Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakettiautot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kurvailija
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 181
    • nurmijärvi/kiljava

    pakettiautot

    Eli en löytänyt mistään keskustelua pakuista,jos jollain linkki niin laittakoon sen tänne.
    Eli olen vaihtamassa pakuun ja kysymys kuuluu vito, vw vai hiace?
    kokemuksia kaivataan 2005 ylöspäin.
    ruosteet,sähköt,kulutus,huollot ym..
    tällähetkellä koeajossa ollut vito 115 josta huomattu seuraavaa

    +voimaa tuntuu löytyvän (pakuksi)
    +lämpenee
    -alustan nitinä pakkasessa (yli -15)
    outo huomio n.100tkm kohdalla (huoltokirja) vaihdettu etupään kaikki osat jouset,koiranluut yms.
    kulutuksesta en osaa sanoa kun oli niin lyhkänen lenkki.

    pahoittelen huonoa kirjoitustaitoani,ja etuvetopaku EI tule kysymykseen.
  • Vertigo
    Bimmer Fanatic
    • May 2005
    • 806
    • Paska Kaupunni

    #2
    Haisulihan on kestävä mutta mielestäni vähän epämukava ja kolkko sisältä eikä muutenkaan kovin ketterä. Hankala taivutella ahtaisiin väleihin.
    Vitolla taas on mukavuus kohdillaan ja ensimmäinen paku mihin minä mahdun ilman että polvet ratissa... Syönniltään kohtalainen ellei jopa taloudellinen kesävyys ongelmia ollut vissiin aika paljon...
    Transusta ei juuri kokemusta olekkaan taksimiehet on kyllä kehunu mutta se nyt ei meinaa mitään...
    I Don't Know! I Don't Like It!
    Nykyiset:
    E36 328i cöype
    Exät:
    Fiat Uno 60ies '93
    E30 316i
    E28 520ia
    Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
    Fiat 127
    Saab 900

    Comment

    • eri-ernesti
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 241
      • Hämeenlinna / Mikkeli

      #3
      omia kokemuksia vaan hiatsesta, lämpiää ainaki ihan hienosti, halpa ylläpitää, sisälle kuuluu ihan älytön rengasmeteli ja pääkallokeleillä tuo takaveto ei ehkä oo mikään paras mahtoollinen.
      VOOORT
      K7 gsx-r 1000 rata

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        Mitä mä nyt olen pakuilla ajanut, niin toi volkkari oli aika jees. Tosin mersu taitaa olla taas takavetoinen:think

        japsia ajava tarvitsee pelttorit.

        Ai niin, transitilla on se "viper" malli. Ehkä siinä olis rokkia. Itse ainakin miettisin vakavasti.
        Last edited by TFV; 01-12-2010, 21:55.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • kurvailija
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 181
          • nurmijärvi/kiljava

          #5
          pääkallokeleihin nimenomaan tuo takaveto.
          Se tuntuu olevan ainoa mitä pystyy hallitsemaan liukkallla.
          Esimerkkinä muijan captiva jossa haldex ja vetelee niin sa'''''sti,
          toisaalta jos ei noissa missään saa dtc,esp ym. kokonaan pois niin tuokin menee hukkaan.
          Ainoat läheltäpiti tilanteet tullut ainoastaan kun tietokone on alkanut jarruttamaan kesken rampin.

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            #6
            Ehdottomasti Hiace, jos haluat ällistyttävän luotettavan ns. huoltovapaan auton. On kokemuksia vanhemmista ja uudemmista -> eivät ihan oikeasti hajoa millään ja maapallon saa päästellä ympäri, kun vähän öljyjä vaihtelee. Uudemmissa vähemmän tai ei oikeastaan juurikaan vanhemmissa tavattavaa ruostevikaa.

            Sisusta on tietenkin mitä on, mutta tuskin kukaan pakulla odottaa mitään ajonautintoa. Kuljetetaan kamaa pisteestä A, pisteeseen B ja siihen Hiace on lyömätön. Minusta kuitenkin varsin mukavakin ajella.

            Sprintteri myös aika hyvä vaihtoehto. Takaveto-Vitoistakin kuullut ihan hyvää.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • Kanerv4
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 976
              • Tampere

              #7
              4motion portteri, webastolla ja ilmastoinnilla ja ehdottomasti manuaaliaskilla automaatit tuppaa hajoilemaan, tiedän ainakin yhden taksimiehen jolla on laatikko menny takuuseen 2kertaan, muuten kehu autoa ja itsekin kävin kokeilemassa niin paras näistä kolmesta kun kaikkia olen kokeillut, hiace oli ainakin 07vm nelivetona kovin kömpelö laite verraten portteriin, vitoa en ole kokeillut kuin muutaman kilometrin mutta en niin pitkää lenkkiä että muuta uskaltaisi sanoa kuin että mittaristo on taattu wanhaa mersun laatua.

              Comment

              • Jyle
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 1846
                • Espoo

                #8
                Hiacelle myös ääni täältä. 3vuotta joutunu työn puolesta veivaamaan uudemmalla ja vanhemmalla,eikä ole ikinä tielle jättänyt.. Tekniikka kestää ja on lämmin talvella.. Jos mahdollista niin nelivetona. Ainut miinus on kankeus,mutta eipähän tarvii olla jumissa..

                Vitot ja sprintterit myös hyviä ja huomattavasti mukavampia ku korkeaässä, mutta onnettomia talvella. Varsinki luistonestot aivan anaalista.
                Pitkä sprintteri ihmeen ketterä kokoonsa nähden..
                Last edited by Jyle; 01-12-2010, 22:09.
                Bmw f11 530d -14 m-sport
                Bmw e39 M5 -00
                VW T-1 "Adolf" -71
                Ex. Bmw e39 540i
                Bmw e60 525i -04
                Ex.Bmw e34 525i -92
                Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

                Comment

                • Jape2
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 262

                  #9
                  T5 2.5TDI 4-motion transportteriin olen ite ollut tyytyväinen. Hyvät ajo-ominaisuudet plussana. Vikoja tässä yksilössä ei ole ollut, mutta varmasti on transporter vikaisampi laite mitä hiaset yleisestiottaen. Toisaalta taas Hiaset on ainakin omasta mielestäni huonompia ajaa transportteriin verrattuna.

                  Eli riippuu siitä, että mihin käyttöön tulee ja mitä ominaisuuksia arvostaa. Kannattaa käydä koeajamassa.
                  A5 2.0tq S-tronic -13

                  Comment

                  • Luntti
                    2Wheel Driver
                    • Jul 2003
                    • 5021
                    • Yka

                    #10
                    Trafikilla on tullut nyt 90 tkm ajettua. Kyllä sillä ajelee. Hiljanen ja hyvä ajaa.
                    Jonkun testin mukaan pakuista oli hiljaisin sisälle. Oisko ollut TM lehti joskus.
                    Uudessa trafikissa kuuluu koneen ääni enenpi sisälle. Siinä ei ole moottorin päällä eristettä kuten esim. -07 mallissa.
                    140heppanen ihan hyvin liikkuukin.

                    Comment

                    • Rizzi
                      BTCF Member
                      • May 2008
                      • 52
                      • 95970 Äkäslompolo

                      #11
                      itellä vanhempi vito alla. remmiahettuna ja ahtoja nostettu edellisen omistajan tahosta. toista talvea täällä yllksellä ja ihan ok pelannu pakkasellaki. mukava ajaa pitempää matkaa verrattuna appiukon poromies haiaceen vaihteisto vain vähän outo ja kankea. ja miinuksena vajaa veto.:think
                      e39 530d
                      e36 316 toukka

                      ex e34 535i
                      ex e36 318
                      ex e36 325

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11694
                        • Kouvola

                        #12
                        Firmalla ollut nyt 10 vuoden aikana 3kpl Transportereita. T4 facelift 2.5TDI (102hv), T5 2.5TDI -05 (130hv) ja nykyinen T5 facelift 2.0TDI 4Motion -10 (140hv). Tykännyt paljon noista kaikista ja mikä yllättävää, niin noilla viimeisillä on ollut mukavampi taittaa pitkää matkaa, kuin monella henkilöautolla. Kuljettajalla on todella mukavat oltavat varsinkin, jos noi käsinojat on muistettu ruksia tehtaalta. Matkustajille tilat on vähän ahtaammat varsinkin keskellä istuvalle kojelauta tulee lähestulkoon kiinni polviin. Vetokyky noissa kaikissa on ollut varsin kiitettävä joskin omasta mielestä toi 2.0TDI tuntuu hitusen puhdittomammalta mitä toi edellinen 2.5TDI vaikka tehoa pitäisi olla 10hv enemmän ja vääntöä saman verran. 2000kg painoinen vaunu tulee silti varsin kivuttomasti perässä. Toi 2.5TDI tuppasi syömään aika paljon öljyä ja aika useasti sitä sai käyttää korjaamolla milloin mistäkin syystä (kytkin, tukivarret, vetareita, vesipumppu, hehkuja jne.), mutta raskaassa käytössä noi onkin eli paljon vaunujen vetoa jne. Nykyinen paku on ensimmäinen nelivetoinen ja vielä lisävarusteena otettu sähköinen lukkoperä tuohon eli vähintään 3 pyörää vetää. Kyllä pisti hymyn suulle, kun tuli nää talviliukkaat ja heitti Nokian uudet nastarenkaat alle, niin ei kyllä tule enää paljoa ikävä noita vajaavetoisia pakuja. Ei tunnu edes luistonestonvaloa saada vilkkumaan näillä liukkailla vaikka kuinka polkisi. Ehkä sellainen "ihanteellinen" Transporter voisi olla tuo vanhempi T5 sillä 2.5TDI 174hv koneella ja 4Motion. Webastohan noissa tuoreemmissa tulee jo suoraan tehtaalta, mutta ei toimi kuin moottorin käynnissä ollessa eli webaston kello on ihan järkevä valinta. T5:sta eteenpäin ei paljo ruostetta tarvi pelätä ellei sitten pintaruostetta tule ajan kanssa, jos maalit lähteny.

                        Vitoja en muistaakseni ole kokeillut koskaan. T4 Transportereita on ollut useampi myynnissä. Samoin Hiacea taka- ja nelivetoisena. Sellaisia "työjuhtiahan" noi Hiacet on eli kestää kyllä käyttöä, mutta Transporterin ajettavuuteen ja mukavuuteen verrattuja Hiacet tuntuu vähän kuin muinaisjäänteeltä jostain 90-luvun alkupuolelta ja sitähän ne hyvin pitkälti onkin. Moottoritkin hitusen puhdittomia nykymittapuulla. Joskus ollut myös Opel Vivaro hetken aikaa ja yllättävän hyviä ajaa nekin. Sisätilat on melko mukavat ja samoin penkit hyvin muotoiltuja. Nykyinen myyntikalusto on pääasiassa Ducaton ja Transitin alustoilla. Vaikka Transit ulkoisesti näyttääkin jo suhteellisen modernilta, niin kokolailla paketista jää melko halpa maku suuhun. Moottoreissa melko lyhyt "vetoalue", kökkö ajettavuus, sisustan materiaalit halpoja jne. Nykyiset ja edellisen kopan Ducaton on aika sellaisia perusvahvoja suorittajia. Jämäkkä ajettavuus ja moottoreissa mukavasti puhtia. Ducatoakin vaivaa vähän sellainen muovinen olemus varsinkin sisältä. Sprintereitä on tullut kanssa ajeltua ja menee kokoluokassa kyllä sitten luokkaa isommaksi näihin peruspakuihin verrattuna. Hyviä ajaa ja sisusta hyvin samaa tasoa mitä Transportereissakin.

                        Tuossa nyt vähän omasta näkökulmasta asioita. Transportereilla on pääasiassa tullut ajeltua varmaan joku 150-200tkm elämän aikana. Kannattaa ehdottomasti käydä koeajamassa kaikki vaihtoehdot mitä pohtii nimittäin ainakin omasta mielestä noissa on yllättävän paljon eroja vähän makumieltymyksien mukaan.

                        Comment

                        • Ville.
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 288
                          • Keminmaa

                          #13
                          3 kk ajelin firman mitsu L300 (kai se onse 300) pakulla -98 ja kerran startti vaihettiin ja aivan käsittämättömän laiska ja n.50 l diisseliä pääsi n. 250-300 km. ja oli 2.5 tdi . että tuota en ainakaan suosittele jos mielessä käynyt..

                          ps. Itellä e34 525 TDS touring 2 paikkasena, siinä pakettiautojen kuningas!
                          E34 525 TDS tourin g
                          e32 730i
                          ex
                          w124 "liskolimusiini"
                          3x e34 520i
                          e30 316
                          e34 520->525
                          e36
                          e34 tds touring
                          hilux

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #14
                            Ääni Portterille..Ei ole kertaakaan ongelmia ollut, ja oikein huollettuna kestäävät pitkälle.

                            Jos jotain huonoa portterista, niin käsijarru, sen toteutus on vähän hassu.

                            Hiacelle miinusta tolkuttomasta metelistä, mielestäni huonosta kääntyvyydestä.
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • deeque
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2008
                              • 473
                              • Suomi

                              #15
                              Transporter 2.5 TDI 4motion -06 (174hv) manuaali tuolla pihalla näkyisi olevan.
                              n. 2-vuotta ollut tuo ja eihän tuohon voi kuin tyytyväinen olla.
                              Perushuoltojen lisäksi raidetangonpää ja abs-anturi vaihdettu, muuten toiminut täysin moitteetta.
                              Ajoasento omasta mielestä hyvä, tullut pitkiäkin matkoja taitettua yhteen soittoon, sopii myös pitkälle kuljettajalle oikein hyvin.
                              Menohaluja tuossa on pakettiautoksi ehkä hieman liikaakin, kulutus rauhallisessa matka-ajossa itsellä pyörinyt siinä 8-8,5 litran tienoilla.
                              Mittarissa taitaa n.170tkm olla.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎