Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakettiautot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kräki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2018
    • 1090
    • Espoo

    Originally posted by naikou View Post
    Mulla ollut ajossa transitti korotetulla katolla oman kämpän muuttohommia tehdessä, muuten hyvä ajokäytökseltään pakuksi mutta liikkeelle lähtiessä kone ei ensin väännä yhtään ja sitten parin sekunnin päästä se lataa kerralla kaiken väännön peliin, todella ärsyttävä ominaisuus 1-2 vaihteilla kiihdyttäessä mutta sekin varmaan softalla hoituu kuntoon
    No itseasiassa siihen tuli jossainvaiheessa ohjelmistopäivitys,mikä tuntui laskevan tehoja ja samalla alkoi kuluttaa adbluuta reippaasti enemmän. Kysyinki seuraavalla kerralla huollossa,et saako sen vanhan softan takasin.

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      Originally posted by Jonsku View Post
      Hahah, tuo startin ääni on kyllä varsin mieleenpainuva

      Mitenkään hiljaisia nuo ei tosiaan ole, eikä muutenkaan mitään maailman hienoimpia pelejä mutta varmoja kilometrejä ja kestävyyttä löytyy kyllä
      mulla oli kabiinissa 5m2 äänieristemattoa pitkin hyttiä ja ovien välissä lisätiivisteet

      melutason ero oli huomattava
      mut sama ellei enemmänkin ole tuohon vitoon hakattu
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • N54
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2012
        • 527
        • Satakunta

        Originally posted by Kräki View Post
        No itseasiassa siihen tuli jossainvaiheessa ohjelmistopäivitys,mikä tuntui laskevan tehoja ja samalla alkoi kuluttaa adbluuta reippaasti enemmän. Kysyinki seuraavalla kerralla huollossa,et saako sen vanhan softan takasin.
        Vanhassa ohjelmassa oli sellainen vika, että se päästi naftaa öljyn joukkoon ja se aiheutti suunniteltua tiheämmän öljynvaihtotarpeen. Se uudempi 2.0 Ecoblue on märällä jakohihnalla kun vanhempi 2.2 oli vielä ketjulla, uudemmassa on myös aina adblue, mutta se toimii mielestäni suhteellisen hyvin verrattuna muutaman muun merkin järjestelmiin.

        Tuohon uudempaan koneeseen on jakohihnan tarkistuskampanja käynnissä, jossa katsotaan onko se alkanut murenemaan öljyn joukkoon (suht harvinaista vielä onneksi). 2-litraisessa on suuttimien kestävyyden kanssa ongelmia, mutta toisin kuin 2.2 koneen kanssa mäntä ei mene rikki, vaan yleensä sytyttää vain häiriövalon. 2-litraisen suuttimet ei ole suhteessa kalliita, mutta niitä voi olla todella hankala irroittaa kun ovat ruostuneet ahtaaseen reikäänsä kiinni.

        Foordia ei valitettavasti saa nelivetoautomaattina ja automaatti myös rajoittaa vetopainoa jonkun verran. Automaatti onkin vielä momentinmuunnin ja manuaaleissa ei yleensä ole vauhtipyörä ongelmaa toisin kuin Vageissa. Isoissa takavedoissa (Custom aina etuveto) voi kardaani täristää.

        Hyviä ja mukavia autoja kuitenkin ajaa ja jossei ole uutena myyty johonkin Puolaan tai laitokseen, niin varustelukin on yleensä aika hyvällä mallilla.

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          märkähihnan takia ite skippasin fordin
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • kimmon
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1461
            • Tuusulantien päässä...

            Originally posted by Tonton View Post
            märkähihnan takia ite skippasin fordin
            Turhaan, minulla on tuollainen 2016 Custom ollut ajossa uudesta lähtien, ensimmäisiä valmistuneita 2.0 Ecoblue-moottorilla. Nyt mittarissa 240tkm, jakohihnan vaihdatin viime kesänä 200tkm ja oli kuin uusi, kun pyysin nähdä sen. Suuttimet on vaihdettu kerran, meni takuuseen ja laturi meni 100tkm ja sekin meni takuuseen. Muuta vikaa siinä ei sitten ole ollutkaan.

            Esimerkiksi alustaan ei ole vieläkään vaihdettu mitään muuta kuin koiranluut. Tuo auto on otettu sillä korotetulla kantavuudelle, koska kyydissä on aina se tonni tavaraa.

            Tuota hihnaahan ei riko juuri muu kuin väärien öljyjen käyttö sillä öljyssä on ne lisäaineet mitkä pitää sen hengissä... Litraisissa ecoboosteissa parhaimmillaan yhdet väärät öljyt koneeseen ja hihnasta lähtee hampaat, kun se alkaa murenemaan.
            Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1968
              • Seinäjoki

              Originally posted by ritariässä View Post
              Se on juurikin näin.

              Käyttäjiä ja käyttöä laidasta laitaan eikä tilannetta nykyisissä moottorin osalta ainakaan helpota älyttömän pitkät huoltovälit. Jokainen voi pohtia millaista litkua öljy +40tkm ajettuna ja pirssissä voi olla kuormaa +1000kg ja peräkoukussa traileri ja sen päällä lähes 2000kg painava Bemari.

              Siinä kyllä laakerit kovilla ja moni muukin kohta ja silti se paska Ducato voi +200tkm ajettuna mennä orkkis kytkimellä ja tehtaalla asennetulla moottorilla.
              Juu mulla on toi 319 sprintteri siinä on muutamat ekat vuodet ollu tarkka käyttäjä ja hyvä huoltohistoria, sitten muutama vuosi maanrakennusliikkeellä ja auto oli kuin pommin jäljiltä. Oli se toki halpakin. Hyvin ruksuttaa moottori näyttäis olevan alkuperäinen ainakin ja tuikun softalla piristetty. Yli 400tkm on mittarissa ja komeesti menee. Perässä on välillä juuri tuo mainitsemasi autotraileri ja välillä vaunu. Muuta moitittavaa ei ole muutakuin kulutus on isohko (noh, 12-14 välille 3500kg painoiselle ~7 metriä pitkälle kaapille ei välttämättä ole edes paljoa) ja sitten ruoste. Joka vuosi sa jostkinpäin maalata jotain
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • Topi08
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 4464
                • .

                Katsellut tässä taas pikkupakuja, viimeksi oli 06vm transit connection. Hyvät kokemukset jäi.

                Mutta, onko noista esim opel combosta minkälaisia kokemuksia, tai jos on tullut muita hyviä vastaan niin saa "ilmiantaa"

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10078
                  • KVLA

                  MB Vito 2.1 4x4 automat 2015->. Tyyppivikoja/vikoja tai muita puutteita? Kokemuksia?

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1968
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    MB Vito 2.1 4x4 automat 2015->. Tyyppivikoja/vikoja tai muita puutteita? Kokemuksia?
                    Om651 koneella, ei kiitos mielummin uudempi om654 sillä kuningasmoottoria ei ole enää tuohon w447 koppaan saanut
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10078
                      • KVLA

                      Originally posted by joko View Post
                      Om651 koneella, ei kiitos mielummin uudempi om654
                      Kerroppa tarkemmin mikä tuossa "välimallin" koneessa mättää ja on huonoa? Vito tulisi yhden miehen yrityksen tarpeisiin. Pääasiassa matka-ajoa jarrullisen peräkärryn kera. Lainasin tuota omaa vanhempaa Vitoa tälle ostaja "kandille" kesällä viikoksi, niin tykästyi sen verran, että tuo omaani uudempi alkoi kiinnostamaan.

                      Entäpä tuo samoilla ominaisuuksilla varustettu ja saman ikäluokan VW Transu?

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1968
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Kerroppa tarkemmin mikä tuossa "välimallin" koneessa mättää ja on huonoa? Vito tulisi yhden miehen yrityksen tarpeisiin. Pääasiassa matka-ajoa jarrullisen peräkärryn kera. Lainasin tuota omaa vanhempaa Vitoa tälle ostaja "kandille" kesällä viikoksi, niin tykästyi sen verran, että tuo omaani uudempi alkoi kiinnostamaan.

                        Entäpä tuo samoilla ominaisuuksilla varustettu ja saman ikäluokan VW Transu?
                        Niitä paukkuu harvinaisen pienilläkin kilometreillä ja korjaaminen on hankalaa kun runkolinja lohkossa on vähän kehno. Leikkaa kiinni alakerrasta varoittamatta toiset kestää 50tkm joku toinen voi kestää kymmenkertaisen määrän. Itellä on pari sprinteriä ollu samalla koneella oon ostanu ne rikkinäisenä niin sielä ne on 200tkm nurkilla poks. Eli ihan arpapeliä se om654 moottori on minusta parempi paketti. Tälläkin foorumilla muistelisin että Mattsonilla oli joskus tommonen uutena ostettu om651 4 veto Vito ja se moottori ei mahtanut nähdä edes takuuaikaa kun meni alakerta. Toki kaikki nykyautot on sutta ja sekundaa että on osaa verrata onko esim fordilta yhtään sen parempaa konetta tarjolla tuskin. Myöskään sprinteriin ei saa enää om642 moottoria joten nykyinen w906 facelifti jöö itselläni melko varmasti viimeiseksi sprinteriksi
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3452
                          • Janakkala

                          Originally posted by Spetke View Post
                          Juu, onhan tämä pakettiautotilanne välillä harmittanut kun ei BMW sellaisia tai sellaista valmista. Tuotanto on keskitetty vain kaikenmaailman "turhakevälimalleihin" joita en tähän nyt viitsi luetella. Uuteen pakuun ei rahat riittäneet enkä mitään vanhaa mätää paskaakaan halunnut hankkia niimpä kompromissiksi katseltiin sellaisia 4-5 vuotta vanhoja vaihtoehtoja joista nyt löytyy jo nykypäivän vaatimusten mukaisa varusteita. Vitoa kävin ajamassa ja olihan se hyppy menneisyyteen kabiinin puolelta ja perus takaveto hiukan arvelutti Suomen talviolosuhteissa eikä niitä 1.6L rellun tekniikalla olevia etuvetoja viitsinyt edes koeajaa tai harkita. Valinta osui sitten Ford Custom Transiittiin. 2018vm 2.0 130Hv versio. Se tuntuu olevan kaikin puolin ihan soiva peli. Ja mielestäni hyvä ajaa.
                          Ehkä siihen tullaan vielä asentamaan vähän ledbaaria keulalle ja stereoille on pakko tehdä jotain päivitystä. Sointi on samaa luokkaa kun vanhassa E46

                          Nyt olisi noin 1½ vuotta transun kanssa yhteiseloa takana. Perushuollot on tehty ja jopa hiukan ylihuollettu. Leditangot on asennettu keulille. 1 suutin mykisty tuossa loppukesästä ja se tuli vaihdettua. Muilta osin auto on toiminut täydellisesti ja edelleen ollaan tyytyväisiä valintaan.
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10078
                            • KVLA

                            Missäs vuosimallissa tuo uudempi versio astui kuvioihin? Ja missä vuosimalleissa tuota huonompaa konetta oli istutettu?

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17543
                              • Turku

                              Onko kokemuksia Transitien AdBluen kulutuksesta? Muutaman vuoden vanhoissa autoissa tuntuu menevän 10l kuukauteen parin tonnin ajoilla, joka kuulostaa omaan korvaani käsittämättömältä.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Kräki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2018
                                • 1090
                                • Espoo

                                Originally posted by Laku View Post
                                Onko kokemuksia Transitien AdBluen kulutuksesta? Muutaman vuoden vanhoissa autoissa tuntuu menevän 10l kuukauteen parin tonnin ajoilla, joka kuulostaa omaan korvaani käsittämättömältä.
                                Kyllä. Olikohan mulla joku 2019vm vekotin ja alkuun ei vienyt yhtään ja jokin päivitys tuli,niin alkoi hörppimään hulluna sitä. Tuntu että sai olla vähän välii kumoomassa 10litran kusiämpäriä sinne.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎