Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    #61
    Originally posted by TJJ View Post
    Mini, VW Golf tai joku muu vastaava. Mutta kun siihen laittaa kunnon varusteet,
    Taitaa tuo "kunnon varusteet" olla noissa mainitsemissasi ajoneuvoissa aika hilpeä käsite jos ensin on puhuttu esim E65:sta Meillä vaimolla on 4-kopan Golf "kaikilla herkuilla" eikä se ole paljon se..

    Tuo Minin Countryman ei ole muuten kovin mini mitoiltaan. Sehän on jotakuinkin iso auto vaikka sitä ei muodoista heti huomaakaan. Itse asiassa se perusminikin on maxi verrattuna alkuperäiseen Miniin. Tjoo.. Vaimon Golf painaa saman verran kuin kaverin Toyota Hiace.. Kaikki muuttuu koko ajan isommaksi mutta ei parkkiruudut tai autotallit.
    ---

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #62
      Originally posted by -Tapi View Post
      Taitaa tuo "kunnon varusteet" olla noissa mainitsemissasi ajoneuvoissa aika hilpeä käsite jos ensin on puhuttu esim E65:sta Meillä vaimolla on 4-kopan Golf "kaikilla herkuilla" eikä se ole paljon se..
      No kaikki on suhteellista, saa siihen Golffiin kuitenkin nahkapenkit sähköllä, navin, Dynaudion hifit, DSG-vaihteet, bi-xenonit, cruisen, monitoimiratin, peruutustutkan, peruutuskameran, automaatti-ilmastoinnin ja DCC mukautuvan iskunvaimennuksen. Ja takaluukun saa viritettyä aukeamaan kaukosäädöllä. Mitä muuta sitä ihminen tarvitsee...? Mutta tuo on silti yhä Golf ja noiden varusteiden jälkeen hinta on ihan toinen kuin perusmallissa ja sillä hinnalla saa jo E60:n.
      E39 528iA

      Comment

      • tuomkiti81
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1162
        • Seinäjoki

        #63
        Toi auton koko on sitte jännempi homma...kysehän on täysin siitä mihin on tottunu.Itse en ole juuri koskaa omistanut/ajellut millään kovin pienellä autolla. Aluksi tuli ajeltua kotoväen autoilla (2kpl W210 mesukka,Volvo V70,Toyota Land Cruiser) no toki mulla ollu pari vuotta b-mallin vectra mikä ny ei kovin iso auto tokikaan oo...sit ku vielä työkseen ajaa traktoria ja kuorma-autoa niin mutta välillä kyllä hajottaa just se että ku toi bemarin möhkäle(E60) ei sovi mihinkää...taskuparkkiin en sitä koskaan aja,sittaris saa pelätä että joku pelle kolhii kyljet paskaksi ym ym. Periaattees E92(mikä olis passelin kokonen) kyllä himmottais mutta kunnon koneella/varusteilla olevat maksavat vielä liikaa..

        Teropa: Itse myös E39:n omistaneena/nyt alla E60 mielestäni E39:ssä ei ole mikää parempaa kun E60:ssä paitsi luotettavuus
        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
        Opel Insignia 2.0 Cdti
        Scania R560 8x4

        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
        Ex. E60 530dA -05
        Ex. E39 530dA -01
        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

        Comment

        • OneAndOnly
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2009
          • 441
          • Nurmes

          #64
          Mitenkäs olisi vaihtoehtona E70,

          BMW X5 M-Sport xDrive 40dA
          tai
          BMW X5 X5M M-TwinPower Turbo

          Nuo nyt ehkä karkeita esimerkkejä mutta ainakin itseäni kiinnostaisi vaihtaa nykyinen e39 bemarin x5:een 3.0d jos vaan perse kestäisi niin -04 vuosimalli vähintään niin saisi faceliftin.
          Bensana ehkä kulutus hirvittäisi sen verran kun kuitenkin sen haluaisin sit vähintään 4.6 tai 4.8 koneella että siksi olisi dieseli minulla vaikka dieselveroa siihen mukavasti tulisikin.
          Varusteita taitaa näihinkin saada aika hyvällä prosentilla.
          näillä mennään:
          Bmw e46 320d
          Suzuki Hayabusa 1300R

          Ex:
          Volvo XC70 D5 AWD -10
          Volvo V70 D5 -02
          Volvo V70 T5 -98
          VW Taro 2.4D -90 about 80hv
          BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
          -----------------------------

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #65
            Originally posted by TJJ View Post
            Mitä muuta sitä ihminen tarvitsee...?
            Aktiiviohjauksen, HUD:n, comfort-penkit tuuletuksella, dynamic-driven, kohtuullisen kiihtyvyyden, avaimettoman ovenavauksen, aktiivisen cruisen, jne nämä nyt ainakin aluksi. Niin, näistäkään suurinta osaa ei saa 3-sarjaankaan ollenkaan.
            ---

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #66
              Originally posted by -Tapi View Post
              Aktiiviohjauksen, HUD:n, comfort-penkit tuuletuksella, dynamic-driven, kohtuullisen kiihtyvyyden, avaimettoman ovenavauksen, aktiivisen cruisen, jne nämä nyt ainakin aluksi. Niin, näistäkään suurinta osaa ei saa 3-sarjaankaan ollenkaan.
              Saiskohan jotain puuttuvista Individuaalina :think

              Eihän mulla moiseen koskaa rahoja ole mutta ihan mielenkiinnosta mitä sinne tarvittaessa voisi ostaa.
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • EPDM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2005
                • 4621
                • Lahti.

                #67
                Originally posted by TFV View Post
                E39 on kyllä niin hyvä auto, että vaikeaa oli aikanaan mullakin. E38 sitten tuli, ei ole aivan yhtä tiukka ja tarkka ajettava, mutta hiljaisuus säilyi ja matkustamotila kasvoi.
                Ajoin sitten neljä vuotta tuolla E38:lla ja taas oli pähkinöinti edessä, Mitäs nyt alle?
                Homma ratkesi kuin itsestään kun E38 meni vaihdossa E46 Cabiin ja vaimokullalta jäi ylimääräiseksi E46 330ia. Sillä paukkulaudalla ja sälinäkasalla jaksoin ehkä kaksi kuukautta(ajan normaalisti 3-4 vuotta samalla autolla).

                Kokemuksia on myös E60/61:stä tuotuani niitä kaupallisista syistä maahan, E39 on suuntavakaampi, ehkä hiljaisempikin. Ainakaan E39:n kyljet eivät näytä volvo amazoonilta.

                Kauhee pohdinta ja pakkoliikkeet. E65,66:sia kokeiltiin ja yritin tosiaan päästä sisälle niiden ulkomuotoon, istuin jopa ulkona kossupullon kera katselemassa minulla kokeilussa ollutta yksilöä. Ei sitä saanut juotua kauniiksi.

                Retkahdin toiseen merkkiin.

                Seuraavaksi kun kolmen-neljän vuoden päästä ostan "uudenkäytetyn", niin F01:nen saattaa olla hinnan sisällä.

                Tämmöisiä mietteitä.
                Aivan samaa mieltä. Neljä e39 ( 530d fl, 540i, m5 ja nykyinen alpina d10) on omistanut. Jos alusta saa kuntoon niin mainiot ja luotettavia autoja. Muutamia e60 ja ja e65 ajannut niin ei vaan iske. Toki ne on olleet prefacelift kun rahkeet eivät riitä uudemaan. Perheessä on vielä e46 2002 330d mikä on toki luonollisesti kettäraämpi ajaa.

                Katseet ovat nyt tai x5 4.4l facelift tai audi a6 c6 4.2l ketjukoneella.
                Last edited by EPDM; 31-12-2010, 20:59.
                Viviendo en Lahiti
                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                Vw Corrado vr6

                Comment

                • humala
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 739
                  • Kemi

                  #68
                  Hey pojat!

                  Kiitti vitusti kun tämmöisen menitte avaamaan.. Tässä on köyhällä ollut pari vuotta rauhallista autokuumeen suhteen ja kun menin näitä juttuja lukemaan sen pari viestiä niin kuumehan iski välittömästi ja päätin olla lukematta loput. Pitänee vaan kärsiä taudista rauhallisesti..katsoa mobilee, nettiautoo yms vastaavaa samalla vilkaista tiliotetta ja huomata karu totuus

                  seurauksena -> kävelen rautakauppaan ja pyydän heti tiskiltä 5m köyttä ja tuubin vaseliinia liukasteeksi..

                  Autokuume kun ei tahdo parantua kuin kahdella lääkkeellä...
                  E70 X5 3.0d -07
                  E39 530da touring -99
                  ex: E36 325i sedan -93

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #69
                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Saiskohan jotain puuttuvista Individuaalina
                    Varmaan nuo comfort-penkit tms mutta esim aktiiviohjaus ja dynamic drive pitäisi olla otettu huomioon jo automallia suunniteltaessa jotta niiden ymppäys olisi jälkeenpäin mahdollista, näin ainakin luulisin.

                    Mikä tahansa BMW itselle vielä joskus alle tuleekin, pitää sen olla joka tapauksessa kunnolla individual jotta siitä saa omistamisen iloa. Jossain vaiheessa autoihin alkoi saamaan "individual"-lätkiä kun valitsi eri listasta sisälistat tms.. Tosi yksilöllistä.. Mielestäni individual olisi pitänyt pitää oikeasti asiakkaan toiveita palvelevana yrityksenä eikä "ruksaa listasta"-juttuna. Niin hölmöltä kuin se kuulostaakin, minulle on ollut paljon iloa nykyisestä E39:sta joka on tehty individual-osastolla lattiasta kattoon. Käsityö näkyy monessa paikassa ja tuo lisää fiilistä. Käsityö = enemmän laatuvaihtelua kuin koneiden tekemässä
                    ---

                    Comment

                    • tohevono
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 46
                      • All around world

                      #70
                      Originally posted by -Tapi View Post
                      Eikö kaduta edes ruokakaupan pihalla kun joutuu etsimään parkkiruutunsa sieltä kauempaa tai keskustassa kun ei voi edes harkita niitä kadunvarsiruutuja joissa E39:t ovat?
                      Toi on täällä "maalla" niin pieni ongelma, ettei voi sanoa kaduttavan. Ehkä tulee käytyä "prismoissa" aiempaa enemmän.

                      Väittäisin vielä, että parempi tutkatekniikka jeesaa monissa paikoissa (E39 oli pelkkä piipitin takana, nyt visuaalinen joka puolella). Suurin riski lienee noi kadunlaitaparkkien kanttarit vs. 20" kesäkiekot. Tosin onnistuttiin niitä E39 18" vanteitakin jokusen kerran raapasemaan...

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #71
                        Originally posted by tohevono View Post
                        Väittäisin vielä, että parempi tutkatekniikka jeesaa monissa paikoissa (E39 oli pelkkä piipitin takana, nyt visuaalinen joka puolella)
                        Ei se ruutuun saaminen olekaan mikään ongelma, aktiiviohjauksella suoritus on jopa nautinnollinen Ongelma on vain se ettei autosta mahdu ulos tai jos mahtuu niin viereiselle paikalle on saapunut poissaollessa eri auto joka tekee kuskinpukille temuamisen likaamatta vaatteita suorastaan haastavaksi.

                        EDIT: Ja lastenistumesta kakaran irrottaminen takapenkiltä vaatiikin jo oven miltei kokonaan auki, juuri ja juuri onnistuu E39:lla normiparkeissa. Täälläpäin Prismoissa on "perhepaikkoja" muutamassa kohdassa ovien lähellä. Koko perheemme (2 henkeä + yksi mahassa) oli Corvetella liikkeellä muutama vuosi sitten ja tietysti parkeerasin siihen kun ovetkin ovat pitkät kuin nälkäpäivä. Joku katsoi asiakseen jättää pitkät runot ikkunalle paperilapulla kun oli vallattu muka vääränlaisella autolla perhepaikka..
                        Last edited by -Tapi; 01-01-2011, 10:46.
                        ---

                        Comment

                        • pmv
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2032
                          • tornio

                          #72
                          Itsellä oli pitkään E39 530d touring 11/98, jonka hukkasin syksyllä ja tilalle tuli 11/04 E60 530d. Olin käynyt ajamassa myös 520d:tä, ja sekin oli manuaalina ihan varteenotettava vaihtoehto. Tämä kohdalle osunut yksilö oli sopiva varusteiden puolesta(vaikkakin niukalti) ja muutenkin ok peli, joten se sai kelvata.

                          Mielestäni suurimmat erot E60:n eduksi on merkittävästi parempi ajettavuus ja laaja-alaisempi ja tehokkaampi kone. E39 on parempi suoralla, uraisella mutta tasaisella tiellä, kuin E60 Run Flateilla. Mutta jos vähänkin tulee mutkaa tai heittoa, niin e60 on merkittävästi parempi. Talviolosuhteissa E60 on hauskempi auto ajaa, kuin E39 touring. Toki vertailu olisi parempi suorittaa kahden sedanin välillä eikä epäsuhdan touring-sedan parin kanssa, mutta kyllä ero on räikeä. E39 on raskassoutuinen, hidas muuttamaan suuntaa, vellova, siinä missä E60 tottelee kuljettajan toiveita hyvinkin herkästi. E60:n alusta ja koko auton rakenne on sellainen, että epätasaisuudet eivät jää elämään. E39 on kyllä ajettavuudeltaan tosi hyvä, mutta ilmeisesti tuo raskas diesel-moottori keulalla ja kontti perässä pilaa tehokkaasti monia asioita.

                          Toinen juttu on tuo moottori, omathan on aina olleet vakioita, joten vertailen niitä. E60 530d on hereä, tehoa ja vääntö on tarjolla alempaa eikä turboviive vaivaa. E39:ssä kapeampi kierrosalue ja turbon herääminen teki manuaalilla ajamisesta tarkkaa puuhaa. Talviajo ei siis ole mitenkään hauskaa E39 530d touringilla, turvallista kylläkin.

                          E60:ssa on melkeinpä sama mikä pykälä on pesässä. Löylyä on tarjolla ihan riittävästi. Itse asiassa E60 520d on tämän takia parempi kuin E39 530d, kaasuun vastaavuus tekee autosta pirteämmän tuntuisen.

                          Oma fiilis on se, ett E60 530d on monessa mielessä lähempänä vanhempia Bemareita kuin E39, nimenomaan sen takia että autoa voi käskyttää surutta siten että tuntuma tapahtumiin on luottamusta herättävä. E34 535i tulee mieleen kyllä. E39 jäi ainakin omien kokemusten perusteella etäisämmäksi tuntumaltaan. Tosin kun E39:n alusta on laitettu iskuun ja koneessa löylyä, niin ihan mahtava autohan sekin on. Semmoista kun tuli kerran ajettua.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #73
                            Originally posted by pmv View Post
                            E60 530d on hereä, tehoa ja vääntö on tarjolla alempaa eikä turboviive vaivaa.
                            Kumma juttu tuo viiveen kokeminen. Sitä pitäisi olla E60 535d:ssä vielä vähemmän ja silti sekin oli sellainen, että kaasun painamisen jälkeen melkein ehti matkustajille sanoa: kohta lähdetään, pitäkää kiinni... Vai oliko se 535d rikki? Automaatti se tietenkin oli.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • tohevono
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 46
                              • All around world

                              #74
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Kumma juttu tuo viiveen kokeminen. Sitä pitäisi olla E60 535d:ssä vielä vähemmän ja silti sekin oli sellainen, että kaasun painamisen jälkeen melkein ehti matkustajille sanoa: kohta lähdetään, pitäkää kiinni... Vai oliko se 535d rikki? Automaatti se tietenkin oli.
                              Luulempa, että se laatikko tuon pääosin tekee. Itselläkin on (vaikkakin vain yksiturboinen) sellainen fiilis aina kun painaa kick-downia, että 3-2-1-0 ja sit vasta lähtee Jos on vedolla valmiiksi lähtee tietty hiukan sutjakammin. Vaan eipä nää nokilekat miksikään urheiluautoiksi ole suunniteltukaan...

                              Comment

                              • Esko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 11683
                                • Kouvola

                                #75
                                Onhan tota tullut mietittyä, että mitä sitä laittaa sitten joskus tuon E39 M5:n tilalle. Mitä tullut noita uudempia ajettua, niin ainakaan noi nelioviset ei ole herättänyt lähellekkään samanlaisia fiiliksiä mitä toi nykyinen eikä olo tunnu kotoisalta kuskin paikalla. Samoin nykyisessä moottori on juuri sellainen mitä olen aina halunnutkin eli reilusti vääntöä läpi rekisterin ja sellaista "brutaalia" voiman tunnetta mitä uudemmissa autoissa ei enää ole. Joyride-kiertueella ollut Z4 on kyllä ehkä mielenkiintoisin tuttavuus BMW:n leiristä. E60 M5:sta en ole harmikseni päässyt koskaan edes kokeilemaan. No eipä tuolla ole ajettu vielä edes 70tkm mittariin, joten mitä sitä uuden karheaa autoa vaihtamaan vielä vuosiin
                                Last edited by Esko; 01-01-2011, 12:51.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎