Originally posted by naikou
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
pakettiautot
Collapse
X
-
Originally posted by Jonsku View PostHahah, tuo startin ääni on kyllä varsin mieleenpainuva
Mitenkään hiljaisia nuo ei tosiaan ole, eikä muutenkaan mitään maailman hienoimpia pelejä mutta varmoja kilometrejä ja kestävyyttä löytyy kyllä
melutason ero oli huomattava
mut sama ellei enemmänkin ole tuohon vitoon hakattusigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Kräki View PostNo itseasiassa siihen tuli jossainvaiheessa ohjelmistopäivitys,mikä tuntui laskevan tehoja ja samalla alkoi kuluttaa adbluuta reippaasti enemmän. Kysyinki seuraavalla kerralla huollossa,et saako sen vanhan softan takasin.
Tuohon uudempaan koneeseen on jakohihnan tarkistuskampanja käynnissä, jossa katsotaan onko se alkanut murenemaan öljyn joukkoon (suht harvinaista vielä onneksi). 2-litraisessa on suuttimien kestävyyden kanssa ongelmia, mutta toisin kuin 2.2 koneen kanssa mäntä ei mene rikki, vaan yleensä sytyttää vain häiriövalon. 2-litraisen suuttimet ei ole suhteessa kalliita, mutta niitä voi olla todella hankala irroittaa kun ovat ruostuneet ahtaaseen reikäänsä kiinni.
Foordia ei valitettavasti saa nelivetoautomaattina ja automaatti myös rajoittaa vetopainoa jonkun verran. Automaatti onkin vielä momentinmuunnin ja manuaaleissa ei yleensä ole vauhtipyörä ongelmaa toisin kuin Vageissa. Isoissa takavedoissa (Custom aina etuveto) voi kardaani täristää.
Hyviä ja mukavia autoja kuitenkin ajaa ja jossei ole uutena myyty johonkin Puolaan tai laitokseen, niin varustelukin on yleensä aika hyvällä mallilla.
Comment
-
-
märkähihnan takia ite skippasin fordinsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postmärkähihnan takia ite skippasin fordin
Esimerkiksi alustaan ei ole vieläkään vaihdettu mitään muuta kuin koiranluut. Tuo auto on otettu sillä korotetulla kantavuudelle, koska kyydissä on aina se tonni tavaraa.
Tuota hihnaahan ei riko juuri muu kuin väärien öljyjen käyttö sillä öljyssä on ne lisäaineet mitkä pitää sen hengissä... Litraisissa ecoboosteissa parhaimmillaan yhdet väärät öljyt koneeseen ja hihnasta lähtee hampaat, kun se alkaa murenemaan.Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostSe on juurikin näin.
Käyttäjiä ja käyttöä laidasta laitaan eikä tilannetta nykyisissä moottorin osalta ainakaan helpota älyttömän pitkät huoltovälit. Jokainen voi pohtia millaista litkua öljy +40tkm ajettuna ja pirssissä voi olla kuormaa +1000kg ja peräkoukussa traileri ja sen päällä lähes 2000kg painava Bemari.
Siinä kyllä laakerit kovilla ja moni muukin kohta ja silti se paska Ducato voi +200tkm ajettuna mennä orkkis kytkimellä ja tehtaalla asennetulla moottorilla.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMB Vito 2.1 4x4 automat 2015->. Tyyppivikoja/vikoja tai muita puutteita? Kokemuksia?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostOm651 koneella, ei kiitos mielummin uudempi om654
Entäpä tuo samoilla ominaisuuksilla varustettu ja saman ikäluokan VW Transu?
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostKerroppa tarkemmin mikä tuossa "välimallin" koneessa mättää ja on huonoa? Vito tulisi yhden miehen yrityksen tarpeisiin. Pääasiassa matka-ajoa jarrullisen peräkärryn kera. Lainasin tuota omaa vanhempaa Vitoa tälle ostaja "kandille" kesällä viikoksi, niin tykästyi sen verran, että tuo omaani uudempi alkoi kiinnostamaan.
Entäpä tuo samoilla ominaisuuksilla varustettu ja saman ikäluokan VW Transu?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostJuu, onhan tämä pakettiautotilanne välillä harmittanut kun ei BMW sellaisia tai sellaista valmista. Tuotanto on keskitetty vain kaikenmaailman "turhakevälimalleihin" joita en tähän nyt viitsi luetella. Uuteen pakuun ei rahat riittäneet enkä mitään vanhaa mätää paskaakaan halunnut hankkia niimpä kompromissiksi katseltiin sellaisia 4-5 vuotta vanhoja vaihtoehtoja joista nyt löytyy jo nykypäivän vaatimusten mukaisa varusteita. Vitoa kävin ajamassa ja olihan se hyppy menneisyyteen kabiinin puolelta ja perus takaveto hiukan arvelutti Suomen talviolosuhteissa eikä niitä 1.6L rellun tekniikalla olevia etuvetoja viitsinyt edes koeajaa tai harkita. Valinta osui sitten Ford Custom Transiittiin. 2018vm 2.0 130Hv versio. Se tuntuu olevan kaikin puolin ihan soiva peli. Ja mielestäni hyvä ajaa.
Ehkä siihen tullaan vielä asentamaan vähän ledbaaria keulalle ja stereoille on pakko tehdä jotain päivitystä. Sointi on samaa luokkaa kun vanhassa E46
Nyt olisi noin 1½ vuotta transun kanssa yhteiseloa takana. Perushuollot on tehty ja jopa hiukan ylihuollettu. Leditangot on asennettu keulille. 1 suutin mykisty tuossa loppukesästä ja se tuli vaihdettua. Muilta osin auto on toiminut täydellisesti ja edelleen ollaan tyytyväisiä valintaan.
Comment
-
-
Onko kokemuksia Transitien AdBluen kulutuksesta? Muutaman vuoden vanhoissa autoissa tuntuu menevän 10l kuukauteen parin tonnin ajoilla, joka kuulostaa omaan korvaani käsittämättömältä.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostOnko kokemuksia Transitien AdBluen kulutuksesta? Muutaman vuoden vanhoissa autoissa tuntuu menevän 10l kuukauteen parin tonnin ajoilla, joka kuulostaa omaan korvaani käsittämättömältä.
Comment
-
Comment