Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakettiautot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10056
    • KVLA

    Originally posted by Esko View Post
    Ei ole mitään ääniä kuulunut. Sinulla taitaa olla vanhempi korimalli ja vanhempaa tekniikkaa? Käy päivittämässä omasi tähän meidän yksilöön, kun tulee tossa toukokuussa Veholle vaihdossa.
    Juu,vanha on, W639 malli. Ei taida kannattaa isoja välirahoja ruveta turhaa heittelemään. Toi oma Vito on kuitenkin muuten ehta,hyvin huollettu ja jopa siisti ikäisekseen. Ja huom. yllättäen ruosteeton. Tuohon saa jakolaatikon täydellisen korjaussarjan uusilla sisuskaluilla 1100€. Eikä ole nosturilla kovin mahdoton jopi,jos ääni alkaa lisääntymään. Ääntelee vain ihan pienillä nopeuksilla. Joten pysyn varmaan tässä B-suunnitelmassa.
    Last edited by Heguli 31; 06-03-2022, 08:28.

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2553
      • Kirkkonummi

      Markkinakyselyä, onko käytettyjen pakujen hinnat nousseet henkilöautojen tapaan? Kentältä kuuluu kaipausta uudempiin työkaluihin mutta alustavat hinnat ovat haasteellisen kuuloisia.

      Lähinnä pohdiskelua, että kannattaako laittaa tonnisia vuodessa korjauksiin vielä vähän aikaa ja jos yleinen markkinataso palautuisi normaaliin vain vetää syvään henkeä ja yrittää saada isommalla hinnalla anomuksia läpi. 8k€ pakut ovat kalleimpia, mitä on hankittu (kevyempää kenttäajoa, ei asiakaskäyttöä).
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • Daa Daa
        BTCF Member
        • Aug 2004
        • 910
        • Jyväskylä

        Alle 10ke hintaisten pakujen hintataso on pompannut mielestäni huomattavasti viime vuosien aikana, olen tässä yrittänyt metsästää jo suht iäkkään sprintterin tilalle vähän uudempaa mersua tai volkkaria, mutta melkoista jätettä tuntuu olevan moni tämän hintaluokan peli.

        Hauskinta tässä on se, että tuosta omasta sprintteristä vois näköjään pyytää saman mitä 7.vuotta sitten maksoin.

        Comment

        • meteor
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 123
          • Hämeenlinna

          On uudempienkin hinnat nousseet, vajaa kaksi vuotta sitten transit -18 68tkm hinta oli 23k€ ja nyt kun on ajettu 98tkm pyyntiä on noin 27k€

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3599
            • Raisio

            Osasyy viimevuosien hinrakorotuksille uudemmat päästöluokat. Kusilaitevaatimukset tulivat henkilöautoja myöhemmin pakuihin pakollisiksi jne...
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1968
              • Seinäjoki

              On kyllä hauskaa mitenkä jonkun auton hintakehitys muuttuu. Itellä oli 07 v6 matkis sprintteri ostin 9000 hinnalla 540tkm ajettuna, ajoin parivuotta ja myin 580 ajettuna 11ke kaverille (olisin saanut enempikin jos olisin myyny muualle). Kaveri ei sit arvostanutkaan sitä v6 kulutusta ja matkiksen 800e veroa ja pisti sen myynti tiliin autoliikkeelle, kauppahinta oli jotain 17 000. Mitä persaukisemmalle pystyy tekemään rahoituksen niin pöljemmän hinnan saa noista. Noh ite siis ostin tuon auton tilalle 500tkm ajetun 319 autoliikkeestä käteisellä pikku tinkailujen jälkeen 16 ke. Toi auto näkyi sit nettiauton myyntikuvissa taustalla kun myin yhden toisen auton nii yks halus ostaa sen väkisin pois. Sanoin ettei oo varsinaisesti myynnissä mutta sitä väännettiin ja käännettiin niin sanoin että anna 19ke niin auto on sinun. Noh rahat oli tilillä ja joku nainen kävi auton hakees pois. Sitten ostin tilalle 2012 mallin 380tkm ajetun 319 matkiksen annoin siitä 15 500 rahaa ja auto on kaikilla herkuilla oli vielä aövillinem hinta eli 12 500 oli siis itse auton hinta. Fiksailin muutamia pikkujuttuja kuntoon ja huolellinen pesu ja vähän maalia. Paritonnia tais mennä rahaa ja autosta on tarjottu käteisellä 27ke mutta en myyny kun mä tarvin tuollaisen itekkin. Sanoin että 32ke niin kauppa tulee mutta vielä vähän on himmailtu. Aattelin aina että sanon niin törkeän hinnan että saan pitää auton mutta en ole ollenkaan varma riittikö tuo 32ke siihen
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • GARFFi
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 5546
                • Kankaanpää

                Hyvältä kuulostaa. Toki 270tkm ajettu pitkä pariovellinen portteri tuskin samanlaista hinnannousua saa, mutta varmasti hinta nousee kun laittelen kuntoon. Toki siinä on myös rahan menoa ollut että ei mahdottomasti plussaa tule. Mutta on kyllä hyvä ajettava ollut verrattaen vanhempaan t5 tai uudempaan t6.
                MB E220 CDI -10
                Ex.VW T5.1 -11
                Ex. Ford Transit Custom -14
                Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                Ex. VW Golf+ -06
                Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                Ex. Honda CBR900RR -96
                Ex. E36 325i Coupé -94
                Ex. LADA 2105 1200S -89
                Ex. LADA 2107 1300S -87
                Ex. E36 320i -91

                Comment

                • jokes911
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2008
                  • 875
                  • Espoo

                  Onko joku katsellut saksan hintoja että onko ne nousseet? Itse ostin todella nätissä kunnossa olevan -15 loppuvuonna rekatun Transit Customin 114tkm kilsoilla viime kesänä 17.9Keur hintaan joka ei kuulosta halvalta, mutta sain 3keur enemmän vanhasta E61:stä vaihdossa kuin mistään Saka, Kamux, merkkiliikkeet, jne niin jo olikin halpa. Nyt kun katsoin niin edes halvimmat verrokit ei ollu samoissa hinnoissa. :think

                  Vähän haluttais sellanen facelift sisustainen ja uudella koneella vaikka niissä onkin ollut omat haasteensa. Niiden hinnat tuntuu olevan ihan sfääreissä jos katsoo kilsoiltaan samoissa olevia pelejä, joita ei ole missään raksakäytössä pidetty.
                  2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                  2022 X3 Charged Edition Msport
                  1999 Honda CBR 900 SC33
                  2009 Husqvarna SMR 510
                  2017 KTM EXCF 350

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1968
                    • Seinäjoki

                    Joo en tiedä kuinka näissä menee, oma kokemuksena on vain sprintereistä. 4 pyttyisessä koneella ja/tai manuaali askilla ei kelpaa oikein kellekään. Tai kelpaa mut niistä tarjonta on niin iso että niissä menee hintakäyrä kuten normaalissa autossa eli kilsat ja ikä ratkaisee paljon. 07 mallin v6 automaatista siistillä jatko-ohjaamolla on vielä ihan viimekuukausina maksettu 30ke mikä on aivan järjetön raha sellaisesta. Muttakun uutta ei enää saa ja uusien hinta on toki noussut järjettömäksi myös. Kauan minäkin tuota nykyistä etsin ja ostin sen liikkeestä ennenkuin se ehti yleiseen myyntiin (näkemättä, alusta numeron ja trafi tietojen perusteella). Sprinterissä myös kori vaikuttaa paljon eli ei kannata elätellä toivoa että puoli pitkästä tai puoli korkeasta saisi hyvää hintaa tai sitten myös se extra korkea sitä ei huoli kukaan. Mutta kun kori on pitkä/extra pitkä korkea ja moottorina om642 v6 ja automaatti loota niin myyntiaika mitataan tunneissa ei päivissä jos hinta on edes yhtään järkevä. Ja jatko-ohjaamo jos vielä löytyy niin auto menee vaikket tee edes myynti-ilmoitusta.

                    Originally posted by GARFFi View Post
                    Hyvältä kuulostaa. Toki 270tkm ajettu pitkä pariovellinen portteri tuskin samanlaista hinnannousua saa, mutta varmasti hinta nousee kun laittelen kuntoon. Toki siinä on myös rahan menoa ollut että ei mahdottomasti plussaa tule. Mutta on kyllä hyvä ajettava ollut verrattaen vanhempaan t5 tai uudempaan t6.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • Iemel
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 1654
                      • Muhos

                      Originally posted by Daa Daa View Post
                      Alle 10ke hintaisten pakujen hintataso on pompannut mielestäni huomattavasti viime vuosien aikana, olen tässä yrittänyt metsästää jo suht iäkkään sprintterin tilalle vähän uudempaa mersua tai volkkaria, mutta melkoista jätettä tuntuu olevan moni tämän hintaluokan peli.

                      Hauskinta tässä on se, että tuosta omasta sprintteristä vois näköjään pyytää saman mitä 7.vuotta sitten maksoin.
                      Piti ihan tarkistaa, ostin pari vuotta sitten pariovellisen pätkäportterin 3,4 kilolla, nyt tuollaisesta pyydetään päälle 5k, hyväkuntoisista vielä enemmän
                      Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
                      Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
                      Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
                      Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
                      Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

                      Comment

                      • Macke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1134
                        • Porvoo

                        Kylpä, T4 portteritkin on Saksassa olleet hyväkuntoisina jo ihan jonkun aikaa hinnoissaan ja itse metsästin varmaan pari vuotta järkevän kuntoista ja hintaista pitkää Syncro mallia. Hinnat on kyllä kohdillaan nyt, melkein mistä tahansa miinasta joutuu maksamaan monta tonnia...

                        Comment

                        • A^A
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 2168
                          • Seinäjoki

                          Nyt alkaa sprintteri olla aikansa elänyt 90tkm - > 260tkm, ruoste vaivaa ja touhutonneja alkaa mennä tiuhasti. Lisäksi kun on täyspitkä niin polttoainekulut ahdistaa. Pienemmälläkin pärjää.

                          Etsinnässä siis noin 30k€ budjetilla paku / kevyt ka. Vaatimuksena korkeus eli nämä perus vitot ym matalat ei käy. Transittia olisi aika hyvin tarjolla, kokemusta näistä? Vm 2017 - 2020. Moottorit uudempaa 2.0tdci ecoblue, aika vähän löytyy näistä kokemuksia.

                          Yksi crafteri olisi myös kiikarissa -19 mallinen 2.0tdi 103kw. Näistä mielipiteitä?

                          Mitään erikois ominaisuuksia ei tarvita, täysin työkalu. Vaakakupissa painaa enemmän kohtuulliset kulut sekä luotettava tekniikka.
                          EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                          Comment

                          • kimmon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1461
                            • Tuusulantien päässä...

                            Originally posted by A^A View Post
                            Nyt alkaa sprintteri olla aikansa elänyt 90tkm - > 260tkm, ruoste vaivaa ja touhutonneja alkaa mennä tiuhasti. Lisäksi kun on täyspitkä niin polttoainekulut ahdistaa. Pienemmälläkin pärjää.

                            Etsinnässä siis noin 30k€ budjetilla paku / kevyt ka. Vaatimuksena korkeus eli nämä perus vitot ym matalat ei käy. Transittia olisi aika hyvin tarjolla, kokemusta näistä? Vm 2017 - 2020. Moottorit uudempaa 2.0tdci ecoblue, aika vähän löytyy näistä kokemuksia.

                            Yksi crafteri olisi myös kiikarissa -19 mallinen 2.0tdi 103kw. Näistä mielipiteitä?

                            Mitään erikois ominaisuuksia ei tarvita, täysin työkalu. Vaakakupissa painaa enemmän kohtuulliset kulut sekä luotettava tekniikka.
                            Mulla on ollut uudesta asti Transit Custom tuolla 170hv 2.0 ecobluella, nyt mittarissa 230tkm ja rek 10/2016. Tekniikassa ei yhtään mitään vikaa koko aikana. Suuttimet vaihdettiin takuuaikana uusiin, kun sytytteli vikavaloa (ei vaikuttanut kulkemiseen mitään). Kerran vaihdettu koiranluut, kerran etu/takalaikat, siinäpä se normi huoltojen lisäksi onkin. Jakohihnan vaihdatin 190tkm. Tavaraa on kyydissä koko ajan niin, että auton paino on reilusti +3t ja kulutus pyörii kesällä kahdeksassa litrassa, talvella litra enemmän. Auto on ostettu sillä vahvistetulla alustalla eli kantavuutta on vissiin 400kg enemmän kuin perusversiossa?
                            Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                            Comment

                            • miyli
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 2089
                              • Naantali

                              Originally posted by A^A View Post
                              Nyt alkaa sprintteri olla aikansa elänyt 90tkm - > 260tkm, ruoste vaivaa ja touhutonneja alkaa mennä tiuhasti. Lisäksi kun on täyspitkä niin polttoainekulut ahdistaa. Pienemmälläkin pärjää.

                              Etsinnässä siis noin 30k€ budjetilla paku / kevyt ka. Vaatimuksena korkeus eli nämä perus vitot ym matalat ei käy. Transittia olisi aika hyvin tarjolla, kokemusta näistä? Vm 2017 - 2020. Moottorit uudempaa 2.0tdci ecoblue, aika vähän löytyy näistä kokemuksia.

                              Yksi crafteri olisi myös kiikarissa -19 mallinen 2.0tdi 103kw. Näistä mielipiteitä?

                              Mitään erikois ominaisuuksia ei tarvita, täysin työkalu. Vaakakupissa painaa enemmän kohtuulliset kulut sekä luotettava tekniikka.
                              Me ollaan siirytty yrityksessä missä olen töissä isoihin ford Transitteihin ja niitä nyt n.20kpl ajossa. Ne on olleet aika idioottivarmoja ainakin meidän käytössä, vanhin on 2018 jolla ajettu 230tkm ja ainuttakaan vikaa siinä ei ole ollut. Joten suosittelen kyllä transittia
                              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                              0-200km/h 11.40s
                              100-200km/h 6,00s
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                              Comment

                              • Kräki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2018
                                • 1090
                                • Espoo

                                Transulle myös pisteet. Nyt vaihdoin uuteen crafteriin,niin on se jotenkin venkula fordiin verrattuna.
                                Turbo kajahti itsellä vain siitä 2018vm kulkineesta,mutta sekin meni takuuseen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎