Teillä nuo 996:t on ilmeisesti käyttöautoina?
En tiedä muista, mutta minun silmissäni ne ovat juuri sitä, nopeita ja laadukkaita käyttöautoja, muttei mitään erityisen spesiaalia. Supermallit toki erikseen, ainakin oletan, kun ei ole niistä mitään kokemusta. Perus 996 Carrerasta puuttuu täysin se prestiisi, välitön ja rujo mekaaninen fiilis sekä ainutlaatuinen äänimaailma joista vanhempien ilmajäähdytteisten kanssa saa nauttia.
En tarkoita väheksyä, jos sen auton kanssa pitää elää ympäri vuoden, tai edes suurin osa vuodesta, muuttuu asetelma heti päinvastaiseksi, mutta kuten culli itsekin kirjoitit: jos ajatuksena on revitellä ja nautiskella kauniina kesäpäivinä ja talvet puunata sekä viritellä, en miettisi mitään 993:n jälkeen, ehkä jopa 964:n jälkeen. Noiden ilmajäähdytteisten hintakehitys ei ole mikään kupla (pun intended), syyt ovat ymmärrettävät. Tästä syystä vanha Porsche, kuten kaikki muutkin urheiluautoklassikot, on paitsi hieno hankinta itsessään, myös oiva sijoitus.
En tiedä muista, mutta minun silmissäni ne ovat juuri sitä, nopeita ja laadukkaita käyttöautoja, muttei mitään erityisen spesiaalia. Supermallit toki erikseen, ainakin oletan, kun ei ole niistä mitään kokemusta. Perus 996 Carrerasta puuttuu täysin se prestiisi, välitön ja rujo mekaaninen fiilis sekä ainutlaatuinen äänimaailma joista vanhempien ilmajäähdytteisten kanssa saa nauttia.
En tarkoita väheksyä, jos sen auton kanssa pitää elää ympäri vuoden, tai edes suurin osa vuodesta, muuttuu asetelma heti päinvastaiseksi, mutta kuten culli itsekin kirjoitit: jos ajatuksena on revitellä ja nautiskella kauniina kesäpäivinä ja talvet puunata sekä viritellä, en miettisi mitään 993:n jälkeen, ehkä jopa 964:n jälkeen. Noiden ilmajäähdytteisten hintakehitys ei ole mikään kupla (pun intended), syyt ovat ymmärrettävät. Tästä syystä vanha Porsche, kuten kaikki muutkin urheiluautoklassikot, on paitsi hieno hankinta itsessään, myös oiva sijoitus.
Comment