Heh, onhan sitä jo aikoihin eletty kun E39 oli vielä hetki sitten kaiken kuningas ja nyt seuraajaksi kelpaa vain Honda Jatketaan harjoituksia
Onkos tuo nyt ihmekkään kun muotoilu on näinkin himottavaa.:think Nojoo kyllähän accord on paremman näköinen mutta näiden japsiautojen muotoilun kanssa kannattaa olla tarkkana, vaikuttavat ensisilmäyksellä hyvännäköisiltä mutta mitä enemmän niitä kattelee niin rumemmaksi muuttuvat. 2007 kun tuli uusi CR-V tuli markkinoille pidin sitä ihan kohtuu hyvännäköisenä mutta ei se enään oikein silmään istu.
Tuli ajettua tänään lyhyesti F30 328iA ja kylläpä tuntui omaan näppiin sopivalta. Löylyä löytyi, moottorin ääni oli sivistynyt ja muutenkin hieno ajaa. Ainoa miinus oli rengasmelu, ullatuus. Kyllähän tuolla E39:n puutteessa arkiajot hoitaisi.
Tuli ajettua tänään lyhyesti F30 328iA ja kylläpä tuntui omaan näppiin sopivalta. Löylyä löytyi, moottorin ääni oli sivistynyt ja muutenkin hieno ajaa. Ainoa miinus oli rengasmelu, ullatuus. Kyllähän tuolla E39:n puutteessa arkiajot hoitaisi.
Sopivalta tuntuu, mutta jos/kun pitää laittaa E39:stä väliä yli 40 tonnia tuollaiseen, niin tarjoaako se tuon summan arvosta etuja/parannusta E39:iin verrattuna? Epäilenpä, että ei tarjoa. Saattaisi jopa alkaa harmittamaan kun alkuinnostus hiipuisi. Minulta tosin puuttuu se alkuinnostuskin...
Sopivalta tuntuu, mutta jos/kun pitää laittaa E39:stä väliä yli 40 tonnia tuollaiseen, niin tarjoaako se tuon summan arvosta etuja/parannusta E39:iin verrattuna? Epäilenpä, että ei tarjoa. Saattaisi jopa alkaa harmittamaan kun alkuinnostus hiipuisi. Minulta tosin puuttuu se alkuinnostuskin...
Tällä tyylillä ei kyllä saa ikinä autoa vaihdettua. Esipuberteetti ikäisen e39:sin arvo kun ei ole uutta autoa lähelläkään. Eli välirauhan on massiivinen tavalla tai toisella ajateltuna. Tuoko joku honda sitten 25 kilon verran preemiota tuohon?
Juu eihän 50k€ auton ostajalle E39 ole mikään vaihtoehto. Jos itsellä olisi paalua niin varmasti vaihtaisin uudempaan, olisko se sitten F30 sitä en tiedä.
Tällä tyylillä ei kyllä saa ikinä autoa vaihdettua.
Ei saakaan, sehän on jo huomattu... Pienetkin innostukset/autokuumeet loppuu kun alkaa asiaa järkeilemään. Tilanne on varsin toivoton. F10 voisi olla pelastus, siis vaikka rahaa menisi, ei silti ehkä harmittaisi jos sen ottaisi "kaikilla" varusteilla ja oikealla moottorilla.
Honda ei preemiota taida tuoda, se tuo vain tavallisen "pisteestä A pisteeseen B" -auton jolla voi huolettomasti ajella.
Juu eihän 50k€ auton ostajalle E39 ole mikään vaihtoehto. Jos itsellä olisi paalua niin varmasti vaihtaisin uudempaan, olisko se sitten F30 sitä en tiedä.
Itsekkin E39->uudempaan BMW:hen vaihtoa suunnitellut, niin kyllä pitäisi niin järkyttävä määrä € pistää lisää että täydentäisi omat vaatimukset auton vaihdon suhteen.
Ei kuitenkaan ole hirveästi markkinoilla esim. 6syl diesel+manuaali askilla olevia 5-sarjan autoja oikeasti hyvillä varusteilla.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Tää ketju on kyllä hyvä! On tullu ahkerasti luettua ja paljon kyllä asiaa. Välillä osa viesteistä alkaa tosin saamaan jo koomisuuden piirteitä. "Kävin koeajamassa sen ja sen uuden auton. Olihan siinä varusteita ja muuta hienoa. Melu liian iso. Hintaa kun miettii niin taidan jatkaa E39:llä ajamista." Ja sit se alkaa uudestaan. Eikä vedetä herneitä sitten, sanon tämä vilpittömästi ilolla ja hymyillen
Heh. Joo meluhomma alkaa olla jo vähän huumoria, ja mun viesti oli pilke silmäkulmassa kirjoitettu, mutta kieltämättä yllätyin kun Ford C-Max millä karautettiin pelipaikalle oli hiljaisempi. Mutta kuten sanoin, jos olisi varaa vaihtaa vaikka kunnon E60/61 niin varmasti sen tekisin.
Tuo melu on kyllä mielenkiintoinen asia, siihen kun tottuu. Mutta toisaalta, kun ajaa vain E39:llä, tottuu myöskin "hiljaisuuteen" ja E39 alkaakin kuulostamaan meluisalta (ja jousitus kovalta).
Siksi pitääkin aina välillä "kalibroida" itsensä jonkun muun auton kyydissä. Sitten taas tajuaa ajavansa oikeastaan aikamoisella luksusautolla moniin muihin verrattuna. Vertailuauton hintaluokka pitää olla aika kova jotta asia kääntyy toisinpäin.
Hintaa kun miettii niin taidan jatkaa E39:llä ajamista." Ja sit se alkaa uudestaan.
Jos sitä syksyllä E39:n omistamisen 10-vuotispäivän kunniaksi vaihtaisi toisen auton... Pöh, hintaa kun miettii, niin taidan vaan ostaa jotain varaosia tuohon.
Jos sitä syksyllä E39:n omistamisen 10-vuotispäivän kunniaksi vaihtaisi toisen auton... Pöh, hintaa kun miettii, niin taidan vaan ostaa jotain varaosia tuohon.
Turha sun on vaihtaa kun auto on loistokunnossa ja vähän ajettu. Sun kilometreillä menee vielä pitkään.
Mulla tuli just 300tkm täyteen ja on saanut tehdä täyden kierroksen alusta yms remonttia. Toista kertaa en enää tee vaan sitten menee paaliin.
Olisiko korkea aika siirtyä nykypäivään ja automaattiin?
Mikäs tuo nykyinen sitten on O.o?
Manuaali koska:
Eroaa massasta
Helpompi/halvempi huoltaa
Sporttisempi(Tosin sitä 500-sarjalainen autona ei ole)
Tahdon taas vaihteeksi manuaalisen
Itsekkin tässä keväthuoltoa tuohon omaan pirssiin suunnittelen. Nämä joutaapi vaihtamaan samalla kun menee suvikumit alle:
-Öljyt ja suodatin
-Uusi viskokytkin
-Apulaite ja ilmastoinnin hihna
-Jarrulevyt ja palat taakse
-Pyöränlaakerit taakse
-Moottorin ja vaihdelaatikon kannakekumit
-Ilmastoinnin sähköflekti
Last edited by BreeZi; 23-03-2013, 20:09.
Reason: Lisäys.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Comment