Jos tietäis mitä kulutustavaraa on uusittu vaikkapa viimeisten 2-3v. tahi 50tkm aikana, olisi viisaampi. Jos on täys huoltokirja, niin luulis olevan kuittejakin, joista näkee mitä on löydetty ja tehty?
Kyllä ///M5:n uskaltaa ostaa jos a) on paksu lompakko eikä haittaa vaikka vähän ///Maksaa tai b) tietää mistä saa alkuperäiset tahi vastaavat osat edullisimmin sekä omaa kyvyn+ajan+välineet+tilan tehdä huollot ja peruskorjaukset itse.
Koeajolla nyt voi todeta paljonkin alustan, moottorin ja voimalinjan kunnosta - mutta se kyllä edellyttää että arvion suorittajalla on referenssiä ehjästäkin yksilöstä. Eivät ne kaikki S38:t tyhjäkäynnillä betonimyllyltä kuulosta vaikka muuta näkee ja kuuleekin väitettävän.
E34 ostamassa
Collapse
X
-
Tuo 200tkm on semmoinen raja että siinä taitaa useampi kuluva osa tulla tiensä päähän. Vesipumppu nyt ainakin ja jne. Mutta toisaalta kun tiensäpäähän tulossa olevat kulutus osat ja tyyppiviat on fiksaillut kuntoon, niin taas on paljon huolettomia kilometrejä edessä.
Leave a comment:
-
Itse olen myös ostamassa e34 m5:sta tosin sillä 3.6 koneella. En tiedä uskollanko enää ostaa :think
Leave a comment:
-
Sama täällä. Paitsi tuohon lisää:Originally posted by Raputurkki View PostNo mun edellisestä E34:stä joutui parin vuoden sisään vaihtamaan seuraavia juttuja:
-Visko
-Jarrulevyt
-Iskarit
-Vesipumppu
-Tuulilasi
-Renkaat
-Koiranluut
-Alatukivarret
-Reaktiotangot
-Pakoputken korjaus
-Ilmastoinnin täyttö ja kuivaimen vaihto
Tollasta nyt tuli heti mieleen. Eikä toi mun E34 edes ollut mikään pommi. Se oli ihan siisti peli, joka kulki mukavasti, mutta kaikkea pikku korjattavaa oli silti säännöllisesti. Olihan noita huollettuja juttuja varmaan muitakin.
-takaluukun johtosarja
-ohjaussimpukka
+kaikenmoista sälää mikä ei tule just nyt mieleen.
Ihme ja kumma, auto ei silti kypsytä. Kun kyseessä M, niin sitten kaikki vaan ///Maksaa vielä enemmän. Toki siellä on kaikkiin E34:n sopivia palasia mutta m-osat erikseen.
Olen sitä mieltä, että jos autoa ei pistä kuntoon sitä mukaa kun vikoja tulee, kolinat yms. vaan kumuloituu. Eli joku pikku alustan välys hajottaa ennen pitkää ympäriltään jotain muuta, joka maksaa taas enemmän.
Siispä: Älä nyt vaan osta sitä M5:ttä jos mielessäsi on jokin rahansäästöprojekti. Tuollaisen auton ylläpito vaan yksinkertaisesti maksaa yllättävän paljon.Last edited by Anselmo H; 20-09-2008, 19:59.
Leave a comment:
-
No mun edellisestä E34:stä joutui parin vuoden sisään vaihtamaan seuraavia juttuja:
-Visko
-Paisuntasäiliö
-Jarrulevyt
-Iskarit
-Jouset
-Vesipumppu
-Termostaatti
-Tuulilasi
-Renkaat
-Kytkinpaketti
-Koiranluut
-Alatukivarret
-Reaktiotangot
-Raidetangot ja keskitanko
-Pakoputken korjaus
-Tuulettimen miekka
-Ilmastoinnin täyttö ja kuivaimen vaihto
-Ovien alareunojen ruostekorjaukset ja uudet listat
Tollasta nyt tuli heti mieleen. Eikä toi mun E34 edes ollut mikään pommi. Se oli ihan siisti peli, joka kulki mukavasti, mutta kaikkea pikku korjattavaa oli silti säännöllisesti. Olihan noita huollettuja juttuja varmaan muitakin. Tietysti noista on osa ihan normaalista kulumisesta johtuvia juttuja. Varmaan jossain toisessa autossa olisi voinut olla enemmänkin korjattavaa, mutta vanha auto on silti aina vanha auto, merkistä huolimatta. Täytyy kyllä sanoa, että pidin autosta silti todella paljon.Last edited by Raputurkki; 20-09-2008, 14:38.
Leave a comment:
-
Ei E34:t nyt ihan noin huonoja autoja sentään ole. Itselläni tosin 520, 18v ja lähes 250tkm ajettu. Näiden noin neljän vuoden aikana varsinaisiin vikojen korjauksiin ei ole mennyt juuri nimeksikään rahaa.Originally posted by Raputurkki View PostSille ei vaan voi mitään, että yli 15 vuotta vanhassa autossa hajoaa varmaan parin kuukauden välein joku juttu.
Leave a comment:
-
mitä perus ongelmia muuten tuossa autossa alkaa ilmenemään kun kilometrejä on tuon verran? tyhmä ku olen niin pitää viisaammilta kysyä
Leave a comment:
-
joo just tuo auto on kysessä
joo onhan vanhoissa autoissa korjattavaa aina, itselläni on nyt -99 vuoden auto ja siihenkin on vuoden ajan mennyt korjauksiin aika hyvin rahaa niin en nyt tiedä että onko tuossa sit sen enempää vikoja?
Leave a comment:
-
Mun mielestä kannattaa asennoitua sillä lailla, että koko ajan saa jotain paikkaa korjata E34:n ikäisessä autossa. Perusongelmia E34:ssä riittää kyllä korjattavaksi, mutta siitä huolimatta se on kyllä helvetin kiva auto ajaa kunhan on edes ok kunnossa. Sille ei vaan voi mitään, että yli 15 vuotta vanhassa autossa hajoaa varmaan parin kuukauden välein joku juttu. Joskus se on halpa ja helppo korjata ja joskus taas kallista ja paskamaista. Rahaa korjauksiin kannattaa todellakin jättää säästöön.
Leave a comment:
-
pyyntihinta on 11 000euroa ja vielä autoliike myy niin kyllä sen saa vähän halvemmalla
onko kenelläkään ehdotuksia mikä olis parempi bemu kunhan hinta pysyis samassa?
Leave a comment:
-
joo no sen takia tänne kirjoittelenkin että sais vähän paremmin tietää kyseisestä autosta
Leave a comment:
-
No kyllä se jokatapauksessa sen verran kuluttaa että sheikkiä naurattaa ja köyhää itkettää.Originally posted by tuubiaas View Postjoo no ei se kulutus niin kauheasti kiinnosta kun nykyinen auto kans vie sen kympin paremmalle puolelle mut olin vaan kuullut että voi viedä jopa 20 satasella
Eipä niitä vikoja ihan sen huoltokirjan olemassa olon takia voi pois sulkee. Suosittelen kyllä perehtymään asiaan hieman enemmän ennenkö alat latomaan euroja tiskiin. Tämän foorumin searchillakin saa jo jonkinlaista pohjatietämystä.Originally posted by tuubiaas View PostLähinnä kiinnostaa viat jaa muutkin kun netissä on vaan myynnissä sellainen jolla on ajettu 187tkm niin luulis että siinä ei nyt vikoja kauheesti ole kun on täydellinen huolto kirjakin, viisaammat korjatkoon?
Tuosta topiccia e34 alustasta
Tästä jotain asiaa s moottoreista
Tästä jotain topiccia nykimis ongelmista
Tästä tietoa ilmaamisesta/lämpöongelmista
Noista voit kaivaa tommosta hyvätietää asiaa alkuun, etsi itse lisää.Last edited by Samee; 20-09-2008, 12:09.
Leave a comment:
-
joo no ei se kulutus niin kauheasti kiinnosta kun nykyinen auto kans vie sen kympin paremmalle puolelle mut olin vaan kuullut että voi viedä jopa 20 satasella
Lähinnä kiinnostaa viat jaa muutkin kun netissä on vaan myynnissä sellainen jolla on ajettu 187tkm niin luulis että siinä ei nyt vikoja kauheesti ole kun on täydellinen huolto kirjakin, viisaammat korjatkoon?
Leave a comment:
Leave a comment: