Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NHB
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1120

    Originally posted by JonneRacing.com View Post
    No sillä olettamuksella ainakin olet liikkellä että sillä alkoholistilla on juuri se alkolukollinen malli autosta jossain vaiheessa. Ei tietenkään ole jos hän itse sen saa päättää.
    Olen sillä olettamuksella liikkeellä, että autokanta tulee uusiutumaan tulevaisuudessakin.


    Sähköautohan ei vissiin saastuta?
    Väärä oletus.


    Siinä osa ylinopeusaiheesta
    Ymmärsit totaalisen väärin tuon viestin. Suosittelen lukemaan sen uudelleen.

    nämähän on vain pieni osa kokonaisuutta jossa itse vastaat vain kysymyksiin joihin löydät ne helpoimmat ja ennalta arvattavimmat vastarannankiiski vastaukset
    Jos on jäänyt vastaamatta johonkin olennaiseen kysymykseen, niin ole hyvä ja kysy.

    Comment

    • NHB
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 1120

      Originally posted by JonneRacing.com View Post
      Miten suunnittelit asentavasi esim meikäläisen e30seen halvalla ajoneston joka on vaikea ohittaa?
      Miksi suunnittelisin jotain tuollaista?

      Comment

      • JonneRacing.com
        BTCF Member
        • Apr 2007
        • 460
        • Vaasa

        Originally posted by NHB View Post
        Jos on jäänyt vastaamatta johonkin olennaiseen kysymykseen, niin ole hyvä ja kysy.
        Harrastatko polkupyöräilyä?
        E36 <3

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          Originally posted by NHB View Post
          Olen sillä olettamuksella liikkeellä, että autokanta tulee uusiutumaan tulevaisuudessakin.



          Väärä oletus.



          Ymmärsit totaalisen väärin tuon viestin. Suosittelen lukemaan sen uudelleen.


          Jos on jäänyt vastaamatta johonkin olennaiseen kysymykseen, niin ole hyvä ja kysy.

          saanko minäkin kysyä? mikä oli sinun motiivi tulla foorumille takaisin yli kahden vuoden jälkeen edellisestä postauksesta trollaamaan? olisit pysynyt poissa
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            Originally posted by NHB View Post
            Olen sillä olettamuksella liikkeellä, että autokanta tulee uusiutumaan tulevaisuudessakin.
            Suomessahan tämä uusiutumis tahti on kova, taitaa mennä yli 30 vuotta ennen kuin alkolukko on siellä holistilla asti... alkolukko on toki ihan hieno asia vaikka kaikille. Jos sen käyttö ei siis hidasta liikkeellelähtöä, niin kuin oletan sen toimivan n. 10 vuoden kehittämisen jälkeen, jolloin se autoihin tulisi.

            Kun taas tuo nopeuden rajoittaminen on lehmä päästä revitty idea, jolle ei mitään järkevää perustetta ole olemassa
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • Alpina E34
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1122
              • Masku

              Jos nämä alkolukot, gps paikantimet ja ties mitkä tavallisen ihmisen elämää vaikeuttavat tingeltangelit alkavat olemaan uusissa autoissa vakiovarusteita ja näin pikkuhiljaa ujutettaisiin käyttöön, niin kuinkakohan autokanta tulevaisuudessa uudistuu? Itse henk koht ainakin ropaisin jotain vanhaa autoa hamaan tappiin asti, ihan periaatesyistä (sillä oletuksella että näitä vitukkeita ei vanhoihin autoihin asennettaisi, ja ei, en aja kännissä)

              Olen kesästä 2006 ajanut vm -67 autolla (jossa ei ole edes turvavöitä) noin 6000-10000km kesässä. Ei ole mitään ongelmaa ollut ja tien tukkona ei ole tarvinnut olla. Vuodessa tulee erilaisilla autoilla noin 50000km mittariin ja voin sanoa, että viimeisen 10v aikana on astuttu iso harppaus taaksepäin liikenteessä ja sen sujuvuudessa. Suurin osa nopeusrajoituksista on asetettu alakanttiin nykyautoille/renkaille ja peltipoliisit sotkevat liikenteen sujuvuutta ja siten turvallisuutta radikaalisti. Poikkeuksetta kameravalvotuilla teillä kyyrätään 10-15 km/h alinopeutta "varmuuden vuoksi", joka lisää ohitustarvetta. Ja kyllä, ohitan itsekin, jos saavutan alinopeutta ajavan. (monesti tästä seuraa kotipoliisin valojen välkyttelyä yms, vaikka ohitus oli tehty turvallisesti). Yleensä työkohteeseen on päästävä ilman turhia viiveitä nykyisessä kilpailutetussa maailmassa ilman turhia viivästyksestä johtuvia kustannuksia.

              Jo Turku-Oulu välillä kuski väsyy mittarin kyttäämisen, jonossa alinopeutta köröttelyn ym tuloksena niin, että loppumatkasta alkaa silmät luppasemaan ja on todella nuutunut olo. Siis jopa jos olet lähtenyt aamulla hyvin nukkuneena liikenteeseen. Tälläkin osuudella on tilanne muuttunut 10v aikana paljon.

              Suomessa on se jännä juttu että aina tulee keppiä, ei ikinä porkkanaa. Ei edes vähää. Nyt jos koskaan siihen olisi tarvetta. Muutama työkollega etelämmästä Euroopasta on ihmetellytkin suomalaista liikennettä kyydissä istuessaan. Mm. miksi ihmiset ajaa alinopeutta näin yleisesti sekä alhaisia rajoituksia (mm 1-tie)
              E34 Lenz 536ds -89

              E34 osille tarve:
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

              Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
              Originally posted by T3
              BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
              'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

              Comment

              • NHB
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 1120

                Originally posted by JonneRacing.com View Post
                Harrastatko polkupyöräilyä?
                Joo. Aika tyhjentävästi olen kai vastaillut, jos tämä on merkittävin vastausta vaille jäänyt kysymys.

                Originally posted by bemu2000 View Post
                saanko minäkin kysyä? mikä oli sinun motiivi tulla foorumille takaisin yli kahden vuoden jälkeen edellisestä postauksesta trollaamaan? olisit pysynyt poissa
                Jännä juttu, kun kysytte henkilökohtaisista asioistani, joiden yhteys keskustelun aiheeseen on kyseenalainen. En nyt kovin tarkkaan jaksa analasoida motiiviani, mutta varmaan ihan mielenkiinnosta tuli eksyttyä tänne. Kiinnosti katsoa, että mitä täällä nykyisin kirjoitellaan. Kaikki tämä lopunajan messuaminen Isoveljestä oli sen verran hassun kuuloinen juttu, etten malttanut olla hieman kyseenalaistamatta sitä.

                Originally posted by Zoui View Post
                Suomessahan tämä uusiutumis tahti on kova, taitaa mennä yli 30 vuotta ennen kuin alkolukko on siellä holistilla asti... alkolukko on toki ihan hieno asia vaikka kaikille. Jos sen käyttö ei siis hidasta liikkeellelähtöä, niin kuin oletan sen toimivan n. 10 vuoden kehittämisen jälkeen, jolloin se autoihin tulisi.

                Kun taas tuo nopeuden rajoittaminen on lehmä päästä revitty idea, jolle ei mitään järkevää perustetta ole olemassa
                Uskon, että taloudelliset tekijät tulevat ohjaamaan tulevaisuudessa kohti nykyistä tuoreempaa autokantaa. Uusi auto on aina vain halvempi ostaa. Polttoaineet kallistuvat ja uusien autojen kulutukset pienenevät. En pitäisi mitenkään yllättävänä valtion perimiä vanhojen autojen lisämaksujakaan.

                Eli Japani ja Saksan autoteollisuus ovat tehneet mielestäsi täysin epäloogisen ratkaisun kun ovat ottaneet rajoittimet käyttöön.

                Comment

                • dieseljussi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 592
                  • Suomi

                  Originally posted by NHB View Post
                  Eli Japani ja Saksan autoteollisuus ovat tehneet mielestäsi täysin epäloogisen ratkaisun kun ovat ottaneet rajoittimet käyttöön.
                  Taitaa olla turha trollille selitellä, mutta esimerkiksi moottoripyörissä käytetty 300 km/h "rajoitin" tai saksalaisten autojen vastaava, 250 km/h:iin asetettu, on sen vuoksi, että auto- ja mp-tehtaat haluavat herrasmiessopimuksella vähentää kallista kilpavarustelua. Rajoittimen voi käyttäjä halutessaan poistaa 50 euron palikalla (mp:ssä). Bemun rajoittimen poistan sitten, kun auto kulkee sen verran, että rajoitin tulee vastaan.
                  Noilla ei ole mitään tekemistä nopeusrajoitusten tai ihailemasi kyttäysyhteiskunnan kanssa.

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    Originally posted by NHB View Post


                    Uskon, että taloudelliset tekijät tulevat ohjaamaan tulevaisuudessa kohti nykyistä tuoreempaa autokantaa. Uusi auto on aina vain halvempi ostaa. Polttoaineet kallistuvat ja uusien autojen kulutukset pienenevät. En pitäisi mitenkään yllättävänä valtion perimiä vanhojen autojen lisämaksujakaan.

                    Ei Suomessa, ei ikinä. Tällä verotuksella kun ei oikeesti kaikilla ole varaa ostaa sitä uudehkoa autoa, kyse ei ole siitä etteikö haluaisi
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • JonneRacing.com
                      BTCF Member
                      • Apr 2007
                      • 460
                      • Vaasa

                      Originally posted by NHB View Post
                      Joo. Aika tyhjentävästi olen kai vastaillut, jos tämä on merkittävin vastausta vaille jäänyt kysymys.
                      Ei vaan nyt ymmärretään että missä kohtaa sulla on vinksahtanu autoja ja liikennettä kohtaan.
                      E36 <3

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7398
                        • Oulu

                        Originally posted by NHB View Post
                        Eli Japani ja Saksan autoteollisuus ovat tehneet mielestäsi täysin epäloogisen ratkaisun kun ovat ottaneet rajoittimet käyttöön.
                        Saksan osalta ainakin tuo ratkaisu on minusta täysin epälooginen jo siksi, että jokainen merkki tuntuu lipsuvan tuon rajoittimen käytöstä niissä autoissa, missä siitä olisi markkinoinnillisesti haittaa. Ainoa etu mitä tuosta keksin on se, että tavallisen tehokkaamman perheauton ostaja voi tulla autonsa kanssa ehkä toimeen hiukan edullisemmilla renkailla kun ei vaadita kuin sen 250 km/h riittävät renkaat. Tämän suhteen toki 240 km/h ois parempi raja niin V-nopeusluokkakin riittäis.

                        Menee jo aika mutuiluksi, mutta ainakin teoriassa myös auton aerodynamiikka on ehkä mahdollista suunnitella polttoainetalouden kannalta himpun paremmaksi jos tiessä pysymistä yli 250 km/h nopeuksissa ei tarvitse varmistaa. Tämänkin suhteen raja on tosin varmaan turhan korkea.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • mattipuh
                          Bimmer Rookie
                          • May 2010
                          • 150
                          • Espoo, Finland

                          tollanen uutinen Saksasta, aamun hesarista bongasin.
                          Pohjois-Saksassa tuomari nimeltä Helmut Knöner on ottanut uuden kannan valtion nopeusvalvontaan.
                          Tuomari on vapauttanut 42 ylinopeutta ajanutta syytteestä.

                          Knönerin mukaan valvontakamerat ovat vain valtion keino rahastaa autoilijoita, eikä kameroilla ole mitään tekemistä turvallisuuden parantamisen kanssa.

                          http://news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx ... leased.htm

                          http://www.bild.de/BILD/regional/ruhrge ... ritik.html
                          Matti
                          E61 530DA (2005)

                          Comment

                          • Rockford
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 8028
                            • Pinsiö

                            Originally posted by mattipuh View Post
                            tollanen uutinen Saksasta, aamun hesarista bongasin.
                            Pohjois-Saksassa tuomari nimeltä Helmut Knöner on ottanut uuden kannan valtion nopeusvalvontaan.
                            Tuomari on vapauttanut 42 ylinopeutta ajanutta syytteestä.

                            Knönerin mukaan valvontakamerat ovat vain valtion keino rahastaa autoilijoita, eikä kameroilla ole mitään tekemistä turvallisuuden parantamisen kanssa.

                            http://news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx ... leased.htm

                            http://www.bild.de/BILD/regional/ruhrge ... ritik.html
                            Jep, Saksassa on hieman järkeä päässä noissa touhuissa ja liikenne-kulttuuri muutenkin aivan toisesta universumista vrt. iki-ihanaan kyyrä-suomeen.

                            Itsekin Saksassa ajaneena huomio väkisinkin kiinnittyy esimerkiksi vanhuksiin. Saksassa ~80v mummot vetelee ~200km/h ohitse sporteilla -> eivät kyyrää kukkahattu päässä Kari Tapio soiden, kuten Suomessa. Ohituskaistat ovat myös AINA ohitusta varten -> ei kyyräystä varten, kuten suomessa. Tietä annetaan välittömästi, jos jonkun perään ohituskaistalla liimautuu. Suomessa kyyrätään alinopeutta pääsääntöisesti juuri ohituskaistoja pää jäässä ja vaikka ajaisit suoraan päin takapuskuria, niin mitään reagointia mulkkuun ei saa.

                            Saksassa ajaminen on käsittämättömän huokeaa ja joustavaa. Joku 600km putkeen ajaminen ei tunnu juuri miltään, koska meno on SUJUVAA. Toista se on täällä paskamaassa, kun hermot palaa heti, kun pihasta lähtee.

                            Ihmettelen suuresti sitä, että miten se on noin. Ihmisiä ne siellä Saksassakin on, mutta miksi kukaan ei kyyrää? Kai se on vaan se perus-suomalainen luonteenpiirre: "Eipä minulla tässä kiirettä, minulla on tässä aikaa diipadaapa". Harmi vaan, kun tuo kukkais-ajattelu unohtuu, kun esim. 80km/h - alueella ohitan 50km/h - ajavan kyyrän, niin johan alkaa torvet ja pitkät pätkimään.
                            Last edited by Rockford; 13-11-2010, 11:28.
                            -Dodge Charger -73
                            -Mercedes-Benz GLK
                            -VW Transporter

                            Comment

                            • Zeta
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7513
                              • Kotona

                              Originally posted by Rockford View Post
                              Saksassa ajaminen on käsittämättömän huokeaa ja joustavaa. Joku 600km putkeen ajaminen ei tunnu juuri miltään, koska meno on SUJUVAA. Toista se on täällä paskamaassa, kun hermot palaa heti, kun pihasta lähtee.
                              Koko juttusi lukeneena ihmettelen, ettet ole jo jättänyt loskat taakse ja istu jossain kuppilassa eteläisessä baijerissa...
                              -
                              Käyttöautona: F20
                              Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                              -

                              Comment

                              • Rockford
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 8028
                                • Pinsiö

                                Originally posted by Zeta View Post
                                Koko juttusi lukeneena ihmettelen, ettet ole jo jättänyt loskat taakse ja istu jossain kuppilassa eteläisessä baijerissa...
                                ...tätä ihmettelen itsekin. Pelkästään liikenteen takia voisin jo muuttaa Saksaan - kotimaassa kun saan vielä jossain vaiheessa hermoromahduksen idioottien kuskien takia. Ei vaan sovi luonteelle mitenkään tämä nykypäivän touhu, ahdistaa ja paha olo tulee.
                                -Dodge Charger -73
                                -Mercedes-Benz GLK
                                -VW Transporter

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎