Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eri-ernesti
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 241
    • Hämeenlinna / Mikkeli

    Originally posted by Peltsii View Post
    600 gixxerissä on tuon ikäisessä ainakin ihan hydraulinen. Suizassa se vaan on piilossa katteiden takana, eikä sitä nää. Ei siis ole siinä perinteisesti tankin edessä, vaan alhaalla.

    Mitä olen noita testaillut, niin löysiähän ne taitaa olla kovempaan ajoon. Ja mikä pahinta, ei ole säädettäviä.

    Kuitenkin, pyörästä riippuen, se 200-500e hyvään Öhlins, bitubo, WP tms. säädettävään iskariin on kuitenkin melko pieni sijoitus IMO.:think
    Ratakäytössä nimenomaan just toisinpäin. Eli sähköiset orkkis iskarit on liian jäykkiä. Ecueditorilla voi säätää noitakin jonkun verran ainakin kilosissa K7 ->
    VOOORT
    K7 gsx-r 1000 rata

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5258
      • Pirkkala

      Originally posted by Peltsii View Post
      Kyllä RN09 ainaki tarvitsee ehdottomasti, on niin epävakaa keula ilman sitä. Ja meinaatko, että ykköskoppanen 10R ei tarvii kans iskaria ?

      Joo, joihinkin pyöriin hyvä lisä, tuo ohjausiskari mutta jos ei vakiona ole, pyörän geometria on tehty rauhallisemmaksi muilla keinoilla, uudemmat vehkeet taas tehty toimimaan iskarin kanssa. Ei ole kun yksi kokemus R1:stä vm -03 ja siinä ei vielä iskaria ole. Jäi ostamatta 750 gsxr jälkeen. Kawasakilla en oo ajanu ku zetalla kerran, enkä toista kertaa aja. Se on ku joku pv ajoltaan.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        Originally posted by eri-ernesti View Post
        Ratakäytössä nimenomaan just toisinpäin. Eli sähköiset orkkis iskarit on liian jäykkiä. Ecueditorilla voi säätää noitakin jonkun verran ainakin kilosissa K7 ->
        Tarkoitin lähinnä noita hydraulisia, jotka tuntuu todella löysiltä. Sähköisistä ei juuri kokemusta.
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          Originally posted by Juspa View Post
          Käyttää..? Miksi ei käyttäisi? Vai kuittasitko asian "muka jotakin asioista tietävänä"?
          Kaveri heittää eka itse "läppää" vanhemmista pyöristä ja sitten vetäsee herneen nenuun
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • -dq-
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 91
            • Naantali

            Jokos joku on päässyt koittamaan tuota Yamahan uutta MT-07:aa? Kuullostaa muualta netistä luetun perusteella aika hintansa arvoiselta vehkeeltä, jos tässä jossain kohtaa alkaa taas tuo katupyöräily enemmän maistumaan.

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              Originally posted by Peltsii View Post
              Kaveri heittää eka itse "läppää" vanhemmista pyöristä ja sitten vetäsee herneen nenuun
              +1

              Itse on niin euroopan omistajaa jonkun moottoripyörien tojotan puikoissa ja vähän kun tulee kuittia niin
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Juspa
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1223
                • Pori

                Originally posted by Peltsii View Post
                Kaveri heittää eka itse "läppää" vanhemmista pyöristä ja sitten vetäsee herneen nenuun
                Samalla "sarkasmilla" vastasin kuin säkin kommentissasi. Ei oo herneitä nenässä.


                Originally posted by _nixu_ View Post
                +1

                Itse on niin euroopan omistajaa jonkun moottoripyörien tojotan puikoissa ja vähän kun tulee kuittia niin

                Tätä kommenttia kyllä haluan että avaat vähän enemmän..



                Ja sitten tähän liuta oravia
                E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                Ex.
                F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                E90 320d -05 Schwartz 2
                E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                E36 352i -91 Diamantschwartz

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Originally posted by Juspa View Post
                  Tätä kommenttia kyllä haluan että avaat vähän enemmän..
                  No mun mielestä hondan prätkät on ihan yhtä seksikkäitä kuin tojotan autot, eli ei pätkääkään. Ei herneitä

                  Ja toi oli vastaheitto siihen toteamukseesi että ei kai kukaan noin vanhoilla pyörillä aja jne..
                  Last edited by _nixu_; 15-04-2014, 19:34.
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    Hohhoh, tänään pyörä nipussa venakopan tiivisteen liimauksen jälkeen. No tulille, ja öljyähän sieltä alkaa heti valumaan tulpanreikien ylivuotoputkesta, tiiviste sitten osunut nokkien laakeripukkiin ja luiskahtanut pois paikaltaan siitä Kyllä muuten vituttaa repiä tuo kolmannen kerran auki... miten voi vastustaakin näin yksi perkeleen tiiviste

                    Enpä ole kyllä ennen tuollaista ylivuoto putkea nähnyt.. pikainen googletus vaan kertoi ko. reijän olevan sellainen:think

                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Juspa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1223
                      • Pori

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      No mun mielestä hondan prätkät on ihan yhtä seksikkäitä kuin tojotan autot, eli ei pätkääkään. Ei herneitä
                      Ok, ei siinä mitään. Mielipiteitä on kaikilla. Ajellaan sitten Toyotalla kun ei oo muuhun varaa Onneks on sentään ylivertainen Bemmi autona

                      "Seksikäs" pyörä on sitten varmaan Ducati, MV Agusta, (BMW) tms.?
                      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                      Ex.
                      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                      E90 320d -05 Schwartz 2
                      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                      E36 352i -91 Diamantschwartz

                      Comment

                      • Juspa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1223
                        • Pori

                        Originally posted by Peltsii View Post
                        Hohhoh, tänään pyörä nipussa venakopan tiivisteen liimauksen jälkeen. No tulille, ja öljyähän sieltä alkaa heti valumaan tulpanreikien ylivuotoputkesta, tiiviste sitten osunut nokkien laakeripukkiin ja luiskahtanut pois paikaltaan siitä Kyllä muuten vituttaa repiä tuo kolmannen kerran auki... miten voi vastustaakin näin yksi perkeleen tiiviste

                        Enpä ole kyllä ennen tuollaista ylivuoto putkea nähnyt.. pikainen googletus vaan kertoi ko. reijän olevan sellainen:think

                        Onko tuo ylivuotoreikä siis yhteydessä joka tulpanreikään? Eli suojelee käytännössä puolia öljykylvyltä jos tiiviste vuotaa? En ole kyllä tuollaiseen törmännyt ennen.. Kivahan toi venakoppa on taas avata ja laitella kiinni kun tilaa on yleensä ruhtinaallisesti..
                        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                        Ex.
                        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                        E90 320d -05 Schwartz 2
                        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                        E36 352i -91 Diamantschwartz

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          Originally posted by Juspa View Post
                          Ok, ei siinä mitään. Mielipiteitä on kaikilla. Ajellaan sitten Toyotalla kun ei oo muuhun varaa Onneks on sentään ylivertainen Bemmi autona

                          "Seksikäs" pyörä on sitten varmaan Ducati, MV Agusta, (BMW) tms.?
                          Helvetin hyviähän nuo cebarit on, ei siitä pääse mihinkään.. Muutamalla eri vuosimallin 900-1000RR:llä olen ajellut, ei valittamista. -04 vuodesta lähtien ne ovat varsinkin vakuuttaneet! Ja se sähköinen ohjausiskari on toimiva peli; muistan kun ajoin vuonna -04 peräkkäin uudella Cebarilla ja 10R:llä. Ei ollut puhettakaan, kumman olisin ottanut. Tykkäsin Cebarin moottoristakin enemmän. Koeajotunnelmia vuodelta 2004:

                          Tänään pari uutta pyörää listaan lisää; Kawasaki ZX 10R ja Honda CBR 1000RR Fireblade. Ajoin niillä ihan peräkkäin.

                          Täytyy sanoo että mun mielestä Honda oli selkeesti parempi. Kawa oli muuten ihan jees, mutta ei ollu oikeen vääntöä ala/keskikiekoilla ja paljon vikurimpi ajettava kuin Honda.

                          Honda oli paras pyörä ajettavuudeltaan mitä olen tähän mennessä testannut. Kawa ei ole juurikaan parempi kuin Suzuki, vähän vaan enemmän "race" asento ja ylävireisempi motti. Hyvähän sekin oli ja meni yläkierroksilla hienosti!

                          Se Honda aktiivinen ohjausiskari toimii aivan uskomattoman hienosti! Se pyörä on vakaa kuin kivi vaikka tekis mitä! Ja en ymmärrä miks ne väitti testissä ettei Honda oikeen keuli, mä keulin sillä enemmän kuin Kawalla, koska oli niin tasapainoinen ja helppo ajaa. Kyllä se kaasustakin nostaa tassua ihan hienosti.

                          Täytyy sanoa että oma Gixxer tuntuikin noiden kahden pyörän jälkeen jotenkin hiukan "vanhanaikaiselta", vaikka ei varmasti jää niille jalkoihin. Tuntu vaan melkeen kuin ois matkapyörällä lähtenyt kun hyppäsin taas sen puikkoihin.

                          Lähti sitten vielä omasta pyörästä perä alta koeajojen jälkeen, äijä selvis pienemmin vaurioin kuin pyörä. Suitsa säilyi ajokunnossa tosin on vähän rujon näköinen..
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • Juspa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1223
                            • Pori

                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            Helvetin hyviähän nuo cebarit on, ei siitä pääse mihinkään.. Muutamalla eri vuosimallin 900-1000RR:llä olen ajellut, ei valittamista. -04 vuodesta lähtien ne ovat varsinkin vakuuttaneet! Ja se sähköinen ohjausiskari on toimiva peli; muistan kun ajoin vuonna -04 peräkkäin uudella Cebarilla ja 10R:llä. Ei ollut puhettakaan, kumman olisin ottanut. Tykkäsin Cebarin moottoristakin enemmän. Koeajotunnelmia vuodelta 2004:
                            Sama. Itsellä ollut 954RR, vuoden -07 1000RR ja nyt tuo uuden mallin Blade. 954 oli aivan törkeän hauska ajettava, ketterä kuin mikä! Siinä oli pienempi akseliväli kuin seuraavassa mallissa, mikä oli jo "rauhallisempi". Tämä uusi malli sitten päivittyi taas täysin alustan ja moottorin osalta. Tässä toimii kyllä alusta aivan helvetin hienosti; saa mutkiin painaa ihan huoletta eikä tule kauhallista housuun, vaikka kesken mutkaa olisi routapatti. Ohjausiskarin toiminta täysin "huomaamaton" kuskille, on kyllä tappanut täysin heti alkuunsa tilanteet, missä on meinannut alkaa etupää hakkaamaan.
                            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                            Ex.
                            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                            E90 320d -05 Schwartz 2
                            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                            E36 352i -91 Diamantschwartz

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              Originally posted by Juspa View Post
                              . Ohjausiskarin toiminta täysin "huomaamaton" kuskille, on kyllä tappanut täysin heti alkuunsa tilanteet, missä on meinannut alkaa etupää hakkaamaan.
                              Tästä tulikin mieleen, kun viime ajoreissulla meinas tulla vähän kakka housuun Mulla on alusta melko tiukalla ja ns. Rata säädöissä, joten tuo on välillä melko levoton jos on paljon isoa pattia. Mulla oli ohjausiskari vähän liian löysällä nopealle tienpätkälle ja sitten siinä kesken pitkän ja loivan, noin 200kmh ajettavan mutkan olikin aika isoa pattia ja keula on aika jäykällä, jolloinka se alkoi pomppimaan ikävästi ja siitähän se lähtikin etupää sitten vähän "woblaamaan", tai siis yritti. Oli onneksi senverran pelivaraa, että sai nostettua vähän pystyyn ja vedettyä kaasun auki niin sai etupään rauhottumaan

                              Noh, mitäpä se elämä olisi ilman adrenaliinia
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • JiPe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2010
                                • 2548
                                • Kuopio

                                Löytyykös täältä tietoa / kokemuksia Yamahan FZ6-N pyörästä? Vaikuttaisi omiin tarpeisiin ihan passelilta vehkeeltä. Toki myös kasisatanen ja tonninen ollut harkinnassa. Ihan uutta ei ole tarkoitus ostaa, mutta semmoinen 20-30tkm ajettu.
                                MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                                MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                                MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                                Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎