Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakettiautot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • van cleef
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1894
    • 01830

    Originally posted by Spetke View Post
    Nyt olisi noin 1½ vuotta transun kanssa yhteiseloa takana. Perushuollot on tehty ja jopa hiukan ylihuollettu. Leditangot on asennettu keulille. 1 suutin mykisty tuossa loppukesästä ja se tuli vaihdettua. Muilta osin auto on toiminut täydellisesti ja edelleen ollaan tyytyväisiä valintaan.
    Mulle tuli hiluxiin vaihdossa (+rahaa) ihan samanlainen vuosimallia myöten tossa kesällä ja täytyy sanoa, että olen harvinaisen tyytyväinen muutaman kuukauden kokemuksella ransittiin. 5min koeajon aikana totesin, että täähän on tosi hyvä ajaa näin pakuksi ja sillä ajellut nyt suurimman osan ajoista.
    ...

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3452
      • Janakkala

      Originally posted by Laku View Post
      Onko kokemuksia Transitien AdBluen kulutuksesta? Muutaman vuoden vanhoissa autoissa tuntuu menevän 10l kuukauteen parin tonnin ajoilla, joka kuulostaa omaan korvaani käsittämättömältä.
      Ei ainakaan tuossa meidän Customn Transiitissa ole mitän adblue kulutus ongelmia.
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        Originally posted by van cleef View Post
        Mulle tuli hiluxiin vaihdossa (+rahaa) ihan samanlainen vuosimallia myöten tossa kesällä ja täytyy sanoa, että olen harvinaisen tyytyväinen muutaman kuukauden kokemuksella ransittiin. 5min koeajon aikana totesin, että täähän on tosi hyvä ajaa näin pakuksi ja sillä ajellut nyt suurimman osan ajoista.
        Saman itse huomasin kun kävin jokusia eri pakettiautoja testaamassa. Mun mielestä toi Custom Transit oli hintaluokkansa paras, myös ajettavuudeltaan. Mulla oli kriteerinä, että pitää olla automaattivaihteet niin ei tarvi hämmentää keppiä.

        Ainoa mikä tuossa ihmetyttää on se, että jarrupoljin on jotenkin kauhean ylhäällä. Eli varpaat pitää nostaa tosi ylös pohjetta venyttäen, että saa kengänkärjen jarrupolkimelle. En tiedä miksi se on noin. On tuossa käynyt jo mielessä, että pitäisi katsoa onko siellä mitään säätöä ja jos ei ole niin näyttää rälläkkää ja hitsauskonetta tuolle jarrupolkimelle ja laittaa se "normaaliin" asentoon.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • van cleef
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1894
          • 01830

          Mulla on manuaali, niin en osaa tuohon sanoa. En ole mitään ihmeellistä polkimien osalta huomannut. Kotiuduin tohon transitin kabiiniin hyvin huomaamattomasti ja kun tuosta luovun, niin hommaan varmaan sitten automaatin ja nelikon, kun sellainen on nyt tullut tuoreimman faceliftin myötä.
          ...

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2089
            • Naantali

            Transit Custom kyllä erittäin hyvä paku hinta laatu suhteeltaan, itsellä työkäytössä 2:lla eri Customilla 230 tkm ongelmatonta ajoa takana, molemmat oli uusia ostettaessa. Näiden jälkeen tuli uusi Neliveto Transporter ja sillä tuli 3 vuodessa vain 70tkm. Hyvä auto tämäkin oli ja ei vikoja,mutta hankintahinta aika kallis (tämä on vieläkin työnjohtajan käytössä meillä)
            Transportterin jälkeen tuli pitkä Transit Connection automaatti, kun ei tarvetta enää niin isolle pakulle, tämä on kyllä pettymys nyt 11kk takana ja 20tkm eikä kyllä oikein iske. Ajolleen kyllä hyvä mut toi moottorin ja automaatin toiminta ihan hanurista, samoin penkit aivan kamalat. No tämä vaihtuu ID Buzziin kuukauden päästä.
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • 2.3i-16
              Newbiemmer
              • Sep 2008
              • 20

              Toiseen ketjuun kirjoitinkin täyssähköisten henkilöautojen hintojen romahtamisesta Saksassa. Sama koskee myös tavara-autoja.

              Hiljan tuli haettua Saksasta firmalle Ford E-Transit L3H2.

              Vastaavan auton uushankintahinta Suomessa 78060€.

              09/2022 ensirekisteröidyn, 4600km ajetun auton hinta Saksassa 41700€, autonkuljetusautokyyti Hankoon 1420€. Käyttöönottoilmoitus, 3kk siirtokilvet ja autoveroilmoitus yhteensä tunnin homma, autoveroahan määrätään 0€.

              Tavara-autoissa Saksan käytettyjen sähköautojen markkina on vielä henkilöautopuoltakin julmempi.

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2089
                • Naantali

                Viikko takana VW ID Buzz Gargolla ja on aivan mainio pikkupaku Erittäin kiva ajaa ja todella hiljainen auto, ehkä paras paku mikä minun käytössä ollut ikinä ja erilaisia pakuja on ollut monia tässä vuosien varrella, ajettuja kilometrejä takana yli miljoona pakettiautoilla
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1841
                  • Karjaa

                  Vielä ei palele? Eikös useammassakin arvostelussa haukuttu ko. kotteron lämmityslaitteen teho aivan riittämättömäksi. Ihan hauskan oloinen koppi kyllä, pakulle jos olisi tarve niin korkealla olisi omallakin ehdokaslistalla.
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2089
                    • Naantali

                    Originally posted by Wespa View Post
                    Vielä ei palele? Eikös useammassakin arvostelussa haukuttu ko. kotteron lämmityslaitteen teho aivan riittämättömäksi. Ihan hauskan oloinen koppi kyllä, pakulle jos olisi tarve niin korkealla olisi omallakin ehdokaslistalla.
                    Niin se lämppäriongelma on ollut siinä bussimallissa ei pakumallissa, pakussa ohjaamo sen verran pieni ja ikkuna pintaa vähemmän että lämpöä riittää.
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3105

                      Kevyt kuorma-auto harkinnassa. Volkkarilta LT tai Crafter. Miten noissa moottorit kestää? Onko se sama 5-sylinterinen kuin samanikäisessä Transporterissa?
                      Vaihtoehto on Mersun sprinter. Niistä kanssa kokemuksia?
                      Kulkineet/projektit:

                      640D F06
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10051
                        • KVLA

                        Originally posted by poke View Post
                        Kevyt kuorma-auto harkinnassa. Volkkarilta LT tai Crafter. Miten noissa moottorit kestää? Onko se sama 5-sylinterinen kuin samanikäisessä Transporterissa?
                        Vaihtoehto on Mersun sprinter. Niistä kanssa kokemuksia?
                        En osaa vastata kysymykseesi, mutta tarkennatko minkä ikähaarukan auto on hakusessa? Vai ihan "pränikkä"?

                        Comment

                        • poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3105

                          Originally posted by Heguli 31 View Post

                          En osaa vastata kysymykseesi, mutta tarkennatko minkä ikähaarukan auto on hakusessa? Vai ihan "pränikkä"?
                          No ei ihan uusi koska LT:kin mukana.
                          Ikäluokka n. 2000-2010
                          Kulkineet/projektit:

                          640D F06
                          530iA E39
                          635 CSi E24
                          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                          Comment

                          • Iemel
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1654
                            • Muhos

                            Originally posted by poke View Post
                            Kevyt kuorma-auto harkinnassa. Volkkarilta LT tai Crafter. Miten noissa moottorit kestää? Onko se sama 5-sylinterinen kuin samanikäisessä Transporterissa?
                            Vaihtoehto on Mersun sprinter. Niistä kanssa kokemuksia?
                            Ekan korimallin craftereissa 2006-2011 on 5 mukinen kone, mutta ei ole sama kuin vastaavan ikäisen portterin surullisenkuuluisa rataskone. Ei ole kokemusta Crafterin koneesta mutta portterista on, ja se ei paljoa vaadi että olisi sitä konetta parempi...
                            Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
                            Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
                            Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
                            Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
                            Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10051
                              • KVLA

                              Originally posted by poke View Post

                              No ei ihan uusi koska LT:kin mukana.
                              Ikäluokka n. 2000-2010
                              Näin, Tarkoitinkin, että onko hakusessa LT-> uusi Transportter, vai jotain siltä väliltä.

                              Olikos noissa vanhemmissa Volsuissa jonkun ikäluokan tietyn moottorityypin (ainakin Transuissa?) nokka-akseli/kansi vikoja? Vai muistanko väärin.
                              Last edited by Heguli 31; 29-08-2024, 18:14.

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1964
                                • Seinäjoki

                                Tuosta ikähaaruksta ottaisin w906 korisen aprinterin om646 moottorilla eli noin 2006-2009 paikkeilta. Ja jos oikein saa valita niin yhdellä ahtimella eli välttäisin 15 cdi loppuisia ja kokonaan karttaisin 16cdi loppuisia 906 korisia. Otaksuisin että budjetti ei veny hyvään v6 automaattiin niin silloin tuo 646 on ihan järki vaihtoehto. Carfter, no se on crafter ruma keulasta, ei saa automaattina eikä se 5 pyttyinen konekaan mikään luotettavuuden perikuva ole, 2 litraisesta neloskoneesta puhumattakaan. Tuohon koriin ainut mitä voi suositella on om646 yhdellä ahtimella ja sitten kaikki om642 koneella olevat v6 koneiset.
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎