Originally posted by Janzki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
6-sarjalaista (E63/E64) hankkimassa.
Collapse
X
-
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
-
-
Niin, autosta on täydellinen huoltokirja ja historia muutenkin varsin hyvin tiedossa. Yleiskunto muutenkin on todella hyvä eli pinnat ovat lähes uuden veroisia niin sisällä kuin ulkona, lukuunottamatta pohjan ruosteita. Loppuen lopuksi luulen, että minulla on vain käynyt huono tuuri ja nämä nyt vaan ovat kasaantuneet tähän. Kuitenkin nämä sytytyskatkokset, öljyvuoto, vesivuoto ovat melko pieniä asioita ja ihan mahdollisia tässä iässä. Venttiilivarsien kumit menevät kaikista iän myötä, ei sinällään liity kilometreihin suoraan. Tämä vaihteisto-ongelma nyt vain on sellainen, jota ei mielestäni pitäisi olla tämän ikäisessä/ajetussa autossa mutta on kai kaikki mahdollista.
Kaupan purkukin on tavallaan paskamainen tilanne, koska maksoin kuitenkin jo puolet venttiilivarsien kumien vaihtoremontista. Lisäksi on tullut jo hankittua tuohon upgradeja odottamaan asennusta. Eiköhän asiaan taas ensi viikolla saa jotain uutta tietoa, kun kuluttaja-asiamies on yhteydessä liikkeseen.
Tätä auto detectiveäkö tarkoititte?
Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Onkos AUX-pumppu muuten kunnossa? En tiedä onko Suomen korkeuksilla juurikaan ongelma, mutta lämpimämmissä maissa ilmeisesti laatikon hyvinvointiin on vaikutuksensa myös tuolla, kontribuoi jollakin tavalla laatikon jäähtymiseen.
Mistäs kohdasta se muuten pukkasi ne jäähdytysnesteet pihalle? Tuliko vesipumpun vieressä olevasta aukosta koneen edestä? Siellähän on se N62-koneen tyypillisin jäähdytinnesteen vuotopaikka.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostTätä auto detectiveäkö tarkoititte?
https://www.autodetective.com
Sieltä löytyi huolloista lähtien pirun kattavasti mitä auto nähnyt ja kokenut.
Eli tämä: https://www.autodna.comSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostTaitaapa muuten olla autodna nykysin nimeltään mitä itse käytin ämmän kohdalla.
Sieltä löytyi huolloista lähtien pirun kattavasti mitä auto nähnyt ja kokenut.
Eli tämä: https://www.autodna.com
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostOnkos AUX-pumppu muuten kunnossa? En tiedä onko Suomen korkeuksilla juurikaan ongelma, mutta lämpimämmissä maissa ilmeisesti laatikon hyvinvointiin on vaikutuksensa myös tuolla, kontribuoi jollakin tavalla laatikon jäähtymiseen.
Mistäs kohdasta se muuten pukkasi ne jäähdytysnesteet pihalle? Tuliko vesipumpun vieressä olevasta aukosta koneen edestä? Siellähän on se N62-koneen tyypillisin jäähdytinnesteen vuotopaikka.
Vuoto vaikutti tulevan syylärin alta. En osaa sanoa vielä tarkemmin. Jotain positiivistakin välillä. Alipainepumppuun löytyi täsmälleen oikeanlainen o-rengas paikallisesta varaosaliikkeestä. Ei siis tarvitse ostaa koko pumppua täysin ehjän tilalle.Last edited by mikae34; 10-09-2018, 21:43.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostKiitos vastauksesta! Tällaisia oireita minulla nimenomaan on. Onko foorumilla kenties joku heppu, joka näitä on korjaillut vai missä sinä korjautit?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Nyt on kaikki uudet tulpat ja syl5 sytyspuola vaihdettu. Moottorin vikalon takanahan oli sytytyskatkos sylinterissä5. Kuitenkin taas syttyi moottorin vikavalo kun auto ensin aikansa täristi tuossa 1500kmin paikkeilla...
Voiko vaihteiston täristäminen/nypytys vaikuttaa moottorin toimintaan ja sytyttää moottorin vikavalon????Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostNyt on kaikki uudet tulpat ja syl5 sytyspuola vaihdettu. Moottorin vikalon takanahan oli sytytyskatkos sylinterissä5. Kuitenkin taas syttyi moottorin vikavalo kun auto ensin aikansa täristi tuossa 1500kmin paikkeilla...
Voiko vaihteiston täristäminen/nypytys vaikuttaa moottorin toimintaan ja sytyttää moottorin vikavalon????
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostEipä se vaihteisto siihen 5 cylinteriin vaikuta, jos kerran sieltä tulee vikakoodia. Se sytytyskatkos voi aiheuttaa sen tärinän myös.
Tuo moottorin vikavalo siis syttyy ainoastaan silloin kun autoa "jumputtaa" sen tärinän/nypytyksen kohdalla edestakaisin riittävän kauan. Jos autolla ajelee normaalisti ei moottorin vikavaloa syty. Jos sytytyksessä olisi oikeasti jotain vialla niin eikö sen vikavalon pitäisi syttyä sitten ihan normaalissa ajossakin?
Ja kyllä se tärinä on selkeästi vaihteistosta johtuva, koska se lievenee kun kytketään DS päälle.Last edited by mikae34; 13-09-2018, 21:27.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostEräs teoria on ollut, että koska tuon nypytyksen (se on melko voimakasta) aikana moottorin kuormitus vaihtelee niin paljon niin se saattaisi laukaista tuon.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostSe pelkkä cyl5:n misfire ei ainakaan vikavaloa sytytä. Tai kenties sitten jos toistuu riittävän pitkään / tiheään.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Kokeile ottaa yhdestä vanoksen solenoidista liitin irti, ei väliä mikä. Tämä poistaa valvetronicin käytöstä. Täällä vähän samanlaisia oireita. Tasakaasulla ei ongelmia, mutta kun kuorma kasvaan juurikin tuossa 1500-2500rpm niin valo syttyy 5syl misfire, ei muita koodeja. Vanoksesta yksi solenoidin johto irti niin ei mitään oireita.
Vuotoa veikkaisin vaihteiston lämmönvaihtimen termostaattin pohj tai syylärin ylivuotoletkuun, jos yhtään samanlainen on kuin 5ssa.--
E60 550iA
ex: E39 530iA
Comment
-
-
Vikakoodi tuli jälleen sytytyshäiriöistä sylinterissä 5, sekä myös muissa sylintereissä. Sylinterissä 5 on nyt siis uusi tulppa ja puola. Uskon vahvasti, että sen 1500kmin tärinäalueen kohdalla jumputtaminen on syy tuohon moottorin vikavalon syttymiseen ja sytytyshäiriö vikakoodiin. Voin ajaa autolla vaikka lappiin asti ilman mitään vikavaloja mutta, jos jään "härnäämään" autoa pumppaamalla kaasua 1500kmin alueella edestakaisin, niin noin kymmenen kerran täristämisen jälkeen se moottorin vikavalo syttyy ja vikakoodi tulee.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
Comment