Announcement

Collapse
No announcement yet.

Porsche 911 malleista vrt vastaavat m-sportit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Balle
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3413
    • UKI, Suomen New York

    Originally posted by jori View Post
    Valitettavasti tämä keskustelu sai kyllä sen aikaan että omat Porsche haaveilut laantuivat lähes kokonaan, taidan sittenkin pysyä edelleen bemareissa. Ei ole mukava ostaa n.30te autoa pelko perseessä kun ensimmäistä kertaa elämässä olisi autoon varaa sen verran laittaa.
    Sun pitää säästää vielä muutama vuosi niin noita 996:a saa 20k Eurolla ja sulla on sitten toinen 20k Eur lompakon pohjalla rempparahaa...
    Eihän tuollaiseen 996:een vaihtomoottori maksa kuin 5-8k Eur. Moottorinvaihto taas ei ole kovin kummoinen operaatio porsaassakaan.

    Niin kuin joku fiksu tuolla aiemmin sanoi niin ei kyllä kannata laittaa viimeisiä ropojaan 10v vanhaan urheiluautoon. Ennemmin ostaa sen verran edullisemman että jää sitä rempparahaa.

    Olisi aika oleellista tietää kuinka monta 996:sta on leiponut vs. kuinka monta markkinoilla. Veikkaan että prosentuaalisesti aika pieni luku.
    Yhdestä hajonneesta moottorista kyllä kuulee montaa kautta, joten nettiuutisarvo tuollaisella on moninkertainen. ts. yksi hajonnut moottori vastaa 100kpl ehjää...
    Possuja ja Bemareita

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17543
      • Turku

      Originally posted by Balle View Post
      Sun pitää säästää vielä muutama vuosi niin noita 996:a saa 20k Eurolla ja sulla on sitten toinen 20k Eur lompakon pohjalla rempparahaa...
      Eihän tuollaiseen 996:een vaihtomoottori maksa kuin 5-8k Eur. Moottorinvaihto taas ei ole kovin kummoinen operaatio porsaassakaan.

      Niin kuin joku fiksu tuolla aiemmin sanoi niin ei kyllä kannata laittaa viimeisiä ropojaan 10v vanhaan urheiluautoon. Ennemmin ostaa sen verran edullisemman että jää sitä rempparahaa.

      Olisi aika oleellista tietää kuinka monta 996:sta on leiponut vs. kuinka monta markkinoilla. Veikkaan että prosentuaalisesti aika pieni luku.
      Yhdestä hajonneesta moottorista kyllä kuulee montaa kautta, joten nettiuutisarvo tuollaisella on moninkertainen. ts. yksi hajonnut moottori vastaa 100kpl ehjää...
      Ostat tosiaan myöhemmin itelles porsaan. Älä nyt tuota Kasia mene hävittämään, hyvä yksilö, pikkuviat vaan kuntoon (isolla ) rahalla! Sulla on sporttipenkit ja rekkarikin kunnossa. Kadut kuitekin myöhemmin.

      Sorry OT.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • culli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 378
        • Helsinki

        Jostain netin syövereistä kaivoin 996:ten valmistusmääräksi noin 175000 kpl välillä 1997-2005. Noista on tietysti joitakin (kymmeniä?)tuhansia turboja ja GT3:sia mutta perus 3.4 koneella olevia on kuitenkin yli 150000 kpl.

        Vaikka parikin tuhatta moottoria olisi hajonnut, ei se kuitenkaan ole kuin 1-2% kokonaismäärästä. Muutamasta tuhannesta hajonneesta moottorista saa kuitenkin niin mehevät nettikeskustelut, että Kiinalaisella riisipellollakin tiedetään Porschen tekevän paskoja moottoreita.

        Jos tuollaisen auton haluaa, ei sitä kannata jättää tämän mootoriongelman takia ostamatta. Lohkoviat on varmaan jo suurimmaksi osaksi poksahtaneet jos on poksahtaakseen ja IMS-laakerin voi vaihtaa vaikka ensitöikseen. Vaihto ei kaiketi kuitenkaan hinnaltaan eroa juurikaan esim. uudempien autojen jakopäähuolloista, joita jokainen Audi ja VW kuski tekee mukisematta muutaman vuoden välein.

        Äsken kävin possulla lähi Prismassa hakemassa viikonlopun safkat. kilometrejä tuli mittariin varmaan kolmekymmentä, vaikka kauppaan ei ole matkaa kilometriä enempää. Autot tykkää, että niillä ajetaan ja kuskit myös
        G20 320i M-sport
        Alfa GTV 1750

        Comment

        • th
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 157
          • Helsinki

          Tämmöinen osui silmään rennlist.com -foorumilla valmistusmääristä...

          1998 911 (993 & 996) 13,783
          1999 911 28,040
          2000 911 20,979
          2001 911 27,275
          2002 911 33,013
          2003 911 29,547
          2004 911 23,146
          2005 911 (996 & 997) 28,608

          Lähde: http://forums.rennlist.com/rennforum...n-figures.html

          Käytännössä siis tuo arvioitu 175000 kappaletta on varmasti aika lähellä totuutta, pitäen sisällään siis sekä 3,4 (MY -2001) että 3,6 (MY 2002-) -litraiset versiot...
          --
          th

          Comment

          • jva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1419

            Originally posted by Balle View Post
            Olisi aika oleellista tietää kuinka monta 996:sta on leiponut vs. kuinka monta markkinoilla. Veikkaan että prosentuaalisesti aika pieni luku.
            Yhdestä hajonneesta moottorista kyllä kuulee montaa kautta, joten nettiuutisarvo tuollaisella on moninkertainen. ts. yksi hajonnut moottori vastaa 100kpl ehjää...
            Pitää ehdottomasti paikkansa! Vaikeaa, jos ei jopa mahdotonta arvioida todellista todennäköisyyttä sylinteri-/lohkovaurion sattumista kohdalle. Todennäköisesti sylinterivaurion saa helpommin kuin 7 oikein lotossa, mutta ei se vielä sitä tarkoita että se tulisi kuin Manulle illallinen

            Mutta se on kuitenkin myös todettava, että kun se sattuu omalle kohdalle niin ei paljoa lohduta että todennäköisyys oli pieni..ja kuten jo aiemmin tässä keskustelussa pariin otteeseen sanoin: Pihassa seisoisi nytkin elävä esimerkki riskin realisoitumisesta - ellei se seisoisi pajalla toisen, ilmeisen hankalasti korjattavan ja todennäköisesti melko hintavaksi tulevan vian vuoksi..
            Ihmeellisen monta 986,987 ja 997- yksilöä niitä vaan Suomestakin löytyy, jotka ovat saman kohtalon jo kokeneet.. Olisi mielenkiintoista nähdä prosenttiluku kuinka monta em. mallia rullailee jo vaihtokoneella vs kuinka monta saman ikäistä M-BMW:tä tai AMG-Mersua rullaa vaihtokoneella. Veikkaan, että Porsche vie voiton lähes 100-0 tässä(kin) kohtaa
            Otanta on tietysti pieni, mutta jos mietin kuinka monta M- tai AMG-mallin omistajaa tiedän/tunnen vs Porschen omistajat, niin yhtään konerikkoista/vaihtokoneista M:ää tai AMG:tä en tiedä, mutta Porscheja ihan liian monta.

            Jos minulta kysytään, niin E46 M3 on pienemmän riskin auto tässä suhteessa kuin esim 996, mutta se miten suuri se 996:sen riski sitten tosiasiassa on, onkin jo vaikeampi juttu. Se pitää jokaisen kohdallaan puntaroida, onko riski siedettävä. Kaikesta huolimatta minusta se on ollut ja on edelleen siedettävä riski.

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              Nyt kun tuo AMG ja M osasto sotkettiin soppaan niin onko Porschella tai M-osastolla koneiden kasaus käsityötä vai tekeekö sen koneet? Ainakin AMG pannut kasataan käsin ja kasaajan nimikin taitaa jäädä koneen päälle näkyviin.

              Comment

              • os951
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 447
                • Kerava

                Kaikki Porschen koneet kootaan käsityönä Zuffenhausenissa. 911 Turbo moottorin kasaamiseen menee keskimäärin 50 minuuttia.Cayenne V8 kone valmistuu hieman nopeammin. Muutaman kerran olen nähnyt homman livenä ja näytti erittäin mielenkiintoiselta.

                Comment

                • jori
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1011
                  • Vantaa

                  Originally posted by Laku View Post
                  Ostat tosiaan myöhemmin itelles porsaan. Älä nyt tuota Kasia mene hävittämään, hyvä yksilö, pikkuviat vaan kuntoon (isolla ) rahalla! Sulla on sporttipenkit ja rekkarikin kunnossa. Kadut kuitekin myöhemmin.

                  Sorry OT.
                  Näin varmasti fiksumpi, ja varmasti toi kasin hävitys jossain välissä kaduttaisi. Tilattu muuten uusi ALPINA etuspoileri tohon, oli aika suolaisen hintanen. Sori OT.
                  Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                  Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17543
                    • Turku

                    Originally posted by jori View Post
                    Näin varmasti fiksumpi, ja varmasti toi kasin hävitys jossain välissä kaduttaisi. Tilattu muuten uusi ALPINA etuspoileri tohon, oli aika suolaisen hintanen. Sori OT.
                    OT: Mistä löysit spoilerin, onko aito ja millä hinnalla? Olisihan se vanhan voinut kunnostaa...?
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • jori
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1011
                      • Vantaa

                      Originally posted by Laku View Post
                      OT: Mistä löysit spoilerin, onko aito ja millä hinnalla? Olisihan se vanhan voinut kunnostaa...?
                      Ihan Schmiedmannilta löytyi ja pitäisi olla aito, hinta muistaakseni 1207e. Toimitus aika 19 työpäivää, tilasin syyskuun alkupäivinä, ei ole kuulunut.
                      Vanhan olisi voinut ehkäpä kunnostaa mutta ei olisi kuulemma tullut ikinä enää hyvää ja olisi maksanut helikoptereita laittaa se ehjäksi.
                      Näin sanottiin konalassa parissa paikkaa, ja toinen oli joku muovi spesialisti paikka, nimeä on enää muista.
                      Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                      Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                      Comment

                      • asse21
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2005
                        • 1251
                        • Tampere

                        Originally posted by jori View Post
                        Ihan Schmiedmannilta löytyi ja pitäisi olla aito, hinta muistaakseni 1207e. Toimitus aika 19 työpäivää, tilasin syyskuun alkupäivinä, ei ole kuulunut.
                        Vanhan olisi voinut ehkäpä kunnostaa mutta ei olisi kuulemma tullut ikinä enää hyvää ja olisi maksanut helikoptereita laittaa se ehjäksi.
                        Näin sanottiin konalassa parissa paikkaa, ja toinen oli joku muovi spesialisti paikka, nimeä on enää muista.
                        Ot: mulla meni 2 kk alpinan lipassa schmiedmannilta e34:seen...
                        E39 523i
                        i3

                        Comment

                        • jva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1419

                          Sinne jäi pajalle Cayman kolmanneksikin viikoksi.. Alkaa vähän olemaan kyseenlainen tuo Caymanin maine "ajajan autona", minusta se on enemminkin "asentajan auto" kuin ajajan auto, tai oikeastaan vielä tarkemmin ajatellen se taitaa olla "autosähköasentajan auto"..
                          Nyt kun tietoa on taas vähän enemmän, niin ei kuulemma ole lainkaan ainoa tapaus Euroopassa tätä samaa vikaa, joten... se siitä "laadusta" kohta minun puolestani

                          Comment

                          • MYM5
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1140
                            • Joensuu

                            Vastaus löytyikin jo
                            Last edited by MYM5; 16-10-2012, 07:06.
                            Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

                            Comment

                            • tuningg
                              Bimmer Rookie
                              • May 2003
                              • 183

                              JVA onkos autosi ihan Porsche merkkihuollossa? jos on niin ihan mielenkiinnosta minkä auton ne antaa sjiaisautoks? Pyydä ny vähintään 911 turbo Tai miksei panamera

                              Comment

                              • -Dobermann-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 1021
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by tuningg View Post
                                JVA onkos autosi ihan Porsche merkkihuollossa? jos on niin ihan mielenkiinnosta minkä auton ne antaa sjiaisautoks? Pyydä ny vähintään 911 turbo Tai miksei panamera
                                sorry ot, mutta tuskin se sentään vuotta siellä korjauksessa on ollu...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎