Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakettiautot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fubar
    BTCF Member
    • Aug 2003
    • 194
    • Kuopio

    Olisiko vinkkejä seuraavaan tilanteeseen.
    noin 10 vuotta ja lähes 200tkm on toisena autona ollut pitkä takaveto Hiace.
    Muuten en olisi vieläkään sitä hävittämässä, mutta kolmepaikkaisella ei pysty enää liikkumaan kun poika ei enää mahdu kaukaloon ja turvaistuinta ei etupenkille saa kun airbagia ei saa Hiacessa pois päältä.
    Ajattelin ratkaista tilanteen hommaamalla 2+3 tai 3+3 paikkaisen sprinterin tai crafterin joko kuorma-autona tai retkeilyautona. Pitkää tai ekstrapitkää en halua vaan keskipitkän jossa takatila vähintään 2,2m. Ei ole pakko olla korkea, mutta ei siitä haittaakaan ole.
    Muutamaa olen nyt käynyt katsomassa ja aika ruosteisia on hintaluokassa n. 12k€ (max. 15k€).
    Pitääkö katseet kääntää Fordiin, vai onko koko ajatus 5-6hengen pakusta tuhoon tuomittu alle 20k€?
    Varusteista ilmastointi on ehdoton, vaihteisto voi olla manuaali tai automaatti.
    Ducatoa tai muita etuvetoisia ei kannata ehdottaa kun etuvetoista autoa en ole vielä omaksi ostanut, enkä meinannut myöskään aloittaa.

    Yksi vaihtoehto olisi jättää hiace 3. autoksi ja hommata emännälle joku pikkubemari käyttöautoksi, mutta kun on jo käyttöautojen lisäksi yksi harrastebemari niin neljättä autoa ei enää tekisi mieli pihaan ottaa.
    E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
    ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

    Comment

    • van cleef
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1894
      • 01830

      Oma, subjektiivinen lista autoista, joiden myyminen on kaduttanut:
      -hiace
      ...

      Comment

      • asse21
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2005
        • 1248
        • Tampere

        Originally posted by Fubar View Post
        Pitääkö katseet kääntää Fordiin, vai onko koko ajatus 5-6hengen pakusta tuhoon tuomittu alle 20k€?
        Varusteista ilmastointi on ehdoton, vaihteisto voi olla manuaali tai automaatti.
        Ducatoa tai muita etuvetoisia ei kannata ehdottaa kun etuvetoista autoa en ole vielä omaksi ostanut, enkä meinannut myöskään aloittaa.
        Ford hyvä ominaisuuksiltaan, mutta vanhempi malli ruostuu ja muutenkin aika monivikainen. Uudempia olen huvikseni seuraillut, niin kaikkiin lähemmäs 300tkm ajettuihin on motti vaihdettu.
        Mikähän noista menee?
        E39 523i
        i3

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          Originally posted by van cleef View Post
          Oma, subjektiivinen lista autoista, joiden myyminen on kaduttanut:
          -hiace
          se raha minkä hiacesta sai vaihdossa niin ei ole kaduttanut hetkeäkään
          näillä kilsoilla ja sillä kulutuksen euromääräsellä erotuksella sitä mielellään maksaa uutta autoa itselleen kuin elättää bensis yrittäjää ja valtiota
          Last edited by Tonton; 12-09-2022, 17:26.
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • Kräki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2018
            • 1090
            • Espoo

            Yksi hirveimpiä ajokokemuksia on koostunut hiaceista,vanhemmista ja uudemmista.
            Varmaan on vähävikaisia ja toimivia,mutta kammoja ajaa.
            Jotenki itse heittäisi fjoordille pojot. Mutta onhan niissäkin tietty eroja.
            Tossa kesällä oli crafterissa (-21) ensimmäinen ruostevaluma sen nännin alta,mikä pitää takaovia auki ja öljyvalo syttyi pariviikkoa sitten.
            Last edited by Kräki; 12-09-2022, 17:23.

            Comment

            • GARFFi
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 5547
              • Kankaanpää

              Customi on hyvä peli. Oikeesti.

              Eniten vituttaa, kun menin omani myymään. Customia katsellut ja vitoa, mutta ihan turhaan, kun hinnat(jakajalla+nettiautossa jne) ovat mitä ovat, joten pakko pitää jäitä hatussa. Kauhea auto ja mp kuume päällä.
              MB E220 CDI -10
              Ex.VW T5.1 -11
              Ex. Ford Transit Custom -14
              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
              Ex. VW Golf+ -06
              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
              Ex. Honda CBR900RR -96
              Ex. E36 325i Coupé -94
              Ex. LADA 2105 1200S -89
              Ex. LADA 2107 1300S -87
              Ex. E36 320i -91

              Comment

              • van cleef
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1894
                • 01830

                Originally posted by Tonton View Post
                se raha minkä hiacesta sai vaihdossa niin ei ole kaduttanut hetkeäkään
                näillä kilsoilla ja sillä kulutuksen euromääräsellä erotuksella sitä mielellään maksaa uutta autoa itselleen kuin elättää bensis yrittäjää ja valtiota
                Joojoo, uskotaan . ettei olisi rivien välissä havaittavissa keskivaikeaa hiacekaipuuta.

                Tohtori määrää nyt ensihätään youtubesta kuuntelemaan d4d-startteja 45 min/päivä
                Last edited by van cleef; 13-09-2022, 05:52.
                ...

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4647
                  • Tuusula

                  Originally posted by van cleef View Post
                  Joojoo, uskotaan . ettei olisi rivien välissä havaittavissa keskivaikeaa hiacekaipuuta.

                  Tohtori määrää nyt ensihätään youtubesta kuuntelemaan d4d-startteja 45 min/päivä
                  Hahah, tuo startin ääni on kyllä varsin mieleenpainuva

                  Mitenkään hiljaisia nuo ei tosiaan ole, eikä muutenkaan mitään maailman hienoimpia pelejä mutta varmoja kilometrejä ja kestävyyttä löytyy kyllä
                  ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3452
                    • Janakkala

                    Juu, onhan tämä pakettiautotilanne välillä harmittanut kun ei BMW sellaisia tai sellaista valmista. Tuotanto on keskitetty vain kaikenmaailman "turhakevälimalleihin" joita en tähän nyt viitsi luetella. Uuteen pakuun ei rahat riittäneet enkä mitään vanhaa mätää paskaakaan halunnut hankkia niimpä kompromissiksi katseltiin sellaisia 4-5 vuotta vanhoja vaihtoehtoja joista nyt löytyy jo nykypäivän vaatimusten mukaisa varusteita. Vitoa kävin ajamassa ja olihan se hyppy menneisyyteen kabiinin puolelta ja perus takaveto hiukan arvelutti Suomen talviolosuhteissa eikä niitä 1.6L rellun tekniikalla olevia etuvetoja viitsinyt edes koeajaa tai harkita. Valinta osui sitten Ford Custom Transiittiin. 2018vm 2.0 130Hv versio. Se tuntuu olevan kaikin puolin ihan soiva peli. Ja mielestäni hyvä ajaa.
                    Ehkä siihen tullaan vielä asentamaan vähän ledbaaria keulalle ja stereoille on pakko tehdä jotain päivitystä. Sointi on samaa luokkaa kun vanhassa E46
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1968
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Fubar View Post
                      Olisiko vinkkejä seuraavaan tilanteeseen.
                      noin 10 vuotta ja lähes 200tkm on toisena autona ollut pitkä takaveto Hiace.
                      Muuten en olisi vieläkään sitä hävittämässä, mutta kolmepaikkaisella ei pysty enää liikkumaan kun poika ei enää mahdu kaukaloon ja turvaistuinta ei etupenkille saa kun airbagia ei saa Hiacessa pois päältä.
                      Ajattelin ratkaista tilanteen hommaamalla 2+3 tai 3+3 paikkaisen sprinterin tai crafterin joko kuorma-autona tai retkeilyautona. Pitkää tai ekstrapitkää en halua vaan keskipitkän jossa takatila vähintään 2,2m. Ei ole pakko olla korkea, mutta ei siitä haittaakaan ole.
                      Muutamaa olen nyt käynyt katsomassa ja aika ruosteisia on hintaluokassa n. 12k€ (max. 15k€).
                      Pitääkö katseet kääntää Fordiin, vai onko koko ajatus 5-6hengen pakusta tuhoon tuomittu alle 20k€?
                      Varusteista ilmastointi on ehdoton, vaihteisto voi olla manuaali tai automaatti.
                      Ducatoa tai muita etuvetoisia ei kannata ehdottaa kun etuvetoista autoa en ole vielä omaksi ostanut, enkä meinannut myöskään aloittaa.

                      Yksi vaihtoehto olisi jättää hiace 3. autoksi ja hommata emännälle joku pikkubemari käyttöautoksi, mutta kun on jo käyttöautojen lisäksi yksi harrastebemari niin neljättä autoa ei enää tekisi mieli pihaan ottaa.
                      Löytyis tuollainen 2010 mallin 313cdi manuaali 2+4 retkeilyauto mutta tuo on pitkä malli. Ruostetta ei juurikaan ole ja jatko-ohjaamo on 2018 vuonna vasta teetetty eli se on uudehko. Sprinter laiseen tapaan maalattu on ainakin kerran yli ja moottori on ainakin toinen, siis toinen tiedossa oleva voi olla että on jo kolmaskin. 324tkm ajeltu, ilmastointi, ei alvia.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1968
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by asse21 View Post
                        Ford hyvä ominaisuuksiltaan, mutta vanhempi malli ruostuu ja muutenkin aika monivikainen. Uudempia olen huvikseni seuraillut, niin kaikkiin lähemmäs 300tkm ajettuihin on motti vaihdettu.
                        Mikähän noista menee?
                        Runkolaakerit ainakin tahtoo lähteä pyörimään kampiakselin mukana kun niissä ei ole ns. lukkokynsiä ollenkaan eli ovat purisrus/kitka tyylillä paikoillaan. Suuttimien kanssa myös jos on ongelmia niin mäntiä menee helposti. Kaverilla on tommonen työautona en muista tarkkaa vuosimallia mutta uudehko. Oisko sillä noin 100tkm menty ja 3 suutinta on vaihdettu ja samoin niihin samoihin pyttyihin uudet männät. Selkeästi pitkälti tuurin kauppaa miten nuo sattuu pelaamaan
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3640
                          • Raisio

                          Originally posted by joko View Post
                          Selkeästi pitkälti tuurin kauppaa miten nuo sattuu pelaamaan
                          Se on juurikin näin.

                          Käyttäjiä ja käyttöä laidasta laitaan eikä tilannetta nykyisissä moottorin osalta ainakaan helpota älyttömän pitkät huoltovälit. Jokainen voi pohtia millaista litkua öljy +40tkm ajettuna ja pirssissä voi olla kuormaa +1000kg ja peräkoukussa traileri ja sen päällä lähes 2000kg painava Bemari.

                          Siinä kyllä laakerit kovilla ja moni muukin kohta ja silti se paska Ducato voi +200tkm ajettuna mennä orkkis kytkimellä ja tehtaalla asennetulla moottorilla.
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • Kräki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2018
                            • 1090
                            • Espoo

                            Ajoin 120tkm transua,kun tuli uutena joskus 2019.
                            Ainut vika,mikä tuli,niin jäänölli räpsähti turboon-> se vaihtoon takuuseen.
                            Muuta siinä ei ollut. Hyvä ajaa ja tosi henkilöautomainen,vaikka isompi malli.

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1767
                              • vihti

                              Mulla ollut ajossa transitti korotetulla katolla oman kämpän muuttohommia tehdessä, muuten hyvä ajokäytökseltään pakuksi mutta liikkeelle lähtiessä kone ei ensin väännä yhtään ja sitten parin sekunnin päästä se lataa kerralla kaiken väännön peliin, todella ärsyttävä ominaisuus 1-2 vaihteilla kiihdyttäessä mutta sekin varmaan softalla hoituu kuntoon
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              • jmp2002
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 5727
                                • Rovaniemi

                                Huollan yhtä 2019 transit custom.a ni karvan vajaa 500tkm ajettu. Suuttimet kerran vaihdettu ja turbo... 20tkm öljynvaihtovälil on tuntunu kestävän... taksi käytössä ni raksuttaa tyhjääkin...
                                E30 325i Touring -89
                                E30 325i touring -88 m50tbo
                                G20 330e M-Sport -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎