Onko tässä asiassa tapahtunut Terolla edistystä? Onko E60 yhä ainoa vaihtoehto?
Täällä kun oli puhe E39:n ajo-ominaisuuksista talvella, niin täytyy sanoa, että minun auto on muuttunut talvella(kin) selvästi paremmaksi ajaa noiden madallusjousien asennuksen jälkeen. Vaikka alla on samat 15" renkaat/vanteet, niin tuntuma tiehen on selvästi parempi kuin aikaisempina talvina. Auto tuntuu olevan liukkaallakin paremmin kiinni tiessä eikä enää "leiju". Auton vaihdon sijaan taidankin ensi talveksi hankkia 16" renkaat...
Tuosta päästään taas siihen E9x:ään, sillähän talviajo voisikin olla jo melkeinpä hauskaa, siis jos se on vielä selvästi E39:ää parempi tuossa suhteessa. E92 kuume vaihtelee yhä, saas nähdä miten siinä käy kun kevät koittaa...
Pitkällisen suunnittelun jälkeen tuli sitten hommattua E60 530iA pakko todeta että kyllä kehitys kehittyy ja nämä on jo ihan eri laitteita kuin e39, joka sekin on hieno auto. Hiljaisempi, vakaampi, ketterämpi ja kaikinpuolin mukavampi. Active Steering on hieno keksintö, kaupungissa on aivan kuin 3-sarjalaisella ajaisi
Hiljaisempi, vakaampi, ketterämpi ja kaikinpuolin mukavampi. Active Steering on hieno keksintö, kaupungissa on aivan kuin 3-sarjalaisella ajaisi
Joillakin on sellainen tapa, että uutta ostosta ei kritisoida vaikka se olisi miten huono. Jotkut taas pystyy kertomaan rehellisen mielipiteen ja vaihtamaan pois jos ostos harmittaa liikaa. Nyt olisi kiva tietää kumpaan ryhmään sinä kuulut? :think
3-sarja aktiiviohjauksella lienee sitten kaupungissa jo aivan hurja laite?
Oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että E39 on aikansa elänyt. En pysty samaistumaan muiden kirjoittajien mielipiteisiin E39:n ominaisuuksista verrattuna uudempiin. Pidän E9X ja etenkin E6X malleja huomattavasti E39 mallia parempina lähes joka mittarilla. Tämä on siis ainoastaan oma, henkilökohtainen mielipiteeni, eikä itselläni olisi mitään vaikeuksia löytää seuraajaa E39:lle.
Joillakin on sellainen tapa, että uutta ostosta ei kritisoida vaikka se olisi miten huono. Jotkut taas pystyy kertomaan rehellisen mielipiteen ja vaihtamaan pois jos ostos harmittaa liikaa. Nyt olisi kiva tietää kumpaan ryhmään sinä kuulut? :think
3-sarja aktiiviohjauksella lienee sitten kaupungissa jo aivan hurja laite?
parin päivän kokemusten ja reippaan 1000km jälkeen en voi kun kehua. Eipä ole muuta moittimista kuin takaluukun toiminta jossa on mielestäni menty taaksepäin. Lisäksi auton ääriviivojen hahmottaminen on vaikeampaa kuin e39:ssä. Vaikka e39 on hieno auto, onhan se jo vähän vanhahtava. Ja jos jokin ei tässä miellytä, voin sen kyllä myöntää. Toistaiseksi tämä tuntuu kaikinpuolin paremmalta kuin edellinen pirssi. Ja nämä on vain omia henk. koht. tuntemuksia.
Ehkä sitten pitää muutama kuukausi ajella tällä ja sitten kommentoida lisää Kyllä mulla oli aika selkeä kuva mitä olin ostamassa. Eiköhän tällä nyt taas jonkun aikaa ajella.
parin päivän kokemusten ja reippaan 1000km jälkeen en voi kun kehua. Eipä ole muuta moittimista kuin takaluukun toiminta jossa on mielestäni menty taaksepäin. Lisäksi auton ääriviivojen hahmottaminen on vaikeampaa kuin e39:ssä. Vaikka e39 on hieno auto, onhan se jo vähän vanhahtava. Ja jos jokin ei tässä miellytä, voin sen kyllä myöntää.
Mikä takaluukussa on vikana, tavaratilan sisällä olevat saranat? Mutta se sentään aukeaa kaukosäätimestä, sitä toimintoa kaipaisin E39:ään (eikä sitä ole E92:ssakaan).
Jostain syystä täällä tutkimani E60:t eivät ole minussa aiheuttaneet tuota vanhahko-efektiä E39:ää kohtaan, niiden karvalakkivarusteet lienee osasyyllisiä siihen. Mutta F10:ssä istumisen jälkeen tunnelma E39:n ohjaamossa oli vähän kuin olisi Ladaan istunut. Mutta tuon tunnelman saa tehokkaasti poistettua istumalla hetkeksi jonkun japsin tai korealaisen kyytiin, E39 muuttuu taas tyylikkääksi luksusautoksi.
Joillakin on sellainen tapa, että uutta ostosta ei kritisoida vaikka se olisi miten huono. Jotkut taas pystyy kertomaan rehellisen mielipiteen ja vaihtamaan pois jos ostos harmittaa liikaa. Nyt olisi kiva tietää kumpaan ryhmään sinä kuulut? :think
3-sarja aktiiviohjauksella lienee sitten kaupungissa jo aivan hurja laite?
Hienosti paistaa suomalaista kateelisuutta täälä läpi...
äh, ihan asiallista keskustelua täällä ennen tätä kommentia! Aika monet pystyy hankkimaan e6x:n, joten siitä tuskin on kyse, vaan mielipiteistä.
Driverin kanssa olen samaa mieltä siinä, että e60 tuntuu ketterämmältä tietyllä tavalla (korin jäykkyys?). Saattaa myös olla hiljaisempi jos samankokoiset renkaat. Molemmissa hyvä ja huonot puolensa.
Tuli xdrive kiertueella ajettua 740d, x35i, 320d, 550i, 1x20d niin aika hyvän kuvan sai bemarin nykymallistosta. Yllättävää oli, että lähes kaikissa kuului ylimääräisiä ääniä kojelaudasta, a-pilarista jne. Kaikkien muiden jälkeen oli ihan ok palata e39:iin paitsi 740d ja 550i.
Älkää teurastako mutta kävin tänään ajaan uusia volkkareita, ja ne tuntu aika hyvältä ajaa.
Kerro nyt edes mitä malleja ajoit? Aivan vasta en ole vokkareita ajanut, mutta kyllä itekin haluan muutaman kerran vuodessa noita kilpailijoita ajaa jotta pysyy edes vähän tuntumaa siihen missä uusissa autoissa mennään. Passat CC taitaa olla ajamatta. Audi S4/S6 on myös sellaisia että pitäis käytettynä päästä ajamaan.
Älkää teurastako mutta kävin tänään ajaan uusia volkkareita, ja ne tuntu aika hyvältä ajaa.
Tero
No joo, juuri kun kaikki piti olla selvää, vedät sinä VW-kortin pöytään
Mitä malleja testasit? Oliko jossain DSG-vaihteisto? Miltä se tuntui ja oliko siinä viivettä lähdössä?
Ajelin viikolla työkaverin Jetta 1.6 FSI 2006 manuaali. Sitte tänään Golf samalla koneella sekä 2010 Golf 1.4 TSI nimenomaan DSG:llä. Oli siinä sitä viivettä mutta autot oli aika helppoja ja vakaita ajaa. Yllätti kyllä. Ja se DSG vaihtaa kyllä.... Hyvin.
VW ajoilla olen ollut kun toiselle olen autoa katellut. Tuli vähän puskista se miten hyviä nuo oli ajaa.
Comment