Announcement

Collapse
No announcement yet.

Porsche 911 malleista vrt vastaavat m-sportit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E38
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 269
    • HKI,TKU

    #46
    Originally posted by ColdFusion View Post
    Voi tietysti olla tuuriakin, mutta seitsemän bemaria olen omistanut ja viikon sisään ostosta on jokaisessa huomannut jonkun pienen vian tai kolinan mitä ei ole koeajolla huomannut. Sitten kun sen on laittanut kuntoon on tullut seuraava pieni oire mikä jää ikävästi kaivelemaan alitajuntaan.. No Porschessa ei ole ilmaantunut mitään vaan toimii kuin junan vessa ja tuntuu jotenkin tosi jämäkältä käteen joka suhteessa.
    Näin oli mullakin jokaisen biimerin kanssa ja niiden ylläpito maksoi ihan liikaa. Jotenkin niiden kanssa oli aina ns. viha-rakkaus-suhde. Porschella ollaan ajeltu nyt 2 vuotta ja kuten minulle luvattiin, auto on toiminut käsittämättömän hyvin. AutoCarreran huolto toimii myös kiitettävästi.

    Olin katsomassa itselleni kauppakassiksi 996:sta mutta päädyin sitten järkisyistä puolet halvempaan SL320:een. Kuitenkin tässä on vakuuttunut porgen laadusta ja ominaisuuksista niin, että joko Cayenne vaihtuu Panameraan tai SL --> 996:een joskus tulevaisuudessa.

    Suosittelen kaikille HC biimerifaneille (jollainen olin ennen) Porschen koeajoa - se tulee usein "kalliiksi" ja auto vaihtuu.
    Autotalli:
    -07 Lexus GS300
    -96 Mercedes-Benz SL320
    -79 Wartburg 353W Tourist
    -66 Cadillac Coupe De Ville


    Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

    Comment

    • visa e36
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 753
      • Järvenpää

      #47
      En nyt koko ketjua lukenut täysin läpi, mutta tuohon hintabudjettiin kattelisin ehdottomasti 928S4 tai 928gt/gts. Niissä on sitä aitoa GT-autoa. Auto vain suunniteltiin 20v liian aikaisin. Vertaa tuota mihin tahansa nyky GT pirssiin, niin on tuo vaan laadultansa aivan ehdotonta eliittiä. Myös jos miettii varustelua, niin lähes kaikki samat varusteet löytyy myös 928:sta. Outo on hiljainen ja varusteisiin nähden huomattavan kevyt. Eihän se ehkä kauneimmasta päästä ole, jos possuja katsoo. Itse en joskus pitänyt 928:sta yhtään, mutta eka koe-ajo muutti kaiken. Nykyään on alkanut jopa pitämään ulkonäöstä.
      Nykyiset
      -63 Pontiac Catalina convertible
      -05 E53 X5 3.0d

      Comment

      • jva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1419

        #48
        Originally posted by JKK View Post

        Pari iltaa kun olen kahlannut noita mobilen ilmoituksia läpi, on pistänyt silmään alle 2002 mallisten 996:sten kohdalla, että varsin moneen on vaihdettu takuuna moottori? Mistä siinä on kysymys? Ilmeisesti uudemmassa, faceliftin 3,6-litraisessa ei ongelmia niinkään ole ollut. Ja niihin, joihin on vaihdettu, on asennettu uudempi ja isompi pannu. Mikä tuon konerikon noissa on aiheuttanut? Onko jokin tyyppivika?
        Googlaa esim "Porsche engine failure" niin löydät infoa sivukaupalla. On tyyppivika ja laadultaan hyvin kallis sellainen. Eikä koske vain alkupään 996:sia vaan taitaa tosiasiassa koskea myös 997:ja MKII:seen asti, jossa muistaakseni kone on kokonaan uutta konstruktiota.
        Sama ongelma koskee myös Boxstereita ja Caymaneita, jonka huomaa myös kun katselee myynti-ilmoituksia. Jos hiukan kärjistän asiaa, niin Suomessa olevien Caymanien kohdalla moottorinvaihtoprossa lähtentelee varmaan 50..mikä on aika kova luku, ottaen huomioon että ensimmäiset Caymanit on tulleet liikenteeseen vuoden 2005 lopulla.
        Myös meikäläisen Caymaniin on jo kone vaihdettu, vaikka autolla ei ole ajettu paljon paskaakaan. Ja vikahan oli se vanha tuttu..halkeamia sylinteriputkissa. Kaikenkaikkiaan on jokseenkin kökköä, että ongelmaa, joka on havaittu todennäköisesti jo 1998 ei ole pystytty ratkaisemaan ennenkuin 2009 malleissa!!

        Eli: Jos haluat pelata varman päälle koneen suhteen, joudut ostamaan 996 Turbon tai GT3:sen, jossa kone on eri pohjaa kuin muissa 996:ssa, 986:ssa, 987:ssa ja 997:ssa....tai sitten 997 MKII tai 987 MKII, muussa tapauksessa kone-ongelmat ovat mahdollisia.

        Muutenkin..voi olla että nyt tulee hiukan avautumistakin..Cayman on nyt kolmas peräkkäinen Porsche meikäläisellä vajaan 5 vuoden sisään. Jos mietin kaikkia "kunnon" autojani koko elämäni aikana (jätetään siis nuoruuden ensimmäiset katiskat pois laskuista) niin tuskin niissä kaikissa yhteensä on ollut yhtä paljon ärsyttäviä pikkuvikoja kuin noissa kolmessa Porschessa on tähän mennessä ollut. Kaimaanikin menee taas uudelleen pajalle tiistaina, oltuaan siellä viimeksi torstaina..ei mikään iso vika sinänsä..mutta kiusallinen.

        Tietysti Porscen peruslaatu on hyvää, siitä kertoo mm. ADAC-tilastojen kärkisijat kerta toisensa jälkeen lähes joka ikäryhmässä..Se tosin johtuu siitä, että nuo tilastot kertovat katsastuksissa havaituista vioista. Niitä Porscheissa ei ole..vaan viat ovat sellaisia, etteivät ne näy katsastusasemalla..koska viat Porscheissa ovat sellaisia, ettei niillä silloin pysty ajamaan katsastusasemalle.. :think

        MUTTA, edellä kirjoitetusta huolimatta - olen tyytyväinen jokaiseen Porscheen joka minulla on tähän mennessä ollut, todennäköisesti seuraavakin auto tulee olemaan Porsche. Ärsyttävistä, rasittavista ja usein aika kalliistakin vioista huolimatta Porsche antaa rahalle vastinetta niin paljon, että se maksaa vaivan. Olkoonkin, että jos esim BMW:ssäni, Audissani tai Mersussani olisi ollut sama määrä vikoja kuin Porscheissa on ollut, en taatusti edes harkitsisi toisten saman merkin tuotteen ostamista.. Joten ei nuo nyt ihan ongelmattomia kyllä ole..ja valitettavan moni uudemman (vesijäähdytteisen) 911:sta, Boxsterin tai Caymanin omistaja vahvistaa saman käsityksen.

        Edit: Niin ja se piti vielä sanoa, että kun noihin alkupään 3.4 litraisiin 996:siin on vaihdettu kone, niin se on käytännössä aina vastaavanlainen 3.4l kone, eikä siis faceliftin/MKII:sen 3.6:nen. Se johtuu ymmärtääkseni siitä, että tuo 3.6l kone ei ole ihan ongelmaton laittaa 996 MKI:seen sähköjen, moottorinohjauksen ym ym takia.
        Last edited by jva; 16-10-2011, 18:54.

        Comment

        • walde
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 947
          • Melkein Espoo

          #49
          Originally posted by jva View Post
          Googlaa esim "Porsche engine failure" niin löydät infoa sivukaupalla. On tyyppivika ja laadultaan hyvin kallis sellainen.
          Koskee siis myös 986 3.2 S tämä ongelma?
          E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
          F20 LCI2 118dA M-Sport '19

          Comment

          • 928 GTS
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1561
            • Helsinki

            #50
            Originally posted by walde View Post
            Koskee siis myös 986 3.2 S tämä ongelma?
            Kyllä, kaikki kolme ongelmaa eli lohkon halkeaminen, IMS ja RMS on koko koneperheen ongelma. Mitä uudempi ja vähemmän ajettu sitä todennäköisemmin konetta, laakeria ja tiivistettä ei ole vielä vaihdettu mutta uudemmat vuosikerrat tulee kaikesta päätellen vanhempien vuosimallien perässä noissa korjaustarpeiden määrissä. Jotain parannusta on toki tapahtunut vuosien mittaan kun ainakin IMS ja RMS vikoja on yritetty poistaa suunnittelemalla osat uusiksi useamman kerran mutta ne on enemmänkin laastaria haavoihin kun todellisia ratkaisuja mitkä poistaisi ongelmat kokonaan.
            -92 928 GTS
            -98 550 Maranello

            Comment

            • jva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1419

              #51
              Joo, kyllä se just noin on kuinka 928 GTS edellä sanoo! IMS ja RMS on uudemmissa ehkä vähän harvinaisempia, mutta sylinterin halkeamiset ovat valitettavan yleisiä kaikissa muissa paitsi (todennäköisesti) 997- ja 987 MKII:ssa.
              Niinkuin aiemmin kirjoitin, niin jo yksin Suomesta löytyy äkkiä mm. lähes joka toisesta Caymanista uusittu kone..mikä on aika huolestuttavaa, ottaen siis huomioon että Caymanit ovat tulleet markkinoille vuoden 2005 lopulla.

              Eli ei ne ihan ongelmattomia ole nuo Porschetkaan, vaikkakin siis erilaisten Eurooppalaisten tilastojen vähävikaisimpia autoja lähes joka ikäryhmässä ovatkin. Se pitää toki mainita uudelleen, että 911 Turbo,GT3 ja GT2 ovat eri konekonstruktiolla kuin muut 911-mallit..joiden kanssa samaa koneperhettä käytetään siis myös Boxstereissa ja Caymaneissa

              No, se pitää tietysti muistaa että ei ne ongelmattomia ole välttämättä muutkaan autot, mutta harvan automallin myynti-ilmoituksista löytää niin montaa "kone vaihdettu" - mainintaa kuin 996-, 997-, 986- ja 987-ilmoituksista löytää. Hankalaa on tietysti jossain määrin myös se, että vaikka kone on vaihdettu niin todennäköisesti vaihtokoneessa on samat heikkoudet kuin siinä vaihdetussakin on ollut.
              Last edited by jva; 17-10-2011, 18:44.

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #52
                Eikös se ims:n parannettu laakeri ole jo roiskevoideltu ja siksi ei narahda kiinni. (ei siis se 996 facelift malli vaan ihan ulkopuolisen firman suunnittelema ratkaisu) Tämmösen kaveri vaihtoi omaansa. Jos lohkoasian haluaa kuntoon, saa autofarmilta sellaisen alakerran, josta ei putket halkea. Sitten ei jääkkään enää muuta kuin kannet

                Comment

                • walde
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 947
                  • Melkein Espoo

                  #53
                  Boxter S kuume viileni kummasti. Ei sillä, että hankinta olisi ollutkaan ajankohtainen ainakaan pariin vuoteen.
                  "Oikeat" possut taas tulevat pysymään haaveina vielä jonkin aikaa.
                  E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                  F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                  Comment

                  • jva
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1419

                    #54
                    Originally posted by Juppe View Post
                    Eikös se ims:n parannettu laakeri ole jo roiskevoideltu ja siksi ei narahda kiinni. (ei siis se 996 facelift malli vaan ihan ulkopuolisen firman suunnittelema ratkaisu) Tämmösen kaveri vaihtoi omaansa. Jos lohkoasian haluaa kuntoon, saa autofarmilta sellaisen alakerran, josta ei putket halkea. Sitten ei jääkkään enää muuta kuin kannet
                    Juu, onhan noita ratkaisuja sentään jo nykyisin joku onneksi kehittänyt noihin ongelmiin kun alkuperäinen valmistaja itse ei ole niitä kyennyt (halunnut?!) kehittää.
                    Yhteistä kaikille ratkaisuille kuitenkin on, että halpoja ratkaisujahan ne eivät ole ja käytetyn Porschen etsijää ei varmaankaan ihan hirveästi helpota se, että moottoriin kannattaa/pitää laittaa uusi alakerta joko heti, ettei tarvitse kärsiä konerikkoa tai sitten jos/kun konerikko sattuu kohdalle. Monihan sanoo meillä ja maailmalla että se on nimenomaan "KUN" eikä "jos"..kuten myös sanotaan että vesijäähdytteisen Porschen omistajalla pitää aina olla kymppitonni jemmassa uutta konetta varten

                    No, ei tietysti pidä liikaa piruja maalailla seinille, onhan noita tuon koneperheen koneyksilöitä toki meillä ja maailmalla rullannut hyvin iso määrä ihan ongelmitta vuosikausia ja kilsa toisensa perään - mutta kyllä se kuitenkin ikävä fakta taitaa olla, että tuon koneperheen koneissa on nuo muutamat, kalliit heikkoudet. Se on kuitenkin hyvä tiedostaa jo autoa etsiessään, muuten voi mennä hermot huonoon kuntoon kun huomaa riskin olemassaolon vasta sitten kun auto on jo ostettu.
                    Ei vesijäähdytteinen Porsche mikään pommi ole, mutta hyvä ne on tiedostaa nuo isommatkin ongelmat, kuten myös se että on noissa noita kiusallisia pikkuvikojakin ihan riittämiin. Kuten aiemmin kerroin, nyt on kolmas Porsche menossa ja niiden yhteenlaskettu pikkuvikamäärä on todennäköisesti suurempi kuin kaikissa aiemmissa autoissani yhteensä ja niitä on sentään ollut vuodesta 1988 alkaen ja aika tiheällä vaihtovälilläkin vielä. No, ehkä vähän kärjistin..mutta kyllä noissa niitä perkeleen kiusallisi pikkuvikojakin riittää. Huomenna siis menee Kaimaani taas pajalle. Sähkövika, eli hyvin hankalaa vianetsintää taitaa olla luvassa siellä pajalla.. sanoisin, että ihme on jos saan auton huomenna takaisin..toivottavasti edes tällä viikolla.

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4624
                      • Lahti.

                      #55
                      Alkaa ymmärtää miksi ne viimeiset ilmajäähteiset esim 993 hinnat ovat pilveissä.
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • Balle
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 3413
                        • UKI, Suomen New York

                        #56
                        Tuolla taisin aiemmin jo mainitakin...

                        Originally posted by Balle View Post
                        Tusina porsaista, eli 996:sta pysyisin kaukana....
                        Originally posted by EPDM View Post
                        Alkaa ymmärtää miksi ne viimeiset ilmajäähteiset esim 993 hinnat ovat pilveissä.
                        jeps...
                        Possuja ja Bemareita

                        Comment

                        • Aatos
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 149
                          • Helsinki

                          #57
                          Ei pitäisi lähteä tähän mukaan offtopic-vesijäähdytyslässytykseen, mutta..

                          Olen itse siinä käsityksessä että sylinterien halkeminen vaivaa lähinnä ihan alkupään 2.5/3.4 lohkoja ja muuten melko harvinaista. Näistäkin suurin osa lienee jo tapahtunut koska se yleensä kosahtaa alle 100tkm:ssa jos on käydäkseen. jva varmaan perustelee väitteensä jos olen väärässä.

                          Sen sijaan IMS on potentiaalisempi vaiva kaikissa M96.x lohkoissa. Käsittääkseni tosin parannettu IMS-laakeri maksaa muutaman satasen ja sen hoitaa kytkinrempan yhteydessä kätevästi ilman lisävaivaa. Kyseessä ei siis ole mikään kone atomeiksi-projekti.
                          BRCF #12 - E36 325 -91

                          Comment

                          • ColdFusion
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 410
                            • Tampere

                            #58
                            Tuli joskus paljon luettua aiheeseen liittyviä artikkeleita ja päällimmäisenä noista jäi mieleen se, että riski konevaurioon on periaatteessa aina olemassa jos ei IMS/RMS vaihdettu juuri, mutta hyvin epätodennäköistä. Asiantuntija joka noita koneita oli useamman purkanut pyödälle sylinteriputkien halkeamisen johdosta tuumasi vain, että ongelman laajuus on saanut hiukan eri mittasuhteet internetissä. Antoi joitakin esimerkkejä vanhempien ilmajäähdytteisten ongelmista ja totesi, että tuo paljon kritiikkiä saanut moottoriperhe on kuitenkin päässyt paljon eteenpäin vanhempien koneiden ongelmista ja edustaa nykyaikaista ja luotettavaa moottoritekniikkaa. Ei niitä koneita kuitenkaan niin hirmuisesti oo hajonnut suhteutettuna valmistusmäärään vaikka joku höpötti täällä jostain 50% vaihtoasteesta joka ei kyllä millään pidä paikkaansa. Samanlailla niitä koneita kilahtaa muistakin autoista, mutta tietysti silloin kun Porschen kone kilahtaa puhutaan hiukan hintavammista remonteista ja siitä nousee enemmän ääntä. En tietenkään kiellä etteikö suunnittelussa olisi tehty virhettä joka olisi tullut korjata pikimmiten.

                            Tietysti riski on aina olemassa, vähän samalla tavoin kuin Suomalaisilla on keskimääräistä korkeampi riski sairastua esim. sydän -ja verisuonisairauksiin. Kannattaako siitä nyt sitten uniaan menettää tulee itselle mieleen, varsinkin kun kyse on autosta. Ei pääse yhtään sen helpommalla jos ostaa E39 M5:sen tai E46 M3:sen, kaikissa niissä omat kalliit vikansa jos sattuu huono yksilö kohdalle.. Itse myin jo Porschen pois joten ei sillä tavalla ole oma lehmä ojassa. Kyseessä oli siis alkupään 996 joka oli ensimmäinen omistamani auto, jossa ei ostaessa ollut eikä tullut sinä aikana kun sen omistin yhtä ainuttakaan vikaa. Kai se vaan sattui hyvä yksilö kohdalle.

                            Hiukan OT: autoa oli silti aivan tajuttoman tuskallista myydä edes nettiauton halvimpana kun lähes kaikki mahdolliset ostajat oli semmosia haaveilijoita jotka juurikin harkitsi sen ihka ensimmäisen Porschen ostoa ja sitten oletettavasti pettyi kun ei se ollutkaan mikään superauto vaan ihan tavallinen kauppakassi Merkkiharrastajalle on paljon mukavampi ja helpompi myydä hienoa ja hyvin pidettyä urheiluautoa kuin sellaiselle joka on koko ikänsä elättänyt jotain mielikuvia superautosta jonka ostaa sitten itselleen kun pääsee eläkkeelle. Siinä mielessä jos jälleenmyyntiä ajattelee niin mielummin BMW kuin juuri 996.. 996:sia katsellaan tällä hetkellä juuri siksi ensimmäiseksi Porscheksi. Oma yksilökin oli tosi hyväkuntoinen 100tkm ajetttu eikä tosiaan mitään vikaa ja hintakin oli ihan halvimmasta päästä ellei halvin. Paikanpäällä ostajaehdokkaat eivät löytäneet mitään sanomista autosta, mutta kasvoilta pystyi silti lukemaan pettymyksen paitsi vannoutuneen harrastajan silmistä, joka tiesi minkätyylistä autoa on tullut koeajamaan ja kertoi olevansa todella positiivisesti yllättynyt. Samoin Porsche Centerillä tuumattiin lyhyen koeajan perusteella, että kyseessä on todella hyvä yksilö. Tästä syystä pieni varoituksen sana. 996:sesta on erittäin vaikea päästä eroon, suomessa tuntuisi tällä hetkellä olevan jopa hiukan ylitarjontaa niitä on nimittäin tuotu aivan tajuttomasti viimeisen muutaman vuoden aikana.
                            E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,

                            Comment

                            • TFV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 3080
                              • Nurmijärvi

                              #59
                              Tässä siis pitää jälleen paikkansa sääntö, että jos auto on uutena kallis ei sitä ole halpa vanhempanakaan pitää.

                              Siksipä ei tällaiseen kannata viimeistä 30-40000 euroansa lyödä, ja sitten parkua, että se octavia olisi ollut paree, takuut ja kaikki.

                              Huoltoa vaatiivia kait nämäkin ovat, varsinkin kun nilkkaa kuitenkin annetaan. Miksipä muuten ostaa koko Porschea?
                              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                              Comment

                              • jori
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 1011
                                • Vantaa

                                #60
                                Kyllä se vaan niin menee että kun ostat 10-20 vuotta vanhan erikois-auton joka uutena maksanut lähelle miljoona markkaa niin kyllä sen ylläpitokin on kallista vaikka auto ei enää paljoa maksaisi.
                                Kuka sen on uutena ostanut niin sillä on täytynyt olla pussi kunnossa ja käytetynä pito on vielä kalliimpaa kun kaikkea osaa rupeaa menemään pikkuhiljaa vaihtoon, nimimerkillä kokemusta on!
                                Nyt kun omistan ensimmäistä kertaa hiukan tuoreemman bemarin (E90) ton E31:n lisäksi niin tuntuu että viittiikö tässä enää ajaa ollenkaan noilla vanhenmilla malleilla. E31 olen laittanut viimeisen vuoden sisällä n.2000e huoltoihin/korjauksiin, tosin olisi mennyt ilmankin mutta haluan että on kunnossa ja jokaista autoa tullut hiukan yli huolettua viimeisten parin vuoden aikana.
                                Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                                Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎