Announcement

Collapse
No announcement yet.

Porsche 911 malleista vrt vastaavat m-sportit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aatos
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 149
    • Helsinki

    #31
    Hyvin keskustelu lähtenyt lapasesta . 968 on minusta lähinnä vaihtoehto jos hakee edullisempaa hyvää ratahuoraa, sen "fiilis" on muutoin laimeampi kuin perämoottorin (ei herneitä! ). Ketjun aloittajalle suosittelisin kuitenkin 964:n sijasta 87-89 G50 Carrera 3.2:sta.

    + klassinen muotoilu
    + simppeli mutta luotettava motronic-tekniikka
    + edullisempi hinta (25v tulee täyteen ensi vuonna...)
    + modausvaihtoehdot lähes rajattomat

    Vaikka en ole kumpaakaan 911 mallia omistanut, yritän summata vähän omia havaintojani siitä mitä noilla olen ajellut ja asiaa seurannut.

    - 231hv vs 250hv tehoero ei tunnu, uudempi on läskimpi
    - 964:n takaripustus ei ole merkittävästi 3.2:sta parempi eli sama peruskäytös molemmissa
    - 964:ssa airbagit ja abs, minusta turhat ja tähän ikään ehkä jo vikaherkät
    - Lämppärin yms osalta C3.2 vain kesäkäyttöön, 964 varauksin myös talveen
    - Huoltotarve melko sama molemmissa
    - 964 nelivetoon en koskisi

    Mitä tulee saman aikakauden bemmeihin niin omakohtaisesti olen E34 M5:n omistanut ja M6:sta ajanut ja minusta C3.2 on valovuoden hauskempi peli. E30 M3:sta en osaa muuta sanoa kuin että kaikki näkemäni yksilöt ovat olleet konevikaisia - ovat käyneet vain neljällä...
    Last edited by Aatos; 06-10-2011, 16:51.
    BRCF #12 - E36 325 -91

    Comment

    • Takamisakari
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 148
      • Espoo

      #32
      Itsellä edelleen juurikin sama pohdinta päällä. Vaihtoehdot on melkein kuutioitu 996 C4:ään ( hätätilanteessa C2 PSM:llä) tai 335- coupe joko x:nä tai ilman. Hankalaa on, molemmissa kun on omat puolensa mutta budjetin takia aina joutuu pikkasen tinkimään jostain.

      Comment

      • Aatos
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 149
        • Helsinki

        #33
        Toveri T. Unohda ne takapenkit, tee kulttuuriteko ja kipaise joku pirteänvärinen Cayman S tai Z4M Coupe.
        BRCF #12 - E36 325 -91

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2328
          • Uusimaa

          #34
          Hitto kun on alkanut pukkaamaan pitelemätöntä possukuumetta täälläkin. Eikä tämä threadi ainakaan yhtään helpota sitä... Olisikohan se perheellisen miehen kulttuuriteko, jos pistäisi E61:sen lihoiksi ja tilalle joku 2002-mallinen 996? Perhekäyttöön sitten joku edullinen "järkiauto". Muutenkin kun meillä harrastetaan 98% sooloajelua. Tuntuu että ton E61:sen kanssa kulkee jatkuvasti 2-3 kuutiota ylimääräistä speissiä mukana.

          Pari iltaa kun olen kahlannut noita mobilen ilmoituksia läpi, on pistänyt silmään alle 2002 mallisten 996:sten kohdalla, että varsin moneen on vaihdettu takuuna moottori? Mistä siinä on kysymys? Ilmeisesti uudemmassa, faceliftin 3,6-litraisessa ei ongelmia niinkään ole ollut. Ja niihin, joihin on vaihdettu, on asennettu uudempi ja isompi pannu. Mikä tuon konerikon noissa on aiheuttanut? Onko jokin tyyppivika?
          BMW G30 545e M-Sport

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • th
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 157
            • Helsinki

            #35
            Originally posted by Aatos View Post
            Toveri T. Unohda ne takapenkit, tee kulttuuriteko ja kipaise joku pirteänvärinen Cayman S tai Z4M Coupe.
            Kohta saattaa tulla Laakkoselle myyntiin yksi hyvä Z4MC... Vaihdoin meinaan eilen E93 335i:hin...

            Originally posted by JKK View Post
            Pari iltaa kun olen kahlannut noita mobilen ilmoituksia läpi, on pistänyt silmään alle 2002 mallisten 996:sten kohdalla, että varsin moneen on vaihdettu takuuna moottori? Mistä siinä on kysymys? Ilmeisesti uudemmassa, faceliftin 3,6-litraisessa ei ongelmia niinkään ole ollut. Ja niihin, joihin on vaihdettu, on asennettu uudempi ja isompi pannu. Mikä tuon konerikon noissa on aiheuttanut? Onko jokin tyyppivika?
            996:n 3,4-litraisessa padassa on omat ongelmansa. Aihe löytyy aika kattavasti kerrottuna esimerkiksi täältä:
            --
            th

            Comment

            • culli
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 378
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by JKK View Post
              Hitto kun on alkanut pukkaamaan pitelemätöntä possukuumetta täälläkin. Eikä tämä threadi ainakaan yhtään helpota sitä... Olisikohan se perheellisen miehen kulttuuriteko, jos pistäisi E61:sen lihoiksi ja tilalle joku 2002-mallinen 996? Perhekäyttöön sitten joku edullinen "järkiauto". Muutenkin kun meillä harrastetaan 98% sooloajelua. Tuntuu että ton E61:sen kanssa kulkee jatkuvasti 2-3 kuutiota ylimääräistä speissiä mukana.

              Pari iltaa kun olen kahlannut noita mobilen ilmoituksia läpi, on pistänyt silmään alle 2002 mallisten 996:sten kohdalla, että varsin moneen on vaihdettu takuuna moottori? Mistä siinä on kysymys? Ilmeisesti uudemmassa, faceliftin 3,6-litraisessa ei ongelmia niinkään ole ollut. Ja niihin, joihin on vaihdettu, on asennettu uudempi ja isompi pannu. Mikä tuon konerikon noissa on aiheuttanut? Onko jokin tyyppivika?
              Suosittelen perheellisen miehen kulttuuritekoa

              Samat koneongelmat IMS:n shteen jatkuu käsittääksni 997 fceliftiin asti. Tosin ongelma oikeasti on aika paljon pienmpi, kuin nettiä surffatessa saa käsityksen. Kaikkien autojen tarina ei kuitenkaan oikeasti pääty konerikkoon...
              G20 320i M-sport
              Alfa GTV 1750

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2328
                • Uusimaa

                #37
                Originally posted by th View Post
                996:n 3,4-litraisessa padassa on omat ongelmansa. Aihe löytyy aika kattavasti kerrottuna esimerkiksi täältä:
                http://www.autofarm.co.uk/pdf/Total911_July06.pdf
                No mutta tuohan selvensi kaiken. Taloudellisesti järkevin ostos näyttäisi olevan sellainen about vm.2000 yksilö, jossa konerikon johdosta on vaihdettu tehdasuusi uudempi 3,6-litrainen pannu. Eikös verot mene vielä 2000-mallissa painon mukaan? Meneekö vielä 2001-mallissakin?
                BMW G30 545e M-Sport

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #38
                  Osta mk2 996. Niitä ei juuri vastaan tule. Toki hintaa tulee enemmään, mutta on se kyllä huomattavasti paremman näköinenkin.

                  Comment

                  • culli
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 378
                    • Helsinki

                    #39
                    Vuosimallin 2000 saa vielä verotettua painon mukaan. 2001 menee jo päästöjen mukaan ja silloin pomppaa verot aika rajusti. Juuri verotuksen takia 996 mk2 on huono vaihtoehto, koska silloin ei tarvitse laittaa enää kovin paljon lisää, niin saa jo 997:kan joka on sitten jo ihan toinen peli. 1998-2000 mallin saa verotettua jo todella järkevään hintaan (jos tässä autoverotuksessa nyt mikään on järkevää). Omaan 1998 mallin 996:een tuli tänä kesänä veroa alle 7000€ ja tullin mahti-tietokannassa olevat 996:n verotushinnat tippuvat kokoajan.
                    G20 320i M-sport
                    Alfa GTV 1750

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      #40
                      Tämä pitää paikkansa kyllä. Samoissa oli kaverinkin -00 996 verot. Kai sitä jonkun tonnin voi uudemmasta keulasta ja koneesta maksaa Taitaa se 997 + verot kuitenkin tulla kalliimmaksi. Satkun ajetun 2002vm 3.6 996 myyntihinta mahdin mukaan on kyllä suolainen 40te... 997 kohdalla vastaavilla kilsoilla olevan myyntihinta onkin jo 60ke, että onhan tuota eroa vähän enemmän kuin pikkasen. Nämä siis mahdista katsottu ja siihen se tulli aika pitkälti nojaa veropäätöksissään.

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4624
                        • Lahti.

                        #41
                        Kiitos vastauksista. Oppimis käyrä on ollut todella jyrkkä näiden possujen kanssa.

                        Joku ilmajäähteinen versio jokus kyllä vielä ilmestyy pihaan

                        Mutta oma tämän hetkinen tilanne on toki niin että harraste autoni ( csi 850) on mennyt niin paljon rahaa ja aikaa viime aikoinaan etten raaski siitä luopumaan, varsinkin kun se on nyt aika hyvässä kunnossa.
                        Porschen omistajia ovat nähtävästi vielä paljon merkkiuskovaiset vrt BMW'n, eikä edes ole useimmiten koskaan edes kuullut omasta autostani jos kun tarjoan sen vaihdossa.
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • 928 GTS
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1561
                          • Helsinki

                          #42
                          CSi kelpaisi kyllä vaihdossa mutta ei ole mitään vaihdettavaa kun manuaali GTS:stä en luovu koskaan ja automaattia kehtaa edes tarjota kun se on aikamoinen palapeli.
                          -92 928 GTS
                          -98 550 Maranello

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2328
                            • Uusimaa

                            #43
                            No mitenkäs sellainen 996 vm. 1998-2000 valmistettu tapaus, johon on vaihdettu uudempi 3,6-litrainen pannu. Onko tuolla vaihtokoneella jotain vaikutusta verotukseen? Vai saako sen siinä ikäänkuin tullin puolesta "kaupanpäälle"?

                            Jotakuinkin 30.000 eurolla taitaisi päästä tuollaiseen kiinni verojen jälkeen? Ehkä vähän päälle, jos oikein mieluisan etsii.

                            btw. 928:sta on kyllä sanottava, että se edustaa mielestäni autopornoa parhaimmillaan! Oltiinpa siitä mitä mieltä tahansa. Jotenkin se on aina vedonnut meikäläiseen omituisella tavalla.
                            Last edited by JKK; 08-10-2011, 14:09.
                            BMW G30 545e M-Sport

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4624
                              • Lahti.

                              #44
                              tossahan olis pari semi-mielenkiintoisia peliä



                              tai uudella moottorilla oleva "kalvoitettu" ( toivonmukaan) 996 c4

                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • 928 GTS
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1561
                                • Helsinki

                                #45
                                On siinä 951:llä hintaa. Totta kyllä, että vastaavan tekeminen ja etenkin teettäminen maksaa sikana mutta ei noista enemmän viritetyistä koskaan saa sijoitettua pääomaa ulos. Itse katsoisin kyllä samalla rahalla jotain muuta. Esim. 951 cabrioita maailmalta. Siinä on tuleva klassikko kunhan auton pitää alkuperäisenä.

                                996 on AC:lla olevaksi autoksi yllättävän inhimillisesti hinnoiteltu. Tosin kannattaa tutkia vähän tarkempaan. Ei sielläkään aina kaikki tarjokkaat ole ihan priimaa tavaraa.
                                -92 928 GTS
                                -98 550 Maranello

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎