Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakettiautot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CarlosM
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2008
    • 4292
    • Kouvola

    Originally posted by bimmerE34 View Post
    Eli kerrataan kriteerit.
    1. Päivittäinen käyttöauto merkistä riippumatta
    2. Vetokyky 2500kg
    3. Minimissään 3 paikkaa
    4. Mielellään sellainen että pysyy liikenteen mukana tyhjillään.

    Originally posted by bimmerE34 View Post
    Vivaro on ihan pätevä veturi kyllä, viime kesänä suurimman osan vivarolla nimenomaan vedin.

    Se ranskalaisuus tässä nyt vaan vähän kummittelee..
    Mites toi vivaron vetokyky? Tuskin 2500kg jarrullisenakaan?
    Meillä kaks masteria, eikä niissä kummassakaan ole kun 2000 :think

    edit. Pienellä varauksella voisin ranskalaistakin suositella. Meillä nyt taas pidemmän aikaa toiminut molemmat hyvin ilman mitään ongelmaa, kovaa ajoa vaan
    Omassa kytkin alkaa olee aika loppu, nyt ~190tkm mittarissa. Tutun hiacessa oli kytkin vaihdettu jossain 80tkm kohdilla että kyllä noi kestävämmätkin autot rikki voi saada.
    Meillä nyt taas vähän jäissä tää auton vaihto kun on tosiaan menty ilman ongelmia. Ja kun ei parempaakaan vaihtoehtoa oikein ole, hiace tai portteri, molemmat liian kalliita ja pieniä ja mitä juttuja esim. sprinttereistä lukenut ei oikein luottamusta liiemmin herätä.
    Last edited by CarlosM; 23-02-2013, 12:12.

    Comment

    • Petri
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 3156
      • Nummela

      Originally posted by CarlosM View Post
      Mites toi vivaron vetokyky? Tuskin 2500kg jarrullisenakaan?
      Meillä kaks masteria, eikä niissä kummassakaan ole kun 2000 :think

      edit. Pienellä varauksella voisin ranskalaistakin suositella. Meillä nyt taas pidemmän aikaa toiminut molemmat hyvin ilman mitään ongelmaa, kovaa ajoa vaan
      Omassa kytkin alkaa olee aika loppu, nyt ~190tkm mittarissa. Tutun hiacessa oli kytkin vaihdettu jossain 80tkm kohdilla että kyllä noi kestävämmätkin autot rikki voi saada.
      Meillä nyt taas vähän jäissä tää auton vaihto kun on tosiaan menty ilman ongelmia. Ja kun ei parempaakaan vaihtoehtoa oikein ole, hiace tai portteri, molemmat liian kalliita ja pieniä ja mitä juttuja esim. sprinttereistä lukenut ei oikein luottamusta liiemmin herätä.

      Mites uudempikoppainen Master? Tuli juuri 26tkm mittariin ja olen erittäin tyytyväinen autoon
      E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
      E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


      Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

      Comment

      • CarlosM
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2008
        • 4292
        • Kouvola

        Originally posted by Petri View Post
        Mites uudempikoppainen Master? Tuli juuri 26tkm mittariin ja olen erittäin tyytyväinen autoon
        Paljon mahdollista että seuraavaks ajellaakin sellasella Köyhinä ajetaaa nyt näillä vanhoilla romuilla kun näköjään taas moitteetta toimii. Ja on uudempikoppaset sen verran vielä hinnoissaan että väliä tarvis varmaan ainakin se 15ke laittaa. Ja kun ei tosiaan pahaa sanottavaa pahemmin muuten ole.
        Hyvänä puolena vois vielä lisätä näiden autojen ruosteen keston verrattuna moniin muihin. Ei ole ruostetta käytännössä lainkaan pintapelleissä eikä pohjassa sen enempää mitä sinne välillä huollossa päässy kurkkimaan.
        Saman ikäiset sprintterit, vitot, hiacet ym. on enemmän ja vähemmän ruokottomassa kunnossa jo pintapelleiltäänkin.

        Tehdää kauppoja sitte ku oot vaihtamassa

        Comment

        • Petri
          BTCF Member
          • Jun 2004
          • 3156
          • Nummela

          Originally posted by CarlosM View Post
          Paljon mahdollista että seuraavaks ajellaakin sellasella Köyhinä ajetaaa nyt näillä vanhoilla romuilla kun näköjään taas moitteetta toimii. Ja on uudempikoppaset sen verran vielä hinnoissaan että väliä tarvis varmaan ainakin se 15ke laittaa. Ja kun ei tosiaan pahaa sanottavaa pahemmin muuten ole.
          Hyvänä puolena vois vielä lisätä näiden autojen ruosteen keston verrattuna moniin muihin. Ei ole ruostetta käytännössä lainkaan pintapelleissä eikä pohjassa sen enempää mitä sinne välillä huollossa päässy kurkkimaan.
          Saman ikäiset sprintterit, vitot, hiacet ym. on enemmän ja vähemmän ruokottomassa kunnossa jo pintapelleiltäänkin.

          Tehdää kauppoja sitte ku oot vaihtamassa
          Mä vaihdan tossa vajaan 2v päästä kun tulee 100tkm täyteen, että jos jaksatte sinne asti odotella niin toki!
          E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
          E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


          Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

          Comment

          • CarlosM
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2008
            • 4292
            • Kouvola

            Originally posted by Petri View Post
            Mä vaihdan tossa vajaan 2v päästä kun tulee 100tkm täyteen, että jos jaksatte sinne asti odotella niin toki!
            sitte alkaa olee sellasissa hinnoissa että meilläkin vois riittää rahat

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              Originally posted by bimmerE34 View Post
              Nyt voisi olla pakettiauton hankinta ajankohtainen. Tai maasturi. Tai lava-auto.

              Kriteerit. Jarrullinen vetomassa n. 2500kg.

              Minimissään 3 paikkaa. B-Kortti. Hyvä ajettavuus, luotettava ja mielellään ihan ulkonäöllisestikkin hyvä.

              Opel Vivaro / Nissan Primastar / Renault Trafficin suljen pois vaikka hyviä ovat ajoltaan.
              Ducato / Boxer saa myös jäädä minun puolesta unholaan.

              Hiace ei tule kuuloonkaan.

              T5 Transportteri olis toisaalta ihan ok. 2.5l padalla. Tietty toki 128kw. Vesipumppu vittumainen vaihdettava eli siitä miinus. Näissä muistaakseni oli jo ratasvetoinen kone, eli ei hihnojen vaihtoa.
              +Ketterä kaupungissa ja muutenkin


              Sprinttereitä ei pitkänä kauheasti ole B kortilla. Eikä kyllä ole ketterääkään. Ajoltaan tykkään kyllä näistä.

              Vito on aika vikaherkkä kapistus, mutta hyvä ajaa.

              Chevy vani on vähän niin ja näin. Menee vanhakoppaseen väkisin.

              Nissan Navara double cap on aika hieno laitos noin muuten, tuli paljon sellaisella vedettyä viime kesänä.



              E60 olisi tarkoitus hävittää ja tarvitsen kesäksi vetoauton traileria varten. Jos innostuu ajamaan enemmän, niin tuo M3 tulee sitten kärryssä aina radalle.

              Budjetti olisi 10-25k€.

              Hyviä ehdotuksia perusteluineen?

              Eli kerrataan kriteerit.
              1. Päivittäinen käyttöauto merkistä riippumatta
              2. Vetokyky 2500kg
              3. Minimissään 3 paikkaa
              4. Mielellään sellainen että pysyy liikenteen mukana tyhjillään.
              Tuonne budjetin yläpäähän saa jo b-kortilla ajettavaa w906 Sprinteriä, kun jaksaa kytätä niin jopa kohtuumetreillä (alle 150tkm) :think
              Isohan se on mutta kuitenkin kokonaan eripeli kuin Vivarot ym.

              Pitkällä ohjaamolla varustettu Sprinter toimii sitten ratapäivillä myös "Motorhomena" ja voi rakennella millaiseksi tykkää!
              Jos tykkää rakennella niin perusautoja saa uutenakin Saksanmaalta 30t€ pintaan
              Last edited by Jube; 23-02-2013, 16:58.
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • rjm
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 353
                • Pirkanmaa

                Omien kokemuksien mukaan voin suositella Transittia.

                Tuolla olisi mun vanha, tulee kärrykin kevyesti perässä http://www.nettiauto.com/ford/transit/5415756

                Comment

                • alonap-1
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 824
                  • Hollola

                  Originally posted by Vertigo View Post
                  täällä on nyt kolmas vuosi menossa Hiace 4x4 d4d
                  Ei hirveemmin vikoja ollut
                  No nyt alkaa olla noin 230tkm lasissa ja alkais olla kytkimen vaihto tiedossa.
                  Kolmas vuosi vasta alkamassa ja +40tkm.
                  Ainoa vika on ollut nafta suodattimeen ilmestynyt reikä mikä puolihalvaannutti laitteen. Näköjään turboton 2.4d menee kytkimen puolesta pidempään kun mittarissa 340t ja ei ihan vielä luista
                  42 1:1,6 70/30

                  Comment

                  • bimmerE34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 6209
                    • Gotham

                    Ei tahdo oikeasti olla järkeviä vaihtoehtoja tarjolla pakurintamalla.

                    Alle 10 000e saa hyvän kuorma-auton jossa iso kontti. Takalautanostimella auto ylös ja eikun kyytiin. Menee 10-15l kulutuksellakin esimerkiksi tuollainen FLC / FL 6 / FL 7 Volvo.
                    Eli kulutus on ihan sama kuin HA:ssa näillä kuormilla. Menisi siis käyttöautona tuollainenkin työvälin ajoon.


                    Mutta mutta.

                    Mitenkäs kuorma-autoissa. Jos ei vedetä, niin 0,6c/alkava 100kg vero per päivä.
                    Käyttöönotettaessa ilmoitettava vaan että autolla e iole tarkoitus vetää minkäänlaista kärryä perässä.

                    Maksetaanko kuorma-autosta tänä päivänä vielä painon mukaan perusverokin, eli reilut 500e?

                    Jos pikkuvolvon ostaa ja sillä kuljettaa autoa, on sen vero about 190e luokkaa / v.

                    Onko siis kokonaiskustannus verojen osalta tuo n. 700e?

                    Toiset sanoo että kuorma-autossa ei ole veroja ja halvat vakuutukset. Mutta kun kaikki kertovat eritavalla. Jos jollain on omakohtaista käytännön kokemusta, niin se kertoisi eniten.

                    ///Pumppu Pojat Racing Team
                    Metaline sport #40

                    Comment

                    • xtc
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 2908
                      • Heinävesi<->Kuopio

                      Muusta en tiiä mut sen voin kertoa että tommosella fl6 Volvolla ei pääse alle 20 litran. Itellä menee ainakin 23-28 litraan riippuen ajosta.

                      Työautona sit tuommonen 2.5 vivaro niin sen saakin menemään helposti alle 7 litran jos malttaa ajella rauhassa.
                      Pommit:
                      BMW 325 cäbi HooCee optik
                      Audee Q7
                      Vivaro
                      2xFL6

                      Comment

                      • Heksula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 2285
                        • Porvoo

                        Originally posted by bimmerE34 View Post
                        Ei tahdo oikeasti olla järkeviä vaihtoehtoja tarjolla pakurintamalla.

                        Alle 10 000e saa hyvän kuorma-auton jossa iso kontti. Takalautanostimella auto ylös ja eikun kyytiin. Menee 10-15l kulutuksellakin esimerkiksi tuollainen FLC / FL 6 / FL 7 Volvo.
                        Eli kulutus on ihan sama kuin HA:ssa näillä kuormilla. Menisi siis käyttöautona tuollainenkin työvälin ajoon.


                        Mutta mutta.

                        Mitenkäs kuorma-autoissa. Jos ei vedetä, niin 0,6c/alkava 100kg vero per päivä.
                        Käyttöönotettaessa ilmoitettava vaan että autolla e iole tarkoitus vetää minkäänlaista kärryä perässä.

                        Maksetaanko kuorma-autosta tänä päivänä vielä painon mukaan perusverokin, eli reilut 500e?

                        Jos pikkuvolvon ostaa ja sillä kuljettaa autoa, on sen vero about 190e luokkaa / v.

                        Onko siis kokonaiskustannus verojen osalta tuo n. 700e?

                        Toiset sanoo että kuorma-autossa ei ole veroja ja halvat vakuutukset. Mutta kun kaikki kertovat eritavalla. Jos jollain on omakohtaista käytännön kokemusta, niin se kertoisi eniten.
                        Ei kyllä mene ikinä alle 20 litran tuollainen. 10 kilolla saat itelles sellasen rakennussarjan että onnea vaan. Nyrkkisääntönä voi pitää että halvat ex jakeluautot yms. On halpoja just siks kun ne ei enää kelpaa kenellekkään. Kuorma-auton ylläpitokustannukset on kanssa aivan eri planeetalta kuin missään pakussa tai henkilöautossa. Se ei paljon hymyilyttää kun leimamies laitattaa kaikki jarrukellot uusiksi tms. 5 kilon katsastusremontti. Vetokitaa tuollaisessa harvemmin on ja siitä verosta pääsee ihan ilmoittamalla eroon. Usko Vesku huvikses että oot onnellisempi kun vaihdat ton e60 johonkin vetokykyisempään ja laitat rahat kunnon trailerin.
                        2020 G20 320i xdrive

                        Comment

                        • kuoppala
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 332



                          Tommosella on tullut muutama tuhat km ajettua, ajotietokoneen mukaan keskikulutus jotain 17litraa, ajolla 80% maantieta 20%. Ihan ok ajaa. Mutta nuo remontit noihin kuorma-autoihin on hiukan eri hintaisia kuin esim pakuihin, Tonni ja käsipäivää.

                          Siis tuosta linkin autosta ei mitn tietoa, mutta vastaavalla ajaneena

                          Comment

                          • bimmerE34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 6209
                            • Gotham

                            Muutamia puheluita asiantuntijoille / näiden kanssa pelanneille ja näitä omistaneille nyt soitellut.

                            Tyhjällä kuoramalla ja max 1800kg kuormalla ei se kulutus ole kuin tuota luokkaa ollut näissä autoissa mitä kysellyt. 6.6l koneella pikku jakelu MAN menee n. 12l ja kaupunkivälitteisellä perällä 18l maantiellä.. Eli välityksistä suuresti kiinni. 6v loota on jo pidemmän matkan pikku jakeluautoon melkein vakiona.

                            Volvon FLC 4l koneella taas on ihan puhdas kaupunki jakelija. Eli syö maantiellä varmasti soppaa.

                            Ongelma on siinä, että perälautanostinta tuossa kokoluokassa ja alle 12000kg kokonaismassalla ei tahdo olla. Tai siis onhan niissä nostimet, mutta 1500kg ei riitä.

                            Käyttökustannuksia tiedusteltu raskoneen huoltopäälliköltä ja hän totesi että ehdottomasti vain kuorma-autoa alle ja kovaa ajoa. Kertoi myös esimerkkejä alle 5000e luokassa autoista jotka ovat varsin päteviä laitteita tähän käyttöön. Ja esimerkit olivat vielä "omakohtaisia" eli ei kuulopuheita.

                            Perusveroa ei siis ole, vain käyttövoimavero. Ja kun alle 08/2001 auton ostaa, ei rajoitintakaan välttämättä ole. Ei tarvitse leimalle hankkia lappua tämän toimivuudesta.

                            Ei auta kuin tiirailla ja etsiä, tuollahan tekee vaikka vähän bisnestä jos jollain on muuttoja tai muuta

                            ///Pumppu Pojat Racing Team
                            Metaline sport #40

                            Comment

                            • Matson^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2008
                              • 2113
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by bimmerE34 View Post
                              Ei auta kuin tiirailla ja etsiä, tuollahan tekee vaikka vähän bisnestä jos jollain on muuttoja tai muuta
                              Perälautanostimella uumoilit tunkata harrastepelin kyytiin? Voi potku loppua tehokkaammastakin..

                              Eikä tuollainen 90vm jakotykki nyt niin herkullinen käyttöauto ole, että sillä olisi kovinkaan hohdokasta lähteä vaikka emännän kanssa lauantaina illalliselle keskustaan
                              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                              | Nissan Navara TREK-1 |
                              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                              Comment

                              • Petri
                                BTCF Member
                                • Jun 2004
                                • 3156
                                • Nummela

                                Originally posted by bimmerE34 View Post
                                Ei auta kuin tiirailla ja etsiä, tuollahan tekee vaikka vähän bisnestä jos jollain on muuttoja tai muuta

                                Mä kommentoin vain tähän viimeiseen. Bisnestä tehdäksesi tarvitse liikenneluvat, lisätietoja Googlella tai allekirjoittaneelta...
                                E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                                E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                                Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎