Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by Supa View Post
    Alkuperäiseen kysymykseen itellä on ainakin ainoastaan yks vaihtoehto, e65/e66.
    Tää on tietysti oma mielipide mutta itteä ei ainakaan kiinostaisi enään e38:sta siirtyä e39:siin vaikka niitäkin on paljon tullut ajeltua. Myökään e6x ei erityisesti sytytä. Toki e65 prefacelift on ulkonäöllisesti vähän kökkö mutta sisältähän niitä autoja ajetaan
    Mutta tuo on valtava laiva jossa ajamisen ilo on täysin erilaista kuin pienemmissä malleissa.
    E39 528iA

    Comment

    • Laxa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1363
      • Tampere

      #17
      Näköjään muutkin painii saman ongelman kanssa, että mikä seuraavaksi (E39:n jälkeen siis). Autokuume sitä on pyörinyt mielessä jo pitkään, mutta minkään koeajojen jälkeen ei ole vielä sitä lopullista "iskua" tullut.

      On tullut koeajettua silmät avoimena muitakin merkkejä, mutta jostain syystä sitä aina kuitenkin ajautuu katselemaan baijerin tekeleitä.

      Itselläni on jostain syystä todellinen päähän pinttymä tuo automaattivaihteisten käsivalinnan suunta (+/-). Tämän vuoksi suurin osa autoista jää jopa koeajamatta, kun käsin isommalle vaihto tapahtuu työntämällä keppiä eteenpäin. Ainut oikea tapa kun omassa pienessä pääkopassa on se, että isommalle vaihdetaan vetämällä taaksepäin G-voiman suuntaan ja pienemmälle eteenpäin.

      Edit: sen verran tarkennan, että manuaalivaihteista en suostu ostamaan mistään hinnasta.
      Last edited by Laxa; 30-12-2010, 13:25.
      Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

      E30 325i Cabrio M-Tech II -91

      EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
      EX: E61 530xdAT -07
      EX: E60 520dA Sedan -08
      EX: F30 320dA xDrive Sport -13
      EX: E39 530dAT -02
      EX: E36 320iA -91
      EX: R1150RT -03

      Comment

      • Lakeson
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 649
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by TJJ View Post
        Ja sitten toisaalta: E39 kuitenkin on aikamoisen hyvä auto, siihen on tullut upotettua paljon rahaa joten onko koko hommassa mitään järkeä?
        Erittäin hyvin sanottu. Itsekin etsinyt riittäviä perusteita päivittää tuo nykyinen, mutta kovin hankalaa tuntuu olevan. Varsinkin kun tuo e39 on osoittautunut todella loistavaksi paketiksi. E60 dieselinä ei vakuuta ja kolmelitraisia bensoja ei juurikaan ole Suomen markkinoilla tarjolla. Ajatus on kulkenut Audin suuntaan, mutta ei taida luonto, eikä nenä antaa periksi ostaa volkkareita.

        Moinen peli olis mielenkiintoinen, mutta nukkuuko moisten omistajat yönsä levollisesti. Äkkiä kaivettuna.. http://www.nettiauto.com/jaguar/x-type/3612518
        Last edited by Lakeson; 30-12-2010, 13:21.
        Ei mopolla mahottomia..

        Comment

        • casino
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 663
          • Keski-Suomi

          #19
          M...

          Originally posted by teropa View Post
          Huh.. täällä varmaan kaikuu, tätäpä just kun miettii. ISOn kasan rahaa saa upottaa, että pääsee nykyisestä siistimpään kokonaisuuteen. E60 LCI on vahvoilla, ja kerran aktiiviohjauksen omistaneena voin sanoa, että se on ... mikäs tää nykynuorison käyttämä symboli taas olikaan... <3 .

          Eli takaveto E60 LCI 550iA

          - komfortit
          - aktiiviohjaus
          - Logic7
          - kaikki Prota mitä Proona saa ;D
          - M-Sport
          ... listaa saa jatkaa

          Tero
          Eikös se olisi sitten jo sama kuin laittaisi e60 korisen M5 ?
          Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
          Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
          http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

          e39 -530d touring 11/1999
          ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

          Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #20
            Originally posted by TJJ View Post
            Mutta tuo on valtava laiva jossa ajamisen ilo on täysin erilaista kuin pienemmissä malleissa.
            Niimpä, siks juuri. Vai mitä tarkotit ajamisen ilolla?
            Eikö se ole mukavaa kun on mukavaa
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by Supa View Post
              Niimpä, siks juuri. Vai mitä tarkotit ajamisen ilolla?
              Eikö se ole mukavaa kun on mukavaa
              Joo, siis E65:llä nautiskellaan mukavasta ja tosi hiljaisesta kyydistä ja saadaan siitä iloa. Mutta noilla pienemmillä sitten saadaan (enemmän) iloa mutkateillä ja pysäköidessä/kaupungissa. E65 toki voisi olla minullakin ehdokkaana ellei täällä olisi mitoitettu joka paikkaa 80-luvun Nissanin mittojen mukaan...
              E39 528iA

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by Laxa View Post
                Itselläni on jostain syystä todellinen päähän pinttymä tuo automaattivaihteisten käsivalinnan suunta (+/-). Tämän vuoksi suurin osa autoista jää jopa koeajamatta, kun käsin isommalle vaihto tapahtuu työntämällä keppiä eteenpäin.
                Minä taas en tajua missä vika mutta minulla menee tuo suunta melkein aina ekassa vaihdossa väärinpäin. Siis minulla on käännetty tuo suunta jotta - on keppiä eteenpäin. Tarttis vaihtaa se takaisin entiseen. Ja tuo siis on ollut jo monta vuotta minulla käytössä mutta yhä vaan tökkii ja vaihdan väärään suuntaan.

                Nyt kävi mielessä, että olisiko se ajatusten sotkija digiboksin kaukosäädin jossa kanavat vaihtuu ylöspäin suuremmiksi? Sitä tulee kuitenkin käytettyä paljon enemmän kuin auton vaihdekeppiä...
                E39 528iA

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  #23
                  Tämä mistä tässäkin paljon puhutaan on asia mikä on saanut oman autokuumeen pysymään hyvinkin matalana. Jos haluaisi selkeästi paremman auton kuin mitä nykyinen on niin välirahaa olisi laitettava todella paljon, mielestäni liikaa. Mielestäni e39:n myyntiarvo suhteessa käyttöarvoon on liian pieni eli e39:n hinnalla tai vaikka laittaisi muutamia tuhansia välirahaa on vaikea löytää parempaa vaikka vertailisi muitakin merkkejä. Ehkä se seuraava omalla kohdalla kuitenkin on e61, mutta nykyhinnoilla ei vielä kiinnosta.

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Minä taas en tajua missä vika mutta minulla menee tuo suunta melkein aina ekassa vaihdossa väärinpäin. Siis minulla on käännetty tuo suunta jotta - on keppiä eteenpäin. Tarttis vaihtaa se takaisin entiseen. Ja tuo siis on ollut jo monta vuotta minulla käytössä mutta yhä vaan tökkii ja vaihdan väärään suuntaan.

                  Nyt kävi mielessä, että olisiko se ajatusten sotkija digiboksin kaukosäädin jossa kanavat vaihtuu ylöspäin suuremmiksi? Sitä tulee kuitenkin käytettyä paljon enemmän kuin auton vaihdekeppiä...
                  Kun tämän nyt esiin otit niin pakko kysyä miten iso projekti on vaihtaa stepin keppi toimimaan toisin päin? Löytyykö tähän jostakin ohjeita? Itselleni olisi loogisempi vaihtaa isompaa vetämällä keppiä ja tämä nykyinen suunta on vähän pistänyt ärsyttämään.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by markok View Post
                    Kun tämän nyt esiin otit niin pakko kysyä miten iso projekti on vaihtaa stepin keppi toimimaan toisin päin? Löytyykö tähän jostakin ohjeita? Itselleni olisi loogisempi vaihtaa isompaa vetämällä keppiä ja tämä nykyinen suunta on vähän pistänyt ärsyttämään.
                    Helppo homma:
                    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


                    Tuossa jutussa näköjään käännetäänkin uudempi steptronic toimimaan kuten vanhoissa ja vielä perustellaan sen logiikkaa joten en olekaan ainoa jolla on ongelmia... Mutta ohje pätee silti, värit vain ovat sinulla jo alussa noin päin kuin mihin ne tuossa lopussa vaihdetaan.
                    Last edited by TJJ; 30-12-2010, 14:55.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Laxa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1363
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Nyt kävi mielessä, että olisiko se ajatusten sotkija digiboksin kaukosäädin jossa kanavat vaihtuu ylöspäin suuremmiksi? Sitä tulee kuitenkin käytettyä paljon enemmän kuin auton vaihdekeppiä...
                      Katsot ihan liikaa televisiota Ei vais, tuo on kyllä niin makuasia tuo vaihdon suunta. Tottumiskysymys.
                      Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                      E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                      EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                      EX: E61 530xdAT -07
                      EX: E60 520dA Sedan -08
                      EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                      EX: E39 530dAT -02
                      EX: E36 320iA -91
                      EX: R1150RT -03

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by casino View Post
                        Eikös se olisi sitten jo sama kuin laittaisi e60 korisen M5 ?
                        Eiku en halua V10:iä . Ja arkiajoon tommonen perus V8 on ihan riittävä...

                        lol, kaikki nuo ylläoleva on ihan scheissea kun miettii

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #27
                          Onhan se karua vähän laskeskella.

                          Jos ostais Saksan halvimman 550i M-sport kaikilla mausteilla, se tulisi maksamaan Suomeen tuotuna noin 45,000 euroa.

                          Omasta 540:stä saa ehkä sen 17-18,000. Väliraha olisi siis noin 28,000 euroa.

                          Onhan tietysti eroa 10/2001 540iA ja 10/2007 550iA, muutakin kuin 6v uudempi auto, eri korimalli ja täysin eri varusteet. Mutta onko se ero noin 30 tuhannen veroinen.



                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by teropa View Post
                            Onhan tietysti eroa 10/2001 540iA ja 10/2007 550iA, muutakin kuin 6v uudempi auto, eri korimalli ja täysin eri varusteet. Mutta onko se ero noin 30 tuhannen veroinen.
                            Niinpä niin, minulla erotus on vielä selvästi suurempi joten se "hiukan" tökkii ja lisäksi olisi vielä tuon nykyisen auton Nettiautossa myymisen riemukin edessä...
                            Ja eihän se rahanmeno tietenkään tuohon jää, vaan siihen uuteen kuitenkin hankitaan vannetta, rengasta, ylihuoltoa ja muuta kivaa vielä monella tonnilla...

                            Mutta taas toisaalta: maailmanloppu pitäisi tulla 2012 joulukuussa, joten ei muuta kuin äkkiä autoja hakemaan, muuten voi jäädä harmittamaan
                            E39 528iA

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Mutta taas toisaalta: maailmanloppu pitäisi tulla 2012 joulukuussa, joten ei muuta kuin äkkiä autoja hakemaan, muuten voi jäädä harmittamaan
                              ROFL! Tälle piti ääneen jo nauraa. Olen monenlaista tekosyytä nähnyt muilla autonvaihtoon, itse keksinyt ja lehdistä lukenut. Mutta vielä en ole itekkään hoksannut käyttää tätä: maailmanloppu! Aivan loistava .

                              Joten... kun se kerran tulee kahen vuoden päästä, niin kait se pitää alkaa katteleen vaihdokkia että kerkiää vielä kotvasen siitä nauttiakin . Vai?

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by teropa View Post
                                Joten... kun se kerran tulee kahen vuoden päästä, niin kait se pitää alkaa katteleen vaihdokkia että kerkiää vielä kotvasen siitä nauttiakin . Vai?
                                Kyllä ja ehkäpä kannattaa ostaa samantien se M5 jotta voi nauttia oikein kunnolla tämän vähän ajan mitä on jäljellä. Senhän voi ottaa vaikka rahoituksella ja siihen mahdollisimman suuri loppuerä erääntymään 2013 tammikuussa...
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎