs asia mitä olen poliisin tiedostusvastaavalta Jussi Pohjoseltakin kysellyt, mutta en ole saanut vastausta on suojatien valvonta. Tekniikanmaailman mukaan Suomessa jaettiin vuonna 2008 n. 200000 sakkoa ylinopeudesta, mutta vain 700 sakkoa suojatien eteen pysähtyneen auton ohittamisesta. Kysyin asiallisesti, että kumpi on vaarallisempaa, pieni ylinopeus, vai hölmöily suojatiellä. Tähän ei poliisi halua vastata. Laitoin myös teknariin kyselyn, että kyselkäähän asiasta, sielläkään ei haluta sohaista muurahaispesää.
Käsitykseni on, että tärkeintä ei ole turvallisuus vaan isot sakotukset.
Ja en ole jäänyt junan alle tai ajanut päin punaista, koska seuraan liikennettä.Last edited by MakeH; 05-09-2010, 00:22.
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostSe on ihan sama juttu jos ei huomaa punaisia valoja tai tulevaa junaa.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostSe on ihan sama juttu jos ei huomaa punaisia valoja tai tulevaa junaa.
Liikennevalot ovat kuitenkin valaistuja ja ne kyllä huomaa jos yhtään katsoo minne menee. Puomittoman tasoristeyksen yli ajaessa, katsomatta tuleeko juna, täytyy olla hullu.
Comment
-
-
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJa monikohan näistä sakoista on tullut aivan tavalliselta lainkuuliaiselta kansalaiselta, joka ei huomannut, että 80-alue muuttui 60-alueeksi ja ajoi rajoitusmerkkiä seuranneeseen kameraan?
... kamerat tekevät niin paljon tulosta, että koko sakotusjärjestelmä menisi tukkoon eikä sakkoja käsittelevä väki riittäisi, jos kamerat olisivat jatkuvasti tolpissa. Kiire tulee siitä, että rikesakon pitää lähteä asiakkaalle kahden viikon kuluessa. Parhaimmillaan yksi kamera voi kesällä vuorokauden aikana sakottaa 350 ajoneuvoa.
EDIT: O-Peksi ehti ensin.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Jarza View PostJos sakotusjärjestelmä tuottaa kymmeniä miljoonia vuodessa valtiolle niin se on niin iso summa rahaa et aika monta tolppakameraa 40ke/kpl?? saa mennä "epäkuntoon" vuodenaikana että sillä olisi jotain vaikutusta sakkotuloihin.
Kun valveutuneiden kansalaisten toimesta alkaa tolppaa ihan tosissaan kaatua, on sitä seuraavaa budjettia laadittaessa virkamiesten pokerinaamoissa pitämistä, heidän yrittäessään perustella miksi juuri kameravalvontaan on tarpeellista kaataa miljoonia lisää ja montako liikennekuolemaa sillä summalla on ostettavissa vrt. vaikkapa keskikaiteiden, valaistuksen ja liikenneympyröiden rakentamiseen tai oikeaan poliisiin tien laidassa.
Lisäksi nopeana laskutoimituksena, jos kameratolppa tuhotaan totaalisesti ja sakkotulot jäävät vaikkapa 6kk ajalta saamatta, tekee se siihen ylläpitobudjettiin ehkä -40k€ loven, mutta syö samalla valtion sakkotuloja minimissään keskimäärin:
2000 (sakkoa vuodessa per kamera)
x 70€ (minimi rikesakko)
x 0,5 (puolet vuodesta)
____________________
= 70000€Last edited by r.w.; 06-09-2010, 12:39.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Juuri tätä ei kaikki tunnu tajuavan. Joka vuosi valtion tuloarvioon kirjataan joku summa myös liikenteestä saatavista tuloista. Tämä otetaan sitten huomioon budjettia tehtäessä. Kun tätä tuottoa pystytään hilaamaan alaspäin voi lopputulemana olla esim se, ettei tolppia tule lisää. Niin kauan kuin tolpat tuovat riskitöntä tuloa niitä voidaan kylvää lisää koko ajan. Kun taas 40te tolppaa alkaa mennä nurin, kestää kyllä aika kauan, ennen kuin uuden tolpan hinta on kasassa. Siinä kohtaa kun uusi tolppa on tienannut hintansa takaisin, se on silti helvetisti jäljessä muita, eli tuotto on mennyt pahasti metsään. Tästä syntyy luonnollisesti riski tuottoon, joka on huomioitava. Tätä kautta tuo tolppien muokarointi on kyllä ihan tarpeellista (vaikken missään nimessä ketään siihen kehoita )
Tämäkin on niitä asioita joissa liikenneturva, poliisi ja liikenneministerön virkamiehet kusee tavallisia kansanedustajia 100-0 silmään ja tekevät mitä lystää. Kansanedustajat tyytyvät olemaan hiljaa (äänien menetyksen pelossa). Aina on uudet vaalit tulossa. Tässä mielessä kansalaisella ei ole mitään kanavaa ilmaista eriävää mielipidettään valvonnan mielekkyydestä, saati sitten vaikuttaa valvonnan kehitykseen. Sitä kautta ei ole oikeastaan muuta vaihtoehtoa, kuin horjuttaa järjestelmää tekemällä siitä vähemmän kannattava.
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View Post
Nykyisin 100kmh rajoitetuilla teillä kovin harvoin pääsee ajamaan 100kmh, kuin hetkisen ohituksen jälkeen.
Kuitenkin ylinopeussakot ovat kasvaneet määrällisesti lähes kolminkertaisiksi.
Tolppien/kameroiden lisääntyessä, saadaan jokaisesta autoilevasta lainkuuliaisesta kansalaisesta lopulta alennettujen kansalaisoikeuksien rikollinen.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostJuuri tätä ei kaikki tunnu tajuavan. Joka vuosi valtion tuloarvioon kirjataan joku summa myös liikenteestä saatavista tuloista. Tämä otetaan sitten huomioon budjettia tehtäessä.
Comment
-
-
Nii onneksi valtaosa sakkotuloista menee sinne valtion pohjattomaan kassaan muuhun tarkoitukseen ja tolppia uusitaan tietynmääräisestä budjetista. Teoriassa eniten kassavajetta saisi aikaan jos vahingonteot kohdistuisi pääasiassa niihin tolppiin joissa on kamerakoneisto kiinni. Plussaa tietysti aina mitä enemmän tolppia on mutkalla, kun joutuu uusimaan enemmän tolppia ja tilaamaan niitä valmistajalta ja uusien tolppien pystytys määrä kaiketi siitä pienenee tai ainakin hidastuu jos tietyn budjetin mukaan mennään, mut loppupeleissä ne tolpat kuitenkin jossain vaiheessa pystytetään.
Comment
-
Comment