Pidempään rennlistiä seuranneena on jäänyt mieleen luku jostain 10% mahdollisuudesta konerikkoon. Mitään virallisia lukuja ei ole ja suurin riskiryhmä tuntuu olevan vähän ajetut autot. Lähes kaikki sylinteriviat joita on tullut vastaan on ollut alle 100t km ajetuissa moottoreissa. Eli jos autossa on alkuperäinen kone ja tuon yli kilsoja, on riski konerikkoon pieni.
Kys. sivustolla on ollut sekä 996 että 997 foorumilla monta topiccia joissa on kyselty hajonneiden moottorien perään, ja todella vähän on ilmoittajia ollut.
Mä olen sitämieltä, että koko aihe moottoririkoista on paisuteltu ja helposti saa väärän kuvan ongelman suuruudesta.
Vanhempien possujen osalta on niissäkin omat murheensa, mutta ne menevät enemmänkin sinne harrasteauto puolelle. Erillaiset sylinteri ja kansi ongelmat on myös muissa vesijäähymalleissa, 944, 968, 928 jne.
993:ssa muistaakseni venttiilien kanssa murhetta, onhan näitä.
Mutta, valitset sitten minkä vaan Porschen, saat kyllä koko rahalla autoa
Kys. sivustolla on ollut sekä 996 että 997 foorumilla monta topiccia joissa on kyselty hajonneiden moottorien perään, ja todella vähän on ilmoittajia ollut.
Mä olen sitämieltä, että koko aihe moottoririkoista on paisuteltu ja helposti saa väärän kuvan ongelman suuruudesta.
Vanhempien possujen osalta on niissäkin omat murheensa, mutta ne menevät enemmänkin sinne harrasteauto puolelle. Erillaiset sylinteri ja kansi ongelmat on myös muissa vesijäähymalleissa, 944, 968, 928 jne.
993:ssa muistaakseni venttiilien kanssa murhetta, onhan näitä.
Mutta, valitset sitten minkä vaan Porschen, saat kyllä koko rahalla autoa

Comment