Announcement

Collapse
No announcement yet.

Porsche 911 malleista vrt vastaavat m-sportit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4623
    • Lahti.

    Porsche 911 malleista vrt vastaavat m-sportit

    Moi,

    Nyt kun aika monta eri bemuja on kokeilettu viime n. 10 vuoden aikana ja uudemmat "sieluttumia" high tech ( bangle ->) mallit eivät sytytä, niin tekis mieli kokeilla Porsche merkkista mallia...mutta mitkä? Jos budejtti olis n. 25-35t. Sille hinnalla ei saa suomessa mitään rakettia, eikä tarvikaan olla. Ajotuntuma/elämys on pääperiaate.

    Haen siis jotain kevyempää ja ketterempaa kun nykyinen csi 850 vaikka hieno auto onkin muutenkin, mutta enemmän GT henkinen.

    Oppimis käyrä on aika jyrkkä vielä Possujen suhteessa. Neli pyttynen 968 kiinostaisi myös ja olenkin ajanut yksi suhteelinen surkeassa kunnossa oleva yksilö, mutta se jäi siltkin mieleen...

    Alkuvaiheisia 911 on kuulema "haasteilisia" ainakin märälla painojakaumaan ansiosta. Viimeiset ns. ilmajäähdytetty mallisarjoja ovat 964 3.2l 250hv ja 993 3.6l 272v. Jälkimmäiset ovat sen verran kalliita että jää budjetin ulkopuolella.

    Uudemmat 996, eli vesijäähdetty mallit kun on mielestäni liian "kliiniset" ja ulkonäkö on mielestäni lian "hiottu" ainakin perus carrerra muodossa plus liian kalliita harraste autoksi meikälaiselle, ja vaikka muiden mielipiteitä omista autoista on itselleni samantekevä niin onhan ne hieman naismaiset jopa juppimaiset muutenkin...

    Joten 964 ovat kai tähtäimessä. En ole ikinä edes ajannut yhtään paitsi tehopenkkiin ja pois ( melkein kaikki muuten reilusta alle luvattu 250 heppoisia). Sisusta on karu ja tiedän että 9xx forum on olemassa mutta onko täälä ajokokemuksia kenelläkään vrt vastaava ikäisiä m-sport bemuja?
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #2
    Virossa olis mun mielestä harkinnan arvoinen vihreä 968 myytävänä. On JDM peli ja muutettu manuaaliksi, mutta sehän on vain plussaa, kun laatikossa on vielä lukkokin. Itsekin tuota harkitsin vakavasti kun tilasin 944S2 possun itselle. No se homma meni auton osalta käteen ja auto palauti mamasanille. Silloin ei rahat riittäneet ostamaan 968:a harrasteautoksi.

    Tässä se 968


    Jälkeenpäin ajatellen 944/968 ovat ehkä kuitenkin melko kasaria tavaraa juuriltaan. Sen koelauta ja sisustan osat ovat aika karua tekoa. Autot sinällään ovat kyllä laadukkaan oloisia. Vähemmän tommonen vanha possu natisee, kuin e46 bmw tai w203 mersu. Puhumattakaan e36 tai e30 koreista. Korit ovat jo tuohon aikaan olleet tosi jämäkkää tekoa.

    Etumoottorisiin porscheihin on aika ivasti saatavilla palikkaa. Varsinkin alusta puolelle. On ihan kotimaista tuotantoakin. Emäntä sen kuitenkin kiteytti, kun totesi, että ei se oo porsche, kun ei sitä semoiseksi edes työkaverit tunnista.

    Tää olis oma haave, mutta jää varmasti toteuttamatta:

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Jos mulla olis 25k hakata harrastepeliin niin ainoa vaihtoehto olisi Porsche 968 Club Sport. Jos alkuperäisyydellä ei ole niin väliä niin monta tonnia säästää ostamalla tavallisen 968:n ja muuttelemalla sitä.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        #4
        Se CS:n ostaminen ei ooo oikeastaan millään mittarilla järkevää, ellei sitä osta vain harvinaisuuden vuoksi. Siinä ei ole mitään sellaista muutosta jota ei voisi toteuttaa tavalliseen 968:iin. Kaikissa CS malleissa ei oo alun perin ollut edes 030 pakettia. CS:ää ostaessa tähän kannattaa kiinnittää huomiota, kun noita myydään vain tunteisin vetoavin argumentein. Ensin hehkutetaan auton valtavaa harvinaisuutta ja näytetään hintoja ulkomailta. Sitten kuitenkin sitä omaa ja alkuperäistä yksilöä onkin muuteltu vastaamaan paremin varusteltua CS:ää Siitä ei toki mainita mitään.

        Noiden osto on mutenkin hämärää touhua. Jos on possukerhon kavereita, niin kaikki kaverit ylistää kilpaa sitä autoa, vaikka siitä olis menneet naulat solmuun koneesta ja korjaustavasta ei oo mitään tietoa. Jos olis korjattu kunnolla se varmaan mainittais. Jos mersun osto on vaikeaa, niin ei porschen osto ainakaan helpompaa ole. Hihnoja noista 16v koneista on räpsähdellyt milloin mistäkin syystä ja aina siitä tulee kallista. 968 todelliset myyntihinnat menevät varmasti jossain 10-14te hintaluokassa. Nettiautossa on myytävänä ne 968 possut, joilla hinta pidetään tuontia ajatellen kohdallaan. Vaikkei niitä näy siellä paljoa, todelisuudessa uusia 968 omistajia löytyy sieltä, täältä. Ne kyllä vaihtavat omistajaa, mutta kulkevat vähän muita reittejä kuin yleensä. Puskaradio toimi niin hyvässä kuin pahassa. Tästä yksi harrastaja vähän valotti sanaista arkkuaan.

        Jälkeenpäin ajatellen tuo 968 ei musta eroa niin paljon 944:stä että siitä kannattaisi maksaa 2x hinta. Onhanniissä eroa ja 968 omistajat haluavat sitä eroa vielä korostaa, mtta se mitä tavallinen harrastaja näkee on erilaiset valot ja puskurit sekä etulokarit. Sisältä ovat lähes identtiset.

        Comment

        • sonikk
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 1664
          • Kerava

          #5
          Pari kertaa ajanut 968:a ja tykkäsin kyllä kovasti, hyvin voisin harrasteautoksi ottaa jos olisi mahdolli$ta. Tavan tallaaja vaan tuntuu aika usein sekoittavan sen johonkin 924:een..

          Comment

          • Balle
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3413
            • UKI, Suomen New York

            #6
            Tuolla budjetilla ei tosiaan kovin ihmeellistä porsasta vielä saa, vanhempia 911 ja 944 malleja kyllä.

            968:n sijaan itse ostaisin 944 turbon; pienellä laitolla siitä saa todella hyvännäköisen ja nopeankin.
            Tässä esim. yhden kaverin 550hv 944t:

            En ole kyllä 968 ikinä ajanut mutta tuskin se nyt NIIN paljon parempi on kuin 944.

            Miten olisi 986/987 eli Boxster? S-versiona sangen toimivia paketteja.

            Tusina porsaista, eli 996:sta pysyisin kaukana....
            Last edited by Balle; 29-07-2011, 12:03.
            Possuja ja Bemareita

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4623
              • Lahti.

              #7
              Niin kieltämättä saa joskus sellainen vaikutelma merkistä itse että niiden harrastajat vähyksevät hieman muita merkkiä....


              Se 968 mikä silloin koeajoin oli alustan kannalta aivan finaalissa. Siltikin sai vaikutus että painojakauma on varsin onnistunut ( sitähän muutenkin hehkutetaan mallista). Ja olen samaa mieltä että cs palikoita (tai niiden puuttuminen) ei kannata maksaa lisähintaa.
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • EPDM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2005
                • 4623
                • Lahti.

                #8
                Originally posted by Balle View Post
                Miten olisi 986/987 eli Boxster? S-versiona sangen toimivia paketteja.

                Tusina porsaista, eli 996:sta pysyisin kaukana....
                eiks nämä kuuluu hieman samaan genren? mutta joo s versiossa onkin jo hieman enemmän potkuakin kun perus "hius salon" versiossa.

                hieno kyllä on toi 951..
                Viviendo en Lahiti
                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                Vw Corrado vr6

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15262
                  • Ajamisen Iloa

                  #9
                  jos haluaa ehjän ja toimivan ja ripeän auton ja ni en nää muuta kuin cayman s:n vaihtoehtona.
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #10
                    Ei se 996 huono oo sekään. Oikein asiallisen oloinen peli, mitä tossa on tullu istuskeltua kyydissä ja vähän ollu ojentelemassa työkaluja kun kaveri on huoltanut. Eihän niissä oo kuin kaksi tyyppivikaa. IMS laakeri ja RMS tiiviste. Viikonlopussa noi on korjattavissa ja sitten saa ajella rauhassa. Kyllä se on vaan ilmajäähyihin verrattuna kehittynyt ihan joka suhteessa vaikka onkin muka tusinatuote. Kuitenkin läpi koko merkin historian, sen mallien kehitys on ollut nousujohteista ja aina uusi malli on ollut edeltäjäänsä modernimpi ja parempi. Ihan joka suhteessa. Tää on joku uus juttu, että yht äkkiä enemmän valmistetusta mallista on tullut paska tusinatuote. Sitähän se M3 on myös vanhempiin verrattuna jos valmistusmääriä tuijotellaan. Prefacelift valot ovat vähän aneemiset, mutta se kyllä unohtuu ratin takana. On muuten 996 kevyempikin kuin 993.

                    Kaveri osti oman -99 996 possun +70tkm ajettuna italiasta. Ei se ihan priima ollut, mutta yleisilmeeltään kuitenkin ihan siisti. Sporttipenkit, kattoluukku, automaatti-ilmastointi ja sporttialusta löytyi. Aerokittiä ei ollut, mutta kaikki muu tarpeellinen kyllä. Auto tais olla about 19te ja veroja jotain 8-9te väliin. Jos tota nyt miettii, niin ei mulla olis vaikeutta valita 968 ja 996 välillä, jos hintaero jää noin pieneksi. Se 968 ei oo millään alueella lähelläkään 996:sta vaikka niitä onkin valmistettu vähemmän ja ovat omistajiensa mielestä jotain todella uniikkia keräilyerää. 25te 968 possua ei koskaan saa myytyä pois sillä hinnalla. Ei vaikka ne maksais jossain päin tellusta ihan vitusti. Suomessa ei mee koskaan kaupaksi tuolla hinnalla edes CS.

                    Edit:
                    Mitä tässä on epdm:n hienoa kalustoa ja sen kiertoa tullut sivusta seurattua showroomissa, olen aika varma, että niitä rahoja ei kannata laittaa 968 malliin eikä 944:ään ellei auto oo oikeasti todella hyvä ja irtoa sopivaan hintaan. Valmiiksi se porssekin tulee ja sitten se taas täytyy myydä kun mielenkiintoinen tekeminen vaihtuu ajeluksi. Noilla etumoottorisilla priimakuntoisilla vehkeillä näyttää olevan iäisyden kestävät myyntiajat ja vaikee niistä on omiaan saada pois jos sen haluaa realisoida. Siltä se ainakin näyttää.

                    Mitä tulee ///M vs Porsche keskusteluun, niin musta vastaavan kokoiset mallit eivät ole olleet samalla viivalla sitten e30 M3 vs 968 aikojen. Vai pitäiskö tuota E30 M3:a verrata mielummin vaikka 944 S2 malliin?
                    Last edited by Juppe; 29-07-2011, 15:26.

                    Comment

                    • Balle
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 3413
                      • UKI, Suomen New York

                      #11
                      No joo, olen sun kanssa samaa mieltä että 996 on enemmän autoa kuin 968 tai 944.
                      Tusina-autoksi sitä sanon koska niitä on valmistettu aivan järjetön määrä ja hinnat tippuu kuin lehmänhäntä. Suomessa on vieläkin myynnissä 50-60 keur 996:a kun Saksasta saa halvimpia tosiaan jo alle parin kympin eikä pohja ole vielä lähelläkään.
                      Tusina-auto myös siksi että juurikin tuon valmistusmäärän ja hintapoliitiikan johdosta niitä on kohta joka lippispäällä.
                      Possuja ja Bemareita

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        #12
                        No ei niitä 30te autoja sentään ihan joka mopoautokuskilla oo kotona odottamassa. Toisaalta jos tuommosen saa nyt sopivasti, ei sen myyminenkään luulisi olevan kauhean suurta tuskaa. Esimerkiksi itseäni ei haittaisi lainkaan, vaikka noita tulisi vastaan joka päivä työmatkalla. Silti se on hieno auto ajaa ja omistaa. Tässä arvonlaskujutussa on nyt hieman liioittelun makua. Esim e46 M3:a on todennäköisesti valmistettu enemmän, eikä niitäkään nyt ihan joka päivä tuu vastaan. Jos 996 vm e46 M3 valintaa tehdään, ei siinäkään oo suurta vaikeutta valita. Varsinkin kun alkavat nyt olemaan hinnoiltaan vähän samoilla suunnilla. Kyllä siihen menee tovi aikaa ennen kuin 996 hinnat tippuvat edes 25te tuntumaan ja silloinkin edullisimmat yksilöt ovat ajettu roimasti yli 200tkm. Veikkaan että 996 on sen pahimman notkahduksen hinnassan jo kärsinyt ja lasku alkaa tasaantua. Hinnoittelu alkaa mennä kunnon ja kilsojen mukaan, eikä niin kuin autoliikkeissä.

                        Comment

                        • ///Jone
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2009
                          • 1289
                          • HKI

                          #13
                          Tuohon valmistusmäärään, mobilessa ~550kpl 996, ~300kpl 993 ja E46 M3 ~300kpl kaupan.

                          Ja vaikkei uskoisi niin 996 coupe painaa e30 M3 verran.
                          ______________________
                          Nykyinen:
                          Model 3

                          BMW:t vuodesta 2009:
                          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                          Comment

                          • ColdFusion
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 410
                            • Tampere

                            #14
                            Hain Saksasta keväällä 996:sen ja tullut n.6000km päästeltyä sillä, ei oo kyllä mitään pahaa sanottavaa. Voi tietysti olla tuuriakin, mutta seitsemän bemaria olen omistanut ja viikon sisään ostosta on jokaisessa huomannut jonkun pienen vian tai kolinan mitä ei ole koeajolla huomannut. Sitten kun sen on laittanut kuntoon on tullut seuraava pieni oire mikä jää ikävästi kaivelemaan alitajuntaan.. No Porschessa ei ole ilmaantunut mitään vaan toimii kuin junan vessa ja tuntuu jotenkin tosi jämäkältä käteen joka suhteessa. Oman lyhyen kokemuksen perusteella voin suositella 996:sta sekä harrasteautoksi että kauppakassiksi. Toimii nimittäin erittäin hyvin molempina. Ohjaus on tosi tarkka ja mutkaominaisuudet enemmän kuin kohdallaan, suorituskykykin on jo riittävä. (0-100 5.2sek perus carrera coupe) Vaikka auto onkin tehty rata-ajoa silmälläpitäen ja varusteltu isoilla monimäntäjarruilla se on myös todella mukava ja ketterä ihan normaali kaupunkipyörittelyssä. kuitenkin joka kerta kun sen rattiin istahtaa ja katsoo sivupeilistä muhkeaa urheiluautolle tyypillistä takalokasuojaa joka osittain jo peittää osan näkökentästä taakse, tulee tunne että ajaa jotain hiukan spesiaalia ja erilaista autoa. Ja juuri tämä on 911 mallin viehätys.

                            Nyt näitä alkaa jo saamaan kohtuulliseen hintaan vähillä kilometreillä. Saa tietysti e46 m3:siakin jo edullisesti, mutta silti 996 erottuu jotenkin omalla tavallaan joukosta entry class urheiluautoista vaikka niitä onkin valmistettu paljon. Saksassahan noita on todella paljon, mutta sielläkin Hampurin kaduilla ajellessa kuuli lähes joka valoissa kun ohikulkijat osoittivat autoa ja mainitsivat jotain Porschesta kaverilleen tai lapsilleen. Suomessa ei tarvitse pelätä, että ihan joka päivä tulisi vastaan vaikka täältäkin niitä löytyy. Jos autolle haluaa jotain statusarvoa hakea niin eräs aiemmin tässä ketjussa mainittu tosiseikka tekee 996:den ostamisesta mielenkiintoista. Alkupään malleja nimittäin saa jo alle 35k€ Suomesta, mutta uudemmat faceliftit saattaa pyöriä vielä 50-60k€, turbomallit yli 80k€. Tavallinen pullainen ei edes erota takaapäin 996:sta 997:sta. Toisinsanoen naapuri saattaa luulla, että omistat 100k€ urheiluauton josta olet todellisuudessa maksanut alle 35k€ Tällä nyt ei meistä monelle ole mitään merkitystä, mutta mielenkiintoinen tilanne silti.

                            Kannattaa ehdottomasti kokeilla 996:sta jos ei ole aiemmin Porschea omistanut. On nimittäin ainakin hyvää vaihtelua jos on koko pienen ikänsä pyöritellyt vain bemareita ja saattaa olla, että jää vallan koukkuun. Minulle pääsi jo pieni avoautokuume iskemään joten laitoin auton myyntiin, mutta eipä ole paljoa ostajia pihalle ilmaantunut vaikka hinta ei ole paha, taitaa olla jopa Suomen halvin ja mittarissa vasta 106 tkm. Hiukan vielä auki se, ostaisiko tilalle 996 cabrioletin vai e46 cabrioletin jos auto menee kaupaksi. Jotenkin 996:nen tökkii muotoilultaan cabriolettina omaan silmään. Toisaalta taas ei se m3 sen ihmeellisempi ole. Heh, saattaa olla että pidän tuon nykyisen vaan itselläni jos ei se kohta mene. On jotenkin niin huojentunut olo, kun ei ole kokoajan joku pieni juttu rempallaan niinkuin aikaisempien autojen kanssa.

                            E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,

                            Comment

                            • culli
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 378
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by ColdFusion View Post
                              Hain Saksasta keväällä 996:sen ja tullut n.6000km päästeltyä sillä, ei oo kyllä mitään pahaa sanottavaa. Voi tietysti olla tuuriakin, mutta seitsemän bemaria olen omistanut ja viikon sisään ostosta on jokaisessa huomannut jonkun pienen vian tai kolinan mitä ei ole koeajolla huomannut. Sitten kun sen on laittanut kuntoon on tullut seuraava pieni oire mikä jää ikävästi kaivelemaan alitajuntaan.. No Porschessa ei ole ilmaantunut mitään vaan toimii kuin junan vessa ja tuntuu jotenkin tosi jämäkältä käteen joka suhteessa. Oman lyhyen kokemuksen perusteella voin suositella 996:sta sekä harrasteautoksi että kauppakassiksi. Toimii nimittäin erittäin hyvin molempina. Ohjaus on tosi tarkka ja mutkaominaisuudet enemmän kuin kohdallaan, suorituskykykin on jo riittävä. (0-100 5.2sek perus carrera coupe) Vaikka auto onkin tehty rata-ajoa silmälläpitäen ja varusteltu isoilla monimäntäjarruilla se on myös todella mukava ja ketterä ihan normaali kaupunkipyörittelyssä. kuitenkin joka kerta kun sen rattiin istahtaa ja katsoo sivupeilistä muhkeaa urheiluautolle tyypillistä takalokasuojaa joka osittain jo peittää osan näkökentästä taakse, tulee tunne että ajaa jotain hiukan spesiaalia ja erilaista autoa. Ja juuri tämä on 911 mallin viehätys.

                              Nyt näitä alkaa jo saamaan kohtuulliseen hintaan vähillä kilometreillä. Saa tietysti e46 m3:siakin jo edullisesti, mutta silti 996 erottuu jotenkin omalla tavallaan joukosta entry class urheiluautoista vaikka niitä onkin valmistettu paljon. Saksassahan noita on todella paljon, mutta sielläkin Hampurin kaduilla ajellessa kuuli lähes joka valoissa kun ohikulkijat osoittivat autoa ja mainitsivat jotain Porschesta kaverilleen tai lapsilleen. Suomessa ei tarvitse pelätä, että ihan joka päivä tulisi vastaan vaikka täältäkin niitä löytyy. Jos autolle haluaa jotain statusarvoa hakea niin eräs aiemmin tässä ketjussa mainittu tosiseikka tekee 996:den ostamisesta mielenkiintoista. Alkupään malleja nimittäin saa jo alle 35k€ Suomesta, mutta uudemmat faceliftit saattaa pyöriä vielä 50-60k€, turbomallit yli 80k€. Tavallinen pullainen ei edes erota takaapäin 996:sta 997:sta. Toisinsanoen naapuri saattaa luulla, että omistat 100k€ urheiluauton josta olet todellisuudessa maksanut alle 35k€ Tällä nyt ei meistä monelle ole mitään merkitystä, mutta mielenkiintoinen tilanne silti.

                              Kannattaa ehdottomasti kokeilla 996:sta jos ei ole aiemmin Porschea omistanut. On nimittäin ainakin hyvää vaihtelua jos on koko pienen ikänsä pyöritellyt vain bemareita ja saattaa olla, että jää vallan koukkuun. Minulle pääsi jo pieni avoautokuume iskemään joten laitoin auton myyntiin, mutta eipä ole paljoa ostajia pihalle ilmaantunut vaikka hinta ei ole paha, taitaa olla jopa Suomen halvin ja mittarissa vasta 106 tkm. Hiukan vielä auki se, ostaisiko tilalle 996 cabrioletin vai e46 cabrioletin jos auto menee kaupaksi. Jotenkin 996:nen tökkii muotoilultaan cabriolettina omaan silmään. Toisaalta taas ei se m3 sen ihmeellisempi ole. Heh, saattaa olla että pidän tuon nykyisen vaan itselläni jos ei se kohta mene. On jotenkin niin huojentunut olo, kun ei ole kokoajan joku pieni juttu rempallaan niinkuin aikaisempien autojen kanssa.

                              Täältä kanssa ääni 996:lle, vaikka "jokaisen lippispään tusinatuote" onkin.
                              Itselleni ostin myös keväällä 996:sen ja reilun 4000km kokemuksella ei ole mitään pahaa sanottavaa. Aiemmin minulla on harrasteautoina ollut useampia BMW motorsport tuotteita ja kyllä perus 996:kin vie fiiliksen uudelle levelille.

                              Tietysti paljon on siitä kiinni, haluaako nauttia enemmän ajamisesta vai rakentamisesta, korjaamisesta ja keräilyarvon vaalimisesta. Kaikilla vanhemmilla ja harvinaisemmilla autoilla on toki tietty klassikkoarvo, mutta uudemmat ovat kuitenkin ajettavuudeltaan ja käytännöllisyydeltään toisella tasolla. Näiden puntaroiminen onkin sitten ihan puhtaasti jokaisen itsensä oma mieltymys.

                              Omalla kohdalla mietin kanssa vaihtoehtoja Carrera 3.2/964/993/996 välillä ja budjettilla +/- 30k€ minulle sopivin vaihtoehto oli 996. 993 olisi ollut mieluisin vaihtoehto, mutta koska en huonokuntoista rakennussarjaa halunnut karkasivat hyvät yksilöt todella paljon yli budjetin.

                              996:t Suomessa ovat jostain syystä melko kalliita. Alle 30k€ saa tuotuna jo ihan hyvän vm. 98-99 auton.

                              Ps. ColdFusion, katselin keväällä Mobilesta luultavasti samaa autoa jonka ostit. Vuosimalli, ajokilometrit, väri ja takavalot täsmäävät
                              G20 320i M-sport
                              Alfa GTV 1750

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎