Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    Jotenki tuntuu menevän topicin pointti vähän ohi, imo.
    Alunperinhän on puhuttu, että mitä E39 omistaja laittasi ko. kulkineen jälkeen.

    Ei siis olla puhuttu siitä, että MIKSI en laittaisi vitossarjalaista ylipäätään, oli istten kyseessä E28/E34/E39/E60/F01
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      Originally posted by mailman View Post
      Jotenki tuntuu menevän topicin pointti vähän ohi, imo.
      Alunperinhän on puhuttu, että mitä E39 omistaja laittasi ko. kulkineen jälkeen.

      Ei siis olla puhuttu siitä, että MIKSI en laittaisi vitossarjalaista ylipäätään, oli istten kyseessä E28/E34/E39/E60/F01
      Esimerkiksi minulla E39:n jälkeen tuli E38. Ei ollut yhtä hyvä ajaa ts. vähän veltto, mun mielestä äänitaso kuitenkin säilyi.
      Sitten E38:n jälkeen syliin putosi vaimon käytöstä E46 330ia. Äänitaso ei säilynyt, kauhee paukkulauta. Ja ahdas.

      Hirvee mietintä........retkahdus toiseen merkkiin, kunnes uusin seiska on hinnaltaan viidenkympin nurkissa käytettynä.

      E39 on niin hiton hyvä auto, että ehkä vaan paras ajaa sillä vielä jonkin aikaa.
      E60/61 ei ainakaan ole parempi, ainakaan suuntavakavuudeltaan. IMO.

      Ps. Samalla E39:llä ajoin n.200tkm. ja seiskalla saman verran.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • tuumas
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2564
        • Lapland, Finland

        Originally posted by TFV View Post
        E39 on niin hiton hyvä auto, että ehkä vaan paras ajaa sillä vielä jonkin aikaa.
        E60/61 ei ainakaan ole parempi, ainakaan suuntavakavuudeltaan. IMO.
        Tätä en kyllä tajua? E60 on kyllä harvinaisen suuntavakaa auto!
        Ja minun mielipide on että E39 oli todella aikaansa edellä ja E60 ei tehnyt vastaavaa harppausta kuin e46->e90 ja e39->e60 mutta on e60 silti huomattavasti mennyt eteenpäin (paitsi pre-lci ilmastointinäppäimet ).
        Kyllähän E60 tuntuu hieman isommalta kuskinpenkiltä mutta tilantuntuakin on enemmän... silti ajettavana ketterä, melkein kuin e39. Uutta F10 haluttaisi kokeilla...

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by tuumas View Post
          Tätä en kyllä tajua? E60 on kyllä harvinaisen suuntavakaa auto!
          Ja minun mielipide on että E39 oli todella aikaansa edellä ja E60 ei tehnyt vastaavaa harppausta kuin e46->e90 ja e39->e60 mutta on e60 silti huomattavasti mennyt eteenpäin (paitsi pre-lci ilmastointinäppäimet ).
          Kyllähän E60 tuntuu hieman isommalta kuskinpenkiltä mutta tilantuntuakin on enemmän... silti ajettavana ketterä, melkein kuin e39. Uutta F10 haluttaisi kokeilla...
          Melkoisen ristiriitaisia kommentteja: yksi kehuu E60:n kaikilta osin paremmaksi, toinen sanoo ettei se ole parempi ja osin jopa huonompi, toinen haukkuu suuntavakautta ja toinen kehuu jne. Otapa noista sitten selvä. :think

          Mutta jos E60 on melkein yhtä ketterä kuin E39, niin mitä siitä pitäisi päätellä...? E39 kun ei varsinaisesti ole kovinkaan ketterä auto enkä minä ainakaan huonompaan suuntaan tuossa asiassa haluaisi mennä.
          E39 528iA

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Originally posted by TJJ View Post
            Melkoisen ristiriitaisia kommentteja: yksi kehuu E60:n kaikilta osin paremmaksi, toinen sanoo ettei se ole parempi ja osin jopa huonompi, toinen haukkuu suuntavakautta ja toinen kehuu jne. Otapa noista sitten selvä. :think

            Mutta jos E60 on melkein yhtä ketterä kuin E39, niin mitä siitä pitäisi päätellä...? E39 kun ei varsinaisesti ole kovinkaan ketterä auto enkä minä ainakaan huonompaan suuntaan tuossa asiassa haluaisi mennä.
            No mitäpäs jos kävisit koeajamassa molempia

            Se on vähän mistä tykkää. Minusta tuo E60 M-Sporttina oli parempi kuin E39 M-Sporttina. Pysäköidessä tuntui aavistuksen E39:ä isommalta mutta ajossa taas ei. Itse ottaisin ilman muuta E60/61:sen seuraavaksi :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Anselmo H
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2003
              • 942
              • Vantaa

              E61 ei tunnu ihan samanlaiselta möhköltä kuin e39 touring. Kummassakin toki sedan on ketterämmän oloinen. Tämä huomio siis koskee lähinnä DSC-off talvihauskuuttelua.

              Tuo suuntavakausjuttu voi olla rengaspoliittinen asia, oma e61 menee kyllä tarvittaessa ihan suoraankin.

              Dramaattisin laatuharppaus 5er:ssä oli mielestäni selkeästi e28-->e34. Lehdethän ovat hehkutelleet aina uutta viitosta "maailman parhaana sedanina" tjsp, joten rima on suht korkealla. Mikä sitten e39:n jälkeen? No f10 tietenkin ja jos on tuntuu vielä kalliilta niin sitten on tyytyminen e60:n. Aina se uudempi 5er edeltäjäänsä parempi.
              F11 523iA Touring
              E93 325i cabrio
              E81 116i
              Triumph Daytona 955i

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by _nixu_ View Post
                No mitäpäs jos kävisit koeajamassa molempia

                Se on vähän mistä tykkää. Minusta tuo E60 M-Sporttina oli parempi kuin E39 M-Sporttina. Pysäköidessä tuntui aavistuksen E39:ä isommalta mutta ajossa taas ei. Itse ottaisin ilman muuta E60/61:sen seuraavaksi :think
                Tarkoitus on koeajaa sitten kun alla on kesärenkaat, talvella on aika turha koeajaa. Mutta taidan koeajaa E92:n ja jotain muita pienempiä autoja. Jos meteli ja muut hommat tökkii, niin sitten jatkan E39:llä ajoa.

                Minähän ajoin E60:llä elokuussa mutta siinä jäi tuo pysäköinti testaamatta, ohjaus kuitenkin oli liian raskas. Suoraan se kulki, ohjaus oli keskialueella hiukan tarkempi, hiljainenkin se oli ja meni kiertoliittymissä/mutkissa jotenkin hallittummin kuin E39. Lähinnä tuossa (535d) olleen moottorin takia iskikin selvä autokuume, mutta se onneksi meni ohi ennen kuin tuli auto ostettua. Tiedä sitten miten käy jos jossain pääsen kokeilemaan 335i:tä...
                E39 528iA

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  E60 aktiiviohjauksella eikä ole enää raskas.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1964
                    • Seinäjoki

                    En ole kyllä e39=>e60 vaihdossa jäänyt kovinkaan paljoa kaipaamaan, ei sillä etteikö e39 olisi ollut loistava auto. Ei siinä kuitenkaan mitään niin loistavaa ollut että pitäis e60 haikailla siirtymistä takaisin vanhempaan. Ja minusta lähes täydellistä autoa on vaikea parantaa, siksi varmaankin erot on aika pieniä seuraavaan malliin 5-sarjassa. Tulen kyllä vaihtamaan muutaman vuoden sisällä f10 malliin ja luulen että silloinkaan en jää mitään tuosta e60 kaipaamaan. En tiedä sitten millainen tuo e60 on ajaa ilman aktiivi-ohjausta ja dynamic drivea, mutta ainakin niiden kanssa se on erittäin ketterä kaupungissa ja maantiellä menee kuin juna. Parkkitutkat ja aktiiviohjaus tekee tuosta varmaan melkoisesti paremman auton tuollaiseen nurkka-ajoonkin.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • Anselmo H
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2003
                      • 942
                      • Vantaa

                      Mikä tämä parkkeerausjuttu oikein on? Eihän tässä nyt ole kyse mistään jakelu- tai matkailuautosta. Ymmärrän toki, että Smartin saa mukavasti poikittain ruutuun mutta Bemuthan on kautta linjan ihan normaalin kokoisia autoja. Mikä siinä pysäköinnissä voi olla jotenkin jännittämisen arvoista? Rouvakin saa kiesit näppärästi parkkiin ilman marmatusta. Parkkitutka auttaa jos ei muuten meinaa onnistua.
                      F11 523iA Touring
                      E93 325i cabrio
                      E81 116i
                      Triumph Daytona 955i

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        Originally posted by Kadunvaltaaja View Post
                        Mikä tämä parkkeerausjuttu oikein on? Eihän tässä nyt ole kyse mistään jakelu- tai matkailuautosta. Ymmärrän toki, että Smartin saa mukavasti poikittain ruutuun mutta Bemuthan on kautta linjan ihan normaalin kokoisia autoja. Mikä siinä pysäköinnissä voi olla jotenkin jännittämisen arvoista? Rouvakin saa kiesit näppärästi parkkiin ilman marmatusta. Parkkitutka auttaa jos ei muuten meinaa onnistua.
                        No onhan nuo 5/7-sarjalaiset normiautoja selvästi suurempia.
                        Meilläkin oli vuokrakorsun autokatos senverta ahdas/kapea ajoväylä että 5-sarjalaista sai vekslata edestakaisin että meni omaan ruutuun. 3-sarjalaiset meni kertalaakista. Muutenkin nuo autopaikat on suunniteltu jonkun Fiat 127 mitoille niin onhan se tuskaa jos vielä haluaa päästä autosta ulos(ja jännittää montako lommoa kyljissä on kun autolle palaa)
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Kadunvaltaaja View Post
                          Mikä tämä parkkeerausjuttu oikein on? Eihän tässä nyt ole kyse mistään jakelu- tai matkailuautosta. Ymmärrän toki, että Smartin saa mukavasti poikittain ruutuun mutta Bemuthan on kautta linjan ihan normaalin kokoisia autoja. Mikä siinä pysäköinnissä voi olla jotenkin jännittämisen arvoista? Rouvakin saa kiesit näppärästi parkkiin ilman marmatusta. Parkkitutka auttaa jos ei muuten meinaa onnistua.
                          Jännittämistä aiheuttaa liian pienet pysäköintiruudut joihin E39:kään ei kunnolla mahdu, saati sitten vielä isompi E60. Ja toisaalta kateellisuutta (onhan sitä suomalaista kateutta sittenkin tässä viestiketjussa...) aiheuttaa se kun katsoo miten vaivattomasti jotkut pienemmät autot mahtuu ja taipuu niihin samoihin ruutuihin. Peruutustutka (ja kamera) minulla toki on, ilman tutkaa olisi mennyt hermot jo monta vuotta sitten.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Driver22
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2093
                            • *

                            Ainakin tuo minun e60 aktiiviohjauksella on paljon ketterämpi kuin ex-e39 koskaan.
                            F31 330D Xdrive M-Sport

                            Comment

                            • Heksula
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 2285
                              • Porvoo

                              Nyt täytyy kyllä vähän ihmetellä paria asiaa. Ensinnäkin miten henkilöauton pysäköinti voi olla vaikeaa, varsinkin takavetoisen missä etupyörät kääntyy hyvin? Meillä kyllä osaa muijakin veivata auton kun auton parkkiin jos se vaan vähänkin on mahdollista. Itse en ole ikinä kokenut tarvitsevani pysäköintiin kameroita tahi piippareita. Ja kyllä olen ajanut ja ajan paljon E60 isommillakin autoilla ihan päivittäin kaupungissa ja maalla.

                              Toinen juttu toi meluisuus? Kyllä pitää olla melkonen kultakorva jos pitää mitä tahansa tämän vuosituhannen bemaria meluisana. Mun korvat ei erota mitään isoa eroa 3 series vs. 5 series ihan hyvin niillä on ajettu kaikilla. Käykääs kokeilemassa jotain koreanpommia tai oktaviaa tms. 25ke uutena maksavaa kehonsiirrintä.


                              Vähän hassu keskustelu tämä on koska suurin osa E39 korisista on ajettu +200tkm ja suurin osa E60 alle 100tkm. Miten noi voisi olla vaihtoehtoja toisilleen normiihmiselle joka ajaa 30tkm vuodessa?
                              2020 G20 320i xdrive

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Heksula View Post
                                Vähän hassu keskustelu tämä on koska suurin osa E39 korisista on ajettu +200tkm
                                Mitä ajomäärä haitta? Bensa E39 kestää ajaa +400tkm ilman isompia remontteja. Jarruja/iskareita/niveliä saa uusia kaupasta jos alkaa kulumaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎