Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakettiautot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • h0kk1
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 122
    • Laitila

    Itselläni ollut nyt pari vuotta tuo lyhyt T4 2,5TDi koneella ja ei voi kuin kehua. Löytyy vielä kapteeninpenkeillä ja ilmastoinnilla. Kone on mielestäni vääntävä ja aika pienellä kulutuksella menee omasta mielestä. Tankki täyteen menetelmällä on olen mitannut n. 10 kertaa ~ 8,4L/100km sekalaista ajoa, mutta ehkä matka-ajoa enemmän. Jopa tyttöystäväkin tykkää ajella Portterilla mielummin kuin omalla Mazda 6:llaan

    Etupään nivelet on auton heikkous, saa melkein joka katsastukseen vaihtaa. Samoin nakuttava alipainepumppu, mutta hiljenee yleensä putsauksella. Omalla ajettu nyt 320tkm eikä mitään merkkejä etteikö toiset samanmoiset vielä menisi.
    e36 M3 Dagar Gelb Cabriolet -95
    VW Caravelle 2,5TDI -97

    ex. e36 320i Coupe -92

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11719
      • Kouvola

      Olisko kellään tietoa mitä on hajoamassa/hajonnut firman Transportterista eli T5 facelift 2.0TDI 4Motion alkoi ohjaus rutisemaan käänneltäessä. Mittarissa on tällä hetkellä 107tkm ja sen verran vilkasin, että tehostimen säiliössä on ainakin mehut ylärajassa. Huoltoonhan toi joutaa, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen, jos porukkaa on volkkarilla huollossa töissä, että onko jotain tyyppivikaa mahdollisesti.

      Comment

      • Koolj_bmw4life
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 711
        • Salo,SUOMI

        VW t5sessa iskarin yläpäät alkaa natisemaan, meillä ollut kahdessa portterissa juurikin tuota ongelmaa. Volkkarilla mennyt toisessa takuuseen ja toisessa joutui maksamaan korjaukseen 3-400e taisi olla töineen.

        Jostain vw-foorumilta luin että kyseisen osan saa ebaystä edullisesti ja vaihto onnistuu suht helposti.

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11719
          • Kouvola

          Voipi hyvinkin olla. En kyllä muista, että edellisessä T5:ssa ois tullu vastaavaa vikaa vaikka kerettiin rullata sillä se 150tkm. Kaikkea muuta vikaa siinä sitten olikin, jotka on taas loistanu poissaolollaan tässä faceliftissä, että joistain asioista siellä Wolfsburgissa on jopa opittu jotain.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Olisko kellään vielä kokemuksia uudesta Ford Transit Connectista?

            Olisi aivan uusi malli ja saisi 20hv tehokkaamman mallin Caddyä pari tonnia halvemmalla. Toisaalta Caddyn edition 30 malli 30mm madalletulla alustalla olisi ihan kiva, mutta sekin jo 4 vuotta vanha malli.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              Kokemuksia MB 814? Kevyt kuorma-auto tosin, paljon mahtaa olla vakuutukset ja verot? Kokonaispaino 7500kg.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1968
                • Seinäjoki

                Autokuume meinaa päästä niskanpäälle, tarttis hommata w906 sprinteri pitkä ja korkea mut ei kuiteskaan se extra korkea kirahvin kuljetusmalli. Ajatuksia mikä kannattaa ottaa aihioksi? Autosta pitäis saada b kortilla ajettava matkailu-auto. Joku vm. Raja on 2007 loppuvuodesta kevyt ka kanssa jos lisäpenkkejä mielii. Matkailuautossa käsittääkseni pitää kuitenkin aina olla hyväksytyt vyöt ja penkit ? Suomessa noiden hinnat minusta aika kovia. Lähinnä kiinnostais 318 tai 315 cdi. 316 on laskuista pois kampiakselin katkeaminen takia. Saa myös tyrkyttää jos jollain kriteerit täyttävä peli joko aihiona tai valmiiksi jatko ohjaamolla
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11719
                  • Kouvola

                  Onko kenelläkään tietoa mikä noita T5:sta Transportereista menee rikki, kun palaa alkoi tuossa 2010:ssä palaa jatkuvasti toi oven aukiolovalo? Ovia on paukuteltu ja ollut useamman päivän lämpöisessäkin ettei mikään paikka voi olla jäässä. Ovipahvi otettiin irti, mutta siellä alla on iso pelti peittämässä aukkoa et pääsisi lukolle käsiksi. Ilmeisesti se ilmaisin on siellä lukossa noissa, kun ei oviaukoissa näy mitään painonappia tms. Myös kuskin penkin lämmitys on näköjään lakannu toimimasta tässä talven aikana. Valot kyllä syttyy kojelaudan napista, mutta ei lämpeä.

                  Pitäisi 1,5-2kk päästä tulla uusi MB Vito 119CDI nelikkona ja tietysti automaatilla. Saapa nähdä millainen auto tuo on kärryjen vetoon kolmen Transporterin jälkeen. Ei pitäisi ainakaan voimasta jäädä kiinni toisin ku volkkarilla oltiin aika limiitillä, kun laittoi 2500kg kärryn perään.

                  Comment

                  • Vecara
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 342
                    • Rovaniemi

                    Originally posted by joko View Post
                    Autokuume meinaa päästä niskanpäälle, tarttis hommata w906 sprinteri pitkä ja korkea mut ei kuiteskaan se extra korkea kirahvin kuljetusmalli. Ajatuksia mikä kannattaa ottaa aihioksi? Autosta pitäis saada b kortilla ajettava matkailu-auto. Joku vm. Raja on 2007 loppuvuodesta kevyt ka kanssa jos lisäpenkkejä mielii. Matkailuautossa käsittääkseni pitää kuitenkin aina olla hyväksytyt vyöt ja penkit ? Suomessa noiden hinnat minusta aika kovia. Lähinnä kiinnostais 318 tai 315 cdi. 316 on laskuista pois kampiakselin katkeaminen takia. Saa myös tyrkyttää jos jollain kriteerit täyttävä peli joko aihiona tai valmiiksi jatko ohjaamolla
                    316 cdi kampiakselin katkeamista? Millä metreillä? Ajelen tuommoisilla työkseni, firmassa 8 kpl, kilometrihajonta 150tkm-490tkm tällä hetkellä, koneissa ei yhdessäkään mitään vikaa.. Laturi menee noin 400tkm kohdalla, hammastanko noin 250-300tkm, startti noin 300 tkm.

                    318 cdi vie sitten ainakin taksikäytössä vallan perhanasti dieseliä, automaattina ei talvella päässyt mitenkään alle 20L/100km lukemiin.
                    ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1968
                      • Seinäjoki

                      Tutulla on firman käytössä siistissä pitkässä maantieajossa Oliskohan se nyt ollut 11 mallin 316 cdi. Veholla huollettu huolto-ohjelman mukaan ja n. 3v/90tkm niin napsahti kampura katki. Kuulemma tyyppivika siinä koneessa. Heillä myös useampi 315 cdi samaa uudempaa korimallia eikä niissä suurempia murheita ollut. Vaihtokonetta oli turha etsiä kun menevät purkaamolta samantien. Tuohon tuli uusi kone tehtaalta ja kaikki omasta pussista yli 10 ke remontti. Toki on kutosistakin koneita paukkunut. Kutosen suuri kulutus johtuu kuulemma sohloista suuttimista tai täynnä olevasta hiukkasloukusta. Kunnossa olevana ei pitäisi juuri nelosta enempää viedä jos ajotyyli pidetään samana. Olisko sitten niin että tuo 316 cdi olis tietyn vuosikerran ongelma vain...
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        Omassa vitossa korkkas vuosi sitten 16cdi kone 58tkm kohdalla, uus takuun piikkiin keulille ja jännittämään sadantonnin ylitystä

                        Ei kerrottu mikä tuli, muutakuin ettei kannata korjata.


                        Niin ja viton "neliveto"
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • harossi
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 619
                          • Haukipudas

                          Originally posted by Esko View Post
                          Onko kenelläkään tietoa mikä noita T5:sta Transportereista menee rikki, kun palaa alkoi tuossa 2010:ssä palaa jatkuvasti toi oven aukiolovalo? Ovia on paukuteltu ja ollut useamman päivän lämpöisessäkin ettei mikään paikka voi olla jäässä. Ovipahvi otettiin irti, mutta siellä alla on iso pelti peittämässä aukkoa et pääsisi lukolle käsiksi. Ilmeisesti se ilmaisin on siellä lukossa noissa, kun ei oviaukoissa näy mitään painonappia tms. Myös kuskin penkin lämmitys on näköjään lakannu toimimasta tässä talven aikana. Valot kyllä syttyy kojelaudan napista, mutta ei lämpeä.

                          Pitäisi 1,5-2kk päästä tulla uusi MB Vito 119CDI nelikkona ja tietysti automaatilla. Saapa nähdä millainen auto tuo on kärryjen vetoon kolmen Transporterin jälkeen. Ei pitäisi ainakaan voimasta jäädä kiinni toisin ku volkkarilla oltiin aika limiitillä, kun laittoi 2500kg kärryn perään.
                          Eiköhän siinä ole oven lukkolaite rikki. Yhden sellaisen vaihdoin vm.07 transportteriin, tosin hiukan eri oireet oli mutta volkkareissa menee nuo lukkolaitteet rikki monesti. Siellä sisällä on mikrokytkimiä jotka hajoaa.
                          e39 M5

                          Comment

                          • Vecara
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 342
                            • Rovaniemi

                            Originally posted by joko View Post
                            Tutulla on firman käytössä siistissä pitkässä maantieajossa Oliskohan se nyt ollut 11 mallin 316 cdi. Veholla huollettu huolto-ohjelman mukaan ja n. 3v/90tkm niin napsahti kampura katki. Kuulemma tyyppivika siinä koneessa. Heillä myös useampi 315 cdi samaa uudempaa korimallia eikä niissä suurempia murheita ollut. Vaihtokonetta oli turha etsiä kun menevät purkaamolta samantien. Tuohon tuli uusi kone tehtaalta ja kaikki omasta pussista yli 10 ke remontti. Toki on kutosistakin koneita paukkunut. Kutosen suuri kulutus johtuu kuulemma sohloista suuttimista tai täynnä olevasta hiukkasloukusta. Kunnossa olevana ei pitäisi juuri nelosta enempää viedä jos ajotyyli pidetään samana. Olisko sitten niin että tuo 316 cdi olis tietyn vuosikerran ongelma vain...
                            Juu, ihan ensimmäisistä en tiedä.. Nämä taksissa olevat ovat vuosimalleiltaan 2012-15, ja yli nelivuotiaiksi noita ei ajeta. Tällöin mittarissa jotain 500-550tkm välissä. Veholla huollettuja myös, pääasiassa huoltoon noin 20tkm:n välein, huoltonäytön mukaan. Ajetaan ihan perus Mobil Delvaceilla. Kaikki koneet "avaamattomia" ja toimineet hyvin pl. normi kuluvien osien vaihdot.

                            Toki nuo kutosdieselit varmasti kestävät enemmän, tiedän yhden yli miljoonan ajetun ja ainakaan ennen 800 tkm:ää konetta ei ollut tarvinnut avata.. Ja useamman yli 700 tkm mittarissa olevan.
                            ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              jeps, budjetti vain noissa tahtoo hyvin nopeasti karata. Tuossa olisi ollut vanha taksi 216cdi sitä w903 koria -06 rento 600tkm ajettuna. Tuollaisestakaan kovin kummoinen homma ole poistaa viimmeisiä penkkejä ja vaneroida sitä perätilaa. Tosin paljoa tuollaisesta ei saa maksaa kun käytännössä tuollaisella ei ole kuin käyttöarvo, ei mitään rahallista arvoa. Tai no tehdasvalmisteisistä tavaratilan penkeistä nyt tietysti saa aina rahaa mutta muuten eipä tommosessa paljon rahanarvoista enää ole... Täytyis vain matkailuautoksi katsastella sitten vielä. Hintaluokka mielummin aihiosta alle kympin kuin yli. Tuollainen vanhakoppainen niin 5-6 pyynneillä noita on näkynyt ja varmaan allekkin...
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1968
                                • Seinäjoki

                                Pakukuume nousi sietämättömäksi ja tuli hommattua -08 200tkm ajettu vito 1+1+3 istumajärjestyksellä ja pariovilla mikä tuntuu olevan kivenalla transporter/vito luokassa. Syynä hintaluokka ja b-kortilla ajettavuus. Sprintereissä oli ina joku iso miinus vaikka olisi rahaa laittanut 20ke (kevyt ka, ei ilmastointia, ruosteinen tai sitten tosipaljon ajettu tai 316cdi josta katkeaa kampura)
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎