Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmn
    Moderator
    • May 2009
    • 6022
    • Sipoo

    Originally posted by ZNI View Post
    En sitten tiedä, mitkä lienee näiden kaahareiden omat näkemykset ajamisestaan, ajatteleeko he ajelevansa juuri kuten r.w. kuvaili
    HAha, no siis joo.. Ei ole tapana ajella yli 15-20kmh ylinopeuksia. Kerta muistuu mieleen, kun on ollut ns. läheltäpiti -tilanne ja sekin pienessä nopeudessa omissa ajatuksissani ruuhkassa putputellessa - meinasin täräyttää edelläajavan perään, kun en huomannut letkan hidastavan siinä horroksessa ja liukastakin oli.. Joka tapauksessa..

    Lähinnä tarkoitus oli irvailla tuolla r.w:n hyvällä kuvauksella tällasesta perus keijosta, joka sillointällöin ajelee ylinopeutta suht huolettomasti ja antaa navin hälyttää 400m ennen tolppaa.

    Vai miten on, kummat sitten aiheuttaa enemmän niitä vaaratilanteita - me valppaana liikenteessä ajavat ja liikennettä kaikella tavoin seuraavat kuljettajat, jotka ajavat välillä ylinopeuttaa, vai ne kukkahattutädit, jotka vetää moottoritien ohituskaistalla 20kmh alle rajotuksen ja ei näe ketään tai mitään muuta liikenteessä? :think

    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
    --
    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      Kukkahattutädeistä puheenollen, nykyään tullut huomanneeksi, että yhä enenevässä määrin motarin vasemmalla kaistalla lataa huomattavaa ylinopeutta nainen luuri korvalla ja alla joku rellun tai sitikan pusaama apina-ambulanssi.

      Itse maleksin kumminkin sen 15 yli, ohi mennään että ovet lepattaa. Eikö nämä naaraat huomaa nopeuttaan aamuruuhkassa, ripset rusetilla.

      Olisiko nämä, taatusti omasta mielestään lainkuuliaiset, eivät missään/koskaan ylinopeutta ajavat ämmät niitä suurimpia vaaranaiheuttajia.
      Eivät edes tiedosta ajavansa ylinopeutta.

      Myös se, että nämä nykyiset apinakiikut kaikkine ajonesto-ohjelmineen ovat tunnottomia ja eristävät mistään tajuattoman kuljettajan(matkustajan, Jope)
      todellisuudesta, saa varmasti yllämainitun ilmiön osaltaan aikaan.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        Mitä enemmän muut ajavat "ylinopeutta", sitä vähemmän itse erottuu joukosta..
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • dieseljussi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 592
          • Suomi

          Originally posted by TFV View Post
          Itse maleksin kumminkin sen 15 yli, ohi mennään että ovet lepattaa. Eikö nämä naaraat huomaa nopeuttaan aamuruuhkassa, ripset rusetilla.

          Olisiko nämä, taatusti omasta mielestään lainkuuliaiset, eivät missään/koskaan ylinopeutta ajavat ämmät niitä suurimpia vaaranaiheuttajia.
          Eivät edes tiedosta ajavansa ylinopeutta.
          Ainakin poliisin haastattelussa konsta väitti, että päiväkotiin lapsia vievät mammat vetävät parhaat lukemat aamulla.

          Comment

          • r.w.
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2510
            • Länsirannikko

            Sana kaahari tarkoittaa nykymerkityksessään ketä tahansa ylinopeutta ajavaa, ainakin jos poliisia ja mediaa on uskominen.

            Todellisuudessa kaahaus on urbaani legenda, tornarien tornari, myytti ja ylivertainen keppihevonen, johon vetoamalla voidaan oikeuttaa kaikenlainen valvonta ja liikenteen kuristaminen, resursseista ja tosielämän realiteeteista piittaamatta. Samaan tapaan annettiin poliisille rajattomat mahdollisuudet internetsensuuriin uuden lapsipornolain avulla: "think about the kids" ja homma on OK!

            Kaahareista puhumalla annetaan tehokkaasti kuva ruuhkaliikenteen seassa ohimosuoni kireänä koohottavista ghostridereista, jotka saattavat koska tahansa ajaa 250km/h juuri sinun sivuovestasi sisään. Moneenko kaahariin olette liikenteessä törmänneet, montako tapausta kameravalvonta tai alempi rajoitus olisi poistanut? Valitettavasti isoveljen vision ja tosielämän välinen korrelaatiokerroin huitelee varsin lähellä nollaa. Kaahareista puhumalla häivytetään ovelasti se valvonnan ja rajoitusten kannalta ikävä tosiasia, että ajonopeus, edes ylinopeus, ei ole koskaan aiheuttanut yhtään sen enempää onnettomuuksia, kuin kameravalvonta on niitä ehkäissyt. Läsnä ylinopeus on toki useissa kuolonkolareissa, samaan tapaan kuin alkoholi, huumeet, sairaudet, mielenterveysongelmat, väsymys tai ajoneuvon ratti ja polkimet, mutta...

            Harvalla noista kehäteidenkään itsemurhamammoista Nauriksineen on vauhti itsessään edes etäisesti suurin ongelma, vaan lähinnä meikkaus, luuriin juoruaminen, pissahätä, puutteelliset ajotaidot ja muuten vaan säästöliekillä pyörivä aivotoiminta, romua tulee takuulla nopeudesta riippumatta.
            Last edited by r.w.; 21-02-2011, 19:58.
            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

            Comment

            • Ovlov
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 171
              • Tre/Jvi

              Originally posted by kmn View Post
              Liikenneturvallisuuspäällikkö Auli Forsberg: "Keskinopeusvalvonta on tienkäyttäjän kannalta oikeudenmukaisempi kuin yhdessä pisteessä mitattu nopeus, hän sanoo. Kun nopeutta mitataan vain yhdessä pisteessä, saattaa kuljettaja ajaa juuri siinä kohdassa vahingossa ylinopeutta. Keskinopeusvalvonnassa vahinkoja ei pääse sattumaan."

              Olis kiva saada vähä tilastotietoa, koska liian suuri keskinopeus on aihetuttanut onnettomuuden? Tilannenopeus ratkaisee. Ei haise rahastukselta, ei niin yhtään...
              E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

              Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Jenkeissä on menty jo aika pitkälle:

                Koulupinnareita seurataan GPS-paikannuksella

                "Nuorille annetaan gps-paikannuslaite, jonka avulla he ilmoittavat sijaintinsa viisi kertaa päivässä. Ilmoitukset tehdään kouluun lähtiessä, kouluun saavuttaessa, lounasaikaan, koulusta lähdettäessä ja vielä illalla kahdeksalta.

                Ohjelmaan kuuluu myös järjestely, jossa nuorille soitetaan aamulla puhelimella, ja heitä kehotetaan nousemaan ylös ja lähtemään kouluun."


                Jos tuo tulisi yleiseen käyttöön kyseisessä aiheessa, niin kauankohan menisi, että kohta valvotaan kaikkia kansalaisia "turvallisuuden" nimissä? Isompi kysymys lienee se, että kauanko menisi samanlaisen systeemin tuleminen Suomeen, kun tämä maa tuntuu olevan valvonnan ja sakottamisen luvattu maa.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17509
                  • Turku

                  Jenkeissähän tuli jo v. -94 puhelu kotiin, jos mukula oli poissa koulusta päivänkin.
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7518
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by Ovlov View Post
                    Olis kiva saada vähä tilastotietoa, koska liian suuri keskinopeus on aihetuttanut onnettomuuden? Tilannenopeus ratkaisee. Ei haise rahastukselta, ei niin yhtään...
                    Nimenomaan tuo keskinopeusvalvonta on oikeudenmukaisempaa.
                    Kukaan ei aja pitempää väliä vahingossa reilulla ylinopeudella (eli +20),
                    mutta hetkellisesti se voi sattua.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Nimenomaan tuo keskinopeusvalvonta on oikeudenmukaisempaa.
                      Kukaan ei aja pitempää väliä vahingossa reilulla ylinopeudella (eli +20),
                      mutta hetkellisesti se voi sattua.
                      Mutta kyllä ne toleranssitkin voidaan säätää pieniksi ja mittapisteiden etäisyydet lyhyiksi, jolloin hiemankin pidempi ylinopeus tuottaa vähintään huomautuksen.

                      Comment

                      • Ovlov
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 171
                        • Tre/Jvi

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Nimenomaan tuo keskinopeusvalvonta on oikeudenmukaisempaa.
                        Kukaan ei aja pitempää väliä vahingossa reilulla ylinopeudella (eli +20),
                        mutta hetkellisesti se voi sattua.
                        Tää on juuri tämä pointti. Enää nopeusvalvonnan syy ei ole parantaa liikenneturvallisuutta, vaan kerätä kaikilta rahaa mahdollisimman tehokkaasti ja mieluusti tasapuolisesti.
                        E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

                        Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

                        Comment

                        • ZNI
                          BTCF Member
                          • Jan 2011
                          • 802
                          • Kontiolahti

                          Originally posted by r.w. View Post
                          Sana kaahari tarkoittaa nykymerkityksessään ketä tahansa ylinopeutta ajavaa, ainakin jos poliisia ja mediaa on uskominen.
                          Niin varmasti tarkoittaakin (esim. viime syksynä jossakin päivälehdessä oli otsikko, kuinka joku mieshenkilö oli kaahannut 140km/h ja jutussa selvisi, että alueen nopeusrajoitus oli ollut 120km/h...).

                          Mutta jos ihminen ajaa aiemman kuvauksesi mukaisesti olosuhteita ja muita tielläliikkujia huomioiden, ei kyse ole omasta mielestäni kaahaamisesta. Voipi olla rivakkaa ajoa, nopeaa ajoa tai jotain, mutta jos siinä on järki kädessä, ei voida puhua kaahaamisesta (paitsi ehkä median ja kukkahattujen mielestä).

                          Ja kyllä, olen törmännyt (en kirjaimellisesti) liikenteessä ihmisiin, jotka eivät selvästikään ole ajatelleet keulaa pidemmälle vaikka ovatkin ehkä kuvitelleet niin. Ja näitä on varmasti ollut sekä niissä kaahareissa että kyyrissäkin.
                          E39 528i ///M-sport
                          E30 "316"
                          E38 740iA
                          E34 M5


                          ex.

                          E34 525iA touring
                          E34 525i
                          E30 316


                          Originally posted by beemers
                          sanoo nainen joka ajaa e30:llä
                          Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

                          Comment

                          • wta
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 641
                            • ------

                            Originally posted by Ovlov View Post
                            Olis kiva saada vähä tilastotietoa, koska liian suuri keskinopeus on aihetuttanut onnettomuuden? Tilannenopeus ratkaisee. Ei haise rahastukselta, ei niin yhtään...
                            Kai tuossa on sellainen pointti, että mitä kauemmin/pidempään ajat keskinopeutta niin sitä suurempi todennäköisyys on, että "osuu" kohdalle se yksi kohta jolloin se tilannenopeus on liikaa.

                            Comment

                            • Justabanana
                              BTCF Member
                              • Jul 2008
                              • 835
                              • Käpylä

                              Tulipa räpsäytettyä tolppaa sitten. Kehä kolmosen kuppaisella yksikaistasella osuudella Sundsbergin kohdalla, vakionopeudensäädin asetettu reiluun kahdeksaankymppiin. Lienevätkö laskeneet rajoituksen kuuteenkymppiin sitten, että saavat hyödynnettyä siihen pystytetyn tolpan maksimaalisesti. Jännä homma, että risteyksessä on näkyvyyttä vaikka kuinka ja paljon, ja kahdeksankympin nopeudella on siinä paikassa pärjätty vuosikaudet.
                              Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
                              Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

                              Comment

                              • Zoui
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 6350
                                • Tampere

                                Originally posted by wta View Post
                                Kai tuossa on sellainen pointti, että mitä kauemmin/pidempään ajat keskinopeutta niin sitä suurempi todennäköisyys on, että "osuu" kohdalle se yksi kohta jolloin se tilannenopeus on liikaa.
                                Miten ajetaan keskinopeutta?
                                Elämä on pihakivestä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎