Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10501
    • Saaressa

    525i 24V tai 535i Jos ja kun itse ottaisin manuaalilla taitaisin kallistua kuitenkin tuohon 535:een. Oli entisessä meinaan sen verran mukavat soundit ja käyttövarmuus että oikeen ikävä tulee

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • KingOnTheRoad
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 573
      • Kemijärvi

      Originally posted by duuk View Post
      525i 24V tai 535i Jos ja kun itse ottaisin manuaalilla taitaisin kallistua kuitenkin tuohon 535:een. Oli entisessä meinaan sen verran mukavat soundit ja käyttövarmuus että oikeen ikävä tulee
      535, pomminvarma ja mukava vääntö ja ison kutosen ääni. 520 itsellä vei varmaan justiin saman kuin tuo 535:nen..
      E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
      E36 328i coupe -95 "UXI"
      Polaris RMK 800 Nordic edition-15
      Yamaha yz250 -02

      Comment

      • duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10501
        • Saaressa

        Originally posted by KingOnTheRoad View Post
        535, pomminvarma ja mukava vääntö ja ison kutosen ääni. 520 itsellä vei varmaan justiin saman kuin tuo 535:nen..
        Jep.. Ja jos oikeen haluu m30 moottorilla herkutella siirtyminen s38 moottoriin on luonnollinen jatkumo

        duke's garage:
        Suzuki R50
        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
        S38 S54 S62

        instagram: _duuk

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          525i M50.

          Älä osta maamoottoria, vie bensaa aivan vitusti liikaa. Ja en taaskaan allekirjoittaisi sitä ikiliikkujaksi
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            530i M30 en ottais, jotenki väliinputoaja
            535i M30 kestävä(varauksin), kakku maistuu kulkuun nähden
            525i M50 moderni, mukavasti tehoa, kohtuu kulutus kunnossa ollessaan, ei niin pomminvarma kuin M30
            530i M60 V8 , soppa maistuu suurin piirtein saman verran, kun 535:selle, uudempaa tekniikka, likimain samanlailla liikkuu

            Summa summarum, ei noissa mahdottomia eroja ole kulutuksen ja kulkemisen suhteen, kun on tässä vaiheessa kyse yksilöistä. Kunnossa oleva M30 voi viedä vähemmän, ku ruokottamassa kunnossa oleva M50. Kestävyydetkin vähän niin ja näin. Eri moottoreissa eri heikot kohdat, mutta kulueriä tulee jokaisen kohdalla olemaan, kun tämän ikäisistä autoista on kysymys. Itse ottaisin mahdollisimman siistin ja hyväkuntoisen, koneella ei niin väliä kuhan on kunnossa. Omat lempparit M50 ja M60, en oo koskaan käyttöautossa ymmärtäny museoauton konetta, mutta makunsa kullakin. (ei herneitä)
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Originally posted by Carbonfiber View Post
              530i M60 V8 , soppa maistuu suurin piirtein saman verran, kun 535:selle, uudempaa tekniikka, likimain samanlailla liikkuu
              M60B30 ei todellakaan vie ainetta suurinpiirtein samanverran kuin M30B34. Siinä seka ajossa, jossa M30 vie ainetta 16l/100km, menee M60 13l/100km. Matka ajossa sitten eroa ei olekaan kuin litra puoltoista M60 hyväksi.
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                Originally posted by Peltsii View Post
                M60B30 ei todellakaan vie ainetta suurinpiirtein samanverran kuin M30B34. Siinä seka ajossa, jossa M30 vie ainetta 16l/100km, menee M60 13l/100km. Matka ajossa sitten eroa ei olekaan kuin litra puoltoista M60 hyväksi.
                No joo voi olla, että kaupunkiajossa toi M30 haukkaa enemmän, ei oo niin suurta kokemusta, mutta mitä sekalaisista kulutuksista kuullut niin ei noissa suurta eroa ole. Riippuu tietenkin taas kerran yksilöstä. Jos on esim. imuvuotoja tai jotain muuta feelua niin kyllä se kakku siinä tapauksessa maistuu.

                E: Noista kuitenkin rankkaisin kulutuksen mukaan M50->M60->M30.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  M30 vie esim. kylmäkäynnistyksen jälkeen tolkuttomia määriä polttoainetta ekat kilometrit. Mutta itse omistanut 2kpl 535i, enkä ole päässyt kummalakaan edes 3litran päähän tämän 530i kulutuksesta
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    mikä noissa m50:ssä niin heikkoa on kun niitä mollataan?

                    ainoot mitä itelle tulee niin nuo (me) nuoret kun noita lastuja pitää asennella ja laulattaa sitä konetta yli 7000rpm:n niin menee niistä kai vaikka mitä solmuun kun ei ole siihen tarkoitettu

                    foorumiltakin löytyy jokunen vakio konekkin ylipaineella eikä mistään totaali leviämisistä kukaan ole puhunut
                    Last edited by Tonton; 11-03-2010, 23:42.
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      Originally posted by Tonton View Post
                      mikä noissa m50:ssä niin heikkoa on kun niitä mollataan?

                      ainoot mitä itelle tulee niin nuo (me) nuoret kun noita lastuja pitää asennella ja laulattaa sitä konetta yli 7000rpm:n niin menee niistä kai vaikka mitä solmuun kun ei ole siihen tarkoitettu
                      Tähän haluaisin itsekin vastauksen. Henk. koht pidän ainakin M50 moottoria erittäin hyvänä ja kestävänä, anturiviat tai kuluva vanos ei tee siitä huonoa konstruktiota. M30 on varmasti joskus 70 luvulla ollut hyvä moottori, nykypäivänä kelpaa lähinnä verkonpainoksi
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • aikamatkaaja
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2009
                        • 601
                        • Pori

                        nyt olen sen verran päättänyt jo että kyllä se on 525 tai 535..

                        Mitä eroja on tolla 525 vanhalla ja uudella koneella?

                        Ja nyt sit vielä eroja noiden kulutuksista, kestävyydestä ja onko isoja vakuutuseroja..?
                        Onko noilla paljonkin esim. kiihtyvyysero?

                        Tuo 520 on ollut kyllä hyvä auto ja olen tykännyt, eikä ole juurikaan tuo laiskuuskaan haitannut (tosin olen ajellut sillä vain talvella). Nyt silti rupeaa jo hieman tuntumaan että tarvis hieman tehokkaampi olla ja myös tuntuu että tuo 520 vie aika paljon menovettä verrattuna siihen miten laiska se on :S

                        edit: Kannattaako 325:sta ottaa edes vertailuun, onko millanen ajaa ja onko pieni (takapenkkitilat) ja onko lainkaan niin vakaa esim maantiellä mitä on 500sarja..
                        e61 525i -05 & e23 732i -84

                        Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          Originally posted by aikamatkaaja View Post
                          nyt olen sen verran päättänyt jo että kyllä se on 525 tai 535..

                          Mitä eroja on tolla 525 vanhalla ja uudella koneella?

                          Ja nyt sit vielä eroja noiden kulutuksista, kestävyydestä ja onko isoja vakuutuseroja..?
                          Onko noilla paljonkin esim. kiihtyvyysero?

                          Tuo 520 on ollut kyllä hyvä auto ja olen tykännyt, eikä ole juurikaan tuo laiskuuskaan haitannut (tosin olen ajellut sillä vain talvella). Nyt silti rupeaa jo hieman tuntumaan että tarvis hieman tehokkaampi olla ja myös tuntuu että tuo 520 vie aika paljon menovettä verrattuna siihen miten laiska se on :S

                          edit: Kannattaako 325:sta ottaa edes vertailuun, onko millanen ajaa ja onko pieni (takapenkkitilat) ja onko lainkaan niin vakaa esim maantiellä mitä on 500sarja..
                          Vanha M20, venttiilit naputtaa, nokka akseli kuluu sileeks, jakopää remmillä mitä saa kokoajan olla vaihtamassa, bensaa palaa kun nuotiolla polttais. Ei voi mitenkään verrata M50 moottoriin, M50 on historiaa ja M20 esihistoriaa. Kulutuksessa suuri ero, voisin vielä sanoa M50 olevan kestävämpikin ja kyllähän se paremmin kulkeekin.

                          E36 325 on pienempi auto kuin E34 sisätiloiltaan ja vempula ajettava verrattuna E34. Lisäksi E36:lla ajaessa saa pitää peltoreita päässä muovin nitinän ja rengasmelun ym melun takia
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • KingOnTheRoad
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 573
                            • Kemijärvi

                            Originally posted by Peltsii View Post
                            M60B30 ei todellakaan vie ainetta suurinpiirtein samanverran kuin M30B34. Siinä seka ajossa, jossa M30 vie ainetta 16l/100km, menee M60 13l/100km. Matka ajossa sitten eroa ei olekaan kuin litra puoltoista M60 hyväksi.
                            Taas riippuu yksilöstä, kyllä mulla oli 2v ajan mitä 535 oli niin kulutus 12-14L Ja sai venttiilin nousua päivittäin, ei ikinä moottorissa mitään 100tkm aikana. -40asteestakin kylmänä tulille ja pelas
                            E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                            E36 328i coupe -95 "UXI"
                            Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                            Yamaha yz250 -02

                            Comment

                            • nikke.h
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 244
                              • Lahti

                              Originally posted by duuk View Post
                              525i 24V tai 535i Jos ja kun itse ottaisin manuaalilla taitaisin kallistua kuitenkin tuohon 535:een. Oli entisessä meinaan sen verran mukavat soundit ja käyttövarmuus että oikeen ikävä tulee
                              Ei voi tulla E34 M5:sen äänien jälkeen ikävä 535:sen ääniä

                              Mä en kyl ymmärrä tota ainaista M30 moottorin kehumista. Vie ihan helvetisti soppaa verrattuna kulkuun. Eikä noi todellakaan ole enään mitään pomminvarmoja koneita. Ehdottomasti käyttikseen mieluummin M50 tai M60 moottori. Esim. toi usein mollattu M60B30 kone voittaa maamoottorin 7-0 ja menee muuten yllättävän vähällä aineella ja ei ole ainakaan 535:sta yhtään hitaampi!

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                Originally posted by KingOnTheRoad View Post
                                Taas riippuu yksilöstä, kyllä mulla oli 2v ajan mitä 535 oli niin kulutus 12-14L Ja sai venttiilin nousua päivittäin, ei ikinä moottorissa mitään 100tkm aikana. -40asteestakin kylmänä tulille ja pelas
                                Ei riipu niinkään yksilöstä, vaan käytöstä. Kyllä minäkin sain maamoottorin(automaatti, manuaali yksilöni ei juurikaan pienemmällä mennyt) menemään 12.4l/100km keskikulutuksella kun oikein taloudellisesti ajeli eikä paljon keskustassa. Mutta tuo V8 vie sen 13-13.5l/100km vaikka kuinka rankoo menemään kylärallia, maamoottorilla saa samanmoisessa ajossa helposti kulumaan 16++l/100km. Mutta mikäs ihme se nyt on, toisessa moottorissa on erittäin vanhanaikainen moottorinohjaus+sen informaatio järjestelmä(anturit, ilmaMÄÄRÄ mittaus) ja mekaanisesti vanhentunut moottori+0.5l lisää iskutilavuutta, niin miksi pitää viimeiseen asti puolustella etteikö 0.5l pienempi 100x modernimpi moottori veisi reilusti vähemmän polttoainetta?:think
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎