Originally posted by Bmw Master
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostMutta ei pysty ajamaan 85->95->105?
Jos ei ole mittarivirhettä, tuolla kympin ylityksellä saa sakot.
Sakko napsahtaa vasta kun ylitys on 11kmh mitattuna (todellista, valvontalaitteen mittaama), eli worst casena jos mittarivirhe on esim vain 3kmh niin oma nopeusmittari näyttää silloin esim 80-alueella 94km/h (94-3 = 91 todellista), ja 100-alueella 114km/h.
Jos taas virhettä on se perus 6 km/h, niin vastaavat luvut on 97km/h (80-alue) ja 117km/h (100-alue).
Ja jos virhettä ei ole lainkaan, niin poliisisetän ja auton mittarissa saa seistä 91 ja 111 ennenkuin sakko napsuu.
Joten kyllä siinä kärsii pitää 90 ja 110 mittarissa anytime .
Tero
ps> sinällään erikoista, että Poliisi antaa 3km/h virhelisän omiin mittauksiinsa, muka ottamaan huomioon myös autojen nopeusmittareiden näyttämien virheet. Eihän minkään auton mittari näytä liian vähän, että sitä varten pitäisi kompensoida virhettä. Taas jos lasertutka ei kykensi 3km/h mittatarkkuuteen niin siinä saisi kyseenalaistaa koko tutkailun ja sakotuksen perustan. Hyvä silti, että bufferi on, koska sitten saa ajaa pikkasen ylinopeutta eikä tunnu missään. Riittää, että tietää mitä se oma mittari valehtelee, niin on aina säädöt kohillaan .Last edited by teropa; 13-02-2011, 12:13.E60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Miksi minä kuvittelin E91:stä ajaneena, että se viiksen pohjaan asti työntäminen lisäsi nimenomaan 10km/h vauhtia, eikä tasannut seuraavaan kymppiin. Ei se sitten ihan niin kuningas ole kuin kuvittelin. Napithan on omassa E39:ssä ja tykkään kyllä, viiksiä tulisi liikaakin kun ratin säätövipukin on siellä vilkkuviiksen alla.
Originally posted by teropa View PostKSakko napsahtaa vasta kun ylitys on 11kmh mitattuna (todellista, valvontalaitteen mittaama), eli worst casena jos mittarivirhe on esim vain 3kmh niin oma nopeusmittari näyttää silloin esim 80-alueella 94km/h (94-3 = 91 todellista), ja 100-alueella 114km/h.
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostKun kerran sitä kuitenkin on n. 3-7km/h joka tapauksessa niin huonoimmillaankin todellinen on 87 ja 107, joista ei vielä sakkoa napsahda, korkeintaan huomautus (6-10 ylitys, todellista).
Sakko napsahtaa vasta kun ylitys on 11kmh mitattuna (todellista, valvontalaitteen mittaama), eli worst casena jos mittarivirhe on esim vain 3kmh niin oma nopeusmittari näyttää silloin esim 80-alueella 94km/h (94-3 = 91 todellista), ja 100-alueella 114km/h.
Jos taas virhettä on se perus 6 km/h, niin vastaavat luvut on 97km/h (80-alue) ja 117km/h (100-alue).
Ja jos virhettä ei ole lainkaan, niin poliisisetän ja auton mittarissa saa seistä 91 ja 111 ennenkuin sakko napsuu.
Joten kyllä siinä kärsii pitää 90 ja 110 mittarissa anytime .
Tero
Comment
-
-
Voihan tuolla ajaa vaikka 107 km ja vetää siinä vauhdissa vakkarin päälle..ei kai tuo ihan pöllö keksintö ole.
Ihan kätsy tuo on käyttää vaikkakin erilainen kuin E39:ssä ,samoin radin käyttö..tosin senkin käyttö oli helpompaa E39:ssä.
Onneksi auto lähtee vielä perinteisesti käyntiin ettei tarvi jotain viikseä vetää ja painaa samaan aikaa tavaratilan pohjassa oleva nappiaF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Arvasin, että joku sekoittaa mitatun ja todellisen poliisin laitteen kannalta. Poliisin mittaama on == todellinen kunhan siitä vähennetään se 3km/h bufferi.
Poliisi jos mittaa 88, siitä tulee korkeintaan huomautus (6-10 mitatut ylinopeudet = huomautus). BMW master on ajanut _todellista_ 88, jolloin kyttien mittaama on ollut 91. Siitä napsahtaa sakot, koska se menee 8km/h yli, joka on sakkoraja.
Sillä ei taas ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä sun mittari on näyttänyt? Jos sulla ei mittari valehtele yhtään, sen on pitänyt näyttää just sen 91, minkä kytät on mitannut. Jos sulla näyttää liian vähän, niin se onkin jo aika erikoista.
Jos sulla on mittari näyttänyt 88 ja olet saanut siitä sakot, niin se tarkoittaa sitä (jos on ollut rajatapaus), että kyttien mittaama on ollut vähintään sen 91, ja sulla näyttääkin mittari ainakin 3km/h liian vähän (tasan 3, jos rajatapaus). Erikoista, mutta ei toki mahdotonta.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Eemeli View PostNimenomaan 11kmh/h mitattua, siitä 3km/h pois ja saadaan todellinen. Nim, 88km/h 80-alueella rikossakon saanut.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Otsikkoon palaten Itellä on ollut useamman vuoden tuo facelift e39 ja auton vaihto on ollut mielessä kohta vuoden verran. Lähinnä palvellut perheen toisena autona. Tavoite oli, jotta kohtuu välirahalla uudempaa ja "parempaa" alle. Todellisuus löi vasten kasvoja, kun kävin katselemassa ja ajelemassa eri autoilla (Honda, citroen, volkkari jne...) Tuo "vanha" e39 on kyllä todella kova luu vielä tänäkin päivänä. Eräässä liikkeessä jopa myyjä sanoi, jotta ainoa vaihtoehto on vaihtaa baijerilainen vaan uudempaan 500 sarjaan, kovasti arvosti bemareita. Tuo olisi lienee mieluisin vaihtoehto minulle, mutta tuo väliraha on aika kova Siis E39 -> E60 vaatii kyllä melkoisesti rahaa ja en ole kyllä ihan vakuuttunut tuosta. E60 on todella mieluinen ulkoa mutta sisältä pettymys oli melkoinen. Kaikki kuljettajan ulottuvilla oleva nappulat yms oli kuin Hondasta (äläkää kivittäkö). Jahka tuon E60:n hinnat alkavat olla järkevällä tasolla niin vaihto on toki mahdollinen, mutta tuo sisusta kyllä itseä hitusen "närästää"
Asiasta puuhevoseen:
Onko kellään antaa vertailua esim E39 -> Volvo v70 (2001-2007) bensakoneilla siis. Ei viitsi lähteä liikkeeseen potkimaan renkaita turhan päiden. Mistä muista merkeistä ja malleista olette löytäneet seuraajan E39 jälkeen?
Edit: tarkoitus ei ole vähätellä E60 baijeria, varmasti loistava kampe. Tarkoitus olisi saada keskustelua myös muista verokeista.Last edited by TRA_60; 13-02-2011, 13:13.Nykyiset W212 & W210
ex. E60 LCI
ex. 525i LCI
ex. 520i LCI
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKarvalakkimalleissa, mutta kuka nyt sellaisen ostaa?
Aika heikosti joskus esim. mobilessa on kirjattu varusteet.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSuomalainen Lähteekö ne muut napista avaimet taskussa? Mikä tuonvarusteen nimi on ja mistä sen tunnistaa päällepäin? Mistä tunnistaa onko kaatuuvat takapenkit?
Aika heikosti joskus esim. mobilessa on kirjattu varusteet.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSuomalainen Lähteekö ne muut napista avaimet taskussa? Mikä tuonvarusteen nimi on ja mistä sen tunnistaa päällepäin? Mistä tunnistaa onko kaatuuvat takapenkit?
Comment
-
-
Originally posted by Julmatommi View Post
Asiasta puuhevoseen:
Onko kellään antaa vertailua esim E39 -> Volvo v70 (2001-2007) bensakoneilla siis. Ei viitsi lähteä liikkeeseen potkimaan renkaita turhan päiden. Mistä muista merkeistä ja malleista olette löytäneet seuraajan E39 jälkeen?
Silti jos kulkeminen on pääasia, niin kyllä nuo volvot on ihan ok. Ainakin jos verrataan japseihin tms. joita kohtaan ainakin itselläni on asenneongelma. käy koeajamassa, mutta helposti voi tuntua liian pehmeältä bemun jälkeen. Näin kävi itsellänikin vaikka omassa E39:ssä ei ole m-sport alustaa taikka sporttipenkkejä.
Comment
-
-
En nyt hoksannut mitä sakotusrajojen tarkkuuksilla on BMW:n vakionopeudensäätimen epäloogiselle toiminnalle annettavaa mutta olkoon.. Kuten TJJ tuolla sanoi, 5:lla vivun liikkeellä nopeuden saa haluamakseen jos tasaluvut eivät kelpaa.. Mieluummin usein nostan nopeuden polkimella ja tähtään taas uuteen tavotteeseen yhdellä painalluksella. Olisin varusteeseen tyytyväinen jos +/-10 toimisi ilman kymppeihin pyöristämistä. Nykyiseen olen tyytymätön.
Ja kuten jo mainitsin, kyseisen viiksen sijoittamiseen vilkun puolelle, samanpituisena kuin vilkkuviiksi. Pidempäänkin auton omistaneet vilkuttelevat silloin tällöin vahingossa pitkiä tuon takia, saati sitten useammin autoa vaihtavat. Hanskat kädessä ratin säätäminen aiheuttaa myös konfliktin viiksien kanssa. Luulin joskus Mersujen monitoimiviiksen olevan epäergonomian kuningas mutta E60 pääsee jo lähelle sitä.
Minulla ei ole ollut käytössä BMW:ta comfort-accessilla. Kiinnostaisi tietää toimiiko se moitteetta. Omissa toisenmerkkisissä autoissa kun joudun pitämään sen ominaisuuden pois päältä sen epäluotettavuuden takia (ovet menevät joskus itsekseen lukkoon vaikka avaimet ovat auton sisällä jne.)---
Comment
-
Comment