Kannattanee ottaa ulkomaille autodetectivisiin yhteys..ettei nyt olisi todellinen ajomäärä himpan enempi :think
Kovin paljon noin vähän ajettuun vikoja.
Niin, autosta on täydellinen huoltokirja ja historia muutenkin varsin hyvin tiedossa. Yleiskunto muutenkin on todella hyvä eli pinnat ovat lähes uuden veroisia niin sisällä kuin ulkona, lukuunottamatta pohjan ruosteita. Loppuen lopuksi luulen, että minulla on vain käynyt huono tuuri ja nämä nyt vaan ovat kasaantuneet tähän. Kuitenkin nämä sytytyskatkokset, öljyvuoto, vesivuoto ovat melko pieniä asioita ja ihan mahdollisia tässä iässä. Venttiilivarsien kumit menevät kaikista iän myötä, ei sinällään liity kilometreihin suoraan. Tämä vaihteisto-ongelma nyt vain on sellainen, jota ei mielestäni pitäisi olla tämän ikäisessä/ajetussa autossa mutta on kai kaikki mahdollista.
Kaupan purkukin on tavallaan paskamainen tilanne, koska maksoin kuitenkin jo puolet venttiilivarsien kumien vaihtoremontista. Lisäksi on tullut jo hankittua tuohon upgradeja odottamaan asennusta. Eiköhän asiaan taas ensi viikolla saa jotain uutta tietoa, kun kuluttaja-asiamies on yhteydessä liikkeseen.
Run a VIN number check to get a detailed and real-time vehicle history & title report.
Look up the owner by VIN with AutoDetective and get instant free results.
Onkos AUX-pumppu muuten kunnossa? En tiedä onko Suomen korkeuksilla juurikaan ongelma, mutta lämpimämmissä maissa ilmeisesti laatikon hyvinvointiin on vaikutuksensa myös tuolla, kontribuoi jollakin tavalla laatikon jäähtymiseen.
Mistäs kohdasta se muuten pukkasi ne jäähdytysnesteet pihalle? Tuliko vesipumpun vieressä olevasta aukosta koneen edestä? Siellähän on se N62-koneen tyypillisin jäähdytinnesteen vuotopaikka.
Taitaapa muuten olla autodna nykysin nimeltään mitä itse käytin ämmän kohdalla.
Sieltä löytyi huolloista lähtien pirun kattavasti mitä auto nähnyt ja kokenut.
Taitaapa muuten olla autodna nykysin nimeltään mitä itse käytin ämmän kohdalla.
Sieltä löytyi huolloista lähtien pirun kattavasti mitä auto nähnyt ja kokenut.
Tuli kanssa käytettyä tota AutoDNA:ta viime talvena kun hain yhden auton Virosta, joka oli sitä aiemmin tuotu Latviasta ja Saksasta. Ei ollut huoltokirjaa eikä mitään mut AutoDNA antoi viimeisen viime vuoden huolloista kilometritiedot yms. Loistava infopaketti, jos yhtään epäröi auton historiaa!
Tuli tuo autodna:n raportti ostettua mutta en siitä löytänyt mitään ihmeellistä. Sieltä ei löytynyt kuin tyhjiä sarakkeita ja auton tiedot. En minä kuitenkaan epäile kilometrejä, huonot kortit vaan sattunut jaossa.
Onkos AUX-pumppu muuten kunnossa? En tiedä onko Suomen korkeuksilla juurikaan ongelma, mutta lämpimämmissä maissa ilmeisesti laatikon hyvinvointiin on vaikutuksensa myös tuolla, kontribuoi jollakin tavalla laatikon jäähtymiseen.
Mistäs kohdasta se muuten pukkasi ne jäähdytysnesteet pihalle? Tuliko vesipumpun vieressä olevasta aukosta koneen edestä? Siellähän on se N62-koneen tyypillisin jäähdytinnesteen vuotopaikka.
Aux pumpusta en osaa sanoa mitään.
Vuoto vaikutti tulevan syylärin alta. En osaa sanoa vielä tarkemmin. Jotain positiivistakin välillä. Alipainepumppuun löytyi täsmälleen oikeanlainen o-rengas paikallisesta varaosaliikkeestä. Ei siis tarvitse ostaa koko pumppua täysin ehjän tilalle.
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Nyt on kaikki uudet tulpat ja syl5 sytyspuola vaihdettu. Moottorin vikalon takanahan oli sytytyskatkos sylinterissä5. Kuitenkin taas syttyi moottorin vikavalo kun auto ensin aikansa täristi tuossa 1500kmin paikkeilla...
Voiko vaihteiston täristäminen/nypytys vaikuttaa moottorin toimintaan ja sytyttää moottorin vikavalon????
Nyt on kaikki uudet tulpat ja syl5 sytyspuola vaihdettu. Moottorin vikalon takanahan oli sytytyskatkos sylinterissä5. Kuitenkin taas syttyi moottorin vikavalo kun auto ensin aikansa täristi tuossa 1500kmin paikkeilla...
Voiko vaihteiston täristäminen/nypytys vaikuttaa moottorin toimintaan ja sytyttää moottorin vikavalon????
Eipä se vaihteisto siihen 5 cylinteriin vaikuta, jos kerran sieltä tulee vikakoodia. Se sytytyskatkos voi aiheuttaa sen tärinän myös.
Eipä se vaihteisto siihen 5 cylinteriin vaikuta, jos kerran sieltä tulee vikakoodia. Se sytytyskatkos voi aiheuttaa sen tärinän myös.
Eräs teoria on ollut, että koska tuon nypytyksen (se on melko voimakasta) aikana moottorin kuormitus vaihtelee niin paljon niin se saattaisi laukaista tuon.
Tuo moottorin vikavalo siis syttyy ainoastaan silloin kun autoa "jumputtaa" sen tärinän/nypytyksen kohdalla edestakaisin riittävän kauan. Jos autolla ajelee normaalisti ei moottorin vikavaloa syty. Jos sytytyksessä olisi oikeasti jotain vialla niin eikö sen vikavalon pitäisi syttyä sitten ihan normaalissa ajossakin?
Ja kyllä se tärinä on selkeästi vaihteistosta johtuva, koska se lievenee kun kytketään DS päälle.
Eräs teoria on ollut, että koska tuon nypytyksen (se on melko voimakasta) aikana moottorin kuormitus vaihtelee niin paljon niin se saattaisi laukaista tuon.
Se pelkkä cyl5:n misfire ei ainakaan vikavaloa sytytä. Tai kenties sitten jos toistuu riittävän pitkään / tiheään.
Se pelkkä cyl5:n misfire ei ainakaan vikavaloa sytytä. Tai kenties sitten jos toistuu riittävän pitkään / tiheään.
Kuten kirjoitin, niin pitää riittävän kauan ajella sen nypytys kierroslukualueen kohdalla, että vikavalo syttyy. Täytyy seilata kierroksia edestakas sen 1500kmin molemmin puolin ja tavallaan "houkutella" sitä tärinää sieltä pienillä kaasupolkimen pumppauksilla. Tätä kun jatkaa riittävän monta kertaa syttyy lopulta vikavalo.
Kokeile ottaa yhdestä vanoksen solenoidista liitin irti, ei väliä mikä. Tämä poistaa valvetronicin käytöstä. Täällä vähän samanlaisia oireita. Tasakaasulla ei ongelmia, mutta kun kuorma kasvaan juurikin tuossa 1500-2500rpm niin valo syttyy 5syl misfire, ei muita koodeja. Vanoksesta yksi solenoidin johto irti niin ei mitään oireita.
Vuotoa veikkaisin vaihteiston lämmönvaihtimen termostaattin pohj tai syylärin ylivuotoletkuun, jos yhtään samanlainen on kuin 5ssa.
Vikakoodi tuli jälleen sytytyshäiriöistä sylinterissä 5, sekä myös muissa sylintereissä. Sylinterissä 5 on nyt siis uusi tulppa ja puola. Uskon vahvasti, että sen 1500kmin tärinäalueen kohdalla jumputtaminen on syy tuohon moottorin vikavalon syttymiseen ja sytytyshäiriö vikakoodiin. Voin ajaa autolla vaikka lappiin asti ilman mitään vikavaloja mutta, jos jään "härnäämään" autoa pumppaamalla kaasua 1500kmin alueella edestakaisin, niin noin kymmenen kerran täristämisen jälkeen se moottorin vikavalo syttyy ja vikakoodi tulee.
Comment