Olen ajattelut hankkia 530i ensiautoksi (olen vielä alaikäinen)
mutta löytyy kokemusta myös tehokkaammasta peleistä..
Paljonko sellainen syö satasella 100-120km/h vauhdilla?
Mistä tietää onko m30 vai m60 kone? Mitä numerot edes tarkoittaa..?
Ja sanakaan ei ollu kettuiluksi tarkoitettu. Toi on kuule sen ikäinen saha että edes sen myyjä tai edellinen omistaja ei sen kuntoa tiedä. Jos se menee tärinöittä , kolinoitta suoraan eteenpäin ja noi mun edellä kirjoittamat jutut täyttyy niin mitä tolla hintaa voi muuta odottaa?
Meinasin ensin kirjottaa että ota joku mekaanikontapainen lähipiiristä mukaan tuomitsemaan autoa mut ... no..
Kyllä täällä moni tulee kertomaan että e34 kestää isältä pojalle . Mutta ne on sen aikaa jo kestäneet
Itte ostin kanssa samanhintaisen museoauton ihan vasta , myyjän vakuutteluista ja omista tutkimuksista huolimatta en kummoisia odottanut. Joka kilometri ilman totaalituhoa on voitettu kilometri.
Elikkäs, vaikuttaako tämmönen vm. -88 oleva 520i, ajettu 270tkm kuvienperusteella ok näköinen/kuntoinen auto,hinta 800€, niin jotenkin "varmalta pommilta"? Itellä ei ole bemareista yhtään kokemusta,mutta nyt talvenvaralle tekis mieli tommosta. Eli mitä kannattais tsekkaille kun menee autoa kattomaan?Entäs koeajolla,mitä kannattais kuunnella ajonaikana?
Ihan_kaikki.
Jos lähtee käyntiin hyvin , lämmityslaite toimii ja leimaa on kevääseen asti ni eiku ostaa vaan. Pari kovaa jarrutusta teet ni tietää että pysähtyykin tarvittaissa. Mitäpä ton hintasessa muuta. Bensaa jos on kovin vähän tankissa niin tinkaa enemmän.
Elikkäs, vaikuttaako tämmönen vm. -88 oleva 520i, ajettu 270tkm kuvienperusteella ok näköinen/kuntoinen auto,hinta 800€, niin jotenkin "varmalta pommilta"? Itellä ei ole bemareista yhtään kokemusta,mutta nyt talvenvaralle tekis mieli tommosta. Eli mitä kannattais tsekkaille kun menee autoa kattomaan?Entäs koeajolla,mitä kannattais kuunnella ajonaikana?
Toikin vähän niin ja näin. Itselläni keskikulutus viimeseltä n.300 kilometriltä 13.5L/100km ja oikeestaan 70-80% kaupunkiajoa ja suurimmilta osin ruuhka-aikana.
Matka-ajossa 9.5-12L/100km, riippuen ihan miten ajetaan. Moottoritiellä menee tasan 10.5L/100km ajonopeuden ollessa kokoajan 150kmh, epäilen pääseekö muovimoottorilla tuohon edes. Moni uudempikin auto vie tuollaisissa nopeuksissa vähintään 10L/100km luokkaa, koneen ollessa 1.5L pienempi.
Oikeestaan kulutus on todella maltillinen käyttömukavuuteen nähden, niin kauan kun onnistuu välttämään turhat kaupunkiajelut ja kylmäkäynnistykset/puolilämpöisellä moottorilla ajelut.
Ja vaikka se vähän enemmän kuluttaakin niin se "korvaantuu" ajomukavuudessa..
Toikin vähän niin ja näin. Itselläni keskikulutus viimeseltä n.300 kilometriltä 13.5L/100km ja oikeestaan 70-80% kaupunkiajoa ja suurimmilta osin ruuhka-aikana.
Matka-ajossa 9.5-12L/100km, riippuen ihan miten ajetaan. Moottoritiellä menee tasan 10.5L/100km ajonopeuden ollessa kokoajan 150kmh, epäilen pääseekö muovimoottorilla tuohon edes. Moni uudempikin auto vie tuollaisissa nopeuksissa vähintään 10L/100km luokkaa, koneen ollessa 1.5L pienempi.
Oikeestaan kulutus on todella maltillinen käyttömukavuuteen nähden, niin kauan kun onnistuu välttämään turhat kaupunkiajelut ja kylmäkäynnistykset/puolilämpöisellä moottorilla ajelut.
Itse olen juuri kyseisen kapistuksen tuore omistaja.
Kulutuslukemat pysyy alle 9l/100km matka-ajossa mikäli ajaa maltillisesti, kaupunkiajossa lämpösellä koneella suunnilleen 12-13l/100km.
Tutkin itse kauan faktoja ennen ostoa tästä kyseisestä mallista sekä moottorista, muutama tyyppivika löytyy selailemalla btcf:ää (esim. öljypumpun kiinnitys) sekä jos automaattilaatikon kanssa tulee ongelmia voi olla kallis paukku, muuten en ainakaan löytäny mitään huonoa sanottavaa tästä.
Oma laatikko on vaihtanu nätisti lukuunottamatta nopeamman jarrutuksen jälkeen vapaallemenoa (liian vähän öljyä?).
Suosittelen lämpimästi, mukavaa kyytiä jossa monet uudet autot jää selvästi taakse
Eliikäs mitenkäs kyseinen kärry on kestänyt porukalla ja mites tuo 3.0 V8:n kestävyys? Ja mites onko ollu ton automaatin kans ollu ongelmia? ja miten toiminu? vaihtaako hyvin ja jne.. kulutus lukemia olis kans kiva tietää?
Olis yks myynnisä mitä kattelin, ajettu jotain 220tkm vaan.
Varmaan olis haulla löytynyt mutta aattelin nyt laiskana kysäistä porukalta tällee.. kaikki tieto on mielenkiintoista tuosta mallista. kiitos!
525 tai 535. Ei se niin paljoa kuluta se 535. Itse ottaisin 535.
jokseenkin itteä myös himottais toi 535 kun tossa olis yks edullinen ja aikasemmin tuollainen ollut eikä oikeen ollut muuta sanottavaa kuin runkopuslat jotka olivat loppu..
se 530 jota katsoin niin ei ollutkaan m60 koneella joten sen voi nyt unohtaa, mutta nyt olis tossa vielä kiikarissa yks 525 24v ja 535i.. Sit olis yks ketä yrittäny kaupata mulle 12v 525:sta, mutta en sit tiä onko ihan mun juttu toi 12v
525 tai 535. Ei se niin paljoa kuluta se 535. Itse ottaisin 535.
se 530 jota katsoin niin ei ollutkaan m60 koneella joten sen voi nyt unohtaa, mutta nyt olis tossa vielä kiikarissa yks 525 24v ja 535i.. Sit olis yks ketä yrittäny kaupata mulle 12v 525:sta, mutta en sit tiä onko ihan mun juttu toi 12v
Leave a comment: