Originally posted by Supa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Näköjään muutkin painii saman ongelman kanssa, että mikä seuraavaksi (E39:n jälkeen siis). Autokuume sitä on pyörinyt mielessä jo pitkään, mutta minkään koeajojen jälkeen ei ole vielä sitä lopullista "iskua" tullut.
On tullut koeajettua silmät avoimena muitakin merkkejä, mutta jostain syystä sitä aina kuitenkin ajautuu katselemaan baijerin tekeleitä.
Itselläni on jostain syystä todellinen päähän pinttymä tuo automaattivaihteisten käsivalinnan suunta (+/-). Tämän vuoksi suurin osa autoista jää jopa koeajamatta, kun käsin isommalle vaihto tapahtuu työntämällä keppiä eteenpäin. Ainut oikea tapa kun omassa pienessä pääkopassa on se, että isommalle vaihdetaan vetämällä taaksepäin G-voiman suuntaan ja pienemmälle eteenpäin.
Edit: sen verran tarkennan, että manuaalivaihteista en suostu ostamaan mistään hinnasta.Last edited by Laxa; 30-12-2010, 13:25.Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostJa sitten toisaalta: E39 kuitenkin on aikamoisen hyvä auto, siihen on tullut upotettua paljon rahaa joten onko koko hommassa mitään järkeä?
Moinen peli olis mielenkiintoinen, mutta nukkuuko moisten omistajat yönsä levollisesti. Äkkiä kaivettuna.. http://www.nettiauto.com/jaguar/x-type/3612518Last edited by Lakeson; 30-12-2010, 13:21.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
M...
Originally posted by teropa View PostHuh.. täällä varmaan kaikuu, tätäpä just kun miettii. ISOn kasan rahaa saa upottaa, että pääsee nykyisestä siistimpään kokonaisuuteen. E60 LCI on vahvoilla, ja kerran aktiiviohjauksen omistaneena voin sanoa, että se on ... mikäs tää nykynuorison käyttämä symboli taas olikaan... <3 .
Eli takaveto E60 LCI 550iA
- komfortit
- aktiiviohjaus
- Logic7
- kaikki Prota mitä Proona saa ;D
- M-Sport
... listaa saa jatkaa
TeroBmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNiimpä, siks juuri. Vai mitä tarkotit ajamisen ilolla?
Eikö se ole mukavaa kun on mukavaa
Comment
-
-
Originally posted by Laxa View PostItselläni on jostain syystä todellinen päähän pinttymä tuo automaattivaihteisten käsivalinnan suunta (+/-). Tämän vuoksi suurin osa autoista jää jopa koeajamatta, kun käsin isommalle vaihto tapahtuu työntämällä keppiä eteenpäin.
Nyt kävi mielessä, että olisiko se ajatusten sotkija digiboksin kaukosäädin jossa kanavat vaihtuu ylöspäin suuremmiksi? Sitä tulee kuitenkin käytettyä paljon enemmän kuin auton vaihdekeppiä...
Comment
-
-
Tämä mistä tässäkin paljon puhutaan on asia mikä on saanut oman autokuumeen pysymään hyvinkin matalana. Jos haluaisi selkeästi paremman auton kuin mitä nykyinen on niin välirahaa olisi laitettava todella paljon, mielestäni liikaa. Mielestäni e39:n myyntiarvo suhteessa käyttöarvoon on liian pieni eli e39:n hinnalla tai vaikka laittaisi muutamia tuhansia välirahaa on vaikea löytää parempaa vaikka vertailisi muitakin merkkejä. Ehkä se seuraava omalla kohdalla kuitenkin on e61, mutta nykyhinnoilla ei vielä kiinnosta.
Originally posted by TJJ View PostMinä taas en tajua missä vika mutta minulla menee tuo suunta melkein aina ekassa vaihdossa väärinpäin. Siis minulla on käännetty tuo suunta jotta - on keppiä eteenpäin. Tarttis vaihtaa se takaisin entiseen. Ja tuo siis on ollut jo monta vuotta minulla käytössä mutta yhä vaan tökkii ja vaihdan väärään suuntaan.
Nyt kävi mielessä, että olisiko se ajatusten sotkija digiboksin kaukosäädin jossa kanavat vaihtuu ylöspäin suuremmiksi? Sitä tulee kuitenkin käytettyä paljon enemmän kuin auton vaihdekeppiä...BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostKun tämän nyt esiin otit niin pakko kysyä miten iso projekti on vaihtaa stepin keppi toimimaan toisin päin? Löytyykö tähän jostakin ohjeita? Itselleni olisi loogisempi vaihtaa isompaa vetämällä keppiä ja tämä nykyinen suunta on vähän pistänyt ärsyttämään.
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Tuossa jutussa näköjään käännetäänkin uudempi steptronic toimimaan kuten vanhoissa ja vielä perustellaan sen logiikkaa joten en olekaan ainoa jolla on ongelmia... Mutta ohje pätee silti, värit vain ovat sinulla jo alussa noin päin kuin mihin ne tuossa lopussa vaihdetaan.Last edited by TJJ; 30-12-2010, 14:55.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostNyt kävi mielessä, että olisiko se ajatusten sotkija digiboksin kaukosäädin jossa kanavat vaihtuu ylöspäin suuremmiksi? Sitä tulee kuitenkin käytettyä paljon enemmän kuin auton vaihdekeppiä...Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Originally posted by casino View PostEikös se olisi sitten jo sama kuin laittaisi e60 korisen M5 ?
lol, kaikki nuo ylläoleva on ihan scheissea kun miettii
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Onhan se karua vähän laskeskella.
Jos ostais Saksan halvimman 550i M-sport kaikilla mausteilla, se tulisi maksamaan Suomeen tuotuna noin 45,000 euroa.
Omasta 540:stä saa ehkä sen 17-18,000. Väliraha olisi siis noin 28,000 euroa.
Onhan tietysti eroa 10/2001 540iA ja 10/2007 550iA, muutakin kuin 6v uudempi auto, eri korimalli ja täysin eri varusteet. Mutta onko se ero noin 30 tuhannen veroinen.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostOnhan tietysti eroa 10/2001 540iA ja 10/2007 550iA, muutakin kuin 6v uudempi auto, eri korimalli ja täysin eri varusteet. Mutta onko se ero noin 30 tuhannen veroinen.
Ja eihän se rahanmeno tietenkään tuohon jää, vaan siihen uuteen kuitenkin hankitaan vannetta, rengasta, ylihuoltoa ja muuta kivaa vielä monella tonnilla...
Mutta taas toisaalta: maailmanloppu pitäisi tulla 2012 joulukuussa, joten ei muuta kuin äkkiä autoja hakemaan, muuten voi jäädä harmittamaan
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMutta taas toisaalta: maailmanloppu pitäisi tulla 2012 joulukuussa, joten ei muuta kuin äkkiä autoja hakemaan, muuten voi jäädä harmittamaan
Joten... kun se kerran tulee kahen vuoden päästä, niin kait se pitää alkaa katteleen vaihdokkia että kerkiää vielä kotvasen siitä nauttiakin . Vai?
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostJoten... kun se kerran tulee kahen vuoden päästä, niin kait se pitää alkaa katteleen vaihdokkia että kerkiää vielä kotvasen siitä nauttiakin . Vai?
Comment
-
Comment