Originally posted by Spetke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
pakettiautot
Collapse
X
-
...
-
-
Originally posted by Laku View PostOnko kokemuksia Transitien AdBluen kulutuksesta? Muutaman vuoden vanhoissa autoissa tuntuu menevän 10l kuukauteen parin tonnin ajoilla, joka kuulostaa omaan korvaani käsittämättömältä.
Comment
-
-
Originally posted by van cleef View PostMulle tuli hiluxiin vaihdossa (+rahaa) ihan samanlainen vuosimallia myöten tossa kesällä ja täytyy sanoa, että olen harvinaisen tyytyväinen muutaman kuukauden kokemuksella ransittiin. 5min koeajon aikana totesin, että täähän on tosi hyvä ajaa näin pakuksi ja sillä ajellut nyt suurimman osan ajoista.
Ainoa mikä tuossa ihmetyttää on se, että jarrupoljin on jotenkin kauhean ylhäällä. Eli varpaat pitää nostaa tosi ylös pohjetta venyttäen, että saa kengänkärjen jarrupolkimelle. En tiedä miksi se on noin. On tuossa käynyt jo mielessä, että pitäisi katsoa onko siellä mitään säätöä ja jos ei ole niin näyttää rälläkkää ja hitsauskonetta tuolle jarrupolkimelle ja laittaa se "normaaliin" asentoon.
Comment
-
-
Mulla on manuaali, niin en osaa tuohon sanoa. En ole mitään ihmeellistä polkimien osalta huomannut. Kotiuduin tohon transitin kabiiniin hyvin huomaamattomasti ja kun tuosta luovun, niin hommaan varmaan sitten automaatin ja nelikon, kun sellainen on nyt tullut tuoreimman faceliftin myötä....
Comment
-
-
Transit Custom kyllä erittäin hyvä paku hinta laatu suhteeltaan, itsellä työkäytössä 2:lla eri Customilla 230 tkm ongelmatonta ajoa takana, molemmat oli uusia ostettaessa. Näiden jälkeen tuli uusi Neliveto Transporter ja sillä tuli 3 vuodessa vain 70tkm. Hyvä auto tämäkin oli ja ei vikoja,mutta hankintahinta aika kallis (tämä on vieläkin työnjohtajan käytössä meillä)
Transportterin jälkeen tuli pitkä Transit Connection automaatti, kun ei tarvetta enää niin isolle pakulle, tämä on kyllä pettymysnyt 11kk takana ja 20tkm eikä kyllä oikein iske. Ajolleen kyllä hyvä mut toi moottorin ja automaatin toiminta ihan hanurista, samoin penkit aivan kamalat. No tämä vaihtuu ID Buzziin kuukauden päästä.
Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Toiseen ketjuun kirjoitinkin täyssähköisten henkilöautojen hintojen romahtamisesta Saksassa. Sama koskee myös tavara-autoja.
Hiljan tuli haettua Saksasta firmalle Ford E-Transit L3H2.
Vastaavan auton uushankintahinta Suomessa 78060€.
09/2022 ensirekisteröidyn, 4600km ajetun auton hinta Saksassa 41700€, autonkuljetusautokyyti Hankoon 1420€. Käyttöönottoilmoitus, 3kk siirtokilvet ja autoveroilmoitus yhteensä tunnin homma, autoveroahan määrätään 0€.
Tavara-autoissa Saksan käytettyjen sähköautojen markkina on vielä henkilöautopuoltakin julmempi.
Comment
-
-
Viikko takana VW ID Buzz Gargolla ja on aivan mainio pikkupakuErittäin kiva ajaa ja todella hiljainen auto, ehkä paras paku mikä minun käytössä ollut ikinä ja erilaisia pakuja on ollut monia tässä vuosien varrella, ajettuja kilometrejä takana yli miljoona pakettiautoilla
Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Vielä ei palele?Eikös useammassakin arvostelussa haukuttu ko. kotteron lämmityslaitteen teho aivan riittämättömäksi. Ihan hauskan oloinen koppi kyllä, pakulle jos olisi tarve niin korkealla olisi omallakin ehdokaslistalla.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostVielä ei palele?Eikös useammassakin arvostelussa haukuttu ko. kotteron lämmityslaitteen teho aivan riittämättömäksi. Ihan hauskan oloinen koppi kyllä, pakulle jos olisi tarve niin korkealla olisi omallakin ehdokaslistalla.
Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Kevyt kuorma-auto harkinnassa. Volkkarilta LT tai Crafter. Miten noissa moottorit kestää? Onko se sama 5-sylinterinen kuin samanikäisessä Transporterissa?
Vaihtoehto on Mersun sprinter. Niistä kanssa kokemuksia?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostKevyt kuorma-auto harkinnassa. Volkkarilta LT tai Crafter. Miten noissa moottorit kestää? Onko se sama 5-sylinterinen kuin samanikäisessä Transporterissa?
Vaihtoehto on Mersun sprinter. Niistä kanssa kokemuksia?
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View Post
En osaa vastata kysymykseesi, mutta tarkennatko minkä ikähaarukan auto on hakusessa? Vai ihan "pränikkä"?
Ikäluokka n. 2000-2010Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostKevyt kuorma-auto harkinnassa. Volkkarilta LT tai Crafter. Miten noissa moottorit kestää? Onko se sama 5-sylinterinen kuin samanikäisessä Transporterissa?
Vaihtoehto on Mersun sprinter. Niistä kanssa kokemuksia?Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
Käyttis:Transporter T5 2.5tdi
Comment
-
-
Originally posted by poke View Post
No ei ihan uusi koska LT:kin mukana.
Ikäluokka n. 2000-2010
Olikos noissa vanhemmissa Volsuissa jonkun ikäluokan tietyn moottorityypin (ainakin Transuissa?) nokka-akseli/kansi vikoja? Vai muistanko väärin.Last edited by Heguli 31; 29-08-2024, 18:14.
Comment
-
-
Tuosta ikähaaruksta ottaisin w906 korisen aprinterin om646 moottorilla eli noin 2006-2009 paikkeilta. Ja jos oikein saa valita niin yhdellä ahtimella eli välttäisin 15 cdi loppuisia ja kokonaan karttaisin 16cdi loppuisia 906 korisia. Otaksuisin että budjetti ei veny hyvään v6 automaattiin niin silloin tuo 646 on ihan järki vaihtoehto. Carfter, no se on crafter ruma keulasta, ei saa automaattina eikä se 5 pyttyinen konekaan mikään luotettavuuden perikuva ole, 2 litraisesta neloskoneesta puhumattakaan. Tuohon koriin ainut mitä voi suositella on om646 yhdellä ahtimella ja sitten kaikki om642 koneella olevat v6 koneiset.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Comment