Onko tuo sitten paku tolla penkityksellä? Itselläkin olisi tarvis pakun kaltaiselle autolle, mutta vähintään viidellä istuimella. Tuppaa vaan pakut olemaan tuolloin henkilöautoja ja käyttöverot sen kilon vuodessa. Vähentää kummasti kuumotusta.
pakettiautot
Collapse
X
-
Kakskäyttöauto eli siis käytännössä mennään henkiläauton verolla. Mutta onko se tuossakaan sit loppujen lopuksi paha? n. 800e vuodessa antaa laskurit, verolappua ei ole vielä tullut. Jos esim. e61 dieselissä on ajoneuvo ja käyttövoimavero siellä 600e tienoilla niin parisataa lisää siihen. Kuiteskin aika monikäyttöinen peli tuo kun penkit on lattiassa pikakiinnityksellä ja niiden jälkeen on alkuperäinen rullaverhosysteemi eli penkit ja rullaverho pois (5min) niin mahtuu isompaa tavaraa kyytiin. Verhoiltu tuo on katosta lattiaan koko matkalta ja ihan tehtaalta tullut tälläisenä. Saahan tuosta matkailuautona verot pienenemään sinne 400e pintaan eikä sekään vaadi kun keittolevyn, sammuttimen (oli tässä valmiiksi) ja takatilaan kasaan taitettava vaneri laveri sängyksi. En tiedä jaksano tuon 400e/vuosi takia moiseen ryhtyä, ensiksi pitäis tutkia kuinka käy muiden maksujen (vakuutus esimerkiksi). Tähän sain käyttöauton kaskon (pohjantähti) 222e vuodessa että eipä ne kulut nyt aivan tähtitieteelliset ole vaikka se vero itsessään pännii kyllä. Muutos matkailuautoksi on kuitenkin takaraivossa. Korkeushan tuossa ei piisaa verovapaaksi mut sillä ei ole merkitystä kun on täydet verot jo aikoinaan maksettu.Originally posted by protoni View PostOnko tuo sitten paku tolla penkityksellä? Itselläkin olisi tarvis pakun kaltaiselle autolle, mutta vähintään viidellä istuimella. Tuppaa vaan pakut olemaan tuolloin henkilöautoja ja käyttöverot sen kilon vuodessa. Vähentää kummasti kuumotusta.
Kannattaa muuten huomioida tälläistä ostaessa että penkit on rekisteriotteessa. Jos tuosta nappaa penkit pois ja katsastaa pakuksi niin penkkiä takaisin asennettaessa tuota kohdellaan kuten uutta autoa elikkäs verot maksuun. Tämä asia on muuttunut vasta nyt vuodenvaihteessa joten monikaan ei tuota vielä tiedä vaan tulee konttorilla yllätyksenä.
Tuossa vielä linkki autoon selventämään tuota välitila ratkaisua: http://m.nettiauto.com/en/mercedes-benz/vito/7703700 Edellisellä omistajalla myynnissä ennekuin meni vaihdossa uuteen.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Onko kellään kokemuksia millaiseen kulutukseen pitäisi päästä manuaali 1,6 diesel transit connectilla? Ilmoitettu kaupunkikulutus on 5,5L mutta mulla vie nyt pienessä ajossa 9L ja matkassa pääsee alle kuuteen.
Comment
-
Mitä oon katellu pornstarttereita, vitoja ja vianoja, niin tuppaa olemaan massat ~3000kg ja päästöt ~230co2, joka tarkottaa liki kilon käyttömaksuja. Tohon kun lisää ~kympin keskikulutuksen, niin kyllähän siinä saa olla työntämässä jatkuvasti kättä taskuun. Pitäiskin tutkia säästääkö noissa kaksikäyttöauton vakuutuksissa sitten jotain vs hlöauto.Originally posted by joko View PostKakskäyttöauto eli siis käytännössä mennään henkiläauton verolla. Mutta onko se tuossakaan sit loppujen lopuksi paha? n. 800e vuodessa antaa laskurit, verolappua ei ole vielä tullut. Jos esim. e61 dieselissä on ajoneuvo ja käyttövoimavero siellä 600e tienoilla niin parisataa lisää siihen. Kuiteskin aika monikäyttöinen peli tuo kun penkit on lattiassa pikakiinnityksellä ja niiden jälkeen on alkuperäinen rullaverhosysteemi eli penkit ja rullaverho pois (5min) niin mahtuu isompaa tavaraa kyytiin. Verhoiltu tuo on katosta lattiaan koko matkalta ja ihan tehtaalta tullut tälläisenä. Saahan tuosta matkailuautona verot pienenemään sinne 400e pintaan eikä sekään vaadi kun keittolevyn, sammuttimen (oli tässä valmiiksi) ja takatilaan kasaan taitettava vaneri laveri sängyksi. En tiedä jaksano tuon 400e/vuosi takia moiseen ryhtyä, ensiksi pitäis tutkia kuinka käy muiden maksujen (vakuutus esimerkiksi). Tähän sain käyttöauton kaskon (pohjantähti) 222e vuodessa että eipä ne kulut nyt aivan tähtitieteelliset ole vaikka se vero itsessään pännii kyllä. Muutos matkailuautoksi on kuitenkin takaraivossa. Korkeushan tuossa ei piisaa verovapaaksi mut sillä ei ole merkitystä kun on täydet verot jo aikoinaan maksettu.
Kannattaa muuten huomioida tälläistä ostaessa että penkit on rekisteriotteessa. Jos tuosta nappaa penkit pois ja katsastaa pakuksi niin penkkiä takaisin asennettaessa tuota kohdellaan kuten uutta autoa elikkäs verot maksuun. Tämä asia on muuttunut vasta nyt vuodenvaihteessa joten monikaan ei tuota vielä tiedä vaan tulee konttorilla yllätyksenä.
Tuossa vielä linkki autoon selventämään tuota välitila ratkaisua: http://m.nettiauto.com/en/mercedes-benz/vito/7703700 Edellisellä omistajalla myynnissä ennekuin meni vaihdossa uuteen.
Matkailuautoksi ei saa nykyään katsastettua ellei ole sisäkorkeus vähintään 190cm. Eikä riitä nykyään enää vanerisänkykään. Käytännössä onnistuisi jostain korotetusta volkkarista tai transistorista, johon pitäis asentaa penkit jotka saa vaaka-asentoon. Siihen vielä nuo muut modaukset päälle, niin eipä taida maksaa vaivaa.
Comment
-
Se 190cm sisäkorkeus ei haittaa tuollaisessa koska siitä on maksettu täydet verot uutena. Ja sänky tosiaan käy ihan vaneri lavetti kunhan se on penkin selkänojasta saranoitu kiinteästi. Toki valtavasti konttorikohtaisia erojahan tuossa on kun selviä veronkiertoautojahan nuo on eikä Matkailuautoja. Co päästöt Vitossa oli 215co2 ja kaippa toi alta kympin menee helposti kun edellinen maxi ducato kevyt ka meni 8 l keskikulutuksella paitsi kovilla pakkasilla se pomppas melkein 12 l. Verot piti ainakin itse vain kestää koska tuollainen on meille melkeinpä ainut ratkaisu kun hallituksella ei ole ka korttia ja hänenkin pitäis tuolla kulkea...F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Mulla menee kylmäkoneellinen w639 109cdi (ohjelmoitu +45hv ja +100Nm) maantiepainotteisessa (85%) ajossa 8,2-9,3l/100km. Pienimmät kulutukset ovat olleet talvella pikkupakkasessa. Siihen tietenkin suuresti vaikuttaa talvinopeusrajoitukset.Originally posted by joko View PostCo päästöt Vitossa oli 215co2 ja kaippa toi alta kympin menee helposti kun edellinen maxi ducato kevyt ka meni 8 l keskikulutuksella paitsi kovilla pakkasilla se pomppas melkein 12 l.F30 330e -17 Alpinweiss 3
E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2
Comment
-
Löytyykö suosituksia, mikä alle 10 vuotta vanha paku kannattaisi laittaa kymppitonnin budjetilla? Käyttö on kevyttä ja satunnaista, mutta kun tarve tulee, niin autolla on pakko päästä liikkeelle. Eli luotettavuus ja varmatoimisuus tärkeä kriteeri.
Comment
-
TuplatLast edited by Tonton; 16-11-2016, 10:02.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Hiace. Plussaa myös ehkä pienin arvon aleneminen tuossa hintaluokassaOriginally posted by Tojopa View PostLöytyykö suosituksia, mikä alle 10 vuotta vanha paku kannattaisi laittaa kymppitonnin budjetilla? Käyttö on kevyttä ja satunnaista, mutta kun tarve tulee, niin autolla on pakko päästä liikkeelle. Eli luotettavuus ja varmatoimisuus tärkeä kriteeri.
Osta pitkä, D4D koneella oleva, ihan vaan sen takia että kun joskus pitää muuttaa rahaksi niin käy helpoimminsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
VW Transporter, -07 tai uudempi, 2.5 litraisella dieselillä ja manuaaliaskilla. Pitkänä versiona niin sisään saa heittämällä kaikki lattialistoista lähtien.Originally posted by Tojopa View PostLöytyykö suosituksia, mikä alle 10 vuotta vanha paku kannattaisi laittaa kymppitonnin budjetilla? Käyttö on kevyttä ja satunnaista, mutta kun tarve tulee, niin autolla on pakko päästä liikkeelle. Eli luotettavuus ja varmatoimisuus tärkeä kriteeri.
Lähtee aina käyntiin, hyvät kokemukset tekniikasta.
esim: http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8350749F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Hiace tietysti legendaarinen luotettavuuden suhteen, mutta muuten hieman vanhahtava paketti. Volkkareista henkilöautopuolelta erittäin huonoa kokemusta ja ne olen alustavasti skipannut pakua etsiessä automaattisesti. Ehkä sitten ovat pakupuolella parempia? Mitenkäs Transit vuodesta -07 eteenpäin? Tuttu ostanut tuollaisia muutaman uutena ja toimineet ongelmitta, mutta miten sitten käytettynä? Parhaat ranskalaiset saa edelleen grilliltä?
Comment
-
meillä ollut tuo volkkari tosiaan pari vuotta, ja tuon 2.5-litraisen kanssa ei ole ollut ongelmia. Heti kärkeen vaihdettiin pa-suodatin (kuulemma herkkä jäätymään jos ei ole vaihdettu ja on kosteutta) ja kaikki nesteet (ohjaustehostin/öljyt/jäähdytys/jarrut) eikä ole ollut ongelmia. kilsoja meille tullessa 237tkm ja nyt n. 280tkmOriginally posted by Tojopa View PostHiace tietysti legendaarinen luotettavuuden suhteen, mutta muuten hieman vanhahtava paketti. Volkkareista henkilöautopuolelta erittäin huonoa kokemusta ja ne olen alustavasti skipannut pakua etsiessä automaattisesti. Ehkä sitten ovat pakupuolella parempia? Mitenkäs Transit vuodesta -07 eteenpäin? Tuttu ostanut tuollaisia muutaman uutena ja toimineet ongelmitta, mutta miten sitten käytettynä?
Kuskin oven lasinnostimen joutui vaihtamaan (purkuosana 50€) ja pyyhkijöiden vivuston (purkuosana 70€ muistaakseni). Siihen sitten päälle toisen etutolpan yläpään laakerin ja jotain muuta kulutuskamaa.
Teknisesti: Kuulemma uudemmat kaksilitraiset on sitten olleet enemmän murheenkryynejä.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Kun pakuhommia tein oli juuri tommonen -07 transiitti firman luotettavimpia autoja. Ajoltaan ei sitten ollut oikeen omaan mieleen, ajoasento 194cm pitkälle ainakin aivan liian korkea muutenkin oli kova vetelemään yms.. Lisäksi typerät 180 astetta aukeavat takaovet tuotti monesti harmarita hiuksia. Sisäpuhallin siitä hajosi ja se oli todella vittumainen ja kallis vaihtaa, piti purkia muistaakseni puoli autoa sen vaihtoon..Originally posted by Tojopa View PostHiace tietysti legendaarinen luotettavuuden suhteen, mutta muuten hieman vanhahtava paketti. Volkkareista henkilöautopuolelta erittäin huonoa kokemusta ja ne olen alustavasti skipannut pakua etsiessä automaattisesti. Ehkä sitten ovat pakupuolella parempia? Mitenkäs Transit vuodesta -07 eteenpäin? Tuttu ostanut tuollaisia muutaman uutena ja toimineet ongelmitta, mutta miten sitten käytettynä? Parhaat ranskalaiset saa edelleen grilliltä?EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Meillä on firmassa kaksi -09 transittia, ja molempiin on tehty remppaa ihan riittävästi (ECU, turbo, ym ym). Vw T4 transportteri 2.5tdi 102hv ja vaihdelaatikossa pakki 4 takana. Siinä on paras pakettiauto!
Vaikka uusimmat on -03 tehtyjä, pesevät nuo kaikki nykyiset uudet 100-0X3 E83 M47/T2
209hv / 437Nm
Comment
-
Ei se ole vanha, se on ajatonOriginally posted by Tojopa View PostHiace tietysti legendaarinen luotettavuuden suhteen, mutta muuten hieman vanhahtava paketti. Volkkareista henkilöautopuolelta erittäin huonoa kokemusta ja ne olen alustavasti skipannut pakua etsiessä automaattisesti. Ehkä sitten ovat pakupuolella parempia? Mitenkäs Transit vuodesta -07 eteenpäin? Tuttu ostanut tuollaisia muutaman uutena ja toimineet ongelmitta, mutta miten sitten käytettynä? Parhaat ranskalaiset saa edelleen grilliltä?
2 eriautoa 120tkm yht. ainoa korjausta vaativa asia oli kuluneet lukot ja laturin hapettunut johto.
Johtoon uutta pätkää väliin ja lulkoista vastustavat haitat pois niin ei pääse korjauskuluilla kehuskelemaan.
Olisihan siihen sitten saanut 400tkm kohdalla alkaa lasia,jarruja,renkaita, akut,jne vaihtelemaan niin laitoin tuoreemman
Molemmat on ollut ohjelmoituja ja Tätä uudempaa on äänieristetty vähän jokapuolelta, vielä pitäisi pyöräkotelot massata. Onhan se nyt melkoinen parannus ajomukavuuteenLast edited by Tonton; 16-11-2016, 18:01.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
Comment