Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by T3 View Post


    Lue nyt vaikka ensin tästä: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/sho...56#post1346556

    Montako muuta esimerkkiä herra haluaa?

    Tässä postaukseen liitetyt kuvat, jos et itse niitä osaa avata:





    Eli, missä täällä on "pitsiä"+läpireikää, tai edes selkeästi rakennetta selvästi syövää "ruostetta"?
    Pinnassa toki on ruskeaa ja maali on irronnut, mutta miksi ihmeessä itse pellin reuna EI ole syöpynyt???

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by JutiM5 View Post
      Ynseän e30 miehen tiukka tilitys mut joo eiköhän toi "ruostuminen" ole enemmänkin auton omistajan/omistajien vastuulla, eli miten on pidetty autoa sen elinkaarren aikana.
      Ei todellakaan. Näillä luukkujen puristesaumaongelmilla ja auton "pidolla" ei ole mitään yhteyttä. Ongelma on syntynyt ko.luukkujen valmistus/pinnoitusvaiheessa jolloin happamat pesuliemet ovat liian nopeiden tuotantoprosessien vuoksi jääneet kunnolla huuhtelematta+kuivaamatta, ennen luukun saumausta.
      Ne e39:it missä ongelmaa ei tehtaalta lähtien ole ollut, ei sitä myöskään koskaan tulekkaan, oli käyttö tai käyttöolosuhteet ihan mitä tahansa.

      Comment

      • JutiM5
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 328
        • K-system

        Originally posted by Hemi View Post
        Ei todellakaan. Näillä luukkujen puristesaumaongelmilla ja auton "pidolla" ei ole mitään yhteyttä. Ongelma on syntynyt ko.luukkujen valmistus/pinnoitusvaiheessa jolloin happamat pesuliemet ovat liian nopeiden tuotantoprosessien vuoksi jääneet kunnolla huuhtelematta+kuivaamatta, ennen luukun saumausta.
        Ne e39:it missä ongelmaa ei tehtaalta lähtien ole ollut, ei sitä myöskään koskaan tulekkaan, oli käyttö tai käyttöolosuhteet ihan mitä tahansa.
        No huhhuh, ootko ollu valmistamassa bemuja ku nuin tarkkaa tietoa tulee
        E39 M-sport 530da vm03
        Vw ransuportteri vm03

        ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
        E34 525i vm90
        E34 525i vm89

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by Hemi View Post
          Ei todellakaan. Näillä luukkujen puristesaumaongelmilla ja auton "pidolla" ei ole mitään yhteyttä. Ongelma on syntynyt ko.luukkujen valmistus/pinnoitusvaiheessa jolloin happamat pesuliemet ovat liian nopeiden tuotantoprosessien vuoksi jääneet kunnolla huuhtelematta+kuivaamatta, ennen luukun saumausta.
          Ne e39:it missä ongelmaa ei tehtaalta lähtien ole ollut, ei sitä myöskään koskaan tulekkaan, oli käyttö tai käyttöolosuhteet ihan mitä tahansa.
          Mistä sitten nämä johtuu? Omistaja ajellut suolakaivoksella/meren rannassa? Tuossahan kuplii muutkin kuin luukunreunat:



          E39 528iA

          Comment

          • Driver22
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2093
            • *

            Originally posted by Hemi View Post
            Rengasmelussa eroa ei juuri olekkaan, mutta mm.moottorimelussa on.
            Ainakin minun autoissa e39:ssä (M52B28TU) koneen ääni kuuluu kabiiniin ja auton ulkopuolellakin huomattavasti voimakkaampana kuin nykyisessä e60:ssä (M54B30) :think melkein jopa harmi, kuutosen murinoita on niin kiva kuunnella. Itse asiassa kun auto tyhjäkäynnillä on ulkopuolella välillä epäuskoinen olo että onko se edes käynnissä
            F31 330D Xdrive M-Sport

            Comment

            • mikkiz
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 321
              • Lpr

              Aikoinaan erään e39 helma näytti tältä.... Ruostetta, ei kai sentään...
              Last edited by mikkiz; 25-05-2021, 14:34.
              E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

              Comment

              • Micce///M
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2008
                • 3552
                • Hämeenlinna

                Originally posted by mikkiz View Post
                Aikoinaan erään e39 helma näytti tältä.... Ruostetta, ei kai sentään...
                mutta ruostunutta e39:iä ei kyllä ole olemassakaan. Sinkki vaan siinä vähän reagoi, turha pelästyä moista.

                Absoluuttista totuutta odotellessa päätin vastata, hemi tarkentaa sitten.

                Bemari on siitä hyvä auto, että kori ei ruostu _ikinä_ puhki vaan reagoin sinkin kanssa, moottori kestää koko auton elinajan normaaleilla long life huoltoväleillä ja automaattiloota ei hajoa koko auton elinkaaren aikana. Tämä ainakin e39:n kohdalla, en ole varma muista. Mutta mikä auton sitten loppujenlopuksi hävittää? Onko näitä vielä 60v päästäkin ajossa?
                Last edited by Micce///M; 10-02-2011, 20:27.

                Comment

                • mikkiz
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 321
                  • Lpr

                  Originally posted by Micce///M View Post
                  mutta ruostunutta e39:iä ei kyllä ole olemassakaan. Sinkki vaan siinä vähän reagoi, turha pelästyä moista.

                  Absoluuttista totuutta odotellessa päätin vastata, hemi tarkentaa sitten.

                  Bemari on siitä hyvä auto, että kori ei ruostu _ikinä_ puhki vaan reagoin sinkin kanssa, moottori kestää koko auton elinajan normaaleilla long life huoltoväleillä ja automaattiloota ei hajoa koko auton elinkaaren aikana. Tämä ainakin e39:n kohdalla, en ole varma muista. Mutta mikä auton sitten loppujenlopuksi hävittää? Onko näitä vielä 60v päästäkin ajossa?
                  Tuo siis olikin lähes kuolematon yksilö, toki aski oli stepillä. Kai tuohon oli sattunut hieman normaalia suurempia sinkkisulkeumia.
                  E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Olen korjannut E39 touringin pohjasta ruostereikiä, tyhjennysreikien läpykät lähteneet samaan malliin kuin vanhemmissakin ja reiät "vähän suurentuneet"... Siis sinkki reagoinut.

                    edit: Vaan eihän nuo pahoja silti ruostumaan ole, ei mikään vanha opel.
                    Last edited by Cell; 10-02-2011, 21:15.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      No Hemin puolustukseksi on sanottava, että E39 ruostevauriot kyllä lähes täysin rajoittuu saumastaan ruostuneisiin takakonttiin ja touringissa myös takaosassa aukeavan takalasin ympäristöön. Sekä konepellin etureunan saumaan. Ja tankin täyttöaukon ympäristöön.

                      Noissa on ollut valmistusprosessiongelma, minkä takia niitä on jonkin verran korjattu koritakuuseen. Ja tämä on aivan yleisesti tiedossa oleva asia, ei siihen tarvi olla BMW tehtaalta työkokemusta.

                      E39 ja ruoste ei kyllä mahdu samaan lauseeseen erittäin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Kohta tulee pitkä luento siitä kuinka tuo ei ole ruostetta vaan sinkin reagointia joka vain näyttää ruosteelta. Toivottavasti tästä ei tule kymmenien sivujen mittainen väittely, tämä asia kun kuulostaa jotenkin tutulta...
                        Ehtihän tuohon väliin kokonaiset kaksi viestiä tulla

                        Originally posted by Cell View Post
                        Vaan eihän nuo pahoja silti ruostumaan ole, ei mikään vanha opel.
                        Juu, ei toki pahoja ollenkaan. Paljon pahempiakin on autoileva maailma nähnyt. Mutta, jos joku tosissaan väittää, ettei E39 ruostu, niin täytyyhän silloin kaverilla jo lennellä aikalailla "lepakoita tapulissa".
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • TFV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 3080
                          • Nurmijärvi

                          Kaikki ruostuu. Kivitalotkin. Aikanaan.
                          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                          Comment

                          • MakeJ
                            BTCF Member
                            • Jun 2005
                            • 323
                            • Hml

                            Kuvittelin kans aikaisemmin, että E39 on melko ruostevapaa auto lukuunottamatta touringin takaluukkua ja tankauskaukaloa. Syksyllä kun vaihdoin talvinakkeja alle tuli eteen mukava ylläri. Kuskinpuolen takimmainen nostokumi helmassa painui helmakotelon sisään Takaosa helmasta oli melko rapeena (eka kuva). Nyt helma on kunnossa (toka kuva), mutta aika ison palan sai vaihtaa, että helman sai ehjäksi. Sisähelmaan ja pyöräkoteloonkin joutui pistämään uutta peltiä. Vähän ihmetyttää miten helma oli mennyt noin huonoon kuntoon. No jokatapauksessa E39 on ikäisekseen hieno auto. Kai se monen vuoden suolakylpy motarilla on tehnyt tehtävänsä.
                            Last edited by MakeJ; 09-02-2020, 19:46.
                            E60 535dA LCI -07 M-sport
                            E39 530dAT -99 "M-sport"

                            Comment

                            • Driver22
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2093
                              • *

                              Luin joskus jostain että autojen sinkkikerroksen paksuus olisi keskimäärin 0,10mm. Ja että esim. Helsingin korkeudella sinkin syöpyminen olisi 0,04mm per vuosi :think toki ovissa yms. on ohuempi kerros ja muuten taas vahvempi. Periaatteessa auton ei pitäisi ruostua ennenkuin sinkki on "kulunut" pois. Tämä taas perustuisi siihen että kori kastosinkataan ja luukut taas vain ruiskutetaan jolloin niihin jää ohuempi kerros.
                              Last edited by Driver22; 10-02-2011, 23:09.
                              F31 330D Xdrive M-Sport

                              Comment

                              • zanta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 2908
                                • Oulu

                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Mun mielestä taas yksi E60:n isoimpia miinuksia on että tuota konetta ei siihen saa (kuin Jenkeissä ja Kanadassa kai).
                                ai 535i:tä ei ole euroopan markkinoilla?
                                Meikästä on kyllä parasta että vielä sai tommosen vapari kolmelitrasen ja manuaalilla
                                LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                                eksälista:
                                E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎