Announcement

Collapse
No announcement yet.

Porsche 911 malleista vrt vastaavat m-sportit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17543
    • Turku

Originally posted by jori View Post
    Kyllä se vaan niin menee että kun ostat 10-20 vuotta vanhan erikois-auton joka uutena maksanut lähelle miljoona markkaa niin kyllä sen ylläpitokin on kallista vaikka auto ei enää paljoa maksaisi.
    Kuka sen on uutena ostanut niin sillä on täytynyt olla pussi kunnossa ja käytetynä pito on vielä kalliimpaa kun kaikkea osaa rupeaa menemään pikkuhiljaa vaihtoon, nimimerkillä kokemusta on!
    Nyt kun omistan ensimmäistä kertaa hiukan tuoreemman bemarin (E90) ton E31:n lisäksi niin tuntuu että viittiikö tässä enää ajaa ollenkaan noilla vanhenmilla malleilla. E31 olen laittanut viimeisen vuoden sisällä n.2000e huoltoihin/korjauksiin, tosin olisi mennyt ilmankin mutta haluan että on kunnossa ja jokaista autoa tullut hiukan yli huolettua viimeisten parin vuoden aikana.
    Allekirjoitan kyllä tämän. Itsekin "ylihuoltanut" ja perushuoltanut E31:täni tänä vuonna. Pelkkiin osiin mennyt tänä vuonna n. 2 500€ ja nyt on motti irti eli vielä menee helposti touhutonni. Ja tässä ei ole mukana työt. Ei ole ihan kädestä suuhun elävien hommaa, vaikkei miljonääri tarvitsekaan olla.
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• E38
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 269
      • HKI,TKU

Jos ostaa yli 9 vuotta vanhan porken niin silloin asiaan pitää suhtautua kuten kaikkiin harraste-urheiluautoihin = ne voi levitä koska vain ja paalua lentää tukuittain tuuleen.

Alle sen ikäisiin, useimpiin AutoCarreran kautta myytäviin yksilöihin myönnetään Porsche Aproved 12kk jatkotakuun. Ilman sellaista en kyllä Porschea ostaisi. Meillä auto ostettiin Vehosta ja se meni Porsche Centteriin tutkittavaksi ja autolle myönnettiin jatkotakuu. Näin varmistui että auton historia on selvä ja auto hyvässä kunnossa. Jatkamme takuun ottamista luonnollisesti vuosittain kunnes auto on 9v vanha ja sitten viimeistään se vaihdetaan uudempaan. Jos autolla vetelee ympärivuoden niin aika riskillä menee ilman jatkotakuuta/turvaa. Pitää kuitenkin muistaa että nämä lelut maksaa uutena 100-200k€ ja niistä voi levitä koska vaan joku 10k€ osa. Elämä on.
      Autotalli:
      -07 Lexus GS300
      -96 Mercedes-Benz SL320
      -79 Wartburg 353W Tourist
      -66 Cadillac Coupe De Ville

Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

Comment

• Camo
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1662
        • Lahti

Itse olen suhtaunut aika varauksella noihin netin IMS laakereihin yms. ongelmiin. Taitaa samat tarinat vain pyöriä jokapaikassa, joita sitten vielä paisutellaan ja saadaan harrastajille paniikki aikaiseksi.

Pikkuvioistakaan en tiedä, itelläni ei sellaisia ole tullut vastaan. Omalla vm.1998 996:lla on nyt rullattu hippasen vajaa 170tkm, joista viimeiset 10tkm olen ajanut itse kahden kesän aikana. Kenkää auto luonnollisesti tietenkin on saanut, koska tarkoitus ei ole koskaan ollutkaan ostaa Porschea pelkästään kaupassa käymiseen ja keskustassa lipumiseen. Kyllä tuollaista autoa pitää rankaista välillä, se vaan tykkää siitä.

Huoltoja ja korjauksia mitä tuohon on tehty minun aikana:
        - Öljynvaihto x2
        - Kytkimen vaihto (varsin edullinen operaatio, n. 350€ osat)
        - Ilmastointihuolto

Nyt talven aikana olisi tarkoitus suorittaa ihan perus huoltoa, eli tulpat, suodattimet yms.

Minulle 996 on todella loistava menopeli, joka on luotettava sekä kohtalaisen ripeäkin. Suosittelen kokeilemaan, pankista saa jos omat loppuu kesken.
        Current:
        Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
        DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73

Previous:
        Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
        E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
        Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
        E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

Comment

• 928 GTS
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1561
          • Helsinki

Originally posted by Camo View Post
          Itse olen suhtaunut aika varauksella noihin netin IMS laakereihin yms. ongelmiin. Taitaa samat tarinat vain pyöriä jokapaikassa, joita sitten vielä paisutellaan ja saadaan harrastajille paniikki aikaiseksi.
          Viime hetkellä 986:sen koneesta kaivetun IMS laakerin nähneenä itse en ihmettele yhtään, että ne leviää käsiin. Enemmänkin ihmettelen miten yksikään kone kestää kasassa yli 100tkm. Aivan kusipäistä suunnittelua laittaa kuulalaakeri kyseiseen paikkaan. Olisivat tehneet joko perinteisen liukulaakerin tai siirtäneet laakeroinnin lohkon ulkopuolelle niin koko ongelmaa ei olisi olemassa.

Sama koskee lohkon halkeamista. Muuttamalla riittävän radikaalisti moottorin valua eli tekemällä vesitilasta yläpäästä umpinaisen päästäisiin todennäköisesti eroon tuostakin taudista. Tämä ei vaan onnistu koska muutos tulisi liian kalliiksi. Tehdas on todennäköisesti kylmästi laskenut, että takuuseen vaihdettavat koneet tulee halvemmaksi kun muutoksen tekeminen. Tämä ei vaan paljon lohduta niitä joilla kone leviää takuu ajan ulkopuolella.
          -92 928 GTS
          -98 550 Maranello

Comment

• Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

Tuon IMS laakerin voi hoitaa kerralla kuntoon. Se on todellinen riski ja jokainen 996 varmasti losahtaa jossain kohtaa tuon takia, jos asiaa ei ota vakavissaan. Tuurilla ne valtamerilaivatkin seilaa. Kaveri vaihtoi tuollaisen itselleen. Tässä juttua kaverin IMS rempasta: http://www.9xxfin.com/forum/viewtopi...art=15#p132933

Ongelmana on se, että laakeri on kestovoideltu ja ajaa mittaa tiiviste pettää, jolloin moottoriöljy pääsee laakeriin ja liuottaa rasvat pois. Stefa on kuitenkin vielä edessä estämässä kunnollista voitelua.

Korjaussarja:
            Since 2002, LN has delivered precision performance parts and services for Porsche engines including Nickies cylinder and piston sets and ims bearing kits.

Kaveri varmaan vuokraa sopivasti tuota työkalua jos joku tarvitsee. Saattaapi siinä saada muitakin vinkkejä. Kaveri on paloitellut ja kasannut koko koneen ja on aika hyvin perillä sen sielunelämästä.
            Last edited by Juppe; 18-10-2011, 13:19.

Comment

• jva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1419

Originally posted by ColdFusion View Post
              Tuli joskus paljon luettua aiheeseen liittyviä artikkeleita ja päällimmäisenä noista jäi mieleen se, että riski konevaurioon on periaatteessa aina olemassa jos ei IMS/RMS vaihdettu juuri, mutta hyvin epätodennäköistä. Asiantuntija joka noita koneita oli useamman purkanut pyödälle sylinteriputkien halkeamisen johdosta tuumasi vain, että ongelman laajuus on saanut hiukan eri mittasuhteet internetissä
              Olin itsekin aikanaan 996:sen ostettuani sitä mieltä, että konerikot ovat alkaneet elämään omaan elämäänsä netissä. Sittemmin olen kyllä joutunut kääntämään kelkkani siitä asiasta. Valitettavasti olen nykyisin monen, monen muun lailla sitä mieltä että konerikko ei ole "jos" vaan se on "KUN".. IMS ja/tai RMS ei ole se asia mikä minua huolestuttaa, vaan suurin murhe on kyllä minusta ne sylinteriputkiongelmat. Niiden korjaaminen lienee edelleen se kallein paukku ja vaatii käytännössä vaihtokoneen.
              Tietysti asiasta voidaan olla montaa mieltä, mutta kun hiukan tutustuu muihin Porsche-kuskeihin, huomaa että jo yksin Suomessa..missä autoja on vähän..on suhteettoman suuri määrä vaihtokoneita liikenteessä. En usko, että jos otetaan tarkasteluun vaikkapa BMW:n M-sarja 2000-luvun alusta tähän hetkeen niin ne tuskin pärjäävät lähellekään 996,986,997 ja 987- sarjoille vaihdettujen koneiden määrässä. Jo yksin Caymanien osalta itseasiassa jokainen Caymanin omistaja mitä tiedän, ajaa autolla jossa on jo vaihtokone.. Kuten aiemmin sanoin: kun menee vaikka Mobileen ja alkaa tutkimaan sitä sillä silmällä että kuinka monesta löytyy maininta vaihtokoneesta, niin lukumäärä on todella suuri!
              Se on selvä, että netin keskustelupalstoilla yksi tapaus saattaa helpostikin vittuuntuneen omistajan avautumisen ansiosta alkaa näyttämään kymmeneltä tapaukselta..mutta kyllä asian todellisesta laajuudesta pääsee kärylle kun tosiaan katsoo kuinka monta vaihtoautoa löytyy joissa on maininta "kone vaihdettu". Niitä ON paljon!

Mutta ei niin pahaa, ettei jotakin hyvääkin Jos unohdetaan sylinterivauriot,RMS ja IMS niin ei Porschen ylläpito ole mitenkään erityisen kallista. Kalleus on tietysti suhteellista, mutta ei se sen kalliimpaa ole kuin useimpien muidenkaan autojen huollattaminen ja ylläpito. AMG-Mercedestä en ole omistanut, mutta mitä olen 2005 mallin Eemeli AMG:n omistajan kanssa vertaillut huoltokuluja niin melkein voi sanoa että 911- tai Cayman-kuski pääsee jopa halvalla. Tietenkin jos vertailukohdaksi ottaa jonkun 1.6 litraisen pikkuauton, niin tottahan hyvän matkaa yli kolmilitraisen kuutoskoneen huoltohinnoissa on siihen eroa, mutta saman kokoisia koneita vertaillessa huolto- ja ylläpitokulut alkavatkin näyttää jo toisenlaisilta.
              En siis pidä 996,986, 997 tai 987-malleja mitenkään erityisen kalliina ylläpitää, kun siis puhutaan HUOLTOkuluista.

Ja mitä sitten muihin vikoihin tulee, niin kuten eilen sanoin: Cayman on nyt pajalla..saan sen takaisin aikaisintaan torstaina..lasku tulee olemaan 4- numeroinen... Eihän näissä mitään ihmeempiä vikoja ole....
              Last edited by jva; 18-10-2011, 16:11.

Comment

• jori
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1011
                • Vantaa

Eli tiivistettynä: Jos sattuisi olemaan käytössä 35-30 tuhatta eugenia auton ostoa varten, ei kannata laittaa rahojaan 12-13 vuotta vanhaan 996:een. Niinkö...?

Mainintaa tullut jo vaikeasta jälleenmyynnistä sekä noista moottori ongelmista jotka eivät häviä välttämättä edes koneen vaihdon myötä.

Jos kaikki menisi niin kuin on itse suunnitellut ja ensi kevään/kesänä olisi tuo summa laittaa autoon niin enemmin ostaa vaikka esim. E46 M3:sen, Z4 3.0Si, E92 330/335 tai jos Porschen haluaa niin esim. 964 olisi järkevämpi jos hyvän löytää, nuohan ei taida enää arvoakaan pudottaa.
                Ja siis nämä kaikki Saksasta uitettuna...toki Suomikin käy jos hinnat kohdallaan.
                Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

Comment

• jva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1419

Originally posted by jori View Post
                  Eli tiivistettynä: Jos sattuisi olemaan käytössä 35-30 tuhatta eugenia auton ostoa varten, ei kannata laittaa rahojaan 12-13 vuotta vanhaan 996:een. Niinkö...?

Mainintaa tullut jo vaikeasta jälleenmyynnistä sekä noista moottori ongelmista jotka eivät häviä välttämättä edes koneen vaihdon myötä.

Jos kaikki menisi niin kuin on itse suunnitellut ja ensi kevään/kesänä olisi tuo summa laittaa autoon niin enemmin ostaa vaikka esim. E46 M3:sen, Z4 3.0Si, E92 330/335 tai jos Porschen haluaa niin esim. 964 olisi järkevämpi jos hyvän löytää, nuohan ei taida enää arvoakaan pudottaa.
                  Ja siis nämä kaikki Saksasta uitettuna...toki Suomikin käy jos hinnat kohdallaan.
                  Niin no, tuo on melkoisen vaikea kysymys vastattavaksi. Niinkuin sanoin, mulla on nyt kolmas peräkkäinen "riskiryhmä- Porsche" menossa ja vaikka kaikki tässä keskustelussa esillä olleet riskit ja ongelmat ovat mielestäni täysin todellisia, niin en silti kadu yhdenkään Porschen hankintaa ja olen ollut jokaiseen niistä enemmän kuin tyytyväinen. Niinikään hyvin suurella todennäköisyydellä seuraavakin auto on samaa merkkiä. Fakta on, että tuskin miltään muulta automerkiltä olisin sietänyt vastaavaa määrää riskejä ja pikkuvikoja merkkiä nopeasti vaihtamatta - mutta Porsche nyt vaan on Porsche ja siksi se saa hyvin paljon anteeksi

Minusta esim 335i, Z4 tai M3 on todennäköisesti huomattavasti pieniriskisempi valinta, mutta fiilisasiat ovat sitten vaakakupin toisella puolella ja sen ansiosta meikäläisen vaakakuppi kallistuu kerta toisensa jälkeen Porschen suuntaan. Olihan tässä viimeisimmässäkin hankinnassa vaakakupissa toisella puolella mm. E92 M3 ja E60 M5 sekä muutama muukin budjettiin mahtunut upea automalli - mutta niin se vaan vaakakuppi kallistui Caymaniin. Joten kyllä niissä jotakin erityistä sitten myös on kaiken harmin vastineeksi

Sitä on sitten kai kuitenkin lopulta mahdotonta arvioida kenenkään muun kuin itsensä näkökulmasta, mikä se paras valinta olisi. Ei se välttämättä ole Porsche jokaiselle sitä harkitsevalle. Kysymys on siis kaikkea muuta kuin yksiselitteinen vastattavaksi, enkä ainakaan minä osaa sanoa siihen mitään, paitsi omalta kohdaltani. Minun valintani olisi kuitenkin Porsche.

Comment

• Squamish
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2009
                    • 260
                    • HEL

Originally posted by ColdFusion View Post
                    Hiukan OT: autoa oli silti aivan tajuttoman tuskallista myydä edes nettiauton halvimpana kun lähes kaikki mahdolliset ostajat oli semmosia haaveilijoita jotka juurikin harkitsi sen ihka ensimmäisen Porschen ostoa ja sitten oletettavasti pettyi kun ei se ollutkaan mikään superauto vaan ihan tavallinen kauppakassi Merkkiharrastajalle on paljon mukavampi ja helpompi myydä hienoa ja hyvin pidettyä urheiluautoa kuin sellaiselle joka on koko ikänsä elättänyt jotain mielikuvia superautosta jonka ostaa sitten itselleen kun pääsee eläkkeelle. Siinä mielessä jos jälleenmyyntiä ajattelee niin mielummin BMW kuin juuri 996.. 996:sia katsellaan tällä hetkellä juuri siksi ensimmäiseksi Porscheksi. Oma yksilökin oli tosi hyväkuntoinen 100tkm ajetttu eikä tosiaan mitään vikaa ja hintakin oli ihan halvimmasta päästä ellei halvin. Paikanpäällä ostajaehdokkaat eivät löytäneet mitään sanomista autosta, mutta kasvoilta pystyi silti lukemaan pettymyksen paitsi vannoutuneen harrastajan silmistä, joka tiesi minkätyylistä autoa on tullut koeajamaan ja kertoi olevansa todella positiivisesti yllättynyt.
                    Tuo on helppo uskoa. Itselläni ei ole kokemusta 996:a kuin muutaman tunnin ajolenkin verran, mutta päällimmäisenä jäi mieleen pettymys, "tässäkö tää nyt oli". Ei siksi, että autossa olisi mitään varsinaista vikaa, mutta odotukset olivat epärealistiset. Ennen ajoa kuvittelin, että suorituskyky saisi housut liekkeihin, mutta tavallisessa maalaisteillä tai motarin rampeilla auto ei tuntunut merkittävästi E46 330i:a kummallisemmalta. Jos olisin päässyt testaamaan 'Ringille, niin kellossa olisi varmasti aivan toinen ääni.

Tästä huolimatta voisin periaatteessa hommata 996:n. Täytyy vaan tietää mitä odottaa ja mihin käyttöön auto tulee.

996TT taas...
                    Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

Comment

• jori
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1011
                      • Vantaa

Originally posted by jva View Post
                      Niin no, tuo on melkoisen vaikea kysymys vastattavaksi. Niinkuin sanoin, mulla on nyt kolmas peräkkäinen "riskiryhmä- Porsche" menossa ja vaikka kaikki tässä keskustelussa esillä olleet riskit ja ongelmat ovat mielestäni täysin todellisia, niin en silti kadu yhdenkään Porschen hankintaa ja olen ollut jokaiseen niistä enemmän kuin tyytyväinen. Niinikään hyvin suurella todennäköisyydellä seuraavakin auto on samaa merkkiä. Fakta on, että tuskin miltään muulta automerkiltä olisin sietänyt vastaavaa määrää riskejä ja pikkuvikoja merkkiä nopeasti vaihtamatta - mutta Porsche nyt vaan on Porsche ja siksi se saa hyvin paljon anteeksi

Minusta esim 335i, Z4 tai M3 on todennäköisesti huomattavasti pieniriskisempi valinta, mutta fiilisasiat ovat sitten vaakakupin toisella puolella ja sen ansiosta meikäläisen vaakakuppi kallistuu kerta toisensa jälkeen Porschen suuntaan. Olihan tässä viimeisimmässäkin hankinnassa vaakakupissa toisella puolella mm. E92 M3 ja E60 M5 sekä muutama muukin budjettiin mahtunut upea automalli - mutta niin se vaan vaakakuppi kallistui Caymaniin. Joten kyllä niissä jotakin erityistä sitten myös on kaiken harmin vastineeksi

Sitä on sitten kai kuitenkin lopulta mahdotonta arvioida kenenkään muun kuin itsensä näkökulmasta, mikä se paras valinta olisi. Ei se välttämättä ole Porsche jokaiselle sitä harkitsevalle. Kysymys on siis kaikkea muuta kuin yksiselitteinen vastattavaksi, enkä ainakaan minä osaa sanoa siihen mitään, paitsi omalta kohdaltani. Minun valintani olisi kuitenkin Porsche.
                      Kyllä itsekkin aina enemmin tunne pohjalta ostan auton kuin järki, tosin toi käyttis E90 320dA oli enemmin järki ostos ja pirun hyvä auto on ollutkin, paras mun autoista tähän asti ja taitaa olla nro.14:sta, mutta on se myös pirun tylsäkin, ei se tuolta tavan Avensisten joukosta erotu.

Nimenomaan kaikki tunne puoli sanoo että PORSCHE se täyisi olla, E92 olisi varmasti järkevämpi ja saisi paljon autoa samalle rahalle mutta...ei siitä tule sellaista pikku poikamaista tunnetta kuin että hommaanpa Porschen. Ja niin kuin aikaisemmin jo maininnut niin yksi Porsche jo ollut eli se 968 punaisena suomi-autona, hauskahan se oli hetken mutta äkkiä kyllästyi ja palasi tuttuun ja turvalliseen bemari perheeseen. Sama homma naisten kanssa, mukava kokeilla jotain toista mutta sitten kyllästyy ja palaa oman muijan luokse
                      Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                      Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

Comment

• jva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 1419

Originally posted by Squamish View Post
                        Tuo on helppo uskoa. Itselläni ei ole kokemusta 996:a kuin muutaman tunnin ajolenkin verran, mutta päällimmäisenä jäi mieleen pettymys, "tässäkö tää nyt oli". Ei siksi, että autossa olisi mitään varsinaista vikaa, mutta odotukset olivat epärealistiset. Ennen ajoa kuvittelin, että suorituskyky saisi housut liekkeihin, mutta tavallisessa maalaisteillä tai motarin rampeilla auto ei tuntunut merkittävästi E46 330i:a kummallisemmalta. Jos olisin päässyt testaamaan 'Ringille, niin kellossa olisi varmasti aivan toinen ääni.

Tästä huolimatta voisin periaatteessa hommata 996:n. Täytyy vaan tietää mitä odottaa ja mihin käyttöön auto tulee.

996TT taas...
                        No, mä vaihdoin 335i Coupen 996:seen ja vaikka tehot olikin suunnilleen samat niin kyllähän se aika lussu oli se 996 käytännön tilanteissa verrattuna vahvasti alhaalta vääntävään turboon.. Mutta, kyllä se 996:nenkin herää hienosti eloon kun malttaa vaan antaa kierroksia kunnolla koneelle. Minusta noille kaikille Porschen vapareille on luonteenomaista se, että niillä on kaksi luonnetta: alakierroksilla ne ovat rauhallisia, kelle tahansa sopivia, jopa hieman hengettömiäkin autoja ja sitten kun kierrokset nousee sinne ylärekisteriin niin sitten alkaa kyllä tapahtumaan ja koko auto muuttuu ihan toiseksi. Tietysti pieni ongelma syntyy siitä, että harvoin tuolla normaalissa liikenteessä tulee ajeltua kierrokset siellä 5000r:n paremmalla puolella. Siinä lienee yksi syy miksi moni vapari-Porsche saattaa olla jonkinmoinen pettymys monelle niitä kokeilevalle.

Comment

• speed
                          Newbiemmer
                          • Aug 2011
                          • 9
                          • Turku

Jep, eka postaus foorumille. Sivusta tullut seurattua tätä topiccia juppen suosituksesta

Oma 996 tuntui kanssa alussa oudon nihkeeltä kulkemaan, mitään vikaa ei pitänyt olla. Vaihdoin kuitenkin maf-anturin ja kappas, voimaa löytyi ihan eri tavalla. Esim. 320hv mussella ei ollut baanalla mitään sanomista kiihtyvyydessä...

Samoin tuo ims rms ja kaikki muut mukavat tuli koplattua kuntoon ennen kuin oli 2t km ajettu. 15tkm tuli just täyteen omaa ajoa, sis. reissun ringille.

Mulla on myös ollut hieman murhetta koneen kanssa, kk sitten koneesta hajos kk-laakeri. No koko remppa tuli maksamaan hinauksineen vuokra-autoineen päivineen 2500e joten en kovin kalliina pidä. Tosin tein koko homman itse. Tähän sisältyy vielä muitakin ns. määräaikaishuollon osia ja pinnoitutin männät Marteliuksella.

Tästä murheesta tosin syytän itseäni, ostin auton ilman huoltokirjaa. Mutta nyt tiedän mikä se on ja aion pitää sen kauan.

Kannattaa myös muistaa, että 996:sta et saisi nykyhinnalla jos moottorimurheet eivät olisi hintaa painaneet. IMO

Summa summarum, mulle 996 on just se juttu. Hieno monikäyttöinen auto, sporttialustalla hieno ajaa kovaa. Ja se on Porsche ,automerkki jota on tullut ihailtua pikkupojasta asti.

Ja kannattaako sellainen ostaa? Mun mielestä kyllä, ja olin tutustunut kaikkiin kauhukuviin ennen kuin auton ostin ja ostin sen silti. Enkä ole katunut, hieman tosin v....i kun kone piti purkaa, mutta kummasti murheet unohtui kun pääsi taas ajamaan.

Comment

• 928 GTS
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1561
                            • Helsinki

Originally posted by speed View Post
                            Mulla on myös ollut hieman murhetta koneen kanssa, kk sitten koneesta hajos kk-laakeri. No koko remppa tuli maksamaan hinauksineen vuokra-autoineen päivineen 2500e joten en kovin kalliina pidä. Tosin tein koko homman itse. Tähän sisältyy vielä muitakin ns. määräaikaishuollon osia ja pinnoitutin männät Marteliuksella.
                            Ainakin 95% 996:sen potenttiaalisista ostajista on sellaisia, että mikä vaan vähänkin isompi remontti pitää teettää tuontityönä pajalla. 2500e ei riitä pitkälle 50-100e tuntihinnoilla.
                            -92 928 GTS
                            -98 550 Maranello

Comment

• jva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1419

Originally posted by 928 GTS View Post
                              Ainakin 95% 996:sen potenttiaalisista ostajista on sellaisia, että mikä vaan vähänkin isompi remontti pitää teettää tuontityönä pajalla. 2500e ei riitä pitkälle 50-100e tuntihinnoilla.
                              Totta toki tuokin, mutta onneksi Suomestakin alkaa jo löytymään muitakin osaajia kuin vain merkin oma organisaatio jotka osaavat noita hommia tehdä - edullisempaan hintaan.
                              Ja sitten tietysti kyllähän sitä aika helposti AMG-Mersun tai M-BMW:nkin remppaamiseen tonniluokan summia saa menemään kun ongelmia ilmenee.

Comment

• culli
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 378
                                • Helsinki

Tässä huomaa hyvin internetin vaikutuksen. Kun lukee pari viimeistä sivua, tulee väkisinkin mielikuva, että vanhempi vesipyssy Porsche hajoaa varmasti. Joko heti huomenna tai viimeistään hyvin pian. Jos koneet oikeasti olisivat noin huonoja, niin eihän yli 10vuotta vanhan auton hankkimisesa pitäisi paljon turhia riskejä olla. Ne olisi kaikki jo korjattu vuosien saatossa.

Onhan noissa varmasti selkeä suunnitteluvika, mutta tuskin konerikkojen määrä kuitenkaan prosentuaalisesti on ihan kamalan korkea.

Jos miettii 996:sta vaihtoehdoksi jollekin saman hintaluokan bemarille, niin saa siinä fiilistä ihan toisella tavalla. Peilaan kokemusta mm. omaan aiempaan e90 330i:hin, joka oli modernimpi, hiljaisempi, mukavampi ym. mutta niin paljon sieluttomampi.

Aiemmin tuli esille, että 996:sen suorituskyky toi pettymyksen tunteen. Eihän toi mikään kilpa-auto ole, mutta kiihtyvyyden tunnetta hämää melko pitkät välitykset 1, 2 ja 3 vaihteella. Tuon huomaa hyvin kun pääsee Saksan baanalla kelaamaan laatikon läpi, niin kiihtyvyys jatkuu joka vaihteella kolmosen jälkeenkin kun vaihdevälit pienenevät loppua kohden. Jos vertaa esim e36 tai e46 m3:siin niin ne saattaa pienillä vaihteilla tuntua sähäkämmältä mutta kiihtyvyyttä mitattaessa kello kertoo luultavasti kuitenkin toista.

Luultavasti tän postauksen jälkeen aamulla käynnistettäessä hajoaa ims laakeri ja sitämyöden koko pata
                                G20 320i M-sport
                                Alfa GTV 1750

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎